Moviprep (149 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Macrogol en elektrolyten (65 meningen)
Bisacodyl (63 meningen)
Metamucil (49 meningen)

21-10-2015 | Vrouw | 54
psylliumzaad (3,6g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Bij het gebruik van dit middel ervaar ik het tegenovergestelde. het medicijn wordt gegeven tegen verstopping. in een lagere dosering i.c.m. movicolon 2x dd hielp het redelijk maar werd de ontlasting dunner. Nu met deze dosering veel last van winderigheid en vastere ontlasting wat meer moeite geeft.

15-05-2013 | Vrouw | 32
Darmproblemen - verstopping
Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat ik veel last had van zachte ontlasting sinds verleden jaar oktober. Ik had ook regelmatig last van mijn buik. De dokter adviseerde me deze vezelzakjes te gaan gebruiken om de darmen wat te reinigen. Ik moest het eerst maar 10 dagen proberen. Mocht 1 tot 3 zakjes per dag. Ik heb in de tien dagen 1x per dag een zakje genomen en het ging[lees meer...] best goed met de ontlasting. Het was niet meer zacht, het was eigenlijk normaal. Na tien dagen ben ik gestopt. Ik ben een aantal dagen na mijn eerste gebruik van de vezelzakjes ook begonnen met een anti depressiva. Ik dacht dat de klachten die ik de afgelopen tijd had aan mijn borst en buik. Een opgeblazen drukkend gevoel kwam door het anti depressiva, maar ik ging toch maar de bijsluiter van de vezelzakjes lezen en daarin stond als bijwerking EEN ONAANGENAAM gevoel in de bovenbuik. Dit zou dus ook heel goed kunnen komen door deze zakjes. Ik hoop dat deze klacht/bijwerking nog over gaat, omdat dit echt een onwijs naar gevoel is. Ik heb het haast de hele dag door. Nog meer mensen met dezelfde bijwerking? Ik hoor het graag.

18-11-2010 | Vrouw
PDS
Een paar maanden geleden is bij mij PDS geconstateerd. Mijn probleem is dat ik vooral diarree heb. Mijn huisarts heeft me psylliumvezels (2 x daags) voorgeschreven om de darm weer normaal te laten werken. Met een tussenliggende periode van een week gebruik ik deze nu ruim 2 maanden. In het begin leek er enige verbetering op te treden, maar de laatste weken kreeg ik steeds [lees meer...]meer en vaker last van diarree. Daarnaast veel rommelingen in de buik en buikpijn. Waarschijnlijk ligt de innamefrequentie te hoog, waardoor de psylliumvezels een averechtse uitwerking krijgen. De frequentie is nu terug naar 1 x daags. Pluspunt is dat ik sinds het gebruik van psylliumvezels praktisch geen last meer heb gehad van een opgeblazen gevoel en de ontlasting minder plakkerig is. Verder lijkt er weinig verbetering op te treden, ondanks dat ik ook nog eens gezonder ben gaan eten dan ik al deed.

18-10-2020 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Mijn moeder heeft ook veel problemen gehad met deodorant apotheek geleverde vezels met sorbitol en of smaakstoffen die er aan toegevoegd worden!!!! Voor patiënten met darmpnkroblemen veroorzaken alle extra toevoegingen nog meer ellende dan PDS. Toch al met zich meebrengt . Bij de biologische winkel zijn fantastische zuivere psylliumvezels te koop zondertoevoegingen, waard[lees meer...]oor je effectief geholpen wordt. Wel heel goedleggen op extra drinken.

08-10-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Als kind al last gehad van maag en darmen. Als tiener is PDS gediagnosticeerf. Van alles geprobeerd, van maagbeschermers tot metamucil. Afgelopen jaar erge bovenbuikpijnen gehad, vermoeden diverticulitis. Een echo kon dit niet bevestigen, maar ze zagen wel volle darmen. Sinds april 2020 aan de pyslliumvezel zakjes van Sandoz en tot dusverre niets dan goeds. Makkelijk in t[lees meer...]e nemen met water, smaakt ook prima naar sinaasappel, ik kan bijna dagelijks naar het toilet, de ontlasting is veel zachter en ik heb geen opgeblazen buikgevoel meer.

09-06-2020 | Vrouw | 69
psylliumzaad (750mg)
Obstipatie
Werkt prima. Gewoon capsules slikken en geen gedoe met dat vieze poeder

22-06-2019 | Vrouw | 51
psylliumzaad (586mg/g)
Obstipatie
Ik neem sinds 2 mnd net voor mijn ontbijt 3 capsules psyllium met een glas water. Veel beter door te slikken dan de poedervorm die in water opgelost moet worden en heel brijachtig wordt. Van die 2 maanden ben ik 90% van de tijd dagelijks naar het toilet kunnen gaan. De ene dag al wat beter dag de andere maar als ge gemiddeld 2 à 3x per week met moeite kunt gaan is dat top![lees meer...] Wel goed blijven drinken na de inname en zeker de eerste 3 dagen wat geduld hebben. Afhankelijk van mijn cyclus ga ik af en toe 1 of 2 dagen niet maar dat komt telkens weer in orde.

