sulfasalazine

Reumatoïde artritis (29 meningen)
Artritis psoriatica (8 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)
Juveniele artritis (1 mening)

Humira (242 meningen)
Entocort (71 meningen)
Pentasa (61 meningen)
Salofalk (56 meningen)
Mesalazine (39 meningen)

07-04-2011 | Vrouw | 37
Colitus
In november 2010 slikte ik een paar weken Sulfasalazine voor Colitus Ulscerosa. Binnen een paar weken kreeg ik een ernstige huidreactie hierop. Het begon met een soort van uitslag en daarna zweren en ontstekingen over mijn hele lichaam, van top tot teen. Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Met 140 gram prednison werd het onderdrukt. Ik ben inmiddels al 4 keer gestopt[lees meer...] met de prednison maar de huiduitslag met heel veel jeuk komt steeds terug. De artsen weten hier geen raad mee en het enige wat ze voorschrijven is prednison, maar daar word ik veel te dik van en krijg ik andere bijwerkingen van. Wie heeft er zo'n dergelijke tox reaction meegemaakt?

22-04-2018 | Vrouw | 38
sulfasalazine (2000mg)
Reumatoïde artritis
Ik ben na een klachtenreeks van een jaar gediagnosticeerd met RA. Net op het moment dat ik aan kinderen wilde beginnen. Ingesteld op sulfasalzine 2000mg, lage dosering prednison 7,5mg en plaquenil 400mg. Klachten verdwenen binnen een maand. Na 3 maanden prednison eraf, na 6 maanden plaquenil eraf. Zwanger geworden met alleen sulfasalzine. Prima zwangerschap zonder klachte[lees meer...]n gehad van de RA. Gezonde baby. Zij is nu 18 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding met deze dosering sulfasalzine. Een half jaar na mijn bevalling wel weer af en toe klachten van de RA, ondanks de sulfasalzine, maar blijft beperkt en valt mee te leven. Als ik gestopt ben met de borstvoeding moet ik denk ik toch over op een sterker medicijn wat voor mij beter werkt, zoals mtx. Ik ben tevreden over de Sulfasalzine. Geen bijwerkingen en werkt best oké. Ik ben er niet helemaal klachtenvrij op, maar dempt wel de klachten.

09-01-2013 | Vrouw | 38
Reumatoïde artritis
liep al geruime tijd met vage klachten aan beiden knieen, later kwam daar ook mijn voet bij. De reumatoloog stelde voor om te beginnen met sulfasalazine. Ik moest dit opbouwen en slik nu 2 maal 2 tabletten. Naar mijn idee heeft het wel effect, ben een stuk flexibeler, ik kan zelfs weer hurken. Heb helaas wel last van bijwerkingen. ik heb vaker hoofdpijn en ben vaak erg m[lees meer...]oe, ook heb ik sinds een week jeuk( ben toen begonnen met 2 maal 2 pillen) op mijn benen. En sinds gisteren overal rode uitslag op mijn lijf .na gebeld te hebben met het ziekenhuis meteen gestopt.

08-01-2013 | Vrouw | 41
Ziekte van Bechterew
Ik kreeg ze eerst in pil vorm maar kotste ze snachts uit en veel pijn in me maag.nu heb ik vloeibaar en werk supper nergens last van

20-04-2015 | Vrouw | 43
Reumatoïde artritis
3 jaar MTX gespoten.. dit werkte toen niet meer. Nu ruim een jaar sulfasalazine . Wel veel last van oedeem in de handen . Merk nu dat de werking minder wordt maar wel al een jaar plezier gehad van dit medicijn..

27-05-2015 | Vrouw | 44
Artritis psoriatica
Vandaag de 3e week in met dit medicijn. Al vanaf dag 3 veel hoofdpijn en jeuk met name op de benen. Vanochtend wakker geworden met pijnlijke tong en blaar op mijn lip. Reumatoloog gebeld, overgevoelig moet direct stoppen.

02-06-2018 | Man | 45
Artritis psoriatica
na opgebouwd te zijn naar 2x2 tabletten toch regelmatig heftige reumatische ontstekingen in mijn knie. Nu naar 2x3 tabletten, maar medicijn lijkt geen resultaat te hebben. Gezien de ernst en frequentie van de ontstekingen (4x in de laatste 16 dagen is de knie leeggehaald met zo'n 400 cc vocht in totaal) nu besloten een Yttrium injectie te proberen. Ondertussen blijft de su[lees meer...]lfasalazine gehandhaafd.

17-04-2018 | Man | 46
Artritis psoriatica
Ik heb dit middel dus 5 weken en 1 dag gebruikt. Het werkte voor mij fantastisch. Helaas de laatste paar dagen last van bijwerkingen en dus gestopt op advies van de specialist. Erg jammer. Ook omdat mtx bij mij ook geen succes was. Op naar het volgende middel en de moed er in houden....

07-08-2020 | Vrouw | 48
Artrose
Begonnen met opstartdosis. Na een paar dagen merkte ik dat mijn hartslag constant hoger was. Omdat ik me het mogelijk verbeeldde, wel doorgegaan. Na een week begon ik slechter te slapen. Niet meer diep, korte slaapjes. Oké, ik geef het een kans. Na twee weken moest de dosis verdubbeld worden. Ik sliep nog slechter en mijn hartslag bleef onveranderd hoog. 5 dagen na verdubb[lees meer...]elen ben ik gestopt. Na 1 dag niet gebuiken sliep ik al beter. Na een paar dagen weer als normaal. Hetzelfde gold voor mijn hartslag. Ik heb te kort gebruikt om iets over de effectiviteit van het middel te zeggen. Kreeg het voorgeschreven ivm artrose.

05-10-2015 | Vrouw | 50
Reumatoïde artritis
Zit in de opbouw van sulfasalazine van 1 naar 4 tabletten per dag. Nu week 3 met 3 tabletten. Voel me beroerd en heb zoveel bijwerkingen dat ik vandaag ermee gestopt ben. Morgen bellen met het ziekenhuis. Slik ernaast al een paar maanden arcoxia 90 Mg per dag en daar voelde ik me heel goed bij. Doordat ik toch weer gezwollen en pijnlijke handen had, kreeg ik van de reumato[lees meer...]loog er sulfasalazine bij. Eerste twee weken beetje misselijk, maar te doen, sinds paar dagen met 3 tabletten: keelpijn, hoesten, enorme hoofdpijn, enorme vochtophoping in enkels, maar ook een dikker gezicht, meer pijn aan gewrichten, krachtsverlies, moe, duizelig, lusteloos, huilerig, etc. Niets voor mij!!

21-11-2012 | Vrouw | 54
Reumatoïde artritis
sinds start hoofdpijn, duizelig, misselijk, maagzuur en heel veel ontstekingen in gewrichten gehad. Veel meer dan daarvoor. Het enige waar het goed voor geholpen heeft zijn mijn darmontstekingen

23-01-2011 | Vrouw | 55
Reuma
geen mening gegeven

21-11-2011 | Man | 56
Colitus ulcerosa
Ik heb goede ervaringen met het middel Sulfasalazine 500mg. Gedurende 30 jaar heb ik met dit geneesmiddel de Colitus Ulcerosa goed onder controle kunnen houden. Was er sprake van een opvlamming, dan verhoogde ik de dosering en waren de klachten na een tijdje weer weg. Totaal geen last van hinderlijke bijwerkingen gehad. Echter sinds 2 maanden weer last van een ernstige o[lees meer...]ntsteking. Ook na het verhogen van de dosering verdwenen de klachten niet meer. Na een bezoek aan de specialist is er besloten te stoppen met de Sulfasalazine. Er is gekozen voor een nieuwe medicatie: een stootkuur van Prednisolon 20mg (1x 1,5) en als onderhoud (Azathioprine 50mg (1x3,5 tablet) en Salofalk (2x 1,5g) Ben erg benieuwd hoe deze medicatie gaat bevallen.

13-05-2015 | Vrouw | 57
Reumatoïde artritis
Sinds de start met dit medicijn, ben ik zéér moe, heb geregeld last van korte maar zeer heftige ontstekingen. Meer dan voor het gebruik. Plus heb ik, zoals ik ook bij anderen lees, erg veel last van jeuk en een rode huid . Nu gebruik ik dit samen met 1x per week 3 tabletten MTX, en 1 tablet plaquenil per dag. Reumatologe vertelde dat jeuk van de plaquenil afkomstig was, en[lees meer...] ik was in samenspraak met haar 1 week gestopt met alle medicatie. nu weer 4 dagen begonnen met de meds (behalve de plaquenil) en ik word momenteel weer gek van de jeuk!

09-08-2018 | Man | 59
sulfasalazine (500mg)
Traumatische ervaring. Word er meermalen per dag aan herinnerd wegens het vele malen moeten oogdruppelen.

14-04-2021 | Man | 61
Reumatoïde artritis
Slik het al heel lang echter ben er niet echt tevreden over.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum