Moviprep (144 meningen)
Movicolon (90 meningen)
Macrogol en elektrolyten (52 meningen)
Metamucil (48 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)

22-11-2020 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb ze niet volgens voorgeschreven tijd geslikt omdat ik me in de ochtend niet kan permitteren lang op het toilet te zittene ( 3 jonge kinderen en n hond met n vast ochtendprogramma) vandaar besloten ze rond 11:30 te slikken. Heb ze niet tegelijk geslikt maar met 50 minuten tussentijd zodat het niet in één keer te heftig zou toeslaan. Je kunt wdb niet voorzichtig genoeg[lees meer...] zijn, denk ik dan maar ) Dit ging eigenlijk heel erg goed. Na 5 uurtjes merkte ik dat het begon te werken. Ik werd ongeveer 5 minuten vóór het eerste hoog nodige toiletbezoek wat misselijk maar dat was direct na het ontlasten voorbij. Ik eet doorgaans weinig dus m'n darmen waren ook al snel leeg. Dan wordt het wel wat vervelend omdat je alsnog wegens aandrang moet rennen maar enkel een wat slijmerige kleurloze substantie lost. Pas vanaf dat moment had ik wat last van een vervelende gevoel in m'n buik maar, op zich niet echt ernstig of belemmerend. Tenslotte heb je laxeermiddel geslikt met de bedoeling de hele zaak leeg en schoon te krijgen dus je bent feitelijk voorbereid op wat er komt na het slikken van laxeermiddel. Al met al lag de uiteindelijke werking van het middel in de lijn der verwachting en gebeurde er niets afwijkends.

03-05-2017 | Vrouw | 42
Darmproblemen - verstopping
Helpt mij de ene keer wel en de andere keer niet bij verstopping en darmklachten.

21-08-2018 | Vrouw | 45
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Moest dit de dag ervoor om 13.00 uur innemen ter voorbereiding van een darmonderzoek. Ik kreeg wat buikkrampen en rond 20.30 uur pas diarree. Om 19.00 uur moest ik ook picoprep oplossing drinken, dus ik weet niet wat is gaan laxeren. Maar van de Bisacodyl weinig gemerkt.

30-09-2016 | Vrouw | 46
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Binnen een uur naar het toilet met enorme buikkrampen, en kotsmisselijk tot bijna flauwvallen. Duurde ongeveer een half uur.

03-06-2012 | Man | 46
bisacodyl
Ik ging al nooit vaak naar de wc, maar de laatste tijd liep het terug naar 2x per week. Ik liep dan dagen rond met buikpijn omdat ik wel moest, en het niet kwam. Qua voeding en drinken heb ik van alles geprobeerd, maar dat haalde weinig uit. Nu slik ik 's avond 1 pilletje bisacodyl, en 1 dag later ga ik keurig naar de wc, fantastisch! Ik ben alleen wat ongerust over eventu[lees meer...]ele bijwerkingen als ik hiermee doorga.

02-05-2011 | Vrouw | 47
Verstopping
Bij mij heeft de Bisacodyl niet het gewenste resultaat gehad. Ben na 3 dagen in overleg met de huisarts gestopt, en hebben wat anders geprobeerd.

27-11-2018 | Vrouw | 50
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ivm coloscopie savonds om 22.00 2 tabletten ingenomen met 3 glazen water. Om 23.00 naar bed gegaan , heerlijk geslapen! Smorgens om 9.00 eerste wat dunne ontlasting. Geen nare krampen, voor mij prima te doen.

11-05-2017 | Vrouw | 50
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Gebruikt ter voorbereiding voor een endoscopie. Dag na inname heftige diarree, wel vijf keer om het half uur. Verder buikpijn, beroerd en duizelig en de rest van de dag extreem uitgeput gevoel. Vreemd middel...

20-08-2019 | Vrouw | 53
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Makkelijk in te nemen, na vele laxeermiddelen geprobeerd te hebben is bisacodyl het meest effectief.

16-11-2014 | Vrouw | 53
Darmproblemen - verstopping
Voor mij al 35 jaar het perfecte middel, heb namelijk geen mooi gladde darmwand en daardoor kan ik makkelijk een darmontsteking oplopen. Neem elke avond voor het slapen 3 x 5 mg bisacodyl en heb geen problemen meer. De klachten van krampen die veel mensen ervaren heb je alleen in het begin van het gebruik. In het begin werkt ook 1 of 2 tabletjes. Na een aantal maanden [lees meer...]moet je er echt wel 3 nemen wil het nog werken. Koop ze tegenwoordig in een verpakking van 1000 stuks bij de apotheek, wordt het erg voordelig. Was er mee begonnen op advies van de internist, maar moet ze nu helaas zelf betalen zijn niet meer in het ziekenfondspakket. Perfect middel dus!

08-05-2019 | Man | 54
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Om 22:00 ingenomen. Om 3:00 ' s nachts wakker met buikkramp. Moest naar de wc en had ontlasting een redelijk normale hoeveelheid alleen dunner. Buikkramp bleef, na een half uur wederom ontlasting minder dan normaal en dun. Daarna in slaap gevallen en volgende dag alleen wat gerommel in darmen. Ik betwijfel sterk het nut van dit middel; heb normaal een vrij regelmatige on[lees meer...]tlasting, dus had waarschijnlijk zonder dit middel dezelfde hoeveelheid gepoept tussen 9 en 10 's morgens, maar dan zonder krampen en van normale structuur. Daarom heb ik de effectiviteit op laag gezet.

05-12-2018 | Vrouw | 54
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Morgen krijg ik een darmonderzoek. Heb ter voorbereiding gisteravond om 22.00 uur 2 pilletjes Bisacodyl moeten slikken. Heb de bijsluiter gelezen, en wist wat me eventueel te wachten kon staan. Het enige beetje vervelende gevoel was dat ik kon merken dat mijn darmen gestimuleerd werden. Het was alsof ik de peristaltiek voelde, wat me een heel klein beetje misselijk maakt[lees meer...]e, maar al met al redelijk geslapen. Pas vanmorgen om 5.30 kwam de eerste ontlasting, en gedurende de ochtend nog een keer of 4 een klein beetje. Kortom geen noemenswaardig probleem met dit medicijn ondervonden.

15-04-2018 | Man | 55
bisacodyl (10mg)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Half uur voor avondmaaltijd ingenomen zoals voorgeschreven, ter voorbereiding op coloscopie. Half uur na avondmaaltijd plots heftige krampen, om de paar minuten. Tevens misselijk, klam en brak/slecht gevoel. Vervolgens binnen half uur 5 keer zeer dunne ontlasting. Ik was hier niet op voorbereid, was onderweg en net op tijd thuis. Advies daarom om bij eerste keer gebruik va[lees meer...]n dit middel in buurt van eigen toilet te blijven.

14-05-2021 | Vrouw | 56
Darmproblemen - verstopping
Na operatie had ik veel last van verstopping . Zakjes macrogol werkten niet. Na 5 dagen dit middel maar geprobeerd. 1 tablet om 23.00 uur en om 9 uur ineens kramperig gevoel en ontlasting. Toch wel half uur op de pot gezeten voor de aandrang weg was, en flink zweterig en krampen. Beetje diarree gevoel zeg maar. Was niet fijn, maar wel een enorme opluchting.

17-07-2017 | Man | 57
Darmproblemen - verstopping
Ik heb via de MDL specialist de merkloze Bisacodyl 5 mg gekregen. Gelijk met zakjes Macrogol/Leukolyten. Erg veel last meteen. Volgens de MDL specialist te wijten dat mijn lichaam aan de laxeermiddelen moest wennen. Heb in het afgelopen jaar meerdere merken geprobeerd, Apotex, Actavis, Focus Farma. Allemaal dezelfde klachten. Ik ben 4 maanden geleden al gestopt met de zakj[lees meer...]es Macrogol, omdat ik het onververwachte effect op de darm niet meer kon combineren bij het dagelijks leven. Gekozen om 1 a 2 keer per week een laxeermiddel te gebruiken voor de luie dikke darm. Ik nam per keer 4 tabeltjes Bisacodyl. Na een uur begonnen de maagkrampen, gevolgd door opboeren, misselijkheid en koude rillingen. Je gaat wel naar het toilet van deze pilletjes, daar ligt het niet aan. Alleen ben je doodziek van dit middel. Bij mij hielden de krampen, in de maag, de misselijkheid, de uitputting en de pijn in mijn lever, 4 dagen aan, de 5e dag nog heel licht. Ik heb er voor gekozen de afgelopen maanden om Dulcolax uit te proberen. Hier zit ook Bisacodyl in als werkzame stof, echter andere hulp/grondstoffen. Deze zorgen voor het 'transport' in het lichaam. Totaal andere werking. Ik nam er 4, na een 2 a 3 uur moet je naar het toilet. Met de bijkomende darmkrampen. Tussendoor de toiletgangen geen krampen. Ongeveer 4 a 5 keer een toiletgang. Daarna ben je leeg en stopt de verkramping. Niet misselijk van, boert niet op en houdt niet zo lang aan als de merkloze. Ik vraag me echt af wat ze in de merkloze stoppen. Staat alles wel in de bijsluiter. Waarom zo'n heftige reactie? Het lijkt bijna wel op een soort van vergiftigingsverschijnselen. Voor mij geen merkloze Bisocodyl meer, je moet het toch kopen van de verzekering, dus koop wel de duurdere Dulcolax. Voel me daar een stuk gezonder bij. Er zullen veel mensen zijn die de bijwerkingen voor lief nemen, omdat het zogenaamd hoort bij een laxeermiddel. Maar niets is minder waar. Het kan anders. Veel ouderen zullen Bisacodyl gebruiken, zoals mijn ouders deden. Hun laatste jaren werden bepaald door toiletgang, pijnen en zich beroerd voelen. Hoeveel zullen de gang naar internet niet weten te vinden om melding te doen van de bijwerkingen. Er moet iets tegen gedaan worden.

13-08-2020 | Vrouw | 58
Ademhalingsproblemen
Doordat ik slecht kon drukken, werd mijn buik steeds dikker en opgeblazen , waardoor mijn longen in de knel kwamen. Ik heb COPD 4 ben dus vaak erg benauwd. Ook op het moment erge rugpijn , daar heb ik oxycodon 10mg 2x daags gekregen. Ook dat zorgt voor obsitpatie.Ik heb vanmorgen op 6 uur 2 tabletjes (Bisacodyl 5mg) om al om 6:45 moest ik al naar de wc.En zonder gedoe,pij[lees meer...]n of persen kwam er erg veel uit , dat zorgde voor zoveel opluchting. Gebruik het vestandig en niet iedere dag.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum