Ervaringen met Psylliumvezels

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)

25-01-2011 | Vrouw | 35
Verstopping
Ik neem een eetlepel 's morgens en een eetlepel 's avonds. Sinds de eerste dag heb ik constant buikkrampen en gerommel in mijn buik. Heel veel last van winderigheid en opgeblazen gevoel. Mijn verwachtingen waren hoog maar tot vandaag (na 5 dagen gebruik) nog geen stoelgang gehad :-(

29-09-2019 | Vrouw | 59
psylliumzaad (3,4g)
Darmproblemen - verstopping
IK KRIJG ER OOK BUIKPIJN VAN IK GEBRUIK DAAROM LIEVER KEFIR EN KUZU BEIDE IN DE NATUURWINKEL TE VINDEN...KUZU IS WEL WAT DUUR 9.00 NVOOR EEN POTJE EN HET IS EEN JAPANS BINDMIDDEL MAAR T WERKT GOED EN IS SUPERGEZOND. IK GA NU EEN HOMEOPATISCH MIDDEL GEBRUIKEN iK GEBRUIK AL PULSATILLA MAAR IK ZAG EEN BETER MIDDEL VAN DE BOOMSCHORS VAN EEN BOOM OP MADAGASKAR DIE DE MENSEN G[lees meer...]EBRUIKTE BIJ DARMKLACHTEN HARONGA. iK BEN BENIEUWD OF T WERKT.nOOIT DARMKLACHTEN GEHAD SINDS EEN JAAR GELEDEN...STEEDS LAST VAN EEN VERSTOPPIN EN T WORD STEEDS ERGER...ALTIJD GEZOND GEGETEN ROOK NIET DRINK NIET EN EET BIOLOGISCH SNAP ER DAN OOK NIETS VAN....ZE ZEGGEN HORMOONSCHOMMELINGEN...MAAR ER WORD ZOVEEL GESUGGEREERD...

30-07-2018 | Man | 55
Obstipatie
neutrale psyllium vezels die ik zelf bij de drogist koop vindt ik beter dan metumucil om deze altijd een smaakje hebben. Het effect valt tegen, nu ga ik het 3 X daags proberen kijken of dit beter werkt.

24-05-2018 | Vrouw | 22
Buikpijn
Voor het innemen van het medicijn heb ik nog niks prettigs kunnen vinden. Ik krijg kotsneigingen van het drinken met water en in de vla worden het stukjes (het lost niet echt op dus het klontert) die ik niet doorgeslikt krijg. Ook ga ik erg boeren hiervan.

20-01-2017 | Man | 63
psylliumzaad (650mg/g)
Rectumkanker
Te omslachtig

30-08-2016 | Vrouw | 64
Darmproblemen - verstopping
ik eet gluten vrij. Bij langer gebruik heb ik het gevoel dat de darmen trager gaan werken.

21-10-2015 | Vrouw | 54
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Bij het gebruik van dit middel ervaar ik het tegenovergestelde. het medicijn wordt gegeven tegen verstopping. in een lagere dosering i.c.m. movicolon 2x dd hielp het redelijk maar werd de ontlasting dunner. Nu met deze dosering veel last van winderigheid en vastere ontlasting wat meer moeite geeft.

15-05-2013 | Vrouw | 32
Darmproblemen - verstopping
Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat ik veel last had van zachte ontlasting sinds verleden jaar oktober. Ik had ook regelmatig last van mijn buik. De dokter adviseerde me deze vezelzakjes te gaan gebruiken om de darmen wat te reinigen. Ik moest het eerst maar 10 dagen proberen. Mocht 1 tot 3 zakjes per dag. Ik heb in de tien dagen 1x per dag een zakje genomen en het ging[lees meer...] best goed met de ontlasting. Het was niet meer zacht, het was eigenlijk normaal. Na tien dagen ben ik gestopt. Ik ben een aantal dagen na mijn eerste gebruik van de vezelzakjes ook begonnen met een anti depressiva. Ik dacht dat de klachten die ik de afgelopen tijd had aan mijn borst en buik. Een opgeblazen drukkend gevoel kwam door het anti depressiva, maar ik ging toch maar de bijsluiter van de vezelzakjes lezen en daarin stond als bijwerking EEN ONAANGENAAM gevoel in de bovenbuik. Dit zou dus ook heel goed kunnen komen door deze zakjes. Ik hoop dat deze klacht/bijwerking nog over gaat, omdat dit echt een onwijs naar gevoel is. Ik heb het haast de hele dag door. Nog meer mensen met dezelfde bijwerking? Ik hoor het graag.

18-11-2010 | Vrouw
PDS
Een paar maanden geleden is bij mij PDS geconstateerd. Mijn probleem is dat ik vooral diarree heb. Mijn huisarts heeft me psylliumvezels (2 x daags) voorgeschreven om de darm weer normaal te laten werken. Met een tussenliggende periode van een week gebruik ik deze nu ruim 2 maanden. In het begin leek er enige verbetering op te treden, maar de laatste weken kreeg ik steeds [lees meer...]meer en vaker last van diarree. Daarnaast veel rommelingen in de buik en buikpijn. Waarschijnlijk ligt de innamefrequentie te hoog, waardoor de psylliumvezels een averechtse uitwerking krijgen. De frequentie is nu terug naar 1 x daags. Pluspunt is dat ik sinds het gebruik van psylliumvezels praktisch geen last meer heb gehad van een opgeblazen gevoel en de ontlasting minder plakkerig is. Verder lijkt er weinig verbetering op te treden, ondanks dat ik ook nog eens gezonder ben gaan eten dan ik al deed.

27-01-2023 | Man | 43
psylliumzaad (3,25g)
Bij de eerste paar keer dat ik dit kreeg voorgeschreven door de huisarts en MDL arts werd mij aangeraden om dit met ruim water in te nemen. Bij de Proctos Kliniek zeiden ze van niet. In yoghurt of kwark in nemen en een half uur ervoor of erna niets eten of drinken. Dat wil ik iedereen even meegeven. Met water kreeg ik er enorme diarree van.

11-07-2022 | Vrouw | 43
psylliumzaad (4)
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb dit voorgeschreven gekregen van mijn arts in de proctokliniek. Vanwege fissuur waar ik elke dag nog vreselijke pijn aan heb. Gebruikte hiervoor macrogol moest ik mee stoppen. Maar innemen met glas water is niet te doen zo vies,neem het nu in met yoghurt iemand ervaringen mee?.. Wel diarree gehad een dag later

07-04-2022 | Vrouw | 73
Endeldarmkanker
Doe psylliumvezels in een glas water. Roeren en dan een scheut Karvan Cevitam erbij. Scheelt heel veel. Als je de vezels alleen met water drinkt is het bijna niet te doen. Voor mij tenminste.

13-03-2022 | Man | 71
psylliumzaad (3,96g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al jaren gevoelige darmen met afwisselend obstipatie en diarree. De klachten waren de laatste tijd zo toegenomen dat ik af en toe onderweg plotseling mijn ontlasting liet lopen. Daardoor verloor ik het vertrouwen in mijn lichaam en durfde bijna de straat niet meer op. Het hielp al sinds een paar maanden door te stoppen met suiker. Ik ben een enorme snoeperd en ben s[lees meer...]teeds meer allergisch geworden voor suiker. Krijg er forse diarree door. Toch maar naar de huisarts geweest. Hij schreef Macrogol en electrolyten voor, hetgeen leidde tot flinke obstipatie. Dat was het dus niet. Twee weken geleden begonnen met Psylliumvezels met inuline van het Kruidvat. Vijf gram in yogurt met een groot glas water na het avondeten. Na een paar dagen al positief effect: veel vastere ontlasting en regelmatiger stoelgang. En als bonus niet meer de behoefte om 's avonds nog te snacken (chips, popcorn etc.). Psyllium geeft een flink gevuld gevoel. Toch zoek ik nog naar de juiste dosering. Dat is alleen maar fine-tuning! Ik heb het vertrouwen terug in mijn lichaam. Maar heb toch nog wat obstipatie. Tegen de tijd dat ik me onprettig begin te voelen, moet ik gelukkig naar het toilet. Tenslotte nog een extra bonus: ik gebruik veel minder toiletpapier!

18-10-2020 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Mijn moeder heeft ook veel problemen gehad met deodorant apotheek geleverde vezels met sorbitol en of smaakstoffen die er aan toegevoegd worden!!!! Voor patiënten met darmpnkroblemen veroorzaken alle extra toevoegingen nog meer ellende dan PDS. Toch al met zich meebrengt . Bij de biologische winkel zijn fantastische zuivere psylliumvezels te koop zondertoevoegingen, waard[lees meer...]oor je effectief geholpen wordt. Wel heel goedleggen op extra drinken.

08-10-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Als kind al last gehad van maag en darmen. Als tiener is PDS gediagnosticeerf. Van alles geprobeerd, van maagbeschermers tot metamucil. Afgelopen jaar erge bovenbuikpijnen gehad, vermoeden diverticulitis. Een echo kon dit niet bevestigen, maar ze zagen wel volle darmen. Sinds april 2020 aan de pyslliumvezel zakjes van Sandoz en tot dusverre niets dan goeds. Makkelijk in t[lees meer...]e nemen met water, smaakt ook prima naar sinaasappel, ik kan bijna dagelijks naar het toilet, de ontlasting is veel zachter en ik heb geen opgeblazen buikgevoel meer.

09-06-2020 | Vrouw | 69
psylliumzaad (750mg)
Obstipatie
Werkt prima. Gewoon capsules slikken en geen gedoe met dat vieze poeder