Ervaringen met Psylliumvezels

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

17-07-2015 | Vrouw | 30
psylliumzaad (3,6g)
Darmproblemen - verstopping
Werkt super, maakt van alles een groot geheel. Stoelgang is een stuk beter met deze zakjes. Ik had eerst movicolon, maar psysilliumvezels zijn natuurlijker volgens de mdl arts. Ik vind het zelf ook beter werken. Het geeft een wow effect.

15-07-2014 | Vrouw | 49
Coeliakie
Ik heb coeliakie en dus een glutenvrij dieet en wanneer ik toch per ongeluk gluten heb binnengekregen krijg ik hier flinke darmkrampen en waterdunne diarree van. Wanneer ik dan de psylliumvezels gebruik wordt het 'waterdunne' wat vaster. Het is de bedoeling dat je niet erg veel erbij drinkt, zoals wel wordt aangegeven. Maar dit is meer bij verstopping en aambeien. Dat z[lees meer...]ijn hele andere klachten dan die ik heb. Maar het verzacht de krampen en verminderd het 'waterdunne'. Dus zeker een aanrader bij coeliakie!

31-05-2014 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heb sinds kort dit middel aangeschaft . Ben altijd gevoelig geweest op mijn darmen en eigenlijk alles wel gebruikt wat voor darmen effectief kan zijn. Bij mivicolon en colorfac had ik ook goede resultaten maar helaas krijg ik daar bijwerkingen van. Nu een week Psylliumvezel capsules aan het gebruiken . Het rommelt heel de dag in mijn buik en heb niet echt honger maar ik[lees meer...] kan wel normaal naar het toilet en dat is waar het om gaat toch?

13-12-2013 | Vrouw | 58

02-10-2013 | Vrouw | 24
psylliumzaad
Ik heb vaak last van ontlasting. Ik gebruik nu psylliumvezels van Sandoz (verkrijgbaar bij apotheek). Elke avond neem ik 1 zakje voor het slapen gaan + een glas thee erachter aan. De volgende ochtend kan ik (meestal) naar de wc! Ook heb ik hierdoor overdag een minder opgeblazen gevoel en een minder harde buik

01-07-2013 | Vrouw | 66
Darmproblemen - verstopping
Na jarenlang last te hebben gehad van een spastische dikke darm,wat heel lastig is,en allerlei zakjes(oa Volcolon,Metamucil enz) gebruikt. Na een darmonderzoek,kreeg ik van de darmspecialist psylliumvezels voorgeschreven. Eerst heb ik er 2 genomen,nu neem ik er nog 1. Wel moet je er veel bij drinken en ook neem ik een appel met schil,roggebrood enz. Dus veel vezels. Ik ben[lees meer...] erg opgelucht,mijn darmen zijn rustig en ik heb normale ontlasting. Het rare is;de eerste keer kreeg ik het gewoon vergoed door de verzekering,maar nu moet ik het zelf betalen. Heel vreemd.

15-05-2013 | Vrouw | 32
Darmproblemen - verstopping
Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat ik veel last had van zachte ontlasting sinds verleden jaar oktober. Ik had ook regelmatig last van mijn buik. De dokter adviseerde me deze vezelzakjes te gaan gebruiken om de darmen wat te reinigen. Ik moest het eerst maar 10 dagen proberen. Mocht 1 tot 3 zakjes per dag. Ik heb in de tien dagen 1x per dag een zakje genomen en het ging[lees meer...] best goed met de ontlasting. Het was niet meer zacht, het was eigenlijk normaal. Na tien dagen ben ik gestopt. Ik ben een aantal dagen na mijn eerste gebruik van de vezelzakjes ook begonnen met een anti depressiva. Ik dacht dat de klachten die ik de afgelopen tijd had aan mijn borst en buik. Een opgeblazen drukkend gevoel kwam door het anti depressiva, maar ik ging toch maar de bijsluiter van de vezelzakjes lezen en daarin stond als bijwerking EEN ONAANGENAAM gevoel in de bovenbuik. Dit zou dus ook heel goed kunnen komen door deze zakjes. Ik hoop dat deze klacht/bijwerking nog over gaat, omdat dit echt een onwijs naar gevoel is. Ik heb het haast de hele dag door. Nog meer mensen met dezelfde bijwerking? Ik hoor het graag.

05-02-2013 | Vrouw | 27
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik sinds een paar dagen s"morgens een kleine eetlepel psylliumvezels gevolgd door 2 glazen water. Echter nadat ik s"middags warm gegeten heb krijg ik buikpijn,krampen en winderigheid..m'n darmen zijn ook helemaal opgezet en gevoelig.Het werkt wel goed om de ontlasting soepel te houden en regelmatig te laten komen..ik hoop dus dat dit een kwestie van wennen is..

02-10-2011 | Vrouw | 50
Fistel/divertikulitis/colitis
Onvoorstelbaar ! Goed. ik heb vrij lang metamucil gebruikt, werd hondsberoerd van de aspartaam die dit spul bevat, héél jammer dat deze fabrikant geen neutrale psylliumvezels in de handel brengt, want de metamucil word WEL vergoed door de verzekeringen. Momenteel koop(!) ik de neutrale poeder bij t reformhuis en de Tuinen. ZONDER aspartaam !Niet vergoed dus. Juso vezels/ [lees meer...]colon clean en nog n paar andere namen. Vandaag keek ik naar "afbeeldingen" van colon clean op internet. De onsmakelijke plaatjes komen mij héél bekend voor ! Dit heb ik ook in m'n pot liggen; regelmatig. Na veel speurwerk ben ik er nu achter dat de psylliumvezel(plantago ovata ook weegbree genaamd)de bochten en divertikels van de darm zuivermaakt; dus de mucosa laat los(zeer onsmakelijk) dit kan alleen de psylliumvezel teweegbrengen ! Superspul dus voor darmpatienten !!!

25-01-2011 | Vrouw | 35
Verstopping
Ik neem een eetlepel 's morgens en een eetlepel 's avonds. Sinds de eerste dag heb ik constant buikkrampen en gerommel in mijn buik. Heel veel last van winderigheid en opgeblazen gevoel. Mijn verwachtingen waren hoog maar tot vandaag (na 5 dagen gebruik) nog geen stoelgang gehad :-(

18-11-2010 | Vrouw
PDS
Een paar maanden geleden is bij mij PDS geconstateerd. Mijn probleem is dat ik vooral diarree heb. Mijn huisarts heeft me psylliumvezels (2 x daags) voorgeschreven om de darm weer normaal te laten werken. Met een tussenliggende periode van een week gebruik ik deze nu ruim 2 maanden. In het begin leek er enige verbetering op te treden, maar de laatste weken kreeg ik steeds [lees meer...]meer en vaker last van diarree. Daarnaast veel rommelingen in de buik en buikpijn. Waarschijnlijk ligt de innamefrequentie te hoog, waardoor de psylliumvezels een averechtse uitwerking krijgen. De frequentie is nu terug naar 1 x daags. Pluspunt is dat ik sinds het gebruik van psylliumvezels praktisch geen last meer heb gehad van een opgeblazen gevoel en de ontlasting minder plakkerig is. Verder lijkt er weinig verbetering op te treden, ondanks dat ik ook nog eens gezonder ben gaan eten dan ik al deed.

15-07-2010 | Vrouw
Diverticulitis
Het gebruik was voorgeschreven voor mijn diverticulitis - 2 zakjes per dag. Zelfs na het terugbrengen tot een half zakje (2,5 gram) om de andere dag, blijf ik last houden van explosieve diarree en durf ik nauwelijks meer het huis uit. Ik heb inmiddels mijn arts om een ander middel gevraagd.

07-04-2010 | Vrouw
Darmverkleving
na gebruik van 3 zakjes nog geen stoel gang daarna gebruik gestopt. voelde me beroerd en opgeblazen. voor mij is dit niet het "verlossende"middel

26-06-2023 | Man | 31
psylliumzaad (3,4g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit product bevalt goed in pure poedervorm zonder toevoegingen. Door de huisarts werd Macrogol en Elektrolyten voorgeschreven t.b.v. p.d.s. Ik wilde over naar een natuurlijke vorm die in principe de zelfde werking heeft. Zo uitgekomen op de Psyllium vezels. Wel wat spelen met de dosering water om dunne ontlasting te voorkomen, maar zeker niet te weinig, om verstopp[lees meer...]ing te vermijden. De smaak is niet geweldig, maar de voordelen zijn me alles waard.

27-01-2023 | Man | 43
psylliumzaad (3,25g)
Bij de eerste paar keer dat ik dit kreeg voorgeschreven door de huisarts en MDL arts werd mij aangeraden om dit met ruim water in te nemen. Bij de Proctos Kliniek zeiden ze van niet. In yoghurt of kwark in nemen en een half uur ervoor of erna niets eten of drinken. Dat wil ik iedereen even meegeven. Met water kreeg ik er enorme diarree van.

26-08-2022 | Man | 55
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
het is puur natuur en werkt geweldig goed bij mij. Ik begin de ochtend met water drinken en daarna een flinke theelepel bio psyliumvezels in een groot glas water en dat meng je met een handgarde, snel ronddraaien tot het is opgelost en meteen opdrinken. Geen enkele bijwerking. Wordt ook gebruikt voor paarden om zand uit hun darmen te krijgen. Krijg er geen diarree van. [lees meer...] Ik ben geen voorstander van dit spul in capsules of menging met suikers, etc., gewoon het pure spul gebruiken is het beste én goedkoopste.