Ervaringen met Psylliumvezels

psylliumzaad

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

24-11-2023 | Vrouw | 63
Darmproblemen - diarree
vreselijke buikpijn stond gewoon op de kop , van de pijn wist niet waar ik het moest zoeken had eerst macrogol gaf ook vreslijk veel pijn in de bovenbuik ben nu gestopt met al die troep heb darmklachten na galblaas verwijdering nooit meer van die troep ga nu op zoek naar een natuurarts om iets te vinden wat gaat helpen

20-01-2017 | Man | 63
psylliumzaad (650mg/g)
Rectumkanker
Te omslachtig

14-07-2022 | Vrouw | 64
psylliumzaad (3,4g)
Darmproblemen - diarree
Elke dag 2 thewlepels in een half glas water. Dorroeren gelijk opdrunken, dan nog een glas warer. Darmen binnen paar dagen tot rust gekomen. Spul niet laten staan dan drink je behanglijm...

20-09-2018 | Man | 64
psylliumzaad (2)
Ben meer dan 40-jaar diabeet en leef daardoor erg gezond en sport veel, met als resultaat dat het lichaam goed functioneert en er geen overgewicht is. Echter sinds een half jaar is er bij tijd en wijle obstipatie, welke steeds frequenter voor kwam. Ben zelf gaan zoeken naar een oplossing, waarbij ik een voorkeur heb voor homeopathisch en/of natuurlijke producten. Kwam het [lees meer...]product Colon (Lucovitaal) tegen, waarin Psyllium vezels en Inuline zit. Vanaf het eerste moment van inname was er resultaat en dat zonder bijwerkingen. Dus geen diarree en geen overdreven malen per dag naar het toilet hoeven. Alles is nu weer goed onder controle.

30-08-2016 | Vrouw | 64
Darmproblemen - verstopping
ik eet gluten vrij. Bij langer gebruik heb ik het gevoel dat de darmen trager gaan werken.

01-07-2013 | Vrouw | 66
psylliumzaad
Darmproblemen - verstopping
Na jarenlang last te hebben gehad van een spastische dikke darm,wat heel lastig is,en allerlei zakjes(oa Volcolon,Metamucil enz) gebruikt. Na een darmonderzoek,kreeg ik van de darmspecialist psylliumvezels voorgeschreven. Eerst heb ik er 2 genomen,nu neem ik er nog 1. Wel moet je er veel bij drinken en ook neem ik een appel met schil,roggebrood enz. Dus veel vezels. Ik ben[lees meer...] erg opgelucht,mijn darmen zijn rustig en ik heb normale ontlasting. Het rare is;de eerste keer kreeg ik het gewoon vergoed door de verzekering,maar nu moet ik het zelf betalen. Heel vreemd.

09-06-2020 | Vrouw | 69
psylliumzaad (750mg)
Obstipatie
Werkt prima. Gewoon capsules slikken en geen gedoe met dat vieze poeder

23-05-2022 | Vrouw | 70
psylliumzaad (3,25g)
de stoelgang is prima maar heb teveel lst van bijwerkingen zoals buikkrampen en jeuk aan de anus

11-07-2016 | Vrouw | 70
Darmproblemen - verstopping
neem deze poeders nu al een poos in maar ze werken bij mij niet. Het word alleen maar erger i.p.v beter. Ga weer terug naar de huisarts als mijn innametermijn er op zit. Neen dus niet tevreden..

13-03-2022 | Man | 71
psylliumzaad (3,96g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al jaren gevoelige darmen met afwisselend obstipatie en diarree. De klachten waren de laatste tijd zo toegenomen dat ik af en toe onderweg plotseling mijn ontlasting liet lopen. Daardoor verloor ik het vertrouwen in mijn lichaam en durfde bijna de straat niet meer op. Het hielp al sinds een paar maanden door te stoppen met suiker. Ik ben een enorme snoeperd en ben s[lees meer...]teeds meer allergisch geworden voor suiker. Krijg er forse diarree door. Toch maar naar de huisarts geweest. Hij schreef Macrogol en electrolyten voor, hetgeen leidde tot flinke obstipatie. Dat was het dus niet. Twee weken geleden begonnen met Psylliumvezels met inuline van het Kruidvat. Vijf gram in yogurt met een groot glas water na het avondeten. Na een paar dagen al positief effect: veel vastere ontlasting en regelmatiger stoelgang. En als bonus niet meer de behoefte om 's avonds nog te snacken (chips, popcorn etc.). Psyllium geeft een flink gevuld gevoel. Toch zoek ik nog naar de juiste dosering. Dat is alleen maar fine-tuning! Ik heb het vertrouwen terug in mijn lichaam. Maar heb toch nog wat obstipatie. Tegen de tijd dat ik me onprettig begin te voelen, moet ik gelukkig naar het toilet. Tenslotte nog een extra bonus: ik gebruik veel minder toiletpapier!

07-04-2022 | Vrouw | 73
Endeldarmkanker
Doe psylliumvezels in een glas water. Roeren en dan een scheut Karvan Cevitam erbij. Scheelt heel veel. Als je de vezels alleen met water drinkt is het bijna niet te doen. Voor mij tenminste.

24-10-2023 | Vrouw | 74
Endeldarmkanker
Gebruik al vele jaren Psyllium. De vezels zijn lastig in te nemen en ben daarom overgestapt op capsules. Daarvoor Metamucil. Wel beter te doen dan sachets maar duur. Caps zijn ideaal voor mij. Neem eentje per dag in met niet teveel water. Dat verschilt echter per persoon.

20-10-2022 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
veel last vanongekontroleerde sloelgang kramp kande deur niet uit.naar Spesilist geweest kreeg Metamucil dat werkte goed maar apotheek verander hetinveel goedkopere Psylliumvezels die bijmij niet werken met deze ben ik terug bij af en heb weer heel de dag last vandunne ontlasting.

18-10-2020 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Mijn moeder heeft ook veel problemen gehad met deodorant apotheek geleverde vezels met sorbitol en of smaakstoffen die er aan toegevoegd worden!!!! Voor patiënten met darmpnkroblemen veroorzaken alle extra toevoegingen nog meer ellende dan PDS. Toch al met zich meebrengt . Bij de biologische winkel zijn fantastische zuivere psylliumvezels te koop zondertoevoegingen, waard[lees meer...]oor je effectief geholpen wordt. Wel heel goedleggen op extra drinken.