Moviprep (147 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Bisacodyl (63 meningen)
Macrogol en elektrolyten (61 meningen)
Metamucil (49 meningen)

18-11-2010 | Vrouw
PDS
Een paar maanden geleden is bij mij PDS geconstateerd. Mijn probleem is dat ik vooral diarree heb. Mijn huisarts heeft me psylliumvezels (2 x daags) voorgeschreven om de darm weer normaal te laten werken. Met een tussenliggende periode van een week gebruik ik deze nu ruim 2 maanden. In het begin leek er enige verbetering op te treden, maar de laatste weken kreeg ik steeds [lees meer...]meer en vaker last van diarree. Daarnaast veel rommelingen in de buik en buikpijn. Waarschijnlijk ligt de innamefrequentie te hoog, waardoor de psylliumvezels een averechtse uitwerking krijgen. De frequentie is nu terug naar 1 x daags. Pluspunt is dat ik sinds het gebruik van psylliumvezels praktisch geen last meer heb gehad van een opgeblazen gevoel en de ontlasting minder plakkerig is. Verder lijkt er weinig verbetering op te treden, ondanks dat ik ook nog eens gezonder ben gaan eten dan ik al deed.

15-07-2010 | Vrouw
Diverticulitis
Het gebruik was voorgeschreven voor mijn diverticulitis - 2 zakjes per dag. Zelfs na het terugbrengen tot een half zakje (2,5 gram) om de andere dag, blijf ik last houden van explosieve diarree en durf ik nauwelijks meer het huis uit. Ik heb inmiddels mijn arts om een ander middel gevraagd.

07-04-2010 | Vrouw
Darmverkleving
na gebruik van 3 zakjes nog geen stoel gang daarna gebruik gestopt. voelde me beroerd en opgeblazen. voor mij is dit niet het "verlossende"middel

01-12-2009 | Man
Dikke darm
geet verlichting maar lost niet helemaal op

19-06-2009 | Man

29-06-2016 | Vrouw | 14
psylliumzaad (3,25g)
Darmproblemen - verstopping
Had een ernstige blindedarmontsteking en fatale buikvliesontsteking. Na 2 operaties ging alles goed, alleen darmen werkten niet helemaal. Elke dag 1 zakje werkt prima, maar prober nu af te bouwen maar dit lukt niet

01-02-2018 | Vrouw | 21
Darmproblemen - diarree
Loop al aantal jaar met enorme darmklachten. Buikpijn, zachte plakkerige ontlasting (vaak op een dag) en vaak diarree. Naar de huisarts geweest die mij gelijk heeft bestempeld als iemand met PDS... vezels meegekregen die ik 1x per dag met veel water moest nemen. Effect: veel vaker ontlasting (soms wel 4x in de ochtend). Dit was zeer dun en zat tegen diarree aan. Na overleg[lees meer...] met assistente verhoogd naar 2x per dag. Wat een drama. Soms wel 6 tot 8 keer (hele) zachte ontlasting verspreid over de hele dag. Hier mee gestopt en terug gegaan naar 1 zakje. Ik merk vooral wanneer ik de vezels met veel water inneem, dit er direct (zeker binnen 1,5 uur) weer in diarree vorm uitkomt, iets wat ik juist niet meer wil. Huisarts heeft nu gezegd dat ik 1 zakje per dag moet verspreiden (dus ochtend en avond half zakje). Denk niet dat het gaat werken, maar ben benieuwd. Daarbij ook ernorm opgeblazen buik en na het innemen kramp. Ook in de ochtend wanneer ik wakker word, gelijk kramp en moet dan zeker binnen 10 minuten naar het toilet.

06-07-2012 | Man | 21
Depressief
Zeer fijn middel. Ik gebruik het nu bijna 2 weken. Had last van krampen gepaard met verstoppingen of diarree. Ik neem nu 1 zakje per dag. (3,6 gram) Sinds het gebruik is naar het toilet gaan geen uitdaging meer. Het maakt de ontlasting zacht en is van goede kleur en textuur. Geen geplak of een vieze geur die lang blijft hangen. Ben erg tevreden.

24-05-2018 | Vrouw | 22
psylliumzaad (3,25g)
Buikpijn
Voor het innemen van het medicijn heb ik nog niks prettigs kunnen vinden. Ik krijg kotsneigingen van het drinken met water en in de vla worden het stukjes (het lost niet echt op dus het klontert) die ik niet doorgeslikt krijg. Ook ga ik erg boeren hiervan.

26-11-2016 | Vrouw | 22
psylliumzaad (3,4g)
Darmproblemen - verstopping
Zeer effectief middel. Ik gebruik het nu 4 dagen. In het begin wat lucht in de onderbuik en een vol gevoel in de maag. Het begon bij mij na 2 dagen te werken. Ik heb nu bijna geen last meer van mijn darmen. Zeker een aanrader.

02-10-2013 | Vrouw | 24
psylliumzaad
Ik heb vaak last van ontlasting. Ik gebruik nu psylliumvezels van Sandoz (verkrijgbaar bij apotheek). Elke avond neem ik 1 zakje voor het slapen gaan + een glas thee erachter aan. De volgende ochtend kan ik (meestal) naar de wc! Ook heb ik hierdoor overdag een minder opgeblazen gevoel en een minder harde buik

24-11-2018 | Vrouw | 25
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
De psylliumvezels zijn ongelooflijk moeilijk in te nemen. Het ruikt en smaakt naar karton en omdat je minimaal een glas moet wegwerken of het in een bakje yoghurt moet doen was het voor mij een grote strijd die er vaak in eindigde dat ik alles er weer uit gooide... Als je dit jaren moet gebruiken vind ik het in deze vorm en hoeveelheid niet vol te houden. Het valt ook extr[lees meer...]eem zwaar op de maag waardoor ik de hele dag misselijk bleef en een zwaar gevoel had. Ik raad aan, als u dit ook ervaart, om metamucil te gebruiken. Tijdens dit gebruik kunt u altijd nog een natuurlijk alternatief gaan zoeken uiteraard...

12-05-2013 | Man | 25
Darmproblemen - verstopping
Het wondermiddel voor mij. Na maandelange verstoppingen waardoor ik maar 1x in de week naar de wc kon gaan heb ik nu het wondermiddel voor mij gevonden. Psyliumvezels (darmreiniger bij de kruidvat). Sinds ik dit gebruik kan ik weer 3xin de week naar de wc en is mijn ontlasting lekker zacht en soepel. Ik heb geen last van verstoppingen meer. Ik vind het alleen klote dat ik [lees meer...]hier niet eerder mee begonnen ben. In de begin maanden heb ik niets gedaan waardoor mijn ontlasting hard bleef en hierdoor heb ik aambeien ontwikkeld door het harde perse . Af en toe nam ik wel eens laxeermiddelen alleen vond ik dat verschrikkelijk. Je darmen krijgen een donder en je ontlasting is meestal nog steeds hard en poepen gaat nog steeds moeilijk. Bovendien kan je laxeermidellen niet langdurig gebruiken ivm de kans op luie darm. Als ik eerder met dit wondermiddel was begonnen had ik nu waarschijnlijk geen aambeien gehad. Enfin, ik ben allang blij dat ik gewoon weer normaal naar de w.c kan gaan zonder dat ik hoef te stressen over die verschrikkelijke pijnlijke harde ontslastingen.

05-02-2013 | Vrouw | 27
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik sinds een paar dagen s"morgens een kleine eetlepel psylliumvezels gevolgd door 2 glazen water. Echter nadat ik s"middags warm gegeten heb krijg ik buikpijn,krampen en winderigheid..m'n darmen zijn ook helemaal opgezet en gevoelig.Het werkt wel goed om de ontlasting soepel te houden en regelmatig te laten komen..ik hoop dus dat dit een kwestie van wennen is..

17-07-2015 | Vrouw | 30
Darmproblemen - verstopping
Werkt super, maakt van alles een groot geheel. Stoelgang is een stuk beter met deze zakjes. Ik had eerst movicolon, maar psysilliumvezels zijn natuurlijker volgens de mdl arts. Ik vind het zelf ook beter werken. Het geeft een wow effect.

02-11-2011 | Man | 31
Verstopping/ aambeien
Ik heb door verstopping erg veel last gekregen van aambeien. Voordat ik de aambeien liet behandelen ben ik op advies psylliumvezel pillen gaan gebruiken. Eerst 3 pillen in de ochtend, daarna 2 en nu sinds een week 1 per dag. Binnen een dag kan ik weer als vanouds naar de WC, ik kon gemakkelijk ontlasten en de pijn werd snel minder. Voordeel is dat je het zonder probleem ku[lees meer...]nt blijven gebruiken en dat het ook gezond is (vooral de darm wordt schoongemaakt). Soms een beetje een rommelige maag maar dat stoort me niet. Geen winderigheid of andere bijwerkingen dus ik blijf het gebruiken.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum