Ervaringen met Prednisolon tabletten/ injecties

prednisolon

Spierreuma (18 meningen)
Auto-immuunziekte (6 meningen)
Astma (5 meningen)
Colitis ulcerosa (4 meningen)
COPD (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE) (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

22-06-2017 | Man | 62
Spierreuma
Het onderdrukt de Spierreuma en andere ontstekingen, maar de bijwerkingen zijn rampzalig. Als laatste, sinds 2 weken, diabetes 2.

29-04-2017 | Vrouw | 78
Spierreuma
Begonnen met 15mg. Na afbouw kwam reuma weer terug, dus weer naar 12.5 mg. Weet iemand een medicijn tegen de puistjes hiervan, die pijnlijk zijn en jeuken?

18-04-2017 | Man | 71
prednisolon (30mg)
Ernstige hoofdpijn gedurende twee maanden. Na veel onderzoeken werd de ontsteking van de slagader in de slaap vastgesteld. Meteen na het gebruik van de prednison waren mijn hoofdpijnklachten verdwenen. De bijverschijnselen neem ik voor lief. Volgens de prognose moet ik zeker tot maart 2018 prednison blijven slikken. De dosering wordt langzaam afgebouwd. Van nu 30 naar 10 [lees meer...]mg. per dag in september..

25-11-2016 | Vrouw | 23
Eczeem
Ik had last van een enorme uitbraak van eczeem. Daarom besloot de dermatoloog naast hormoonzalven een stootkuur prednisolon voor te schrijven om het herstel een boost te geven. Ik had wel last van wat bijwerkingen (was moe, maar toch kon ik niet goed slapen door een erg onrustig gevoel en ik had het erg koud). Heb het middel 12 dagen gebruikt (begonnen met 30mg per dag en [lees meer...]afgebouwd naar 5mg per dag). Binnen een week was mijn huid al veel rustiger. Hopelijk kan ik na deze kuur mijn eczeem onder controle houden.

05-10-2016 | Vrouw | 18
prednisolon (60mg)
MS (multiple sclerose)
Ik heb NMO, net zoiets als MS. Op eerste kerstdag vorig jaar werd ik wakker en toen waren mijn benen verlamd. Ik begon met 60 Mg per dag, nu zit ik nog op 2,5 MG om de dag. Ik denk dat de medicijnen wel werken, maar het heeft lang geduurd. Eerst 3 week infuus prednisolon. Toen plasmaferese en toen pas prednisolon in pil vorm. Na de plasma ferese begon het pas te verbeteren[lees meer...]. Volgende week nog een MRI scan en dan hoplijk 1 November stoppen met alle medicijnen. Het lopen gaat nu wel weer. Ik kan alleen nog niet m'n benen helemaal op slot strekken en mijn evenwicht is nog heel slecht. Ik hoop dat het nog meer verbeterd..

21-07-2016 | Man | 78
prednisolon (60mg)
Myasthenia gravis
Door bovengenoemde spierziekte kon ik niet meer kauwen, slikken, spreken. Opname ziekenhuis 5 weken. Op braincare afd. begonnen met 60 mg. prednisolon per sondevoeding. Langzaam ging alles toen weer functioneren. Thuis begonnen langzaam de bijwerkingen te komen. Momenteel zit ik in de afbouwfase . Om de 14 dagen 5 mg minder. Nu zit ik op 25 mg. Over 14 dagen op 20mg. tot 2[lees meer...]9 aug. De specialist neemt contact op. Hoop dat de ziekte stabiel blijft. We hebben geen keuze. Wachten maar af wat er gaat gebeuren.

13-06-2016 | Vrouw | 58
Spierreuma
Ik gebruik nu 1½ jaar prednisolon. Ik loop er nu bij als een Michelinmannetje. Ik ben behoorlijk aangekomen. Ik ben begonnen met 60 mg en slik nu 15 mg. Toch heb ik nog steeds die pijn in mijn nek en hamstrings. Steeds weer zegt de dokter dat in de bloed waarden geen ontstekingen te zien zijn.

12-06-2016 | Man | 75
Spierreuma
Spierreuma is een ernstig, pijnlijke ziekte, die nauwelijks is te diagnosticeren. Sterk verhoogde bloedbezinksel kan aanleiding zijn om spierpijnen in verband te brengen met spierreuma. Zo ook systatine (hartmedicatie) kan oorzaak zijn van de openbaring van spierreuma. Deze ziekte, die bij veel mensen voorkomt, maar zelden herkent, heelt pas na 1 tot 3 jaar en alleen door [lees meer...]gebruik van Prednison onder strikte leiding van de arts. Vooral het afbouwen van de hoeveelheid Prednison is een zeer nauwkeurig proces. Na 4 maanden slik ik nog steeds 20 mg tabletten, terwijl ik begon met 25 mg, maar zelfs een periode 50 mg tabletten moest slikken om uit bed te kunnen komen.

20-04-2016 | Vrouw | 63
prednisolon (150mg/g)
Eczeem
na stoppen van de stootkuur kwam de uitslag 10x zo heftig terug

05-04-2016 | Man | 60
prednisolon (30mg)
Erg buikpijn en erg misselijk. Door de pijn kan ik niet slapen. Morgen weer bellen of er geen ander pillen zijn. Dit trek ik niet.

29-09-2015 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Omdat ik de ziekte van Crohn heb en vaak genoeg van 'het uiteindelijke' medicijn gewisseld heb, moest ik mijn darmen ontstekingvrij maken. Dit hebben ze met 30 mg prednison per dag gedaan, afbouwend tot 0. In het begin werkte het echt als een 'paardenmiddel'. Ik voelde mijzelf snel opknappen qua buikpijnen, maar kreeg wel gewrichtsklachten. En zoals ieder ander een opgebla[lees meer...]zen gezicht en lichaam. Het was geen leuke tijd voor mij, en hier wil ik ook niet graag aan terug denken. Onder de 20 mg begon ik alweer kleine buikkrampjes te krijgen. Maar dat kan vast komen omdat ik het langer op 30 mg heb moeten gebruiken.

09-09-2015 | Vrouw | 11
Nefrotisch syndroom
Mijn dochter van 11 jaar heeft dit medicijn 3,5 maand gebruikt ivm minimal nefrotisch syndroom. Eerste 2 weken 70 mg per dag, daarna 6 weken 40 mg per dag, daarna 2 weken 20 mg per dag, daarna 2 weken 10 mg per dag en als laatste 2 weken 10 mg om de dag. Na twee weken gebruik was eiwitverlies gestopt. Hierna begonnen de bijwerkingen. Te beginnen met netelroos. Daarna ge[lees meer...]wichtstoename, drang naar eten, vollemaansgezicht, vermoeidheid, somberheid, hoofdpijn, spierpijn, spierslapte, overbeharing in gezicht en rug, puistjes, vocht vasthouden, benauwdheid en striae op de bovenbenen en heupen. Nu, vier weken nadat ze gestopt is met de Prednisolon, begint onze dochter weer de oude te worden en herinneren alleen de striae ons nog aan een hele nare periode. Hopelijk heeft ze dit medicijn voorlopig niet meer nodig.

16-05-2015 | Vrouw | 61
prednisolon (2mg)
Spierreuma
3,5 jr prednisontab gebruikt met redelijke bijwerkingen. Nu sinds 2 weken gestopt ivm heftige pijn en stijfheid in onderbenen. maar heb er nog steeds last van. W.s had ik veel eerder met prednison moeten stoppen want de andere bijwerkingen - vocht vasthouden, prikkende ogen en moeheid zijn nog steeds aanwezig. Heb ergens gelezen dat de afbreektijd ong. 24 u is voor 1 tabl [lees meer...](1 dag). Zal ik er nog meer dan een jaar last van houden??!!

16-05-2015 | Vrouw | 67
prednisolon (20mg)
Al twee jaar last van hyperreactieve bronchiën, daardoor hoest ik veel, vooral 's nachts. Tot nu helpt niets qua puf medicijnen, montelukast etc. Prednisolon helpt altijd, dit is mijn tweede stootkuur. De bijwerkingen vind ik echter zo erg, dat ik bijna nog liever hoest. Ik voel me net een opgewonden stuk speelgoed, ben snel boos en agressief (normaal totaal niet) ik wil d[lees meer...]e hele dag bezig zijn, heb geen rust in mijn lijf. De onzichtbare bijwerking als botontkalking baren mij ook veel zorgen. De kuur is bijna afgelopen, maar ik denk niet dat ik een onderhoudsdosis ga nemen. Wie heeft hier ook ervaring mee?

22-03-2015 | Vrouw | 37
Astma

10-03-2015 | Vrouw | 57
Bronchitis
Eng om te ervaren hoe prednison werkt. Duizeligheid, vochtvasthoudend, obstipatie, geen eetlust, slapeloosheid, waanbeelden. Dit is pas de tweede dag. Hoe hou je dit 7 dagen vol. Gelukkig hoef ik maar 7 dagen.