Prednisolon tabletten/ in...

prednisolon

Spierreuma (17 meningen)
Astma (5 meningen)
Colitis ulcerosa (4 meningen)
Reumatoïde artritis (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
COPD (3 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Auto-immuunziekte (3 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Lupus (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

25-04-2019 | Man | 65
prednisolon (2,5mg)
Spierreuma
Voorjaar 2018 spierreuma bij mij geconstateerd. Kon niks in het begin. S ochtends je kleren niet aankrijgen etc. Begonnen met 20 Mg, afgebouwd in 7 maanden naar 5 Mg. Van Jan 2019 tot April 5 Mg. Nagenoeg klachtenvrij. Vanaf half april 2,5 Mg, nu komen de klachten terug. Ik probeer dit nog een paar weken vol te houden, anders misschien toch terug naar 5. Bijwerkingen heb [lees meer...]ik geen enkele. Tot voor kort ook gesport, hardlopen, fietsen en ook wel zwaar werk gedaan( bomen zagen en versjouwen) met die 5 Mg dus.

02-05-2018 | Vrouw | 68
Netelroos
Ik kreeg een stootkuur omdat Levocetirizine 5 mg; desloratadine 5 mg en daarna Rupafin 10 mg teveel bijwerkingen hadden gegeven en de netelroos hadden vergergerd. De Prednisolo zorgde ervoor dat mijn bloeddruk fors steeg en ik tijdens de wandeling bijna onderuit was gegaan. Hierna kreeg ik ook nog eens een ontsteking van mijn arm. Kortom: voor mij werkt dit middel absoluu[lees meer...]t niet.

24-03-2018 | Vrouw | 23
Astma
Heb een aantal dagen injecties prednisolon en cortisol gehad tijdens mijn ziekenhuisopname. dit ivm onbehandelbaar astma en sarcoidose. Ik kreeg 1x per dag een shot van beide medicijnen. werking is goed, voelde me snel beter qua benauwdheid. wel last van down momenten. nergens zin aan, emotioneel, negatief... noem maar op. Dit doordat ik hiervoor al langere tijd een predni[lees meer...]son kuur in tabletvorm had (30mg).

23-03-2018 | Vrouw | 24
Sarcoïdose
Dit was een redder op het nippertje voor mij.

08-03-2018 | Vrouw | 58
prednisolon (10mg)
Psoriasis
Na heel veel pijn en ongemak vond ik dit een wondermiddel ,ik zou alleen niet zoveel injecties nemen als ik gedaan heb want ik heb er slechte ogen van gekregen en een maagbloeding

28-02-2018 | Man | 77
Bronchitis
Ik ga niet gauw naar m'n huisarts, de meeste klachten verdwijnen vanzelf wel weer. Maar als ik langer dan een week niet kan slapen omdat ik me kapot hoest, dan bezoek ik de dokter toch maar even. Ik ben in lichte mate COPD patiënt. Bronchitis komt jaarlijks één á twee keer voor. Ik kreeg nu een Prednisolon stootje voor 5 dagen. 's Morgens 1 tablet. Dit is m'n derde dag en [lees meer...]ik ben opgescheept met een stevige hoofdpijn bij m'n linkerslaap. Van enige verbetering voor wat betreft de Bronchitis merk ik nog niets. Ik ben 77 en hoofdpijn heb ik in m'n hele leven zelden gehad. Het zou een reactie kunnen geven met andere medicatie welke ik sinds enkele jaren gebruik: Acenocoumarol, Losartankalium em Metoprololtartraat. Ik wacht maar af, maar ik wil reuze graag van m'n hoestbuien en hoofdpijn af.

16-11-2017 | Man | 53
prednisolon (100)
Na uitgebreide onderzoeken de diagnose Tolosa Hunt (soort pseudotumor in het hoofd) gekregen. Enige medicatie waarop ik reageerde was Prednison. Kuren beginnende bij 100mg, afbouwend na weken met 20 mg tot onderhoudsdosis van 20 mg. Deze dosis enkele jaren gebruikt. Daarna afbouwen tot 10mg en daarna bleek dat verder afbouwen niet mogelijk was. Via een Reumatoloog afbouwsc[lees meer...]hema gehad van ca. 8 maanden (om de zoveel dagen 1 dagje met 1 mg minder en daarna weer de gewone dosis, dit herhalend in steeds kortere periodes). Nu, 2 jaar na stoppen gebruik, nog steeds zeer veel last van spierzwakte, gewrichten, vermoeidheid en emotioneel instabiel. Prednison heeft mijn leven gered maar de tol is hoog. Voel mij 15 jaar ouder dan mijn kalenderleeftijd.

25-07-2017 | Man | 66
prednisolon (10mg)
Polymyalgia rheumatica
Van de een op andere dag erge spierpijnen in armen, schouders en nek. dagen erna uitbreiding naar rug, heupen, boven en onderbenen. Na bezoek reumatoloog begonnen met prednisolon 15 mg in tabletvorm. weinig tot geen verbetering na 2 weken en dosis verhoogd naar 25 mg. Direct verbetering en na drie weken pijnvrij in boven en onderbenen. Nek schouders en armen lichte verbete[lees meer...]ring. Na nog eens twee weken grote verbetering in met name nek en schouderpijn en armen redelijk te belasten. Na nog eens 3 weken bijna volledig pijnvrij. Weer in staat te sporten (Golf) . Nu alleen nog druk bezig met afbouwen van 25 mg/dag naar nu 15mg/dag. Per 4 weken 2,5mg minderen. Voor mij een uitkomst, de enige bijwerkingen zijn dat ik de hele dag door wel kan eten en veel kan drinken. voor de rest geen enkele negatieve bijwerking.

16-07-2017 | Vrouw | 44
prednisolon (40mg)
Colitis ulcerosa

22-06-2017 | Man | 62
prednisolon (20mg)
Spierreuma
Het onderdrukt de Spierreuma en andere ontstekingen, maar de bijwerkingen zijn rampzalig. Als laatste, sinds 2 weken, diabetes 2.

29-04-2017 | Vrouw | 78
Spierreuma
Begonnen met 15mg. Na afbouw kwam reuma weer terug, dus weer naar 12.5 mg. Weet iemand een medicijn tegen de puistjes hiervan, die pijnlijk zijn en jeuken?

18-04-2017 | Man | 71
prednisolon (30mg)
Ernstige hoofdpijn gedurende twee maanden. Na veel onderzoeken werd de ontsteking van de slagader in de slaap vastgesteld. Meteen na het gebruik van de prednison waren mijn hoofdpijnklachten verdwenen. De bijverschijnselen neem ik voor lief. Volgens de prognose moet ik zeker tot maart 2018 prednison blijven slikken. De dosering wordt langzaam afgebouwd. Van nu 30 naar 10 [lees meer...]mg. per dag in september..

25-11-2016 | Vrouw | 23
Eczeem
Ik had last van een enorme uitbraak van eczeem. Daarom besloot de dermatoloog naast hormoonzalven een stootkuur prednisolon voor te schrijven om het herstel een boost te geven. Ik had wel last van wat bijwerkingen (was moe, maar toch kon ik niet goed slapen door een erg onrustig gevoel en ik had het erg koud). Heb het middel 12 dagen gebruikt (begonnen met 30mg per dag en [lees meer...]afgebouwd naar 5mg per dag). Binnen een week was mijn huid al veel rustiger. Hopelijk kan ik na deze kuur mijn eczeem onder controle houden.

05-10-2016 | Vrouw | 18
MS (multiple sclerose)
Ik heb NMO, net zoiets als MS. Op eerste kerstdag vorig jaar werd ik wakker en toen waren mijn benen verlamd. Ik begon met 60 Mg per dag, nu zit ik nog op 2,5 MG om de dag. Ik denk dat de medicijnen wel werken, maar het heeft lang geduurd. Eerst 3 week infuus prednisolon. Toen plasmaferese en toen pas prednisolon in pil vorm. Na de plasma ferese begon het pas te verbeteren[lees meer...]. Volgende week nog een MRI scan en dan hoplijk 1 November stoppen met alle medicijnen. Het lopen gaat nu wel weer. Ik kan alleen nog niet m'n benen helemaal op slot strekken en mijn evenwicht is nog heel slecht. Ik hoop dat het nog meer verbeterd..

21-07-2016 | Man | 78
Myasthenia gravis
Door bovengenoemde spierziekte kon ik niet meer kauwen, slikken, spreken. Opname ziekenhuis 5 weken. Op braincare afd. begonnen met 60 mg. prednisolon per sondevoeding. Langzaam ging alles toen weer functioneren. Thuis begonnen langzaam de bijwerkingen te komen. Momenteel zit ik in de afbouwfase . Om de 14 dagen 5 mg minder. Nu zit ik op 25 mg. Over 14 dagen op 20mg. tot 2[lees meer...]9 aug. De specialist neemt contact op. Hoop dat de ziekte stabiel blijft. We hebben geen keuze. Wachten maar af wat er gaat gebeuren.

13-06-2016 | Vrouw | 58
Spierreuma
Ik gebruik nu 1½ jaar prednisolon. Ik loop er nu bij als een Michelinmannetje. Ik ben behoorlijk aangekomen. Ik ben begonnen met 60 mg en slik nu 15 mg. Toch heb ik nog steeds die pijn in mijn nek en hamstrings. Steeds weer zegt de dokter dat in de bloed waarden geen ontstekingen te zien zijn.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum