Ervaringen met Humira

Bij  PsoriasisX

Ziekte van Crohn (78 meningen)
Artritis psoriatica (41 meningen)
Colitis ulcerosa (11 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (60 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)
Mesalazine (42 meningen)

17-09-2014 | Vrouw | 25
Psoriasis
Ik gebruik sinds 2011 humira en ik vind dit echt een wonder middel! Mijn leven is in positieve zin verbeterd. Als 7 jarig kind kreeg ik al psoriasis. Het begon op mijn hoofdhuid en in mijn pubertijd kreeg ik ineens een aanval op mijn gehele lichaam. Ik wist niet wat mij overkwam, mijn leven stond op zijn kop. Na veel zalfjes en lichttherapie werd het alleen maar erger en [lees meer...]erger. Mijn huid was voor 80% psoriasis, zeer heftig voor een puber! Mijn specialist durfde nog geen sterke medicatie voor te schrijven. Voor mij maakte het niet uit, er moest iets gebeuren. Vanaf dat moment kreeg ik neoral, dit mocht ik niet lang gebruiken. Ik kreeg nadat ik stopte een flinke aanval weer, maar dan nog erger. Vervolgens kreeg ik MTX, hier kreeg ik veel bijwerkingen van. Vooral de misselijkheid was niet meer uit te houden. Daarna nog iets geprobeerd, zonder resultaat. Ik had de moed opgegeven. Na een tijdje werd het minder door het goed vet te houden. Maar natuurlijk voor korte duur. Na een tijdje kreeg ik weer een aanval. Waarschijnlijk vonden ze mij toen zielig. Ik kreeg humira! Dit had ik nooit kunnen dromen, dat mijn huid gewoon psoriasis-VRIJ zou zijn. Gewoon geen enkel plekje niks. En dit al 4 jaar lang. Heerlijk gewoon. Ben echt super tevreden.

04-05-2013 | Vrouw | 46
Psoriasis
Ik spuit sinds maart 2013 Humira voor mijn psoriasis. Ik heb een reeks van medicatie geslikt maar geen of weinig effect. Met MTX moest ik van de leverarts stoppen vanwege te hoge leverwaarden . Nu spuit ik Humira mijn handen en voeten blijven redelijk schoon maar op mijn armen en benen vebeterd er niets.

12-02-2013 | Vrouw | 40
Psoriasis
Ben tevreden over Humaira want het doet zijn werk goed bij mij. Alleen zit ik met een vraag. Ben benieuwd of meerder hier last van hebben. Sinds ik Humira gebruik gaat de kwaliteit van mijn gebit achteruit. Elk jaar kan ik terug komen bij de tandarts omdat er wel een kies afbreekt of van binnen gaatjes zitten. (Voordat ik Humira ging gebruiken had ik een perfect gebit.) [lees meer...]Vandaag weer bij de tandarts geweest en hij begint zich toch zorgen te maken omdat het verder achteruit is gegaan. Poets mijn tanden 2 keer per dag en s'avonds voor ik naar bed ga heb ik een heel ritueel voor mijn tanden en kiezen maar toch zit er geen verbetering in. Heeft iemand meer hier ook last van!!! Ben benieuwd. Volgens mijn arts kan dit niet van de Humira komen.

25-07-2012 | Vrouw | 40
Psoriasis
Al ondervonden dat vele problemen van psoriasis verholpen worden door natuur produkten van een klein belgisch bedrijfje met natuurzeep. Zeepfabriek De Witte Engel uit Duffel. En nee is geen familie ofzo.

11-07-2012 | Man | 64
Psoriasis
mijn leven is totaal veranderd. Ik kan weer met een korte broek, shirt lopen en in een zwembad vertoeven.

06-05-2012 | Vrouw | 22
Psoriasis
Ik gebruik nu 1 jaar humira en dit is voor mij echt een wondermiddel. Na een verschrikkelijke periode met psoriasis (80% van het lichaam) heeft niets mij werkelijk kunnen helpen. Totdat ik de humira injecties kreeg. Ik was zoooooo bang omdat er nog niet veel bekend is over humira en omdat ik nog vrij jong ben (22 jaar). Ze geven dit niet zomaar het is heftig spul maar voor[lees meer...] mij is het de moeite waard. Ik ben eindelijk van mijn depressie en schaamte af. Wat is psoriasis een verschrikkelijke ziekte, en wat heeft humira mijn leven veranderd. Ik heb zelf geen bijwerkingen, heel het jaar geen griep of verkouden geweest. Kortom ik ben helemaaaaaaaaaal tevredennn.. Ik maak mij soms wel zorgen over het verloop, dus hoelang ik hiermee door kan gaan want het is natuurlijk niet echt gezond voor je. Kans op kanker is met 3 keer verhoogd dat maakt mij wel bang ook omdat ik natuurlijk best jong bent nog.