psylliumzaad

Moviprep (152 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Macrogol en elektrolyten (68 meningen)
Bisacodyl (67 meningen)
Metamucil (50 meningen)

01-02-2018 | Vrouw | 21
psylliumzaad (3,6g)
Darmproblemen - diarree
Loop al aantal jaar met enorme darmklachten. Buikpijn, zachte plakkerige ontlasting (vaak op een dag) en vaak diarree. Naar de huisarts geweest die mij gelijk heeft bestempeld als iemand met PDS... vezels meegekregen die ik 1x per dag met veel water moest nemen. Effect: veel vaker ontlasting (soms wel 4x in de ochtend). Dit was zeer dun en zat tegen diarree aan. Na overleg[lees meer...] met assistente verhoogd naar 2x per dag. Wat een drama. Soms wel 6 tot 8 keer (hele) zachte ontlasting verspreid over de hele dag. Hier mee gestopt en terug gegaan naar 1 zakje. Ik merk vooral wanneer ik de vezels met veel water inneem, dit er direct (zeker binnen 1,5 uur) weer in diarree vorm uitkomt, iets wat ik juist niet meer wil. Huisarts heeft nu gezegd dat ik 1 zakje per dag moet verspreiden (dus ochtend en avond half zakje). Denk niet dat het gaat werken, maar ben benieuwd. Daarbij ook ernorm opgeblazen buik en na het innemen kramp. Ook in de ochtend wanneer ik wakker word, gelijk kramp en moet dan zeker binnen 10 minuten naar het toilet.

26-03-2017 | Vrouw | 54
psylliumzaad (500mg)
Darmproblemen - diarree
Had al jaren last van veelvuldig diarree, bijna iedere dag (kon nooit weg of ik moest weer snel ergens een w.c opzoeken). Ben vier weken geleden begonnen met 2 capsules van 500mg per dag, in de ochtend met weinig water innemen. Heb nu geen problemen meer, soms iets dun, maar volledig onder controle nu. Had het jaren eerder moeten weten.

28-09-2016 | Vrouw | 47
psylliumzaad (3,96g)
Darmproblemen - diarree
Ik gebruik psyllium vanwege darmproblemen, afwisselend diarree en moeilijke stoelgang in combinatie met aambeien. Ik gebruik het al jaren en ben heel tevreden. De stoelgang is regelmatiger en ik heb veel minder last van aambeien. Ook minder winderigheid en opgeblazengevoel (eerste dagen wel iets erger, maar trekt na een paar dagen weg). Je kunt het beste losse poeder in po[lees meer...]tten kopen, bv colon clean of die van het kruidvat en altijd naturel, dus zonder smaakstoffen, zoetstof, etc. anders kun je daar weer bijwerkingen van krijgen. De zakjes helpen trouwens niet of nauwelijks. Ik los de vezels 's ochtends op in een groot glas water met een scheutje vruchtensap (voor de smaak) en drink er nog een glas water achteraan. Je moet zeker anderhalve tot 2 liter water drinken om de ontlasting met de vezels zacht te maken. Om te wennen kun je het ook langzaam opbouwen en beginnen met een klein beetje. Beste is in combinatie met inuline zodat je goede bacterieën ook gevoed worden. Ik neem er op dit moment ook probiotica bij omdat ik ziek geweest ben.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum