Ervaringen met Psylliumvezels

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

28-09-2016 | Vrouw | 47
psylliumzaad (3,96g)
Darmproblemen - diarree
Ik gebruik psyllium vanwege darmproblemen, afwisselend diarree en moeilijke stoelgang in combinatie met aambeien. Ik gebruik het al jaren en ben heel tevreden. De stoelgang is regelmatiger en ik heb veel minder last van aambeien. Ook minder winderigheid en opgeblazengevoel (eerste dagen wel iets erger, maar trekt na een paar dagen weg). Je kunt het beste losse poeder in po[lees meer...]tten kopen, bv colon clean of die van het kruidvat en altijd naturel, dus zonder smaakstoffen, zoetstof, etc. anders kun je daar weer bijwerkingen van krijgen. De zakjes helpen trouwens niet of nauwelijks. Ik los de vezels 's ochtends op in een groot glas water met een scheutje vruchtensap (voor de smaak) en drink er nog een glas water achteraan. Je moet zeker anderhalve tot 2 liter water drinken om de ontlasting met de vezels zacht te maken. Om te wennen kun je het ook langzaam opbouwen en beginnen met een klein beetje. Beste is in combinatie met inuline zodat je goede bacterieën ook gevoed worden. Ik neem er op dit moment ook probiotica bij omdat ik ziek geweest ben.

07-07-2013 | Man | 47
Afslanken - overgewicht
Sinds geruime tijd gebruik ik psylllium vezels. Ongeveer 2x daags 2 kleine lepels met water. Ik gebruik deze vezels om mijn gewicht op peil te houden. Het is relatief goedkoop tegenover andere afslankproducten. Het neemt mijn honger gevoel meteen weg en voel mij verzadigt. Een pot psylllium vezels kost € 13.99 voor 300 gram wat zeer redelijk is. Echt een aanrader.

08-04-2022 | Vrouw | 45
psylliumzaad (5g)
Darmproblemen - verstopping
Psylliumvezel is voor mij een echt wondermiddel voor een goede, gezonde darmwerking. Ik neig nogal naar obstipatie, afhankelijk van de periode in mijn cyclus. Maar enkele koffielepeltjes psylliumvezel door mijn yoghurt werkt voor mij perfect. En zoals iemand anders hier reeds vermeldde, het scheelt je nogal aan toiletpapier. Ik lees hier veel commentaren over sinaasappels[lees meer...]maak, maar ik koop gewoon zuivere psylliumhusk in een grote pot. Er is niks aan toegevoegd dus het geeft weinig smaak af. Om zo te drinken opgelost in water, vind ik het ook niet aangenaam. Ideaal vind ik het gemengd in yoghurt, of ik durf ook wel eens een koffielepeltje over mijn slaatje strooien (zeker met tomaten erbij werkt het goed, het mengt met het sap van de tomaten). Ik zou het iedereen aanraden.

31-05-2014 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heb sinds kort dit middel aangeschaft . Ben altijd gevoelig geweest op mijn darmen en eigenlijk alles wel gebruikt wat voor darmen effectief kan zijn. Bij mivicolon en colorfac had ik ook goede resultaten maar helaas krijg ik daar bijwerkingen van. Nu een week Psylliumvezel capsules aan het gebruiken . Het rommelt heel de dag in mijn buik en heb niet echt honger maar ik[lees meer...] kan wel normaal naar het toilet en dat is waar het om gaat toch?

27-01-2023 | Man | 43
psylliumzaad (3,25g)
Bij de eerste paar keer dat ik dit kreeg voorgeschreven door de huisarts en MDL arts werd mij aangeraden om dit met ruim water in te nemen. Bij de Proctos Kliniek zeiden ze van niet. In yoghurt of kwark in nemen en een half uur ervoor of erna niets eten of drinken. Dat wil ik iedereen even meegeven. Met water kreeg ik er enorme diarree van.

