Ervaringen met Bisacodyl

bisacodyl

BIJWERKINGEN

Moviprep (163 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)
Dulcolax (61 meningen)

25-08-2019 | Vrouw | 27
Obstipatie
Snachts om 1 uur 1 pil ingenomen en rond 12 uur smiddags lukte me het eindelijk om na 2 weken naar het toilet te gaan. Ander pillen, clima's en zakjes werken niet bij mij. Ik heb verder nergens last van gehad. Ik was alleen maar opgelucht. Producent: sanofi aventis

07-08-2019 | Vrouw | 21
Obstipatie
Ik had sinds 5 dagen klachten aan mijn buik. Zelf kwam ik erachter dat het om obstipatie ging. Na veel wandelen, veel drinken en vezelrijke voeding wist ik niet meer wat ik moest doen. Advies gevraagd bij kruidvat en daar een clisma en laxeertabletjes gehaald. De clisma haalde nauwelijks wat uit dus ik besloot rond 10.00 uur een laxeertabletje in te nemen. Ze zouden na 10 [lees meer...]uur werken, dus dat zou dan rond 20.00 uur zijn. Dat werkte ook nauwelijks, dus ik besloot om nog een laxeertabletje te nemen voor het slapengaan. Dat was rond een uur of 22.00. Om 03.30 uur wakker geworden met hevige buikkrampen. Tussen een kramp door naar het toilet in de badkamer gegaan. Ik ben op het toilet gaan zitten waar ik weer hevige krampen kreeg. Toen op de grond wakker geworden, met een blauwe wenkbrauw. Niks op het toilet gedaan blijkbaar en flauwgevallen. Ik kon nauwelijks overeind komen en heb me op het badkleed gesleept. De buikkrampen werden steeds heviger, dus heel hard geschreeuwd om hulp. Gelukkig werden mijn ouders wakker. Uiteindelijk kwam de ontlasting op gang, gevolgd door heel erg veel diarree, tussendoor heel erg veel braken en super veel zweten. Tot slot rillingen over mijn hele lichaam, ook klappertanden. Nu is het bijna 12.00 uur en nog steeds “lichte buikkrampen”, als ik het vergelijk met vannacht. Ik weet niet of het middel me zo doodziek liet voelen of dat het een onderliggende oorzaak had. Ik dacht oprecht dat ik dood ging toen ik zoveel steken en krampen in mijn buik ervaarde, het was echt niet normaal. Ik hoop dat het snel weer beter gaat. In de toekomst zou ik eerst langs een huisarts gaan, voordat ik zelf een laxeerpil inneem.

15-04-2019 | Vrouw | 25
Obstipatie
Verschrikkelijk middel. Zetpil gebruikt en na 2 minuten al de drang. Na een 3 kwartier op de pot bevende benen en uitgeput.

03-02-2019 | Vrouw | 35
Obstipatie
Gisteravond om 19.00 2 pilletjes genomen. Vrij snel al rommelende buik. Om 5 uur wakker geworden, toen begon het al aardig leeg te lopen. Tussen door nog wat kunnen slapen. Om 7 uur moest ik echt rennen naar de wc, kwam vrij veel los. Maar helaas tegelijk met braken en gevoel van flauw vallen. Ik heb mij echt flink ziek gevoeld. Nu nog steeds beroerd. Hoop dat het snel ove[lees meer...]r is! Al met al ben ik wel blij dat er wat rotzooi uit is.

05-11-2018 | Man | 76
Darmproblemen - verstopping
Ik krijg colonscopie, darmen moeten schoon zijn. Maar de 4 tabletjes bisacodyl hebben niets geholpen. nu nog prep drinken zien of dit helpt.

30-10-2018 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Een laxeermiddel voorgeschreven gekregen i.v.m. morfinesulfaat gebruik, bijwerking is obstipatie. In het begin Lactulose gebruikt dat wad geen succes, werd er misselijk van en effectief was het al met al niet. Uitgekomen op Bisacodyl. In het begin 1 dd 1 later om de dag 1 extra of gebruik van Dulco druppels ernaast, laatst genoemde helaas uit de handel. Inmiddels zit ik op[lees meer...] 2 dd 1. Bijwerkingen zijn er in vergelijking met de ervaringen hier nauwelijks. Af en toe ervaar ik buikpijn en diarree al hangt dat ook deels samen met wat ik eet.

09-08-2018 | Vrouw | 23
Darmproblemen - verstopping
Van de dokter macrogol gekregen voor verstopping maar dit werkte bij mij té goed, vervolgens psylliumvezels wat niet werkte. Nog steeds last van verstopping en wilde opnieuw bij de huisarts een herhaalrecept voor de macrogol hebben. Vandaag zijn we namelijk op vakantie en liever iets te vaak naar de wc dan pijn en opgenlazen door een verstopping. Huisarts helaas geslot[lees meer...]en en kon niet tijdig dat medicijn halen. Dan maar voor een keer laxeertabletten van de drogist. 1 keer en nooit weer. Ik werd wat duidelig in mijn hoofd, misselijk en een brak gevoel. Bah wat naar.. troep dit spul... en mensen pas alsjeblieft op met het regelmatig nemen van dit middel want van deze laxeermiddelen kun je afhankelijk worden, ga dan liever naar de huisarts voor ander spul wat je langdurig kam gebruiken.

17-07-2017 | Man | 57
Darmproblemen - verstopping
Ik heb via de MDL specialist de merkloze Bisacodyl 5 mg gekregen. Gelijk met zakjes Macrogol/Leukolyten. Erg veel last meteen. Volgens de MDL specialist te wijten dat mijn lichaam aan de laxeermiddelen moest wennen. Heb in het afgelopen jaar meerdere merken geprobeerd, Apotex, Actavis, Focus Farma. Allemaal dezelfde klachten. Ik ben 4 maanden geleden al gestopt met de zakj[lees meer...]es Macrogol, omdat ik het onververwachte effect op de darm niet meer kon combineren bij het dagelijks leven. Gekozen om 1 a 2 keer per week een laxeermiddel te gebruiken voor de luie dikke darm. Ik nam per keer 4 tabeltjes Bisacodyl. Na een uur begonnen de maagkrampen, gevolgd door opboeren, misselijkheid en koude rillingen. Je gaat wel naar het toilet van deze pilletjes, daar ligt het niet aan. Alleen ben je doodziek van dit middel. Bij mij hielden de krampen, in de maag, de misselijkheid, de uitputting en de pijn in mijn lever, 4 dagen aan, de 5e dag nog heel licht. Ik heb er voor gekozen de afgelopen maanden om Dulcolax uit te proberen. Hier zit ook Bisacodyl in als werkzame stof, echter andere hulp/grondstoffen. Deze zorgen voor het 'transport' in het lichaam. Totaal andere werking. Ik nam er 4, na een 2 a 3 uur moet je naar het toilet. Met de bijkomende darmkrampen. Tussendoor de toiletgangen geen krampen. Ongeveer 4 a 5 keer een toiletgang. Daarna ben je leeg en stopt de verkramping. Niet misselijk van, boert niet op en houdt niet zo lang aan als de merkloze. Ik vraag me echt af wat ze in de merkloze stoppen. Staat alles wel in de bijsluiter. Waarom zo'n heftige reactie? Het lijkt bijna wel op een soort van vergiftigingsverschijnselen. Voor mij geen merkloze Bisocodyl meer, je moet het toch kopen van de verzekering, dus koop wel de duurdere Dulcolax. Voel me daar een stuk gezonder bij. Er zullen veel mensen zijn die de bijwerkingen voor lief nemen, omdat het zogenaamd hoort bij een laxeermiddel. Maar niets is minder waar. Het kan anders. Veel ouderen zullen Bisacodyl gebruiken, zoals mijn ouders deden. Hun laatste jaren werden bepaald door toiletgang, pijnen en zich beroerd voelen. Hoeveel zullen de gang naar internet niet weten te vinden om melding te doen van de bijwerkingen. Er moet iets tegen gedaan worden.

Thyrax Duotab (875) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (617) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (594) - Antibiotica - penicillines breedspectrum