Prednisolon tabletten/ in...

prednisolon

Spierreuma (14 meningen)
Astma (5 meningen)
Reuma (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
COPD (3 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Bronchitis (3 meningen)
Auto-immuunziekte (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Lupus (1 mening)
Orgaantransplantatie (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)
Nefrotisch syndroom (1 mening)

21-07-2016

Myasthenia gravis

Door bovengenoemde spierziekte kon ik niet meer kauwen, slikken, spreken. Opname ziekenhuis 5 weken. Op braincare afd. begonnen met 60 mg. prednisolon per sondevoeding. Langzaam ging alles toen weer functioneren. Thuis begonnen langzaam de bijwerkingen te komen. Momenteel zit ik in de afbouwfase . Om de 14 dagen 5 mg minder. Nu zit ik op 25 mg. Over 14 dagen op 20mg. tot 2[lees meer...]9 aug. De specialist neemt contact op. Hoop dat de ziekte stabiel blijft. We hebben geen keuze. Wachten maar af wat er gaat gebeuren.
13-06-2016

Spierreuma

Ik gebruik nu 1½ jaar prednisolon. Ik loop er nu bij als een Michelinmannetje. Ik ben behoorlijk aangekomen. Ik ben begonnen met 60 mg en slik nu 15 mg. Toch heb ik nog steeds die pijn in mijn nek en hamstrings. Steeds weer zegt de dokter dat in de bloed waarden geen ontstekingen te zien zijn.
12-06-2016

Spierreuma

Spierreuma is een ernstig, pijnlijke ziekte, die nauwelijks is te diagnosticeren. Sterk verhoogde bloedbezinksel kan aanleiding zijn om spierpijnen in verband te brengen met spierreuma. Zo ook systatine (hartmedicatie) kan oorzaak zijn van de openbaring van spierreuma. Deze ziekte, die bij veel mensen voorkomt, maar zelden herkent, heelt pas na 1 tot 3 jaar en alleen door [lees meer...]gebruik van Prednison onder strikte leiding van de arts. Vooral het afbouwen van de hoeveelheid Prednison is een zeer nauwkeurig proces. Na 4 maanden slik ik nog steeds 20 mg tabletten, terwijl ik begon met 25 mg, maar zelfs een periode 50 mg tabletten moest slikken om uit bed te kunnen komen.
20-04-2016

Eczeem

na stoppen van de stootkuur kwam de uitslag 10x zo heftig terug
05-04-2016

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Erg buikpijn en erg misselijk. Door de pijn kan ik niet slapen. Morgen weer bellen of er geen ander pillen zijn. Dit trek ik niet.
29-09-2015

Ziekte van Crohn

Omdat ik de ziekte van Crohn heb en vaak genoeg van 'het uiteindelijke' medicijn gewisseld heb, moest ik mijn darmen ontstekingvrij maken. Dit hebben ze met 30 mg prednison per dag gedaan, afbouwend tot 0. In het begin werkte het echt als een 'paardenmiddel'. Ik voelde mijzelf snel opknappen qua buikpijnen, maar kreeg wel gewrichtsklachten. En zoals ieder ander een opgebla[lees meer...]zen gezicht en lichaam. Het was geen leuke tijd voor mij, en hier wil ik ook niet graag aan terug denken. Onder de 20 mg begon ik alweer kleine buikkrampjes te krijgen. Maar dat kan vast komen omdat ik het langer op 30 mg heb moeten gebruiken.
09-09-2015

Nefrotisch syndroom

Mijn dochter van 11 jaar heeft dit medicijn 3,5 maand gebruikt ivm minimal nefrotisch syndroom. Eerste 2 weken 70 mg per dag, daarna 6 weken 40 mg per dag, daarna 2 weken 20 mg per dag, daarna 2 weken 10 mg per dag en als laatste 2 weken 10 mg om de dag. Na twee weken gebruik was eiwitverlies gestopt. Hierna begonnen de bijwerkingen. Te beginnen met netelroos. Daarna ge[lees meer...]wichtstoename, drang naar eten, vollemaansgezicht, vermoeidheid, somberheid, hoofdpijn, spierpijn, spierslapte, overbeharing in gezicht en rug, puistjes, vocht vasthouden, benauwdheid en striae op de bovenbenen en heupen. Nu, vier weken nadat ze gestopt is met de Prednisolon, begint onze dochter weer de oude te worden en herinneren alleen de striae ons nog aan een hele nare periode. Hopelijk heeft ze dit medicijn voorlopig niet meer nodig.
16-05-2015

Spierreuma

3,5 jr prednisontab gebruikt met redelijke bijwerkingen. Nu sinds 2 weken gestopt ivm heftige pijn en stijfheid in onderbenen. maar heb er nog steeds last van. W.s had ik veel eerder met prednison moeten stoppen want de andere bijwerkingen - vocht vasthouden, prikkende ogen en moeheid zijn nog steeds aanwezig. Heb ergens gelezen dat de afbreektijd ong. 24 u is voor 1 tabl [lees meer...](1 dag). Zal ik er nog meer dan een jaar last van houden??!!
16-05-2015

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Al twee jaar last van hyperreactieve bronchiën, daardoor hoest ik veel, vooral 's nachts. Tot nu helpt niets qua puf medicijnen, montelukast etc. Prednisolon helpt altijd, dit is mijn tweede stootkuur. De bijwerkingen vind ik echter zo erg, dat ik bijna nog liever hoest. Ik voel me net een opgewonden stuk speelgoed, ben snel boos en agressief (normaal totaal niet) ik wil d[lees meer...]e hele dag bezig zijn, heb geen rust in mijn lijf. De onzichtbare bijwerking als botontkalking baren mij ook veel zorgen. De kuur is bijna afgelopen, maar ik denk niet dat ik een onderhoudsdosis ga nemen. Wie heeft hier ook ervaring mee?
22-03-2015

Astma

10-03-2015

Bronchitis

Eng om te ervaren hoe prednison werkt. Duizeligheid, vochtvasthoudend, obstipatie, geen eetlust, slapeloosheid, waanbeelden. Dit is pas de tweede dag. Hoe hou je dit 7 dagen vol. Gelukkig hoef ik maar 7 dagen.
07-03-2015

Reuma

Ik ben 28 en krijg dit om de pijn te onderdrukken van de reuma. Ik heb zowel de injecties gehad en nu ook de medicijnen. Wat ik nu wel vervelend vind van de prednison is dat ik sinds gebruik veel last heb van duizeligheid, hoofdpijn en licht gevoel in hoofd en lijf. Als alleenstaande moeder van twee kleine jongens een van 3 jaar en een van 8 maanden niet erg praktisch.
06-03-2015

Astma

Ik word elke keer weer "ziek" van de Prednison. Heel erg onrustig veel eetlust en dood moe. 's nachts zit ik rechtop in bed en kan niet slapen!! Maar het schijnt, dat er voor mij geen andere mogelijkheid is, om een Astma aanval onder controle te krijgen, dan alleen met een stootkuur Prednison!! (soms wel voor 15 dagen en dan nog afbouwen) Deze keer heb ik er zelfs e[lees meer...]en antibiotica kuur bijgekregen en Oxazapam op rustig te zijn. (blijven)Ik ben er telkens weer erg ziek van !!
22-02-2015

Spierreuma

15 mg 's morgens en 5mg 's avonds is het meest effectief. Bijwerkingen zijn: lichte evenwichtsstoornis, trillende handen, stijve kuitspieren, soms stijve handen.
14-02-2015

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

na een paar dagen klachten zo goed als verdwenen maar door prednison erg druk zeer slecht slapen veel hartkloppingen hongergevoel en zeer snel blauwe plekken dunne huid euforisch gevoel dat je alles aankan maar vervelendste vond ik zelf erg dik opgezet gezicht en veel aankomen afbouwen erg vervelend moet echt stapje voor stapje veel duizeligheid ervaren en bij gebruik v[lees meer...]eel bloedsuikerschommelingen
12-02-2015

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)

Vooral de bijwerkingen bij hoge dosis zijn vervelend: trillen van handen maar ook voordurend een gespannen gevoel in je hele lijf. Ook het cushing syndroom (dik worden van gezicht en toenemen van buikvet) vond ik erg vervelend. Het toenemen van mijn gewicht kon ik goed inde hand houden. Gezond en regelmatig eten maar geen tussendoortjes en een beetje streng zijn voor jeze[lees meer...]lf lukte mij goed. Bij afbouwen verdwijnen ook de bijwerkingen. Ik zit nu nog op 5 mg zonder bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum