Ervaringen met Psylliumvezels

Psylliumvezels

psylliumzaad

Moviprep (167 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (85 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)

Psylliumvezels

16-12-2015 | Vrouw | 39
psylliumzaad (3,25g)
Maagklachten
Dit middel voorgeschreven gekregen van huisarts, omdat ik al anderhalf jaar loop met maagklachten. Maagmedicijnen werken niet, blijkbaar kwamen de klachten door mijn niet goed werkende darmen. Mijn voedsel stapelt op, waardoor mijn maagzuur omhoog komt en ik maagpijn krijg. Ik heb al 10 jaar last van een spastische darm (pds). Begonnen met dit medicijn, Psylliumvezels Oran[lees meer...]ge PCH suikervrij. Wat een troep! Ik begon er een maand geleden mee. Ik kreeg vreselijk last van diarree (kon de deur daardoor niet eens uit) en werd verkouden. Ik dacht zelf aan een griep, want zo voelde het. Maar omdat ik bij mijn diarree geen Psylliumvezels wilde gebruiken, stopte ik er maar mee. Nu, twee dagen geleden weer begonnen. Binnen een dag zat mijn neus weer dicht, had ik het benauwd, was misselijk en kon weer vijf keer naar het toilet rennen. De mld arts die ik sprak, zei ook: Vraag de apotheek in het vervolg om een middel met psylliumvezels zonder sorbitol. Want van sorbitol krijg je namelijk hoogstwaarschijnlijk darmklachten, gasvorming en het laxeert, dus diarree. De apotheek is twee dagen bezig geweest voor me, maar geen medicijn te vinden zonder sorbitol, aspartaam of suiker. Het is toch te gek voor woorden. Goedkope rommel schrijven ze tegenwoordig voor. Ik ga maar naar de Reformwinkel: Daar verkopen ze wel psylliumvezels zonder rotzooi erin. Helaas moet dat weer uit eigen portemonnee komen.