Ervaringen met Psylliumvezels

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

15-07-2014 | Vrouw | 49
Coeliakie
Ik heb coeliakie en dus een glutenvrij dieet en wanneer ik toch per ongeluk gluten heb binnengekregen krijg ik hier flinke darmkrampen en waterdunne diarree van. Wanneer ik dan de psylliumvezels gebruik wordt het 'waterdunne' wat vaster. Het is de bedoeling dat je niet erg veel erbij drinkt, zoals wel wordt aangegeven. Maar dit is meer bij verstopping en aambeien. Dat z[lees meer...]ijn hele andere klachten dan die ik heb. Maar het verzacht de krampen en verminderd het 'waterdunne'. Dus zeker een aanrader bij coeliakie!

02-10-2011 | Vrouw | 50
Fistel/divertikulitis/colitis
Onvoorstelbaar ! Goed. ik heb vrij lang metamucil gebruikt, werd hondsberoerd van de aspartaam die dit spul bevat, héél jammer dat deze fabrikant geen neutrale psylliumvezels in de handel brengt, want de metamucil word WEL vergoed door de verzekeringen. Momenteel koop(!) ik de neutrale poeder bij t reformhuis en de Tuinen. ZONDER aspartaam !Niet vergoed dus. Juso vezels/ [lees meer...]colon clean en nog n paar andere namen. Vandaag keek ik naar "afbeeldingen" van colon clean op internet. De onsmakelijke plaatjes komen mij héél bekend voor ! Dit heb ik ook in m'n pot liggen; regelmatig. Na veel speurwerk ben ik er nu achter dat de psylliumvezel(plantago ovata ook weegbree genaamd)de bochten en divertikels van de darm zuivermaakt; dus de mucosa laat los(zeer onsmakelijk) dit kan alleen de psylliumvezel teweegbrengen ! Superspul dus voor darmpatienten !!!

22-06-2019 | Vrouw | 51
psylliumzaad (586mg/g)
Obstipatie
Ik neem sinds 2 mnd net voor mijn ontbijt 3 capsules psyllium met een glas water. Veel beter door te slikken dan de poedervorm die in water opgelost moet worden en heel brijachtig wordt. Van die 2 maanden ben ik 90% van de tijd dagelijks naar het toilet kunnen gaan. De ene dag al wat beter dag de andere maar als ge gemiddeld 2 à 3x per week met moeite kunt gaan is dat top![lees meer...] Wel goed blijven drinken na de inname en zeker de eerste 3 dagen wat geduld hebben. Afhankelijk van mijn cyclus ga ik af en toe 1 of 2 dagen niet maar dat komt telkens weer in orde.

26-03-2017 | Vrouw | 54
psylliumzaad (500mg)
Darmproblemen - diarree
Had al jaren last van veelvuldig diarree, bijna iedere dag (kon nooit weg of ik moest weer snel ergens een w.c opzoeken). Ben vier weken geleden begonnen met 2 capsules van 500mg per dag, in de ochtend met weinig water innemen. Heb nu geen problemen meer, soms iets dun, maar volledig onder controle nu. Had het jaren eerder moeten weten.

21-10-2015 | Vrouw | 54
psylliumzaad (3,6g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Bij het gebruik van dit middel ervaar ik het tegenovergestelde. het medicijn wordt gegeven tegen verstopping. in een lagere dosering i.c.m. movicolon 2x dd hielp het redelijk maar werd de ontlasting dunner. Nu met deze dosering veel last van winderigheid en vastere ontlasting wat meer moeite geeft.

26-08-2022 | Man | 55
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
het is puur natuur en werkt geweldig goed bij mij. Ik begin de ochtend met water drinken en daarna een flinke theelepel bio psyliumvezels in een groot glas water en dat meng je met een handgarde, snel ronddraaien tot het is opgelost en meteen opdrinken. Geen enkele bijwerking. Wordt ook gebruikt voor paarden om zand uit hun darmen te krijgen. Krijg er geen diarree van. [lees meer...] Ik ben geen voorstander van dit spul in capsules of menging met suikers, etc., gewoon het pure spul gebruiken is het beste én goedkoopste.

30-07-2018 | Man | 55
Obstipatie
neutrale psyllium vezels die ik zelf bij de drogist koop vindt ik beter dan metumucil om deze altijd een smaakje hebben. Het effect valt tegen, nu ga ik het 3 X daags proberen kijken of dit beter werkt.

14-05-2017 | Vrouw | 55
Aambeien en vaatscheurtjes
Altijd last van aambeien en haarscheurtjes gehad. Ik kan nu weer met een gerust hart naar de wc omdat ik iedere dag normale ontlasting heb geen diarree en geen opstipatie meer.

07-01-2016 | Vrouw | 56
psylliumzaad (586mg/g)
Darmproblemen - verstopping
Ik vind het ontzettend irritant dat deze zakjes ondanks een stippel scheurlijntje waarlangs je het open kan trekken, je het steeds kapot trekt en je echt de schaar moet gebruiken. wat heeft het scheurlijntje dan nog voor zin. erg irritant en ongemakkelijk.

23-07-2020 | Man | 57
psylliumzaad (3,25g)
Na 14 dagen met darm infectie naar huisarts. 5 dagen antibiorica en het waterdunne was over. Echter ipv standaard 2x stoelgang per dag bleef het op vele malen. Pro biotica zorgde ervoor dat de winderigheid afnam, maar stoelgang bleef vaak en was soms weer waterdun. Psyllium vezels zou uitkomst moeten bieden. Maar helaas het zeurend gevoel in buik werd stevige pijnen en en[lees meer...]orm actieve darmen. Gevolg slapeloze nachten. Verder ruikt het muf, geleert het, is het korrellig op de tong en moet het weer naar sinaasappel smaken. Gatverdamme.

15-02-2016 | Vrouw | 58
psylliumzaad (3,4g)
Dikkedarmkanker
Mijn ervaring met dit medicijn omschrijf ik in mijn situatie als gevaarlijk. Ernstige verstopping met resultaat ziekenhuisopname, veel winderigheid, kramp, misselijk en duizelig. Dus geen aanrader in mijn geval.

13-12-2013 | Vrouw | 58

28-01-2013 | Man | 58
Endometriose
Dit medicijn heb ik ter vervanging van Metamucil gekregen. Metamucil schijnt te duur volgens de zorgverzekeraar. Ik had meer baat bij Metamucil. Ik kan het bedrag niet zelf betalen voor Metamucil, dus blijf ik Psylliumvezels gebruiken. Tevens is Metamucil minder plakkerig en smaakt beter.

29-09-2019 | Vrouw | 59
psylliumzaad (3,4g)
Darmproblemen - verstopping
IK KRIJG ER OOK BUIKPIJN VAN IK GEBRUIK DAAROM LIEVER KEFIR EN KUZU BEIDE IN DE NATUURWINKEL TE VINDEN...KUZU IS WEL WAT DUUR 9.00 NVOOR EEN POTJE EN HET IS EEN JAPANS BINDMIDDEL MAAR T WERKT GOED EN IS SUPERGEZOND. IK GA NU EEN HOMEOPATISCH MIDDEL GEBRUIKEN iK GEBRUIK AL PULSATILLA MAAR IK ZAG EEN BETER MIDDEL VAN DE BOOMSCHORS VAN EEN BOOM OP MADAGASKAR DIE DE MENSEN G[lees meer...]EBRUIKTE BIJ DARMKLACHTEN HARONGA. iK BEN BENIEUWD OF T WERKT.nOOIT DARMKLACHTEN GEHAD SINDS EEN JAAR GELEDEN...STEEDS LAST VAN EEN VERSTOPPIN EN T WORD STEEDS ERGER...ALTIJD GEZOND GEGETEN ROOK NIET DRINK NIET EN EET BIOLOGISCH SNAP ER DAN OOK NIETS VAN....ZE ZEGGEN HORMOONSCHOMMELINGEN...MAAR ER WORD ZOVEEL GESUGGEREERD...

07-05-2012 | Man | 59
PDD-NOS
Heb PDD NOS, had veel last van diaree, maar sinds het gebruik bijna geen diaree meer.

17-02-2022 | Vrouw | 62
psylliumzaad (3,25g)
eerst gebruikte ik metamucil wat goed werkte en nu krijg ik psylliumvezels van de apotheek omdat metamucil niet leverbaar is. ik ben niet tevreden. de poedervorm in water is net zeepsop smaak. en ik heb daar niet het gewenste resultaat mee, mijn sluitspier werkt niet meer.