28-09-2016 | Vrouw | 47
psylliumzaad (3,96g)
Darmproblemen - diarree
Ik gebruik psyllium vanwege darmproblemen, afwisselend diarree en moeilijke stoelgang in combinatie met aambeien. Ik gebruik het al jaren en ben heel tevreden. De stoelgang is regelmatiger en ik heb veel minder last van aambeien. Ook minder winderigheid en opgeblazengevoel (eerste dagen wel iets erger, maar trekt na een paar dagen weg). Je kunt het beste losse poeder in po[lees meer...]tten kopen, bv colon clean of die van het kruidvat en altijd naturel, dus zonder smaakstoffen, zoetstof, etc. anders kun je daar weer bijwerkingen van krijgen. De zakjes helpen trouwens niet of nauwelijks. Ik los de vezels 's ochtends op in een groot glas water met een scheutje vruchtensap (voor de smaak) en drink er nog een glas water achteraan. Je moet zeker anderhalve tot 2 liter water drinken om de ontlasting met de vezels zacht te maken. Om te wennen kun je het ook langzaam opbouwen en beginnen met een klein beetje. Beste is in combinatie met inuline zodat je goede bacterieën ook gevoed worden. Ik neem er op dit moment ook probiotica bij omdat ik ziek geweest ben.

29-06-2016 | Vrouw | 14
Darmproblemen - verstopping
Had een ernstige blindedarmontsteking en fatale buikvliesontsteking. Na 2 operaties ging alles goed, alleen darmen werkten niet helemaal. Elke dag 1 zakje werkt prima, maar prober nu af te bouwen maar dit lukt niet

31-05-2014 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heb sinds kort dit middel aangeschaft . Ben altijd gevoelig geweest op mijn darmen en eigenlijk alles wel gebruikt wat voor darmen effectief kan zijn. Bij mivicolon en colorfac had ik ook goede resultaten maar helaas krijg ik daar bijwerkingen van. Nu een week Psylliumvezel capsules aan het gebruiken . Het rommelt heel de dag in mijn buik en heb niet echt honger maar ik[lees meer...] kan wel normaal naar het toilet en dat is waar het om gaat toch?

05-02-2013 | Vrouw | 27
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik sinds een paar dagen s"morgens een kleine eetlepel psylliumvezels gevolgd door 2 glazen water. Echter nadat ik s"middags warm gegeten heb krijg ik buikpijn,krampen en winderigheid..m'n darmen zijn ook helemaal opgezet en gevoelig.Het werkt wel goed om de ontlasting soepel te houden en regelmatig te laten komen..ik hoop dus dat dit een kwestie van wennen is..

01-12-2009 | Man
Dikke darm
geet verlichting maar lost niet helemaal op

10-01-2020 | Man | 34
psylliumzaad (3,4g)
Colitis ulcerosa
Na de diagnose Colitis Ulcerosa heb ik 5 jaar aan de infusen en dagelijkse medicatie gezeten. Op dit moment is de ziekte in remise en ben ik medicijnvrij (in overleg met de specialist) en dit gaat perfect. Toch merkte ik dat mijn ontlasting breiig bleef en na een tip van een collega heb ik de vezels geprobeerd en dit had ik veel eerder moeten doen. Mijn darmen zijn veel ru[lees meer...]stiger en de ontlasting is gewoon zoals het vroeger (voor de diagnose) was. In plaats van 3 keer per dag naar de wc hoef ik nu maar 1 keer per dag. Ik meng elke ochtend en elke avond een eetlepel van de vezels door griekse yoghurt die ik verdun met een klein beetje water. Wat havermout en rozijnen erbij en het is prima weg te krijgen. Door de dikke, klonterige structuur van de yoghurt merk ik niet eens dat de vezels erin zitten. (Ik geef het niet graag toe, gezien de verhalen die ik hier lees, maar de yoghurt zonder vezels vind ik niet eens meer lekker :) :P)

29-11-2018 | Vrouw | 47
psylliumzaad (3,25g)
Ivm ontsteking in darmwand (diverticulitis) moest ik van huisarts (tijdelijk) laxeermiddel gaan gebruiken. Eerst had ik Macrogol. De mensen die hier klagen over de smaak/bijwerkingen/ongemak van psylliumvezels, zouden dat spul eens moeten proberen. Qua inname werkt macrogol ongeveer hetzelfde als psylliumvezels, behalve dat het werkelijk niet te hachelen is, categorie rill[lees meer...]ingen over de rug. De smaak is ronduit goor en de oplossing voelt vies slijmerig in de mond. Voor mij geen reden (uiteraard) om het niet te nemen - ik wil van mijn ontsteking af, dus dan moet het maar. Het vervelendste was dat ik pijn kreeg in mijn hele buik - dus niet alleen de ontstoken plek. Verder was ik er de hele dag misselijk van en liep ik continu boeren te laten. Het voelde alsof ik vol met lucht/gas zat. Dus toch weer huisarts gebeld en nu aan de psylliumvezels. Psylliumvezels smaken wat mij betreft redelijk neutraal, lossen alleen niet helemaal goed op. Gewoon roeren en in één keer achterover gieten met water. Vooral ook veel water erbij blijven drinken. Werkt prima, geen diarree, geen opgeblazen gevoel. Fijn spul!

20-09-2018 | Man | 64
psylliumzaad (2)
Ben meer dan 40-jaar diabeet en leef daardoor erg gezond en sport veel, met als resultaat dat het lichaam goed functioneert en er geen overgewicht is. Echter sinds een half jaar is er bij tijd en wijle obstipatie, welke steeds frequenter voor kwam. Ben zelf gaan zoeken naar een oplossing, waarbij ik een voorkeur heb voor homeopathisch en/of natuurlijke producten. Kwam het [lees meer...]product Colon (Lucovitaal) tegen, waarin Psyllium vezels en Inuline zit. Vanaf het eerste moment van inname was er resultaat en dat zonder bijwerkingen. Dus geen diarree en geen overdreven malen per dag naar het toilet hoeven. Alles is nu weer goed onder controle.

21-11-2017 | Vrouw | 42
psylliumzaad (586mg/g)
het reguleert de werking van mijn darmen optimaal, geen enkele bijwerking oid.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum