Moviprep (152 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Macrogol en elektrolyten (68 meningen)
Bisacodyl (67 meningen)
Metamucil (50 meningen)

15-05-2013 | Vrouw | 32
psylliumzaad (3,25g)
Darmproblemen - verstopping
Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat ik veel last had van zachte ontlasting sinds verleden jaar oktober. Ik had ook regelmatig last van mijn buik. De dokter adviseerde me deze vezelzakjes te gaan gebruiken om de darmen wat te reinigen. Ik moest het eerst maar 10 dagen proberen. Mocht 1 tot 3 zakjes per dag. Ik heb in de tien dagen 1x per dag een zakje genomen en het ging[lees meer...] best goed met de ontlasting. Het was niet meer zacht, het was eigenlijk normaal. Na tien dagen ben ik gestopt. Ik ben een aantal dagen na mijn eerste gebruik van de vezelzakjes ook begonnen met een anti depressiva. Ik dacht dat de klachten die ik de afgelopen tijd had aan mijn borst en buik. Een opgeblazen drukkend gevoel kwam door het anti depressiva, maar ik ging toch maar de bijsluiter van de vezelzakjes lezen en daarin stond als bijwerking EEN ONAANGENAAM gevoel in de bovenbuik. Dit zou dus ook heel goed kunnen komen door deze zakjes. Ik hoop dat deze klacht/bijwerking nog over gaat, omdat dit echt een onwijs naar gevoel is. Ik heb het haast de hele dag door. Nog meer mensen met dezelfde bijwerking? Ik hoor het graag.

05-02-2013 | Vrouw | 27
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik sinds een paar dagen s"morgens een kleine eetlepel psylliumvezels gevolgd door 2 glazen water. Echter nadat ik s"middags warm gegeten heb krijg ik buikpijn,krampen en winderigheid..m'n darmen zijn ook helemaal opgezet en gevoelig.Het werkt wel goed om de ontlasting soepel te houden en regelmatig te laten komen..ik hoop dus dat dit een kwestie van wennen is..

02-10-2011 | Vrouw | 50
Fistel/divertikulitis/colitis
Onvoorstelbaar ! Goed. ik heb vrij lang metamucil gebruikt, werd hondsberoerd van de aspartaam die dit spul bevat, héél jammer dat deze fabrikant geen neutrale psylliumvezels in de handel brengt, want de metamucil word WEL vergoed door de verzekeringen. Momenteel koop(!) ik de neutrale poeder bij t reformhuis en de Tuinen. ZONDER aspartaam !Niet vergoed dus. Juso vezels/ [lees meer...]colon clean en nog n paar andere namen. Vandaag keek ik naar "afbeeldingen" van colon clean op internet. De onsmakelijke plaatjes komen mij héél bekend voor ! Dit heb ik ook in m'n pot liggen; regelmatig. Na veel speurwerk ben ik er nu achter dat de psylliumvezel(plantago ovata ook weegbree genaamd)de bochten en divertikels van de darm zuivermaakt; dus de mucosa laat los(zeer onsmakelijk) dit kan alleen de psylliumvezel teweegbrengen ! Superspul dus voor darmpatienten !!!

25-01-2011 | Vrouw | 35
Verstopping
Ik neem een eetlepel 's morgens en een eetlepel 's avonds. Sinds de eerste dag heb ik constant buikkrampen en gerommel in mijn buik. Heel veel last van winderigheid en opgeblazen gevoel. Mijn verwachtingen waren hoog maar tot vandaag (na 5 dagen gebruik) nog geen stoelgang gehad :-(

18-11-2010 | Vrouw
PDS
Een paar maanden geleden is bij mij PDS geconstateerd. Mijn probleem is dat ik vooral diarree heb. Mijn huisarts heeft me psylliumvezels (2 x daags) voorgeschreven om de darm weer normaal te laten werken. Met een tussenliggende periode van een week gebruik ik deze nu ruim 2 maanden. In het begin leek er enige verbetering op te treden, maar de laatste weken kreeg ik steeds [lees meer...]meer en vaker last van diarree. Daarnaast veel rommelingen in de buik en buikpijn. Waarschijnlijk ligt de innamefrequentie te hoog, waardoor de psylliumvezels een averechtse uitwerking krijgen. De frequentie is nu terug naar 1 x daags. Pluspunt is dat ik sinds het gebruik van psylliumvezels praktisch geen last meer heb gehad van een opgeblazen gevoel en de ontlasting minder plakkerig is. Verder lijkt er weinig verbetering op te treden, ondanks dat ik ook nog eens gezonder ben gaan eten dan ik al deed.

15-07-2010 | Vrouw
Diverticulitis
Het gebruik was voorgeschreven voor mijn diverticulitis - 2 zakjes per dag. Zelfs na het terugbrengen tot een half zakje (2,5 gram) om de andere dag, blijf ik last houden van explosieve diarree en durf ik nauwelijks meer het huis uit. Ik heb inmiddels mijn arts om een ander middel gevraagd.

07-04-2010 | Vrouw
Darmverkleving
na gebruik van 3 zakjes nog geen stoel gang daarna gebruik gestopt. voelde me beroerd en opgeblazen. voor mij is dit niet het "verlossende"middel

13-03-2022 | Man | 71
psylliumzaad (3,96g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al jaren gevoelige darmen met afwisselend obstipatie en diarree. De klachten waren de laatste tijd zo toegenomen dat ik af en toe onderweg plotseling mijn ontlasting liet lopen. Daardoor verloor ik het vertrouwen in mijn lichaam en durfde bijna de straat niet meer op. Het hielp al sinds een paar maanden door te stoppen met suiker. Ik ben een enorme snoeperd en ben s[lees meer...]teeds meer allergisch geworden voor suiker. Krijg er forse diarree door. Toch maar naar de huisarts geweest. Hij schreef Macrogol en electrolyten voor, hetgeen leidde tot flinke obstipatie. Dat was het dus niet. Twee weken geleden begonnen met Psylliumvezels met inuline van het Kruidvat. Vijf gram in yogurt met een groot glas water na het avondeten. Na een paar dagen al positief effect: veel vastere ontlasting en regelmatiger stoelgang. En als bonus niet meer de behoefte om 's avonds nog te snacken (chips, popcorn etc.). Psyllium geeft een flink gevuld gevoel. Toch zoek ik nog naar de juiste dosering. Dat is alleen maar fine-tuning! Ik heb het vertrouwen terug in mijn lichaam. Maar heb toch nog wat obstipatie. Tegen de tijd dat ik me onprettig begin te voelen, moet ik gelukkig naar het toilet. Tenslotte nog een extra bonus: ik gebruik veel minder toiletpapier!

23-07-2020 | Man | 57
psylliumzaad (3,25g)
Na 14 dagen met darm infectie naar huisarts. 5 dagen antibiorica en het waterdunne was over. Echter ipv standaard 2x stoelgang per dag bleef het op vele malen. Pro biotica zorgde ervoor dat de winderigheid afnam, maar stoelgang bleef vaak en was soms weer waterdun. Psyllium vezels zou uitkomst moeten bieden. Maar helaas het zeurend gevoel in buik werd stevige pijnen en en[lees meer...]orm actieve darmen. Gevolg slapeloze nachten. Verder ruikt het muf, geleert het, is het korrellig op de tong en moet het weer naar sinaasappel smaken. Gatverdamme.

10-01-2020 | Man | 34
psylliumzaad (3,4g)
Colitis ulcerosa
Na de diagnose Colitis Ulcerosa heb ik 5 jaar aan de infusen en dagelijkse medicatie gezeten. Op dit moment is de ziekte in remise en ben ik medicijnvrij (in overleg met de specialist) en dit gaat perfect. Toch merkte ik dat mijn ontlasting breiig bleef en na een tip van een collega heb ik de vezels geprobeerd en dit had ik veel eerder moeten doen. Mijn darmen zijn veel ru[lees meer...]stiger en de ontlasting is gewoon zoals het vroeger (voor de diagnose) was. In plaats van 3 keer per dag naar de wc hoef ik nu maar 1 keer per dag. Ik meng elke ochtend en elke avond een eetlepel van de vezels door griekse yoghurt die ik verdun met een klein beetje water. Wat havermout en rozijnen erbij en het is prima weg te krijgen. Door de dikke, klonterige structuur van de yoghurt merk ik niet eens dat de vezels erin zitten. (Ik geef het niet graag toe, gezien de verhalen die ik hier lees, maar de yoghurt zonder vezels vind ik niet eens meer lekker :) :P)

20-09-2018 | Man | 64
psylliumzaad (2)
Ben meer dan 40-jaar diabeet en leef daardoor erg gezond en sport veel, met als resultaat dat het lichaam goed functioneert en er geen overgewicht is. Echter sinds een half jaar is er bij tijd en wijle obstipatie, welke steeds frequenter voor kwam. Ben zelf gaan zoeken naar een oplossing, waarbij ik een voorkeur heb voor homeopathisch en/of natuurlijke producten. Kwam het [lees meer...]product Colon (Lucovitaal) tegen, waarin Psyllium vezels en Inuline zit. Vanaf het eerste moment van inname was er resultaat en dat zonder bijwerkingen. Dus geen diarree en geen overdreven malen per dag naar het toilet hoeven. Alles is nu weer goed onder controle.

30-07-2018 | Man | 55
Obstipatie
neutrale psyllium vezels die ik zelf bij de drogist koop vindt ik beter dan metumucil om deze altijd een smaakje hebben. Het effect valt tegen, nu ga ik het 3 X daags proberen kijken of dit beter werkt.

20-01-2017 | Man | 63
psylliumzaad (650mg/g)
Rectumkanker
Te omslachtig

07-07-2013 | Man | 47
Afslanken - overgewicht
Sinds geruime tijd gebruik ik psylllium vezels. Ongeveer 2x daags 2 kleine lepels met water. Ik gebruik deze vezels om mijn gewicht op peil te houden. Het is relatief goedkoop tegenover andere afslankproducten. Het neemt mijn honger gevoel meteen weg en voel mij verzadigt. Een pot psylllium vezels kost € 13.99 voor 300 gram wat zeer redelijk is. Echt een aanrader.

12-05-2013 | Man | 25
Darmproblemen - verstopping
Het wondermiddel voor mij. Na maandelange verstoppingen waardoor ik maar 1x in de week naar de wc kon gaan heb ik nu het wondermiddel voor mij gevonden. Psyliumvezels (darmreiniger bij de kruidvat). Sinds ik dit gebruik kan ik weer 3xin de week naar de wc en is mijn ontlasting lekker zacht en soepel. Ik heb geen last van verstoppingen meer. Ik vind het alleen klote dat ik [lees meer...]hier niet eerder mee begonnen ben. In de begin maanden heb ik niets gedaan waardoor mijn ontlasting hard bleef en hierdoor heb ik aambeien ontwikkeld door het harde perse . Af en toe nam ik wel eens laxeermiddelen alleen vond ik dat verschrikkelijk. Je darmen krijgen een donder en je ontlasting is meestal nog steeds hard en poepen gaat nog steeds moeilijk. Bovendien kan je laxeermidellen niet langdurig gebruiken ivm de kans op luie darm. Als ik eerder met dit wondermiddel was begonnen had ik nu waarschijnlijk geen aambeien gehad. Enfin, ik ben allang blij dat ik gewoon weer normaal naar de w.c kan gaan zonder dat ik hoef te stressen over die verschrikkelijke pijnlijke harde ontslastingen.

28-01-2013 | Man | 58
Endometriose
Dit medicijn heb ik ter vervanging van Metamucil gekregen. Metamucil schijnt te duur volgens de zorgverzekeraar. Ik had meer baat bij Metamucil. Ik kan het bedrag niet zelf betalen voor Metamucil, dus blijf ik Psylliumvezels gebruiken. Tevens is Metamucil minder plakkerig en smaakt beter.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase