Ervaringen met Bisacodyl

misselijkheid buikpijn

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

03-12-2019 | Man | 31
Obstipatie
Na het avondeten begon ik een vervelende pijn in mijn onderbuik te krijgen, waarvan ik dacht dat het diarree was aangezien ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb en ik vaker pijn in mijn buik krijg na het avondeten. Het was een eentonige pijn in mijn onderbuik die maar aanhield, met af en toe een opkomende kramp tussendoor en veel winderigheid. Ik had een paar dagen hiervo[lees meer...]or al obstipatie met één keer diarree tussendoor, maar omdat de wc bezoek niet hielp en de pijn niet wegging gokte ik dat ik verstopt was. Mijn schoonmoeder raadde mij daardoor twee van haar pillen aan die zij kreeg wegens obstipatie door haar morfine pleisters. Ik nam daar twee van rond een uur of 10 - half 11 en de pijn begon wat te zakken erdoor. Rond kwart voor 3 s'nachts in bed begon ik uiteindelijk kramp in de vorm van wc spoed te krijgen, waardoor ik eindelijk mijzelf kon verlossen. Ik had waterige diarree en ook veel valse lucht, maar het hielp wel om de pijn weg te krijgen. Waarschijnlijk was het toch verstopping, of misschien de valse lucht wat dwars zat. Mijn maag knort nu nog wel een beetje en er zal vast misschien nog een tweede en derde wc bezoek bij komen, maar tot nu toe voel ik me heel goed en tevreden over het medicijn. Heb geen andere bijwerkingen gehad en voel me prima. Hopelijk kan ik nu even een paar uurtjes slapen.

06-03-2017 | Vrouw | 31
Darmproblemen - verstopping
Voor het slapen ingenomen. Na 4 uren wakker geworden met misselijk gevoel en boertjes laten met overgeefsel die steeds naar boven kwam. Het ruikt naar ontlasting in mijn mond. Dat gevoel had ik tenminste 😐😥. Ik heb wel flink ontlast. Tijdens ontlasting kreeg ik koude trillingen over mijn hele lichaam. En lig nu na 1 uur beroerd op bed. De zetpillen waren niet zo hef[lees meer...]tig vond ik.

13-12-2012 | Vrouw | 31
Angst
Bij mij werkt het ook bij inname voor de nacht al binnen 3 uur.word dan wakker met hevige kramp, extreem zweten,algehele zwakheid,het gevoel buiten bewustzijn te geraken.na voorzichtige tocht naar toilet,met telefoon en water bij de hand,knap ik na ongeveer een uur,wel gelaxeerd,weerwat op. Enorm beangstigende ervaring

26-10-2022 | Vrouw | 32
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Bisacodyl gebruikt voor de voorbereiding op een coloscopie. Ongelooflijke buikkrampen ongeveer 7,5 uur na inname. Om 22:00 uur pillen ingenomen, misselijk geweest ongeveer een uur na inname, toch in slaap gevallen. Om 05:20 wakker geworden van de pijn. Zulke buikkrampen dat is van de pijn begon te spugen, want de misselijkheid was al over. Flauwgevallen en enorme koude ril[lees meer...]lingen, ondanks dat ik warm was aangekleed. Hield niets meer binnen. Laxeren doet het zeker. Ongeveer een halve dag na inname kwam er al niets meer uit mijn darmen wat enigzins op ontlasting leek.

28-04-2017 | Vrouw | 32
Darmproblemen - verstopping
Hevige buikkrampen, 48 uur hevig maagzuur en misselijkheid, 12 uur tot na inname meerdere malen braken, diarree na 12 uur inname en duurde de hele dag. Kort na inname begonnen de klachten. Ik zal dit middel nooit meer innemen.

11-04-2017 | Vrouw | 32
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb Colitis Ulcerosa en ter voorbereiding op een Coloscopie heb ik twee avonden van tevoren de Bisacodyl ingenomen. Het werkte bij mij na een aantal uren. De volgende dag had ik waterige ontlasting. Ik had geen last van extreme krampen, maar wel matige krampen. Was prima te doen.

25-07-2015 | Vrouw | 34
Darmproblemen - verstopping
ik gebruik dit medicijn al heel wat jaren en het werkt echt goed. Het werkt het beste als je op je nuchterige maag het medicijn inneemt. Ik heb als sinds jongs af aan last van verstopte darmen en ik kreeg in eerste instanties van die zakjes met poeder die je moest innemen, maar dat duurde te lang voordat het begon te werken. Toen kwam hij met bisacodyl en dat werkte snel e[lees meer...]n efficient. Voor mij is dit een hele goede oplossing en je moet het alleen innemen als je ook echt een grote verstopping hebt en bij mij werkt het perfect. Het is de ideale oplossing voor mijn probleem!

13-03-2012 | Vrouw | 34
bisacodyl
ik heb vroeger verschillende middelen tegen verstopping gebruikt maar geen van die is zo effectief, makkelijk te gebruiken en snelwerkend als bisacodylac. Bijzonder voor mensen met maagklachten is dit middel een oplossing. De enige wat ik kan adviseren is bisacpdylac niet innnemen als je binnen een uur niet in handbereik van de (eigen) wc bent!!!! het kan zijn dat je er e[lees meer...]en poosje blijft zitten. Dus niet voor het naar werk gaan innemen. in de avond ideaal.

03-02-2019 | Vrouw | 35
Obstipatie
Gisteravond om 19.00 2 pilletjes genomen. Vrij snel al rommelende buik. Om 5 uur wakker geworden, toen begon het al aardig leeg te lopen. Tussen door nog wat kunnen slapen. Om 7 uur moest ik echt rennen naar de wc, kwam vrij veel los. Maar helaas tegelijk met braken en gevoel van flauw vallen. Ik heb mij echt flink ziek gevoeld. Nu nog steeds beroerd. Hoop dat het snel ove[lees meer...]r is! Al met al ben ik wel blij dat er wat rotzooi uit is.

13-02-2015 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Je darmen raken snel verwend en lui, ontlasting is niet geheel natuurlijk. Maar soms is het de enoge oplossing

22-04-2023 | Vrouw | 40
Darmproblemen - verstopping
Kruidvat eigen merk. Vreselijk veel buik en rugpijn en overgeven en flauwvallen. Het beste is om proberen alles er uit te spugen.

08-12-2022 | Vrouw | 41
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Prima te doen. Voorbereiding darmonderzoek. 18.00’uur 2 pillen ingenomen. Rond 2.00 uur in de nacht naar de wc. Lichte krampen maar prima te doen. In de ochtend ook nog aantal keer geweest. Deed wat het moest doen.

30-10-2018 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Een laxeermiddel voorgeschreven gekregen i.v.m. morfinesulfaat gebruik, bijwerking is obstipatie. In het begin Lactulose gebruikt dat wad geen succes, werd er misselijk van en effectief was het al met al niet. Uitgekomen op Bisacodyl. In het begin 1 dd 1 later om de dag 1 extra of gebruik van Dulco druppels ernaast, laatst genoemde helaas uit de handel. Inmiddels zit ik op[lees meer...] 2 dd 1. Bijwerkingen zijn er in vergelijking met de ervaringen hier nauwelijks. Af en toe ervaar ik buikpijn en diarree al hangt dat ook deels samen met wat ik eet.

22-11-2020 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb ze niet volgens voorgeschreven tijd geslikt omdat ik me in de ochtend niet kan permitteren lang op het toilet te zittene ( 3 jonge kinderen en n hond met n vast ochtendprogramma) vandaar besloten ze rond 11:30 te slikken. Heb ze niet tegelijk geslikt maar met 50 minuten tussentijd zodat het niet in één keer te heftig zou toeslaan. Je kunt wdb niet voorzichtig genoeg[lees meer...] zijn, denk ik dan maar ) Dit ging eigenlijk heel erg goed. Na 5 uurtjes merkte ik dat het begon te werken. Ik werd ongeveer 5 minuten vóór het eerste hoog nodige toiletbezoek wat misselijk maar dat was direct na het ontlasten voorbij. Ik eet doorgaans weinig dus m'n darmen waren ook al snel leeg. Dan wordt het wel wat vervelend omdat je alsnog wegens aandrang moet rennen maar enkel een wat slijmerige kleurloze substantie lost. Pas vanaf dat moment had ik wat last van een vervelende gevoel in m'n buik maar, op zich niet echt ernstig of belemmerend. Tenslotte heb je laxeermiddel geslikt met de bedoeling de hele zaak leeg en schoon te krijgen dus je bent feitelijk voorbereid op wat er komt na het slikken van laxeermiddel. Al met al lag de uiteindelijke werking van het middel in de lijn der verwachting en gebeurde er niets afwijkends.

03-05-2017 | Vrouw | 42
Darmproblemen - verstopping
Helpt mij de ene keer wel en de andere keer niet bij verstopping en darmklachten.

27-07-2022 | Vrouw | 44
Obstipatie
Werkte onvoldoende overgestapt op constella