11-07-2022 | Vrouw | 43
psylliumzaad (4)
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb dit voorgeschreven gekregen van mijn arts in de proctokliniek. Vanwege fissuur waar ik elke dag nog vreselijke pijn aan heb. Gebruikte hiervoor macrogol moest ik mee stoppen. Maar innemen met glas water is niet te doen zo vies,neem het nu in met yoghurt iemand ervaringen mee?.. Wel diarree gehad een dag later

21-11-2017 | Vrouw | 42
psylliumzaad (586mg/g)
het reguleert de werking van mijn darmen optimaal, geen enkele bijwerking oid.

08-10-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Als kind al last gehad van maag en darmen. Als tiener is PDS gediagnosticeerf. Van alles geprobeerd, van maagbeschermers tot metamucil. Afgelopen jaar erge bovenbuikpijnen gehad, vermoeden diverticulitis. Een echo kon dit niet bevestigen, maar ze zagen wel volle darmen. Sinds april 2020 aan de pyslliumvezel zakjes van Sandoz en tot dusverre niets dan goeds. Makkelijk in t[lees meer...]e nemen met water, smaakt ook prima naar sinaasappel, ik kan bijna dagelijks naar het toilet, de ontlasting is veel zachter en ik heb geen opgeblazen buikgevoel meer.

16-08-2016 | Vrouw | 40
psylliumzaad (3,25g)
Ik begrijp helemaal niets van alle negatieve reacties. Gebruik deze vezels al jaren bij stoelgangproblemen (zowel bij diaree als bij obstipatie) en het werkt fantastisch. Ik haal het in potjes bij het Kruidvat, daar heet het darmreiniger en zit er ook inuline bij in. Ik ervaar nooit bijwerkingen, ga al jaren niet meer zonder 1 of 2 potjes op vakantie. Voor mij echt een won[lees meer...]dermiddel

16-12-2015 | Vrouw | 39
Maagklachten
Dit middel voorgeschreven gekregen van huisarts, omdat ik al anderhalf jaar loop met maagklachten. Maagmedicijnen werken niet, blijkbaar kwamen de klachten door mijn niet goed werkende darmen. Mijn voedsel stapelt op, waardoor mijn maagzuur omhoog komt en ik maagpijn krijg. Ik heb al 10 jaar last van een spastische darm (pds). Begonnen met dit medicijn, Psylliumvezels Oran[lees meer...]ge PCH suikervrij. Wat een troep! Ik begon er een maand geleden mee. Ik kreeg vreselijk last van diarree (kon de deur daardoor niet eens uit) en werd verkouden. Ik dacht zelf aan een griep, want zo voelde het. Maar omdat ik bij mijn diarree geen Psylliumvezels wilde gebruiken, stopte ik er maar mee. Nu, twee dagen geleden weer begonnen. Binnen een dag zat mijn neus weer dicht, had ik het benauwd, was misselijk en kon weer vijf keer naar het toilet rennen. De mld arts die ik sprak, zei ook: Vraag de apotheek in het vervolg om een middel met psylliumvezels zonder sorbitol. Want van sorbitol krijg je namelijk hoogstwaarschijnlijk darmklachten, gasvorming en het laxeert, dus diarree. De apotheek is twee dagen bezig geweest voor me, maar geen medicijn te vinden zonder sorbitol, aspartaam of suiker. Het is toch te gek voor woorden. Goedkope rommel schrijven ze tegenwoordig voor. Ik ga maar naar de Reformwinkel: Daar verkopen ze wel psylliumvezels zonder rotzooi erin. Helaas moet dat weer uit eigen portemonnee komen.

25-01-2011 | Vrouw | 35
Verstopping
Ik neem een eetlepel 's morgens en een eetlepel 's avonds. Sinds de eerste dag heb ik constant buikkrampen en gerommel in mijn buik. Heel veel last van winderigheid en opgeblazen gevoel. Mijn verwachtingen waren hoog maar tot vandaag (na 5 dagen gebruik) nog geen stoelgang gehad :-(

10-01-2020 | Man | 34
psylliumzaad (3,4g)
Colitis ulcerosa
Na de diagnose Colitis Ulcerosa heb ik 5 jaar aan de infusen en dagelijkse medicatie gezeten. Op dit moment is de ziekte in remise en ben ik medicijnvrij (in overleg met de specialist) en dit gaat perfect. Toch merkte ik dat mijn ontlasting breiig bleef en na een tip van een collega heb ik de vezels geprobeerd en dit had ik veel eerder moeten doen. Mijn darmen zijn veel ru[lees meer...]stiger en de ontlasting is gewoon zoals het vroeger (voor de diagnose) was. In plaats van 3 keer per dag naar de wc hoef ik nu maar 1 keer per dag. Ik meng elke ochtend en elke avond een eetlepel van de vezels door griekse yoghurt die ik verdun met een klein beetje water. Wat havermout en rozijnen erbij en het is prima weg te krijgen. Door de dikke, klonterige structuur van de yoghurt merk ik niet eens dat de vezels erin zitten. (Ik geef het niet graag toe, gezien de verhalen die ik hier lees, maar de yoghurt zonder vezels vind ik niet eens meer lekker :) :P)

15-05-2013 | Vrouw | 32
Darmproblemen - verstopping
Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat ik veel last had van zachte ontlasting sinds verleden jaar oktober. Ik had ook regelmatig last van mijn buik. De dokter adviseerde me deze vezelzakjes te gaan gebruiken om de darmen wat te reinigen. Ik moest het eerst maar 10 dagen proberen. Mocht 1 tot 3 zakjes per dag. Ik heb in de tien dagen 1x per dag een zakje genomen en het ging[lees meer...] best goed met de ontlasting. Het was niet meer zacht, het was eigenlijk normaal. Na tien dagen ben ik gestopt. Ik ben een aantal dagen na mijn eerste gebruik van de vezelzakjes ook begonnen met een anti depressiva. Ik dacht dat de klachten die ik de afgelopen tijd had aan mijn borst en buik. Een opgeblazen drukkend gevoel kwam door het anti depressiva, maar ik ging toch maar de bijsluiter van de vezelzakjes lezen en daarin stond als bijwerking EEN ONAANGENAAM gevoel in de bovenbuik. Dit zou dus ook heel goed kunnen komen door deze zakjes. Ik hoop dat deze klacht/bijwerking nog over gaat, omdat dit echt een onwijs naar gevoel is. Ik heb het haast de hele dag door. Nog meer mensen met dezelfde bijwerking? Ik hoor het graag.

26-06-2023 | Man | 31
psylliumzaad (3,4g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit product bevalt goed in pure poedervorm zonder toevoegingen. Door de huisarts werd Macrogol en Elektrolyten voorgeschreven t.b.v. p.d.s. Ik wilde over naar een natuurlijke vorm die in principe de zelfde werking heeft. Zo uitgekomen op de Psyllium vezels. Wel wat spelen met de dosering water om dunne ontlasting te voorkomen, maar zeker niet te weinig, om verstopp[lees meer...]ing te vermijden. De smaak is niet geweldig, maar de voordelen zijn me alles waard.

02-11-2011 | Man | 31
Verstopping/ aambeien
Ik heb door verstopping erg veel last gekregen van aambeien. Voordat ik de aambeien liet behandelen ben ik op advies psylliumvezel pillen gaan gebruiken. Eerst 3 pillen in de ochtend, daarna 2 en nu sinds een week 1 per dag. Binnen een dag kan ik weer als vanouds naar de WC, ik kon gemakkelijk ontlasten en de pijn werd snel minder. Voordeel is dat je het zonder probleem ku[lees meer...]nt blijven gebruiken en dat het ook gezond is (vooral de darm wordt schoongemaakt). Soms een beetje een rommelige maag maar dat stoort me niet. Geen winderigheid of andere bijwerkingen dus ik blijf het gebruiken.

17-07-2015 | Vrouw | 30
psylliumzaad (3,6g)
Darmproblemen - verstopping
Werkt super, maakt van alles een groot geheel. Stoelgang is een stuk beter met deze zakjes. Ik had eerst movicolon, maar psysilliumvezels zijn natuurlijker volgens de mdl arts. Ik vind het zelf ook beter werken. Het geeft een wow effect.