Moviprep (158 meningen)
Movicolon (92 meningen)
Bisacodyl (74 meningen)
Macrogol en elektrolyten (74 meningen)
Metamucil (52 meningen)

31-05-2014 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heb sinds kort dit middel aangeschaft . Ben altijd gevoelig geweest op mijn darmen en eigenlijk alles wel gebruikt wat voor darmen effectief kan zijn. Bij mivicolon en colorfac had ik ook goede resultaten maar helaas krijg ik daar bijwerkingen van. Nu een week Psylliumvezel capsules aan het gebruiken . Het rommelt heel de dag in mijn buik en heb niet echt honger maar ik[lees meer...] kan wel normaal naar het toilet en dat is waar het om gaat toch?

11-07-2022 | Vrouw | 43
psylliumzaad (4)
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb dit voorgeschreven gekregen van mijn arts in de proctokliniek. Vanwege fissuur waar ik elke dag nog vreselijke pijn aan heb. Gebruikte hiervoor macrogol moest ik mee stoppen. Maar innemen met glas water is niet te doen zo vies,neem het nu in met yoghurt iemand ervaringen mee?.. Wel diarree gehad een dag later

21-11-2017 | Vrouw | 42
psylliumzaad (586mg/g)
het reguleert de werking van mijn darmen optimaal, geen enkele bijwerking oid.

08-10-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Als kind al last gehad van maag en darmen. Als tiener is PDS gediagnosticeerf. Van alles geprobeerd, van maagbeschermers tot metamucil. Afgelopen jaar erge bovenbuikpijnen gehad, vermoeden diverticulitis. Een echo kon dit niet bevestigen, maar ze zagen wel volle darmen. Sinds april 2020 aan de pyslliumvezel zakjes van Sandoz en tot dusverre niets dan goeds. Makkelijk in t[lees meer...]e nemen met water, smaakt ook prima naar sinaasappel, ik kan bijna dagelijks naar het toilet, de ontlasting is veel zachter en ik heb geen opgeblazen buikgevoel meer.

16-08-2016 | Vrouw | 40
psylliumzaad (3,25g)
Ik begrijp helemaal niets van alle negatieve reacties. Gebruik deze vezels al jaren bij stoelgangproblemen (zowel bij diaree als bij obstipatie) en het werkt fantastisch. Ik haal het in potjes bij het Kruidvat, daar heet het darmreiniger en zit er ook inuline bij in. Ik ervaar nooit bijwerkingen, ga al jaren niet meer zonder 1 of 2 potjes op vakantie. Voor mij echt een won[lees meer...]dermiddel

16-12-2015 | Vrouw | 39
Maagklachten
Dit middel voorgeschreven gekregen van huisarts, omdat ik al anderhalf jaar loop met maagklachten. Maagmedicijnen werken niet, blijkbaar kwamen de klachten door mijn niet goed werkende darmen. Mijn voedsel stapelt op, waardoor mijn maagzuur omhoog komt en ik maagpijn krijg. Ik heb al 10 jaar last van een spastische darm (pds). Begonnen met dit medicijn, Psylliumvezels Oran[lees meer...]ge PCH suikervrij. Wat een troep! Ik begon er een maand geleden mee. Ik kreeg vreselijk last van diarree (kon de deur daardoor niet eens uit) en werd verkouden. Ik dacht zelf aan een griep, want zo voelde het. Maar omdat ik bij mijn diarree geen Psylliumvezels wilde gebruiken, stopte ik er maar mee. Nu, twee dagen geleden weer begonnen. Binnen een dag zat mijn neus weer dicht, had ik het benauwd, was misselijk en kon weer vijf keer naar het toilet rennen. De mld arts die ik sprak, zei ook: Vraag de apotheek in het vervolg om een middel met psylliumvezels zonder sorbitol. Want van sorbitol krijg je namelijk hoogstwaarschijnlijk darmklachten, gasvorming en het laxeert, dus diarree. De apotheek is twee dagen bezig geweest voor me, maar geen medicijn te vinden zonder sorbitol, aspartaam of suiker. Het is toch te gek voor woorden. Goedkope rommel schrijven ze tegenwoordig voor. Ik ga maar naar de Reformwinkel: Daar verkopen ze wel psylliumvezels zonder rotzooi erin. Helaas moet dat weer uit eigen portemonnee komen.

25-01-2011 | Vrouw | 35
Verstopping
Ik neem een eetlepel 's morgens en een eetlepel 's avonds. Sinds de eerste dag heb ik constant buikkrampen en gerommel in mijn buik. Heel veel last van winderigheid en opgeblazen gevoel. Mijn verwachtingen waren hoog maar tot vandaag (na 5 dagen gebruik) nog geen stoelgang gehad :-(

10-01-2020 | Man | 34
psylliumzaad (3,4g)
Colitis ulcerosa
Na de diagnose Colitis Ulcerosa heb ik 5 jaar aan de infusen en dagelijkse medicatie gezeten. Op dit moment is de ziekte in remise en ben ik medicijnvrij (in overleg met de specialist) en dit gaat perfect. Toch merkte ik dat mijn ontlasting breiig bleef en na een tip van een collega heb ik de vezels geprobeerd en dit had ik veel eerder moeten doen. Mijn darmen zijn veel ru[lees meer...]stiger en de ontlasting is gewoon zoals het vroeger (voor de diagnose) was. In plaats van 3 keer per dag naar de wc hoef ik nu maar 1 keer per dag. Ik meng elke ochtend en elke avond een eetlepel van de vezels door griekse yoghurt die ik verdun met een klein beetje water. Wat havermout en rozijnen erbij en het is prima weg te krijgen. Door de dikke, klonterige structuur van de yoghurt merk ik niet eens dat de vezels erin zitten. (Ik geef het niet graag toe, gezien de verhalen die ik hier lees, maar de yoghurt zonder vezels vind ik niet eens meer lekker :) :P)

15-05-2013 | Vrouw | 32
Darmproblemen - verstopping
Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat ik veel last had van zachte ontlasting sinds verleden jaar oktober. Ik had ook regelmatig last van mijn buik. De dokter adviseerde me deze vezelzakjes te gaan gebruiken om de darmen wat te reinigen. Ik moest het eerst maar 10 dagen proberen. Mocht 1 tot 3 zakjes per dag. Ik heb in de tien dagen 1x per dag een zakje genomen en het ging[lees meer...] best goed met de ontlasting. Het was niet meer zacht, het was eigenlijk normaal. Na tien dagen ben ik gestopt. Ik ben een aantal dagen na mijn eerste gebruik van de vezelzakjes ook begonnen met een anti depressiva. Ik dacht dat de klachten die ik de afgelopen tijd had aan mijn borst en buik. Een opgeblazen drukkend gevoel kwam door het anti depressiva, maar ik ging toch maar de bijsluiter van de vezelzakjes lezen en daarin stond als bijwerking EEN ONAANGENAAM gevoel in de bovenbuik. Dit zou dus ook heel goed kunnen komen door deze zakjes. Ik hoop dat deze klacht/bijwerking nog over gaat, omdat dit echt een onwijs naar gevoel is. Ik heb het haast de hele dag door. Nog meer mensen met dezelfde bijwerking? Ik hoor het graag.

02-11-2011 | Man | 31
Verstopping/ aambeien
Ik heb door verstopping erg veel last gekregen van aambeien. Voordat ik de aambeien liet behandelen ben ik op advies psylliumvezel pillen gaan gebruiken. Eerst 3 pillen in de ochtend, daarna 2 en nu sinds een week 1 per dag. Binnen een dag kan ik weer als vanouds naar de WC, ik kon gemakkelijk ontlasten en de pijn werd snel minder. Voordeel is dat je het zonder probleem ku[lees meer...]nt blijven gebruiken en dat het ook gezond is (vooral de darm wordt schoongemaakt). Soms een beetje een rommelige maag maar dat stoort me niet. Geen winderigheid of andere bijwerkingen dus ik blijf het gebruiken.

17-07-2015 | Vrouw | 30
psylliumzaad (3,6g)
Darmproblemen - verstopping
Werkt super, maakt van alles een groot geheel. Stoelgang is een stuk beter met deze zakjes. Ik had eerst movicolon, maar psysilliumvezels zijn natuurlijker volgens de mdl arts. Ik vind het zelf ook beter werken. Het geeft een wow effect.

05-02-2013 | Vrouw | 27
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik sinds een paar dagen s"morgens een kleine eetlepel psylliumvezels gevolgd door 2 glazen water. Echter nadat ik s"middags warm gegeten heb krijg ik buikpijn,krampen en winderigheid..m'n darmen zijn ook helemaal opgezet en gevoelig.Het werkt wel goed om de ontlasting soepel te houden en regelmatig te laten komen..ik hoop dus dat dit een kwestie van wennen is..

24-11-2018 | Vrouw | 25
psylliumzaad (3,6g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
De psylliumvezels zijn ongelooflijk moeilijk in te nemen. Het ruikt en smaakt naar karton en omdat je minimaal een glas moet wegwerken of het in een bakje yoghurt moet doen was het voor mij een grote strijd die er vaak in eindigde dat ik alles er weer uit gooide... Als je dit jaren moet gebruiken vind ik het in deze vorm en hoeveelheid niet vol te houden. Het valt ook extr[lees meer...]eem zwaar op de maag waardoor ik de hele dag misselijk bleef en een zwaar gevoel had. Ik raad aan, als u dit ook ervaart, om metamucil te gebruiken. Tijdens dit gebruik kunt u altijd nog een natuurlijk alternatief gaan zoeken uiteraard...

12-05-2013 | Man | 25
Darmproblemen - verstopping
Het wondermiddel voor mij. Na maandelange verstoppingen waardoor ik maar 1x in de week naar de wc kon gaan heb ik nu het wondermiddel voor mij gevonden. Psyliumvezels (darmreiniger bij de kruidvat). Sinds ik dit gebruik kan ik weer 3xin de week naar de wc en is mijn ontlasting lekker zacht en soepel. Ik heb geen last van verstoppingen meer. Ik vind het alleen klote dat ik [lees meer...]hier niet eerder mee begonnen ben. In de begin maanden heb ik niets gedaan waardoor mijn ontlasting hard bleef en hierdoor heb ik aambeien ontwikkeld door het harde perse . Af en toe nam ik wel eens laxeermiddelen alleen vond ik dat verschrikkelijk. Je darmen krijgen een donder en je ontlasting is meestal nog steeds hard en poepen gaat nog steeds moeilijk. Bovendien kan je laxeermidellen niet langdurig gebruiken ivm de kans op luie darm. Als ik eerder met dit wondermiddel was begonnen had ik nu waarschijnlijk geen aambeien gehad. Enfin, ik ben allang blij dat ik gewoon weer normaal naar de w.c kan gaan zonder dat ik hoef te stressen over die verschrikkelijke pijnlijke harde ontslastingen.

02-10-2013 | Vrouw | 24
psylliumzaad
Ik heb vaak last van ontlasting. Ik gebruik nu psylliumvezels van Sandoz (verkrijgbaar bij apotheek). Elke avond neem ik 1 zakje voor het slapen gaan + een glas thee erachter aan. De volgende ochtend kan ik (meestal) naar de wc! Ook heb ik hierdoor overdag een minder opgeblazen gevoel en een minder harde buik

24-05-2018 | Vrouw | 22
Buikpijn
Voor het innemen van het medicijn heb ik nog niks prettigs kunnen vinden. Ik krijg kotsneigingen van het drinken met water en in de vla worden het stukjes (het lost niet echt op dus het klontert) die ik niet doorgeslikt krijg. Ook ga ik erg boeren hiervan.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum