Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (1 mening)
Aderverkalking (1 mening)
Diabetes type 1 (0 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

14-08-2014 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
vlak na de dood van mijn vader kreeg ik klachten en ze dachten eerst het hart. Na veel onderzoeken kwamen ze er achter dat de cholesterol bijna 9.8 was, dus extreem te hoog. Ze hebben mij de laatste jaren wel eens eens slimvastine gegeven, maar daar werd ik zo beroerd van, dat ik nu in mijn medisch rapport heb staan, alleen de originele. Ze moeten wel extra besteld word[lees meer...]en in Frankrijk en ze zijn duurder natuurlijk, maar ze helpen mij en dat is het belangrijkste

25-10-2012 | Vrouw | 62
Cholesterol
geen bijwerkingen bij dit merkmiddel.

12-01-2012 | Vrouw | 65
Hoog cholesterol
uitstekend, wel wat spierpijn. van simvastatine kreeg ik galbulten. (ernstig).

03-05-2021 | Man | 58
simvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Na 26 met wisselend succes Zocor (en andere statines) te hebben geslikt mag ik over op een PCSK9-remmer. Dat voelt als een opluchting. Hoewel Zocor veel goeds voor me gedaan heeft is het al die jaren ook een last geweest. Zolang ik simvastatine slikte van Zocor waren de bijwerking nog net dragelijk. Soms door pauzes in te lassen van ongeveer 6 weken. Maar het gaf veel gedo[lees meer...]e met apotheek en verzekeraar die om de zoveel tijd een poging deden me om te zetten naar een generiek middel. Waar weer extra consulten met artsen nodig waren om het allemaal telkens weer recht te breien. Diverse andere statines geprobeerd, maar Zocor bleef het best te verdragen. Door bestralingen in het verleden veel schade aan de bloedvaten. Daarom is afzien van een cholesterolremmer een slechte optie. Nu, na een openhartoperatie, zijn de bijwerkingen icm andere medicatie ondragelijk geworden en ga ik overstappen op de PCSK9-remmer. Zocor heeft mij zeer waarschijnlijk behoed voor nog grotere problemen, maar ik kan niet zeggen dat we heel erg goed bevriend zijn geraakt...

13-10-2016 | Man | 62
simvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Kreeg eerst zocor voorgeschreven, ging allemaal heel goed. Toen gingen de verzekeringen en de apothekers gek doen, toen kreeg ik simvastatines van zandas van de apotheek omdat die goedkoper waren en hetzelfde. Daar werd ik zo beroerd van en de arts heeft er toen een medische noodzaak van gemaakt en krijg nu alleen nog maar zocor.

25-04-2016 | Man | 55
simvastatine (10mg)
Hoog cholesterol

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum