Moviprep (152 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Macrogol en elektrolyten (68 meningen)
Bisacodyl (67 meningen)
Metamucil (50 meningen)

10-01-2020 | Man | 34
psylliumzaad (3,4g)
Colitis ulcerosa
Na de diagnose Colitis Ulcerosa heb ik 5 jaar aan de infusen en dagelijkse medicatie gezeten. Op dit moment is de ziekte in remise en ben ik medicijnvrij (in overleg met de specialist) en dit gaat perfect. Toch merkte ik dat mijn ontlasting breiig bleef en na een tip van een collega heb ik de vezels geprobeerd en dit had ik veel eerder moeten doen. Mijn darmen zijn veel ru[lees meer...]stiger en de ontlasting is gewoon zoals het vroeger (voor de diagnose) was. In plaats van 3 keer per dag naar de wc hoef ik nu maar 1 keer per dag. Ik meng elke ochtend en elke avond een eetlepel van de vezels door griekse yoghurt die ik verdun met een klein beetje water. Wat havermout en rozijnen erbij en het is prima weg te krijgen. Door de dikke, klonterige structuur van de yoghurt merk ik niet eens dat de vezels erin zitten. (Ik geef het niet graag toe, gezien de verhalen die ik hier lees, maar de yoghurt zonder vezels vind ik niet eens meer lekker :) :P)

29-11-2018 | Vrouw | 47
psylliumzaad (3,25g)
Ivm ontsteking in darmwand (diverticulitis) moest ik van huisarts (tijdelijk) laxeermiddel gaan gebruiken. Eerst had ik Macrogol. De mensen die hier klagen over de smaak/bijwerkingen/ongemak van psylliumvezels, zouden dat spul eens moeten proberen. Qua inname werkt macrogol ongeveer hetzelfde als psylliumvezels, behalve dat het werkelijk niet te hachelen is, categorie rill[lees meer...]ingen over de rug. De smaak is ronduit goor en de oplossing voelt vies slijmerig in de mond. Voor mij geen reden (uiteraard) om het niet te nemen - ik wil van mijn ontsteking af, dus dan moet het maar. Het vervelendste was dat ik pijn kreeg in mijn hele buik - dus niet alleen de ontstoken plek. Verder was ik er de hele dag misselijk van en liep ik continu boeren te laten. Het voelde alsof ik vol met lucht/gas zat. Dus toch weer huisarts gebeld en nu aan de psylliumvezels. Psylliumvezels smaken wat mij betreft redelijk neutraal, lossen alleen niet helemaal goed op. Gewoon roeren en in één keer achterover gieten met water. Vooral ook veel water erbij blijven drinken. Werkt prima, geen diarree, geen opgeblazen gevoel. Fijn spul!

20-09-2018 | Man | 64
psylliumzaad (2)
Ben meer dan 40-jaar diabeet en leef daardoor erg gezond en sport veel, met als resultaat dat het lichaam goed functioneert en er geen overgewicht is. Echter sinds een half jaar is er bij tijd en wijle obstipatie, welke steeds frequenter voor kwam. Ben zelf gaan zoeken naar een oplossing, waarbij ik een voorkeur heb voor homeopathisch en/of natuurlijke producten. Kwam het [lees meer...]product Colon (Lucovitaal) tegen, waarin Psyllium vezels en Inuline zit. Vanaf het eerste moment van inname was er resultaat en dat zonder bijwerkingen. Dus geen diarree en geen overdreven malen per dag naar het toilet hoeven. Alles is nu weer goed onder controle.

21-11-2017 | Vrouw | 42
psylliumzaad (586mg/g)
het reguleert de werking van mijn darmen optimaal, geen enkele bijwerking oid.

14-05-2017 | Vrouw | 55
Aambeien en vaatscheurtjes
Altijd last van aambeien en haarscheurtjes gehad. Ik kan nu weer met een gerust hart naar de wc omdat ik iedere dag normale ontlasting heb geen diarree en geen opstipatie meer.

26-03-2017 | Vrouw | 54
psylliumzaad (500mg)
Darmproblemen - diarree
Had al jaren last van veelvuldig diarree, bijna iedere dag (kon nooit weg of ik moest weer snel ergens een w.c opzoeken). Ben vier weken geleden begonnen met 2 capsules van 500mg per dag, in de ochtend met weinig water innemen. Heb nu geen problemen meer, soms iets dun, maar volledig onder controle nu. Had het jaren eerder moeten weten.

26-11-2016 | Vrouw | 22
psylliumzaad (3,4g)
Darmproblemen - verstopping
Zeer effectief middel. Ik gebruik het nu 4 dagen. In het begin wat lucht in de onderbuik en een vol gevoel in de maag. Het begon bij mij na 2 dagen te werken. Ik heb nu bijna geen last meer van mijn darmen. Zeker een aanrader.

16-08-2016 | Vrouw | 40
psylliumzaad (3,25g)
Ik begrijp helemaal niets van alle negatieve reacties. Gebruik deze vezels al jaren bij stoelgangproblemen (zowel bij diaree als bij obstipatie) en het werkt fantastisch. Ik haal het in potjes bij het Kruidvat, daar heet het darmreiniger en zit er ook inuline bij in. Ik ervaar nooit bijwerkingen, ga al jaren niet meer zonder 1 of 2 potjes op vakantie. Voor mij echt een won[lees meer...]dermiddel

17-07-2015 | Vrouw | 30
psylliumzaad (3,6g)
Darmproblemen - verstopping
Werkt super, maakt van alles een groot geheel. Stoelgang is een stuk beter met deze zakjes. Ik had eerst movicolon, maar psysilliumvezels zijn natuurlijker volgens de mdl arts. Ik vind het zelf ook beter werken. Het geeft een wow effect.

15-07-2014 | Vrouw | 49
Coeliakie
Ik heb coeliakie en dus een glutenvrij dieet en wanneer ik toch per ongeluk gluten heb binnengekregen krijg ik hier flinke darmkrampen en waterdunne diarree van. Wanneer ik dan de psylliumvezels gebruik wordt het 'waterdunne' wat vaster. Het is de bedoeling dat je niet erg veel erbij drinkt, zoals wel wordt aangegeven. Maar dit is meer bij verstopping en aambeien. Dat z[lees meer...]ijn hele andere klachten dan die ik heb. Maar het verzacht de krampen en verminderd het 'waterdunne'. Dus zeker een aanrader bij coeliakie!

13-12-2013 | Vrouw | 58

02-10-2013 | Vrouw | 24
psylliumzaad
Ik heb vaak last van ontlasting. Ik gebruik nu psylliumvezels van Sandoz (verkrijgbaar bij apotheek). Elke avond neem ik 1 zakje voor het slapen gaan + een glas thee erachter aan. De volgende ochtend kan ik (meestal) naar de wc! Ook heb ik hierdoor overdag een minder opgeblazen gevoel en een minder harde buik

07-07-2013 | Man | 47
Afslanken - overgewicht
Sinds geruime tijd gebruik ik psylllium vezels. Ongeveer 2x daags 2 kleine lepels met water. Ik gebruik deze vezels om mijn gewicht op peil te houden. Het is relatief goedkoop tegenover andere afslankproducten. Het neemt mijn honger gevoel meteen weg en voel mij verzadigt. Een pot psylllium vezels kost € 13.99 voor 300 gram wat zeer redelijk is. Echt een aanrader.

01-07-2013 | Vrouw | 66
Darmproblemen - verstopping
Na jarenlang last te hebben gehad van een spastische dikke darm,wat heel lastig is,en allerlei zakjes(oa Volcolon,Metamucil enz) gebruikt. Na een darmonderzoek,kreeg ik van de darmspecialist psylliumvezels voorgeschreven. Eerst heb ik er 2 genomen,nu neem ik er nog 1. Wel moet je er veel bij drinken en ook neem ik een appel met schil,roggebrood enz. Dus veel vezels. Ik ben[lees meer...] erg opgelucht,mijn darmen zijn rustig en ik heb normale ontlasting. Het rare is;de eerste keer kreeg ik het gewoon vergoed door de verzekering,maar nu moet ik het zelf betalen. Heel vreemd.

12-05-2013 | Man | 25
Darmproblemen - verstopping
Het wondermiddel voor mij. Na maandelange verstoppingen waardoor ik maar 1x in de week naar de wc kon gaan heb ik nu het wondermiddel voor mij gevonden. Psyliumvezels (darmreiniger bij de kruidvat). Sinds ik dit gebruik kan ik weer 3xin de week naar de wc en is mijn ontlasting lekker zacht en soepel. Ik heb geen last van verstoppingen meer. Ik vind het alleen klote dat ik [lees meer...]hier niet eerder mee begonnen ben. In de begin maanden heb ik niets gedaan waardoor mijn ontlasting hard bleef en hierdoor heb ik aambeien ontwikkeld door het harde perse . Af en toe nam ik wel eens laxeermiddelen alleen vond ik dat verschrikkelijk. Je darmen krijgen een donder en je ontlasting is meestal nog steeds hard en poepen gaat nog steeds moeilijk. Bovendien kan je laxeermidellen niet langdurig gebruiken ivm de kans op luie darm. Als ik eerder met dit wondermiddel was begonnen had ik nu waarschijnlijk geen aambeien gehad. Enfin, ik ben allang blij dat ik gewoon weer normaal naar de w.c kan gaan zonder dat ik hoef te stressen over die verschrikkelijke pijnlijke harde ontslastingen.

06-07-2012 | Man | 21
Depressief
Zeer fijn middel. Ik gebruik het nu bijna 2 weken. Had last van krampen gepaard met verstoppingen of diarree. Ik neem nu 1 zakje per dag. (3,6 gram) Sinds het gebruik is naar het toilet gaan geen uitdaging meer. Het maakt de ontlasting zacht en is van goede kleur en textuur. Geen geplak of een vieze geur die lang blijft hangen. Ben erg tevreden.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum