Prednisolon tabletten/ in...

prednisolon

Spierreuma (15 meningen)
Astma (5 meningen)
Reuma (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
COPD (3 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Bronchitis (3 meningen)
Auto-immuunziekte (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Lupus (1 mening)
Orgaantransplantatie (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)
Nefrotisch syndroom (1 mening)

19-07-2012

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Zeer ernstige bijwerkingen. Zonder de prednisolon ging ik dood. Maar met de prednison wil ik dood: zeer ernstige psychiatrische bijwerkingen, nooit eerder last van gehad. Verder diabetes, acne, osteoperose, 23 kg aangekomen hoewel ik nog steeds "te weinig" eet, ga zo door. Afbouwen kan niet, want als je er eenmaal aan vast zit blijft dat wel zo blijkbaar. Wat begon met a[lees meer...]lleen een lichamelijke ziekte bij 1 specialist, met 1 pil van 20 mg per dag, is nu na anderhalf jaar heel veel specialisten en heel veel pillen erbij. Als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen.
09-05-2012

Reuma

Ik heb sporadisch (3x per jaar ongeveer) een jichtaanval en heb na gebruik al na enkele uren een verlichting van pijn en zwelling. De volgende dag kan ik weer enigzins lopen en na twee dagen zijn de ergste klachten voorbij. Omdat ik het dan maar enkele dagen slik heb ik geen last van bijwerkingen.
11-04-2012

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Ik had een ontsteking achter mijn oog en de enigste oplossing was gebruik maken van prednisolon , dit heb ik zojuist gedaan. Ik begon met tabletten te slikken van 50 mg , na 2 weken kreeg ik de werking te voelen en ook te zien. Ik zag langzaam hoe ik transformeerde naar een ongelofelijk dik mens , ik ben 15 jaar , en had dus nog een leuke jeugd voor dit medicijn , op mij[lees meer...]n school keken de mensen en zelfs de leraren mij met grote ogen aan , ik voelde me niet op mijn gemak. Na een maand mocht ik beginnen met afbouwen , dit duurde immers nog langer , ik kon niet wachten tot ik klaar was met deze medicatie, het verwoestte mijn leven. Mijn maten werden telkens groter en belandde uiteindelijk op maat 36 wat voor deze medicatie 32. was . Ik ben nu eindelijk gestopt met de medicatie en ga nu over naar de medicatie MTX . bedankt voor het lezen
13-03-2012

Acne/puistjes

gedurende 10 dagen heb ik dit medicijn mogen gebruiken om een veronderstelde huidontsteking het hoofd te bieden. Mijn klacht was een irriterende jeuk waarbij ik mezelf schade toebracht. Na 10 dagen was niet alleen de jeuk/irritatie verdwenen, maar ik voelde me ook nog supergelukkig. Een paar dagen na de kuur zakte ik al weer terug en kreeg weer jeuk. Ik terug naar de h[lees meer...]uisarts, hij heeft daarna een afbouwende kuur Prednisolon voorgeschreven. Binnenkort wordt er bloed afgenomen om het cortisol gehalte te meten (als ik het goed schrijf). Had ik maar iedere dag 1 30 mg tablet Prednisolon!
06-03-2012

Auto-immuunziekte

Effectief middel, reageer goed op behandeling, maar na aantal dagen komen de bijwerkingen om de hoek kijken: opgejaagd gevoel (beetje veel ADHD), slapeloosheid en de hele dag honger. Vanaf 1 maart per dag met 5 mg afbouwen, tot aan 20 mg en dat voorlopig een hele maand blijven innemen. Afhankelijk van de resultaten dan nog verder afbouwen of als onderhoudsdosis slikken.
14-02-2012

Ziekte van Crohn

Ik heb inmiddels 5 kuren prednison achter de rug. Elke kuur duurde drie maanden, beginnend bij 30mg en per twee weken afbouwen met 5 mg. De calprotectinewaarde zakten en dat was goed. de bijwerkingen waren erger dan de klachten van de ziekte, hartkloppingen, hyper, rusteloos en altijd maag en slokdarmzweren ondanks pillen die de maag dienen te beschermen. En chronisch ca[lees meer...]lciumtekort. het ziet er naar uit dat er een volgende stap gezet moet worden, remicade.
08-01-2012

Astma

Ik heb het syndroom van churgg strauss en moet daarvoor 100 mg prednisoln intravinuus ingespoten krijgen en nog 150 mg endoxan [chemo], ik kan me voorstellen dat je er bijwerkingen van hebt, maar in mijn geval moet ik wel. Ik zou zeggen positief blijven denken en niet te veel naar de nare kijken.
13-09-2011

Netelroos

Acute netelroos over gehele lichaam. Begonnen met 5 gram en 2 dagen later 35 mg. Zit inmiddeles vanaf 13 sept. op afbouwen per 5 dagen naar 20 mg., dan 15 mg. enz. Duurde wel bijna 4 dagen eer de Prednisolon zijn werk deed.
01-08-2011

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

mijn zoon neemt prednisolon in met andere medicijnen. Hij moet het enkele jaren slikken. We zijn zeer tevreden. Toen hij nog 30 mg p dag nam enorme honger, daardoor aangekomen. Ook het volle maansgezicht. Sinds we aan het afbouwen zijn (nu onderhoudsdosis van 5 mg) beide verdwenen, ook lichaam weer zoals het was. Verder geen last van bijwerkingen. Het werkt als een speer. [lees meer...]Zeer tevreden dus.
24-02-2011

Colitis ulcerosa

Kan niet zeggen of ik bijwerkingen heb.
13-02-2011

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)
Chronische bijholteonsteking en onstekingen aan de longen

Ben op een onderhoudsdosering van prednisolon van 10 mg. Voelde me er niet echt goed bij, veel trillen en enigzins zwak en snel ziek. Nu sinds een paar weken volg ik een dieet niet vanwege mijn gewicht (ben slank) maar vanwege mijn gezondheid.Gaat nu stukken beter, voel me sterker worden en verwacht dat ik over een tijdje zelf miscchien kan stoppen met prednisolon. Ben ove[lees meer...]rgegaan op biologisch eten wat veel lekkerder is ook. Dieet is samen gesteld bij de Health en Food clininc in Amsterdam, een echte aanrader. Je kunt meer bereiken met goed eten dan je denkt, het verbetert echt je gezondheid al gebruik je prednisolon. Ik kan nu ook zieke mensen in mijn omgeving verdragen zonder zelf meteen ziek te worden. Misschien is dit ook een idee voor andere mensen. Ivonne K.
24-11-2010

Auto Immuun Hepatitis

Ik gebruik de prednisolon al bijna 16 jaar en het houdt mijn Auto Immuun ziekte goed onder controle.Als ik veel moest slikken had ik wel veel bijwerkingen(dik gezicht,opvliegers,onrustig),maar nu ik onderhoudsdosering heb merk ik er weinig van.Wel erg dunne huid gekregen na al die jaren.verder ben ik altijd slank gebleven,ook na 3 kinderen.Ik heb dit medicijn ook gewoon do[lees meer...]orgeslikt tijdens zwangerschappen
20-09-2010

PMR