Prednisolon tabletten/ in...

Spierreuma (17 meningen)
Astma (5 meningen)
Colitis ulcerosa (4 meningen)
Reumatoïde artritis (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
COPD (3 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Auto-immuunziekte (3 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Lupus (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

27-10-2013 | Vrouw | 53
Ziekte van Graves
Ik zag t.g.v. de Ziekte van Graves ernstig dubbel. Na een prednison infuuskuur, kreeg ik gedurende ruim een jaar van mijn oogarts eens in de 6 weken bij elk oog een injectie met 10 mg prednison. Geen pijnlijke behandeling. Heeft zeker effect gehad! Het dubbelzien is gelukkig weg!

20-10-2013 | Vrouw | 50
COPD

01-09-2013 | Vrouw | 68
prednisolon
Mijn fibrose werd in eerste instantie gestopt met een hoge dosis waardoor veel bijwerkingen na het afbouwen verdwenen de meeste bijwerkingen.

10-06-2013 | Vrouw | 78
prednisolon
Mijn nieren werkten nog voor 20 procent.is vastgesteld in mei 2012. Nefrotisch syndroom betekent voor mij dat mijn nierfilters de eiwitten die je nodig hebt voor weerstand en energie doorlaten, ipv die door te sturen naar de bloedbaan. Ik heb hiervoor sinds enkele maanden 150 mg prednisolon om de andere dag en krijg nu een echte plofkop. Mijn nieren functioneren nu wel bet[lees meer...]er, maar ik mag nog steeds niet afbouwen. In de diverse forums lees ik over het gebruik van 5 of 15 prednison per dag, dus maak ik me over mijn grote hoeveelheid echt zorgen

13-04-2013 | Man | 68
prednisolon
Gebruik dit medicijn 2 jaar werking zeer goed getransplanteerde nier blijf op 20% hangen, bijwerkingen weet ik niet doordat ik meerdere medicijnen gebruik.Niet duidelijk welke de ernstige bijwerking geeft. Advagraf 6mg Alfacalcidol 10mg metoprololsucc ret t 100mg nifedipine ret 60mg perindopril 6mg pravastatinenatr 10mg .

28-03-2013 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Kortdurende of een kuur is het een wondermiddel. Langdurig gebruik is de pil super slecht. Totaal niet te vergelijken of je een kuur krijgt, of heel lang. De eerste anderhalf jaar heb ik er wel wat aan gehad hoor..Natuurlijk wat bijwerkingen, maar valt echt wel mee te leven. maar als je eenmaal echt lang aan de prednison zit, gebeurt er iets: psychische bijwerkingen.ik be[lees meer...]n mezelf niet meer. Ik heb eens 3 maanden kunnen minderen met de prednison (van mijn jarenlange 15 mg naar 7,5 mg per dag): toen merkte ik en mijn vriend dat mijn nieuwe karakter enzow dus echt van de prednison kwamen. Ik moest helaas weer terug naar de 15 mg. Sommige artsen beweren nog steeds dat dit niet kan, omdat het een lage dosering is. Ieder lichaam is anders. Als het een simpele bloeduitslag was hadden ze het wel geloofdt Misschien moeten ze zelf eens 3 jaar lang aan de prednison?

11-03-2013 | Vrouw | 43
Astma
ik heb het nodig soms om dat ik een long aandoening heb en net zo als nu met de giep heb ik ff een kuurtje nodig zo dat ik veel meer lucht krijg

09-02-2013 | Vrouw | 44
Allergie
Ik krijg dit medicijn tegen ernstige netelroos.De netelroos is weg,dat is het enige positieve,zo gauw ik ga afbouwen begint steeds de ellende ik lig weken (6 momenteel) plat met hartkloppingen,trillen door heel mijn lijf, paniekaanvallen en spierzwakte (ik kan niet lopen)heb 4. Stootkuren gehad en momenteel gebruik het enkele maanden.Bij stoot kuren geen bijwerkingen.ik b[lees meer...]en blij als ik er vanaf ben en nooit meer!

19-01-2013 | Vrouw | 50
prednisolon
ik slikte dit middel bij een staaroperatie om ontstekingen te voorkomen omdat ik ook uveitus heb. Heb echter wel veel last van de bijwerkingen. Vooral moe, benauwd en hartkloppingen, voel me dan echt niet lekker. Dit wordt geleidelijk minder wanneer ik gestopt ben, heb eerder bij een glasvochtoperatie ook dit medicijn gebruikt waarbij ik dezelfde klachten kreeg. Slik nu oo[lees meer...]k mtx.

28-12-2012 | Vrouw | 70
prednisolon
Ik had al 2 jaar chronisch pijn in L.schouder; beweging beperkt. 10 Weken geleden plotseling sterk verergerd. Kon 's nachts niet meer slapen van de pijn. Prednisolonkuur van 10 dg. x 50 mg hielp niet. Toen injectie in schouder. Direct verlichting en na 12 dagen pijn vrijwel weg, ook bij bewegen. Bijwerking: tijdelijk zeer hoge bloedsuikers (heb diabetes). Nu weer normaal.

19-09-2012 | Man | 51
Auto-immuunziekte
ben nog bezig. kan geen zinnigs overzeggen. Bij effectiviteit heb ik niet juist ingevuld, ik weet het nog niet.

10-08-2012 | Man | 50
prednisolon
nadat er geconstateerd was dat mijn aorta ontstoken was kreeg ik direct 100 mg Prednisolon te slikken. ik heb alle bijwerkingen die in de bijsluiter vermeld staan ondergaan tot ik op een zeker moment mijn hart een slag voelde missen. Dit werd steeds regelmatiger. Volgens de cardioloog kon dit alleen worden opgelost door een zgn pacemaker. De chirurg vond dat ik eerst maar[lees meer...] eens minder prednisolon moest gaan gebruiken... Na een 3 tal maanden van afbouw van de medicijnen waren ook alle bijwerkingen verdwenen al is de gewichtstoename niet geheel verdwenen.

19-07-2012 | Vrouw | 29
prednisolon
Zeer ernstige bijwerkingen. Zonder de prednisolon ging ik dood. Maar met de prednison wil ik dood: zeer ernstige psychiatrische bijwerkingen, nooit eerder last van gehad. Verder diabetes, acne, osteoperose, 23 kg aangekomen hoewel ik nog steeds "te weinig" eet, ga zo door. Afbouwen kan niet, want als je er eenmaal aan vast zit blijft dat wel zo blijkbaar. Wat begon met a[lees meer...]lleen een lichamelijke ziekte bij 1 specialist, met 1 pil van 20 mg per dag, is nu na anderhalf jaar heel veel specialisten en heel veel pillen erbij. Als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen.

09-05-2012 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Ik heb sporadisch (3x per jaar ongeveer) een jichtaanval en heb na gebruik al na enkele uren een verlichting van pijn en zwelling. De volgende dag kan ik weer enigzins lopen en na twee dagen zijn de ergste klachten voorbij. Omdat ik het dan maar enkele dagen slik heb ik geen last van bijwerkingen.

11-04-2012 | Man | 15
prednisolon
Ik had een ontsteking achter mijn oog en de enigste oplossing was gebruik maken van prednisolon , dit heb ik zojuist gedaan. Ik begon met tabletten te slikken van 50 mg , na 2 weken kreeg ik de werking te voelen en ook te zien. Ik zag langzaam hoe ik transformeerde naar een ongelofelijk dik mens , ik ben 15 jaar , en had dus nog een leuke jeugd voor dit medicijn , op mij[lees meer...]n school keken de mensen en zelfs de leraren mij met grote ogen aan , ik voelde me niet op mijn gemak. Na een maand mocht ik beginnen met afbouwen , dit duurde immers nog langer , ik kon niet wachten tot ik klaar was met deze medicatie, het verwoestte mijn leven. Mijn maten werden telkens groter en belandde uiteindelijk op maat 36 wat voor deze medicatie 32. was . Ik ben nu eindelijk gestopt met de medicatie en ga nu over naar de medicatie MTX . bedankt voor het lezen

13-03-2012 | Man | 63
Acne/puistjes
gedurende 10 dagen heb ik dit medicijn mogen gebruiken om een veronderstelde huidontsteking het hoofd te bieden. Mijn klacht was een irriterende jeuk waarbij ik mezelf schade toebracht. Na 10 dagen was niet alleen de jeuk/irritatie verdwenen, maar ik voelde me ook nog supergelukkig. Een paar dagen na de kuur zakte ik al weer terug en kreeg weer jeuk. Ik terug naar de h[lees meer...]uisarts, hij heeft daarna een afbouwende kuur Prednisolon voorgeschreven. Binnenkort wordt er bloed afgenomen om het cortisol gehalte te meten (als ik het goed schrijf). Had ik maar iedere dag 1 30 mg tablet Prednisolon!

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum