Prednisolon tabletten/ in...

prednisolon

Spierreuma (14 meningen)
Astma (5 meningen)
Reuma (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
COPD (3 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Bronchitis (3 meningen)
Auto-immuunziekte (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Lupus (1 mening)
Orgaantransplantatie (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)
Nefrotisch syndroom (1 mening)

20-09-2014

Oogontsteking

Ik schrijf mijn verhaal even wat uitgebreider op voor de mensen die hetzelfde meemaken als ik of die het nog gaan meemaken. Misschien heeft u er iets aan om mijn klachten en bijwerkingen te vergelijken met die van u, het kan een geruststelling zijn. Voor mij is het dat tenminste wel als ik lees dat andere gebruikers dezelfde klachten hebben. Sinds 2007 weet ik dat Uveit[lees meer...]is heb. Dit zijn ontstekingen in mijn geval in beide ogen veroorzaakt door een auto-immuunziekte. Bij mij is nog niet gevonden om welke ziekte dit gaat en waarschijnlijk zal dat ook niet gebeuren. Bij een groot deel van de uveitis patiënten wordt de onderliggende oorzaak niet gevonden. Mijn "goede" oog was altijd mijn rechter oog. Tot mei dit jaar weinig tot geen ontstekingen in het rechter oog. Links wel gehad. De ontsteking veroorzaakt vocht achter het netvlies en dit geen een slecht zicht en kan blijvende schade aanrichten. Het is dus belangrijk om zsm het vocht weg te krijgen. Ik was volledig medicatievrij omdat het goed ging tot mei dit jaar. Vanaf toen met Acetazolamide (Diamox) geprobeerd het vocht we te krijgen. De dosis is in juli verhoogd zonder resultaat. Vervolgens Pred Forte en Naclof druppels gebruikt gedurende 3 weken. Helaas zonder resultaat. Dinsdag 16 september was het dan ook tijd om te starten met een stootkuur Prednisolon 60mg per dag eerst 2 weken. Daarnaast tabletten om botontkalking tegen te gaan. Dag 1 weinig last gehad alleen slecht slapen, maar vanaf dag 2 hakt het er behoorlijk in. Ik voel me slap, zwak af en toe duizelig, wat steken in spieren, gewrichten. Helaas lijkt mijn zicht er ook niet beter op te worden maar zelfs slechter. Geen idee of dit normaal is, ik ben tenslotte nog maar een paar dagen bezig. Toch de bloeddruk en suiker laten prikken. Glucose was prima 4.8 bloeddruk is omhoog geschoten 173/114 echt veel te hoog. Nu weet ik dat mijn bloeddruk altijd hoger is bij de artsen omdat ik me daar te veel over opwind dus meet ik hem thuis ook en daar is hij na even rust 143/96 ook hoog maar nog acceptabel. Volgende week terug voor controle bij de huisarts. De bijwerkingen die ik tot nu toe, dag 5, heb zijn vervelend maar als je jezelf een beetje rust gunt is het best te doen. Ik kan op dit moment nog gewoon op de fiets naar de winkel en doe mijn werk ook nog gewoon al is het wel pittig omdat mijn zicht niet goed is. Was dat goed geweest dan zou het ook iets minder vermoeiend zijn denk ik. Prednisolon het is rotspul en tot nu toe heeft het bij mij nog geen effect. Voordat ik gestart ben gaf de oogarts aan effect te verwachten na 2 weken. De ontsteking moet dan helemaal weg zijn en het oog rustig. Als dat zo is mag ik het afbouwen. Heeft het niks gedaan dan moet ik naar 80mg per dag. Ik ben bang dat ik dan niet meer kan functioneren als ik al zie wat 60mg met je lichaam doet. Ik blijf hoop houden dat het in deze 2 weken wel iets gaat doen. Veel sterkte met het gebruik van dit middel voor de lezers.
02-02-2014

Bronchitis

Gebruikt als "stootkuur". Ook weer kleine bijwerkingen. Gevoel van ziek zijn werd met de dag erger. Kan niet herleiden of dit te maken had met de doxycycline of de prednisolon. Na 3 dagen iom huisarts gestopt, omdat effectiviteit niet opwoog tegen de bijwerkingen.
27-10-2013

Ziekte van Graves

Ik zag t.g.v. de Ziekte van Graves ernstig dubbel. Na een prednison infuuskuur, kreeg ik gedurende ruim een jaar van mijn oogarts eens in de 6 weken bij elk oog een injectie met 10 mg prednison. Geen pijnlijke behandeling. Heeft zeker effect gehad! Het dubbelzien is gelukkig weg!
20-10-2013

COPD

01-09-2013

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Mijn fibrose werd in eerste instantie gestopt met een hoge dosis waardoor veel bijwerkingen na het afbouwen verdwenen de meeste bijwerkingen.
10-06-2013

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Mijn nieren werkten nog voor 20 procent.is vastgesteld in mei 2012. Nefrotisch syndroom betekent voor mij dat mijn nierfilters de eiwitten die je nodig hebt voor weerstand en energie doorlaten, ipv die door te sturen naar de bloedbaan. Ik heb hiervoor sinds enkele maanden 150 mg prednisolon om de andere dag en krijg nu een echte plofkop. Mijn nieren functioneren nu wel bet[lees meer...]er, maar ik mag nog steeds niet afbouwen. In de diverse forums lees ik over het gebruik van 5 of 15 prednison per dag, dus maak ik me over mijn grote hoeveelheid echt zorgen
13-04-2013

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Gebruik dit medicijn 2 jaar werking zeer goed getransplanteerde nier blijf op 20% hangen, bijwerkingen weet ik niet doordat ik meerdere medicijnen gebruik.Niet duidelijk welke de ernstige bijwerking geeft. Advagraf 6mg Alfacalcidol 10mg metoprololsucc ret t 100mg nifedipine ret 60mg perindopril 6mg pravastatinenatr 10mg .
28-03-2013

Reuma

Kortdurende of een kuur is het een wondermiddel. Langdurig gebruik is de pil super slecht. Totaal niet te vergelijken of je een kuur krijgt, of heel lang. De eerste anderhalf jaar heb ik er wel wat aan gehad hoor..Natuurlijk wat bijwerkingen, maar valt echt wel mee te leven. maar als je eenmaal echt lang aan de prednison zit, gebeurt er iets: psychische bijwerkingen.ik be[lees meer...]n mezelf niet meer. Ik heb eens 3 maanden kunnen minderen met de prednison (van mijn jarenlange 15 mg naar 7,5 mg per dag): toen merkte ik en mijn vriend dat mijn nieuwe karakter enzow dus echt van de prednison kwamen. Ik moest helaas weer terug naar de 15 mg. Sommige artsen beweren nog steeds dat dit niet kan, omdat het een lage dosering is. Ieder lichaam is anders. Als het een simpele bloeduitslag was hadden ze het wel geloofdt Misschien moeten ze zelf eens 3 jaar lang aan de prednison?
11-03-2013

Astma

ik heb het nodig soms om dat ik een long aandoening heb en net zo als nu met de giep heb ik ff een kuurtje nodig zo dat ik veel meer lucht krijg
09-02-2013

Allergie

Ik krijg dit medicijn tegen ernstige netelroos.De netelroos is weg,dat is het enige positieve,zo gauw ik ga afbouwen begint steeds de ellende ik lig weken (6 momenteel) plat met hartkloppingen,trillen door heel mijn lijf, paniekaanvallen en spierzwakte (ik kan niet lopen)heb 4. Stootkuren gehad en momenteel gebruik het enkele maanden.Bij stoot kuren geen bijwerkingen.ik b[lees meer...]en blij als ik er vanaf ben en nooit meer!
19-01-2013

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

ik slikte dit middel bij een staaroperatie om ontstekingen te voorkomen omdat ik ook uveitus heb. Heb echter wel veel last van de bijwerkingen. Vooral moe, benauwd en hartkloppingen, voel me dan echt niet lekker. Dit wordt geleidelijk minder wanneer ik gestopt ben, heb eerder bij een glasvochtoperatie ook dit medicijn gebruikt waarbij ik dezelfde klachten kreeg. Slik nu oo[lees meer...]k mtx.
28-12-2012

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Ik had al 2 jaar chronisch pijn in L.schouder; beweging beperkt. 10 Weken geleden plotseling sterk verergerd. Kon 's nachts niet meer slapen van de pijn. Prednisolonkuur van 10 dg. x 50 mg hielp niet. Toen injectie in schouder. Direct verlichting en na 12 dagen pijn vrijwel weg, ook bij bewegen. Bijwerking: tijdelijk zeer hoge bloedsuikers (heb diabetes). Nu weer normaal.
19-09-2012

Auto-immuunziekte

ben nog bezig. kan geen zinnigs overzeggen. Bij effectiviteit heb ik niet juist ingevuld, ik weet het nog niet.
10-08-2012

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

nadat er geconstateerd was dat mijn aorta ontstoken was kreeg ik direct 100 mg Prednisolon te slikken. ik heb alle bijwerkingen die in de bijsluiter vermeld staan ondergaan tot ik op een zeker moment mijn hart een slag voelde missen. Dit werd steeds regelmatiger. Volgens de cardioloog kon dit alleen worden opgelost door een zgn pacemaker. De chirurg vond dat ik eerst maar[lees meer...] eens minder prednisolon moest gaan gebruiken... Na een 3 tal maanden van afbouw van de medicijnen waren ook alle bijwerkingen verdwenen al is de gewichtstoename niet geheel verdwenen.
19-07-2012

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Zeer ernstige bijwerkingen. Zonder de prednisolon ging ik dood. Maar met de prednison wil ik dood: zeer ernstige psychiatrische bijwerkingen, nooit eerder last van gehad. Verder diabetes, acne, osteoperose, 23 kg aangekomen hoewel ik nog steeds "te weinig" eet, ga zo door. Afbouwen kan niet, want als je er eenmaal aan vast zit blijft dat wel zo blijkbaar. Wat begon met a[lees meer...]lleen een lichamelijke ziekte bij 1 specialist, met 1 pil van 20 mg per dag, is nu na anderhalf jaar heel veel specialisten en heel veel pillen erbij. Als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen.
09-05-2012

Reuma

Ik heb sporadisch (3x per jaar ongeveer) een jichtaanval en heb na gebruik al na enkele uren een verlichting van pijn en zwelling. De volgende dag kan ik weer enigzins lopen en na twee dagen zijn de ergste klachten voorbij. Omdat ik het dan maar enkele dagen slik heb ik geen last van bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum