Moviprep (153 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Macrogol en elektrolyten (69 meningen)
Bisacodyl (68 meningen)
Metamucil (51 meningen)

23-07-2020 | Man | 57
psylliumzaad (3,25g)
Na 14 dagen met darm infectie naar huisarts. 5 dagen antibiorica en het waterdunne was over. Echter ipv standaard 2x stoelgang per dag bleef het op vele malen. Pro biotica zorgde ervoor dat de winderigheid afnam, maar stoelgang bleef vaak en was soms weer waterdun. Psyllium vezels zou uitkomst moeten bieden. Maar helaas het zeurend gevoel in buik werd stevige pijnen en en[lees meer...]orm actieve darmen. Gevolg slapeloze nachten. Verder ruikt het muf, geleert het, is het korrellig op de tong en moet het weer naar sinaasappel smaken. Gatverdamme.

07-01-2016 | Vrouw | 56
Darmproblemen - verstopping
Ik vind het ontzettend irritant dat deze zakjes ondanks een stippel scheurlijntje waarlangs je het open kan trekken, je het steeds kapot trekt en je echt de schaar moet gebruiken. wat heeft het scheurlijntje dan nog voor zin. erg irritant en ongemakkelijk.

30-07-2018 | Man | 55
Obstipatie
neutrale psyllium vezels die ik zelf bij de drogist koop vindt ik beter dan metumucil om deze altijd een smaakje hebben. Het effect valt tegen, nu ga ik het 3 X daags proberen kijken of dit beter werkt.

14-05-2017 | Vrouw | 55
Aambeien en vaatscheurtjes
Altijd last van aambeien en haarscheurtjes gehad. Ik kan nu weer met een gerust hart naar de wc omdat ik iedere dag normale ontlasting heb geen diarree en geen opstipatie meer.

26-03-2017 | Vrouw | 54
psylliumzaad (500mg)
Darmproblemen - diarree
Had al jaren last van veelvuldig diarree, bijna iedere dag (kon nooit weg of ik moest weer snel ergens een w.c opzoeken). Ben vier weken geleden begonnen met 2 capsules van 500mg per dag, in de ochtend met weinig water innemen. Heb nu geen problemen meer, soms iets dun, maar volledig onder controle nu. Had het jaren eerder moeten weten.

21-10-2015 | Vrouw | 54
psylliumzaad (3,6g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Bij het gebruik van dit middel ervaar ik het tegenovergestelde. het medicijn wordt gegeven tegen verstopping. in een lagere dosering i.c.m. movicolon 2x dd hielp het redelijk maar werd de ontlasting dunner. Nu met deze dosering veel last van winderigheid en vastere ontlasting wat meer moeite geeft.

22-06-2019 | Vrouw | 51
Obstipatie
Ik neem sinds 2 mnd net voor mijn ontbijt 3 capsules psyllium met een glas water. Veel beter door te slikken dan de poedervorm die in water opgelost moet worden en heel brijachtig wordt. Van die 2 maanden ben ik 90% van de tijd dagelijks naar het toilet kunnen gaan. De ene dag al wat beter dag de andere maar als ge gemiddeld 2 à 3x per week met moeite kunt gaan is dat top![lees meer...] Wel goed blijven drinken na de inname en zeker de eerste 3 dagen wat geduld hebben. Afhankelijk van mijn cyclus ga ik af en toe 1 of 2 dagen niet maar dat komt telkens weer in orde.

02-10-2011 | Vrouw | 50
Fistel/divertikulitis/colitis
Onvoorstelbaar ! Goed. ik heb vrij lang metamucil gebruikt, werd hondsberoerd van de aspartaam die dit spul bevat, héél jammer dat deze fabrikant geen neutrale psylliumvezels in de handel brengt, want de metamucil word WEL vergoed door de verzekeringen. Momenteel koop(!) ik de neutrale poeder bij t reformhuis en de Tuinen. ZONDER aspartaam !Niet vergoed dus. Juso vezels/ [lees meer...]colon clean en nog n paar andere namen. Vandaag keek ik naar "afbeeldingen" van colon clean op internet. De onsmakelijke plaatjes komen mij héél bekend voor ! Dit heb ik ook in m'n pot liggen; regelmatig. Na veel speurwerk ben ik er nu achter dat de psylliumvezel(plantago ovata ook weegbree genaamd)de bochten en divertikels van de darm zuivermaakt; dus de mucosa laat los(zeer onsmakelijk) dit kan alleen de psylliumvezel teweegbrengen ! Superspul dus voor darmpatienten !!!

15-07-2014 | Vrouw | 49
Coeliakie
Ik heb coeliakie en dus een glutenvrij dieet en wanneer ik toch per ongeluk gluten heb binnengekregen krijg ik hier flinke darmkrampen en waterdunne diarree van. Wanneer ik dan de psylliumvezels gebruik wordt het 'waterdunne' wat vaster. Het is de bedoeling dat je niet erg veel erbij drinkt, zoals wel wordt aangegeven. Maar dit is meer bij verstopping en aambeien. Dat z[lees meer...]ijn hele andere klachten dan die ik heb. Maar het verzacht de krampen en verminderd het 'waterdunne'. Dus zeker een aanrader bij coeliakie!

29-11-2018 | Vrouw | 47
psylliumzaad (3,25g)
Ivm ontsteking in darmwand (diverticulitis) moest ik van huisarts (tijdelijk) laxeermiddel gaan gebruiken. Eerst had ik Macrogol. De mensen die hier klagen over de smaak/bijwerkingen/ongemak van psylliumvezels, zouden dat spul eens moeten proberen. Qua inname werkt macrogol ongeveer hetzelfde als psylliumvezels, behalve dat het werkelijk niet te hachelen is, categorie rill[lees meer...]ingen over de rug. De smaak is ronduit goor en de oplossing voelt vies slijmerig in de mond. Voor mij geen reden (uiteraard) om het niet te nemen - ik wil van mijn ontsteking af, dus dan moet het maar. Het vervelendste was dat ik pijn kreeg in mijn hele buik - dus niet alleen de ontstoken plek. Verder was ik er de hele dag misselijk van en liep ik continu boeren te laten. Het voelde alsof ik vol met lucht/gas zat. Dus toch weer huisarts gebeld en nu aan de psylliumvezels. Psylliumvezels smaken wat mij betreft redelijk neutraal, lossen alleen niet helemaal goed op. Gewoon roeren en in één keer achterover gieten met water. Vooral ook veel water erbij blijven drinken. Werkt prima, geen diarree, geen opgeblazen gevoel. Fijn spul!

28-09-2016 | Vrouw | 47
psylliumzaad (3,96g)
Darmproblemen - diarree
Ik gebruik psyllium vanwege darmproblemen, afwisselend diarree en moeilijke stoelgang in combinatie met aambeien. Ik gebruik het al jaren en ben heel tevreden. De stoelgang is regelmatiger en ik heb veel minder last van aambeien. Ook minder winderigheid en opgeblazengevoel (eerste dagen wel iets erger, maar trekt na een paar dagen weg). Je kunt het beste losse poeder in po[lees meer...]tten kopen, bv colon clean of die van het kruidvat en altijd naturel, dus zonder smaakstoffen, zoetstof, etc. anders kun je daar weer bijwerkingen van krijgen. De zakjes helpen trouwens niet of nauwelijks. Ik los de vezels 's ochtends op in een groot glas water met een scheutje vruchtensap (voor de smaak) en drink er nog een glas water achteraan. Je moet zeker anderhalve tot 2 liter water drinken om de ontlasting met de vezels zacht te maken. Om te wennen kun je het ook langzaam opbouwen en beginnen met een klein beetje. Beste is in combinatie met inuline zodat je goede bacterieën ook gevoed worden. Ik neem er op dit moment ook probiotica bij omdat ik ziek geweest ben.

07-07-2013 | Man | 47
Afslanken - overgewicht
Sinds geruime tijd gebruik ik psylllium vezels. Ongeveer 2x daags 2 kleine lepels met water. Ik gebruik deze vezels om mijn gewicht op peil te houden. Het is relatief goedkoop tegenover andere afslankproducten. Het neemt mijn honger gevoel meteen weg en voel mij verzadigt. Een pot psylllium vezels kost € 13.99 voor 300 gram wat zeer redelijk is. Echt een aanrader.

08-04-2022 | Vrouw | 45
psylliumzaad (5g)
Darmproblemen - verstopping
Psylliumvezel is voor mij een echt wondermiddel voor een goede, gezonde darmwerking. Ik neig nogal naar obstipatie, afhankelijk van de periode in mijn cyclus. Maar enkele koffielepeltjes psylliumvezel door mijn yoghurt werkt voor mij perfect. En zoals iemand anders hier reeds vermeldde, het scheelt je nogal aan toiletpapier. Ik lees hier veel commentaren over sinaasappels[lees meer...]maak, maar ik koop gewoon zuivere psylliumhusk in een grote pot. Er is niks aan toegevoegd dus het geeft weinig smaak af. Om zo te drinken opgelost in water, vind ik het ook niet aangenaam. Ideaal vind ik het gemengd in yoghurt, of ik durf ook wel eens een koffielepeltje over mijn slaatje strooien (zeker met tomaten erbij werkt het goed, het mengt met het sap van de tomaten). Ik zou het iedereen aanraden.

31-05-2014 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heb sinds kort dit middel aangeschaft . Ben altijd gevoelig geweest op mijn darmen en eigenlijk alles wel gebruikt wat voor darmen effectief kan zijn. Bij mivicolon en colorfac had ik ook goede resultaten maar helaas krijg ik daar bijwerkingen van. Nu een week Psylliumvezel capsules aan het gebruiken . Het rommelt heel de dag in mijn buik en heb niet echt honger maar ik[lees meer...] kan wel normaal naar het toilet en dat is waar het om gaat toch?

21-11-2017 | Vrouw | 42
psylliumzaad (586mg/g)
het reguleert de werking van mijn darmen optimaal, geen enkele bijwerking oid.

08-10-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Als kind al last gehad van maag en darmen. Als tiener is PDS gediagnosticeerf. Van alles geprobeerd, van maagbeschermers tot metamucil. Afgelopen jaar erge bovenbuikpijnen gehad, vermoeden diverticulitis. Een echo kon dit niet bevestigen, maar ze zagen wel volle darmen. Sinds april 2020 aan de pyslliumvezel zakjes van Sandoz en tot dusverre niets dan goeds. Makkelijk in t[lees meer...]e nemen met water, smaakt ook prima naar sinaasappel, ik kan bijna dagelijks naar het toilet, de ontlasting is veel zachter en ik heb geen opgeblazen buikgevoel meer.