Moviprep (153 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Macrogol en elektrolyten (69 meningen)
Bisacodyl (68 meningen)
Metamucil (51 meningen)

21-10-2015 | Vrouw | 54
psylliumzaad (3,6g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Bij het gebruik van dit middel ervaar ik het tegenovergestelde. het medicijn wordt gegeven tegen verstopping. in een lagere dosering i.c.m. movicolon 2x dd hielp het redelijk maar werd de ontlasting dunner. Nu met deze dosering veel last van winderigheid en vastere ontlasting wat meer moeite geeft.

30-07-2018 | Man | 55
Obstipatie
neutrale psyllium vezels die ik zelf bij de drogist koop vindt ik beter dan metumucil om deze altijd een smaakje hebben. Het effect valt tegen, nu ga ik het 3 X daags proberen kijken of dit beter werkt.

14-05-2017 | Vrouw | 55
Aambeien en vaatscheurtjes
Altijd last van aambeien en haarscheurtjes gehad. Ik kan nu weer met een gerust hart naar de wc omdat ik iedere dag normale ontlasting heb geen diarree en geen opstipatie meer.

07-01-2016 | Vrouw | 56
psylliumzaad (586mg/g)
Darmproblemen - verstopping
Ik vind het ontzettend irritant dat deze zakjes ondanks een stippel scheurlijntje waarlangs je het open kan trekken, je het steeds kapot trekt en je echt de schaar moet gebruiken. wat heeft het scheurlijntje dan nog voor zin. erg irritant en ongemakkelijk.

23-07-2020 | Man | 57
psylliumzaad (3,25g)
Na 14 dagen met darm infectie naar huisarts. 5 dagen antibiorica en het waterdunne was over. Echter ipv standaard 2x stoelgang per dag bleef het op vele malen. Pro biotica zorgde ervoor dat de winderigheid afnam, maar stoelgang bleef vaak en was soms weer waterdun. Psyllium vezels zou uitkomst moeten bieden. Maar helaas het zeurend gevoel in buik werd stevige pijnen en en[lees meer...]orm actieve darmen. Gevolg slapeloze nachten. Verder ruikt het muf, geleert het, is het korrellig op de tong en moet het weer naar sinaasappel smaken. Gatverdamme.

15-02-2016 | Vrouw | 58
psylliumzaad (3,4g)
Dikkedarmkanker
Mijn ervaring met dit medicijn omschrijf ik in mijn situatie als gevaarlijk. Ernstige verstopping met resultaat ziekenhuisopname, veel winderigheid, kramp, misselijk en duizelig. Dus geen aanrader in mijn geval.

13-12-2013 | Vrouw | 58

28-01-2013 | Man | 58
Endometriose
Dit medicijn heb ik ter vervanging van Metamucil gekregen. Metamucil schijnt te duur volgens de zorgverzekeraar. Ik had meer baat bij Metamucil. Ik kan het bedrag niet zelf betalen voor Metamucil, dus blijf ik Psylliumvezels gebruiken. Tevens is Metamucil minder plakkerig en smaakt beter.

29-09-2019 | Vrouw | 59
psylliumzaad (3,4g)
Darmproblemen - verstopping
IK KRIJG ER OOK BUIKPIJN VAN IK GEBRUIK DAAROM LIEVER KEFIR EN KUZU BEIDE IN DE NATUURWINKEL TE VINDEN...KUZU IS WEL WAT DUUR 9.00 NVOOR EEN POTJE EN HET IS EEN JAPANS BINDMIDDEL MAAR T WERKT GOED EN IS SUPERGEZOND. IK GA NU EEN HOMEOPATISCH MIDDEL GEBRUIKEN iK GEBRUIK AL PULSATILLA MAAR IK ZAG EEN BETER MIDDEL VAN DE BOOMSCHORS VAN EEN BOOM OP MADAGASKAR DIE DE MENSEN G[lees meer...]EBRUIKTE BIJ DARMKLACHTEN HARONGA. iK BEN BENIEUWD OF T WERKT.nOOIT DARMKLACHTEN GEHAD SINDS EEN JAAR GELEDEN...STEEDS LAST VAN EEN VERSTOPPIN EN T WORD STEEDS ERGER...ALTIJD GEZOND GEGETEN ROOK NIET DRINK NIET EN EET BIOLOGISCH SNAP ER DAN OOK NIETS VAN....ZE ZEGGEN HORMOONSCHOMMELINGEN...MAAR ER WORD ZOVEEL GESUGGEREERD...

07-05-2012 | Man | 59
PDD-NOS
Heb PDD NOS, had veel last van diaree, maar sinds het gebruik bijna geen diaree meer.

17-02-2022 | Vrouw | 62
psylliumzaad (3,25g)
eerst gebruikte ik metamucil wat goed werkte en nu krijg ik psylliumvezels van de apotheek omdat metamucil niet leverbaar is. ik ben niet tevreden. de poedervorm in water is net zeepsop smaak. en ik heb daar niet het gewenste resultaat mee, mijn sluitspier werkt niet meer.

20-01-2017 | Man | 63
psylliumzaad (650mg/g)
Rectumkanker
Te omslachtig

20-09-2018 | Man | 64
psylliumzaad (2)
Ben meer dan 40-jaar diabeet en leef daardoor erg gezond en sport veel, met als resultaat dat het lichaam goed functioneert en er geen overgewicht is. Echter sinds een half jaar is er bij tijd en wijle obstipatie, welke steeds frequenter voor kwam. Ben zelf gaan zoeken naar een oplossing, waarbij ik een voorkeur heb voor homeopathisch en/of natuurlijke producten. Kwam het [lees meer...]product Colon (Lucovitaal) tegen, waarin Psyllium vezels en Inuline zit. Vanaf het eerste moment van inname was er resultaat en dat zonder bijwerkingen. Dus geen diarree en geen overdreven malen per dag naar het toilet hoeven. Alles is nu weer goed onder controle.

30-08-2016 | Vrouw | 64
psylliumzaad (3,6g)
Darmproblemen - verstopping
ik eet gluten vrij. Bij langer gebruik heb ik het gevoel dat de darmen trager gaan werken.

01-07-2013 | Vrouw | 66
Darmproblemen - verstopping
Na jarenlang last te hebben gehad van een spastische dikke darm,wat heel lastig is,en allerlei zakjes(oa Volcolon,Metamucil enz) gebruikt. Na een darmonderzoek,kreeg ik van de darmspecialist psylliumvezels voorgeschreven. Eerst heb ik er 2 genomen,nu neem ik er nog 1. Wel moet je er veel bij drinken en ook neem ik een appel met schil,roggebrood enz. Dus veel vezels. Ik ben[lees meer...] erg opgelucht,mijn darmen zijn rustig en ik heb normale ontlasting. Het rare is;de eerste keer kreeg ik het gewoon vergoed door de verzekering,maar nu moet ik het zelf betalen. Heel vreemd.

09-06-2020 | Vrouw | 69
psylliumzaad (750mg)
Obstipatie
Werkt prima. Gewoon capsules slikken en geen gedoe met dat vieze poeder