bisacodyl

Moviprep (144 meningen)
Movicolon (90 meningen)
Macrogol en elektrolyten (52 meningen)
Metamucil (48 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)

18-09-2020 | Vrouw | 75
Obstipatie
Koop ze bij Kruidvat/eigen merk. Heb hier goede resultaten mee.

08-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Normaal neem ik de pillen van dulcolax. Apotheek heeft deze gegeven bij een verstopping (vandaag 11 dagen niet uit mezelf geweest). Heb alles al geprobeerd. Tot nu toe nog geen resultaat of bijwerkingen. Heb ze om 23.30 gister avond ingenomen het is nu 9 u s'ochtends. Ik wacht het nog even af

03-12-2019 | Man | 31
Obstipatie
Na het avondeten begon ik een vervelende pijn in mijn onderbuik te krijgen, waarvan ik dacht dat het diarree was aangezien ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb en ik vaker pijn in mijn buik krijg na het avondeten. Het was een eentonige pijn in mijn onderbuik die maar aanhield, met af en toe een opkomende kramp tussendoor en veel winderigheid. Ik had een paar dagen hiervo[lees meer...]or al obstipatie met één keer diarree tussendoor, maar omdat de wc bezoek niet hielp en de pijn niet wegging gokte ik dat ik verstopt was. Mijn schoonmoeder raadde mij daardoor twee van haar pillen aan die zij kreeg wegens obstipatie door haar morfine pleisters. Ik nam daar twee van rond een uur of 10 - half 11 en de pijn begon wat te zakken erdoor. Rond kwart voor 3 s'nachts in bed begon ik uiteindelijk kramp in de vorm van wc spoed te krijgen, waardoor ik eindelijk mijzelf kon verlossen. Ik had waterige diarree en ook veel valse lucht, maar het hielp wel om de pijn weg te krijgen. Waarschijnlijk was het toch verstopping, of misschien de valse lucht wat dwars zat. Mijn maag knort nu nog wel een beetje en er zal vast misschien nog een tweede en derde wc bezoek bij komen, maar tot nu toe voel ik me heel goed en tevreden over het medicijn. Heb geen andere bijwerkingen gehad en voel me prima. Hopelijk kan ik nu even een paar uurtjes slapen.

20-08-2019 | Vrouw | 53
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Makkelijk in te nemen, na vele laxeermiddelen geprobeerd te hebben is bisacodyl het meest effectief.

03-02-2019 | Vrouw | 35
Obstipatie
Gisteravond om 19.00 2 pilletjes genomen. Vrij snel al rommelende buik. Om 5 uur wakker geworden, toen begon het al aardig leeg te lopen. Tussen door nog wat kunnen slapen. Om 7 uur moest ik echt rennen naar de wc, kwam vrij veel los. Maar helaas tegelijk met braken en gevoel van flauw vallen. Ik heb mij echt flink ziek gevoeld. Nu nog steeds beroerd. Hoop dat het snel ove[lees meer...]r is! Al met al ben ik wel blij dat er wat rotzooi uit is.

30-10-2018 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Een laxeermiddel voorgeschreven gekregen i.v.m. morfinesulfaat gebruik, bijwerking is obstipatie. In het begin Lactulose gebruikt dat wad geen succes, werd er misselijk van en effectief was het al met al niet. Uitgekomen op Bisacodyl. In het begin 1 dd 1 later om de dag 1 extra of gebruik van Dulco druppels ernaast, laatst genoemde helaas uit de handel. Inmiddels zit ik op[lees meer...] 2 dd 1. Bijwerkingen zijn er in vergelijking met de ervaringen hier nauwelijks. Af en toe ervaar ik buikpijn en diarree al hangt dat ook deels samen met wat ik eet.

27-09-2017 | Vrouw | 24
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Arts had 10 mg voorgeschreven, maar 5 mg ingenomen (omdat ik al een week geen zaden/pitten had gegeten en doorgaans sterk reageer op medicatie). 's Avonds half 11 ingenomen, duurde ruim 12 uur voordat ik wat merkte van de medicatie. Geen last gehad van bijwerkingen en al met al zeer tevreden. Was redelijk geschrokken van alle verhalen, maar ik voelde me de hele dag[lees meer...] erop prima!

03-05-2017 | Vrouw | 42
Darmproblemen - verstopping
Helpt mij de ene keer wel en de andere keer niet bij verstopping en darmklachten.

07-04-2017 | Vrouw | 21
Darmproblemen - verstopping
AL mijn hele leven extreme obstipatie. niets werkt, alleen bisacodyl, cleanprep, phosforal en magnesiumsulfaat. gezien die laatste drie daadwerkelijk darmspoelingen zijn die ze het liefste op de poli doen houd ik het op de bisacodyl (hoewel eens in de zoveel tijd spoelen nog steeds nodig is). Ik slik minimaal drie, maximaal acht tabletten per dag in de avond. In de ochtend[lees meer...] (afhankelijk van de hoeveelheid tabletten en verstopping) komt alles dan los en ben ik meestal doodziek. Na een uurtje of twaalf functioneer ik weer en kan ik aan de dag beginnen. Let wel; bij drie pillen is het sneller en bij acht kan het later zijn. Grootste probleem is dat ik dit ritme en middel eindelijk op deze manier kan gebruiken sinds anderhalf jaar (daarvoor school) en dat nu, na ongeveer zestien maanden de bisacodyl veel minder effectief is geworden. Mijn darmen produceren uit zichzelf niets, dus een luie darm is het niet. Ik ben op zoek naar mensen die deze ervaring delen, of mensen die een idee hebben van een ander middel want ik ben wanhopig aan het worden. Iedere drie dagen hoogopgaande colex klysma's of volledige darmspoeling is ook niet echt een goede optie ten slotte.... Al met al: bisacodyl werkt, maar je kunt ziek worden(misselijk, overgeven, koude rillingen, extreme buikpijn maar WEL ontlasting). neem zoveel tabletten in als nodig; je wordt misschien ziek, maar het werkt wel!

13-08-2020 | Vrouw | 58
Ademhalingsproblemen
Doordat ik slecht kon drukken, werd mijn buik steeds dikker en opgeblazen , waardoor mijn longen in de knel kwamen. Ik heb COPD 4 ben dus vaak erg benauwd. Ook op het moment erge rugpijn , daar heb ik oxycodon 10mg 2x daags gekregen. Ook dat zorgt voor obsitpatie.Ik heb vanmorgen op 6 uur 2 tabletjes (Bisacodyl 5mg) om al om 6:45 moest ik al naar de wc.En zonder gedoe,pij[lees meer...]n of persen kwam er erg veel uit , dat zorgde voor zoveel opluchting. Gebruik het vestandig en niet iedere dag.

13-07-2020 | Man | 69
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik las de ervaringen van de eerdere gebruikers, Ik schrok van sommige verhalen, flauw vallen enz. Ik dacht ik zie wel wat er gebeurd. Maar er gebeurde helemaal niet vervelends, buiten dat ik vaker naar toilet moest. Dus je leest natuurlijk altijd de vervelende ervaringen en dat zijn de uitzonderingen. Succes met het gebruik van dit medicijn.

01-03-2020 | Vrouw | 62
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voorlaatste avond voor darmonderzoek om 22.00 2 tabletten ingenomen volgens voorschrift.Om 1.00 en 4.30 wat dunnere ontlasting gehad ,overdag nog 1x.dunne ontlasting. ‘s-nachts gewoon geslapen, geen buikkrampen, voor mij in ieder geval een prima medicijn

16-10-2019 | Vrouw | 22
bisacodyl (10mg)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik nam dit medicijn sceptisch in daar ik van verschillende mensen had gehoord dat het niets deed voor hen. Het duurde dan ook ongeveer 9 uur voor dit medicijn begon te werken, maar toen het eenmaal werkte, heb ik het geweten ook. Eerst intense buikkrampen gevolgd door meerdere toiletbezoeken. Zorg wel goed dat je zouten goed op peil blijven, dit was bij mij niet het geval [lees meer...]waardoor ik me onwel voelde. Na 2 mokken heldere bouillon ging het wel weer redelijk.

25-08-2019 | Vrouw | 27
Obstipatie
Snachts om 1 uur 1 pil ingenomen en rond 12 uur smiddags lukte me het eindelijk om na 2 weken naar het toilet te gaan. Ander pillen, clima's en zakjes werken niet bij mij. Ik heb verder nergens last van gehad. Ik was alleen maar opgelucht. Producent: sanofi aventis

08-02-2019 | Man | 67
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
22:00 uur twee tabletten genomen (sterkte tablet niet bekend, dus 5 mg gekozen). Zonder bijzondere waarnemingen goed geslapen. Volgende dag zachte ontlasting, geen bijwerkingen. De hele middag zonder bijwerkingen op de dansvloer gestaan. Dus forse in/ontspanning. Ik ben een geluksvogel dus. :-) Daarna het laxeermiddel ingenomen.

05-12-2018 | Vrouw | 54
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Morgen krijg ik een darmonderzoek. Heb ter voorbereiding gisteravond om 22.00 uur 2 pilletjes Bisacodyl moeten slikken. Heb de bijsluiter gelezen, en wist wat me eventueel te wachten kon staan. Het enige beetje vervelende gevoel was dat ik kon merken dat mijn darmen gestimuleerd werden. Het was alsof ik de peristaltiek voelde, wat me een heel klein beetje misselijk maakt[lees meer...]e, maar al met al redelijk geslapen. Pas vanmorgen om 5.30 kwam de eerste ontlasting, en gedurende de ochtend nog een keer of 4 een klein beetje. Kortom geen noemenswaardig probleem met dit medicijn ondervonden.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum