tranylcypromine

Moclobemide (16 meningen)
Nardil (14 meningen)
Aurorix (12 meningen)
Nardelzine (2 meningen)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

23-01-2017 | Vrouw | 54
tranylcypromine (10mg)
Dit medicijn werkte goed op het vlak van behandeling bestaande depressie, voorkomen nieuwe depressie en angststoornis. Ik betreur in hoge mate dat het is vervangen door Tracydal, dat bij mij veel minder effectief werkt. Ook het gebruiksgemak was hoger, met tabletten die los in een verpakking zaten.

07-10-2016 | Man | 61
Chronische depressie
Tegen chronische depressie. Als laatste mogelijkheid.

28-09-2016 | Man | 54
Chronische depressie
Gedurende 20 jaar chronische depressie/bipolaire stoornis verschillende antidepressiva en stemmingsregulerende medicijnen gebruikt. Mijn stemming werd wel beter, maar bleef suboptimaal. IK had last van extreme slaperigheid en voelde me vlak. in overleg met mijn psychiater op een bepaad helemaal gestopt. Voelde me een jaar goed, gevolgd door ernstige depressie met opna[lees meer...]me. Toen Parnate, na een paar weken effect. Slik het nu 5 jaar, wil er nooit meer af. Heb geen depressie meer gehad, voel me goed. Dieet is goed te doen, minder draconisch dan het lijkt. Alleen kaas is oppassen geblazen. Verder slaap ik lichter dan vroeger. Ik heb ook wel beter geleerd wat ik moet doen om te voorkomen dat ik in een neergaande spiraal kom.

01-09-2016 | Man | 52
tranylcypromine (10mg)
Na een totale braindown en vele onderzoeken uitgekomen op parnate, dit medicijn bracht en houd mij op de been sinds 2006 ben dus een tevreden gebruiker. Alleen jammer dat je je aan het bijgeleverde voeding schema moet houden tegen de bijwerkingen.

15-07-2016 | Man | 52

18-06-2016 | Vrouw | 28
Chronische depressie
Nadat de combinatie anafranil en lithium niet meer voldoende werking hadden, is de tca vervangen door Parnate (70 mg, 's ochtends x4 en 's avonds 3). Dit werd me voorgesteld tijdens de intake van mijn tweede opname door de arts-assistent. Ik heb er gelukkig dus niet om hoeven vragen of smeken. Het scheelt misschien dat ik in behandeling was bij het UMCG waar ze Parnate nat[lees meer...]uurlijk al goed kennen vanwege het onderzoek. Ik merkte na een maand slikken al behoorlijk resultaat. De wereld werd weer lichter, ik had opeens energie en zin om dingen te ondernemen en ik had ook een groter en intenser aanbod aan emoties. Bijwerkingen heb ik ook, maar liever dát dan geen Parnate. Het dieet is goed te doen, maar het is lastig als je bij iemand gaat eten of uit eten gaat: het is een vrij onbekend dieet met ogenschijnlijk onlogische groepen van ingrediënten, dus het is soms een crime om het uit te leggen. Ik merk dat ik er vrij neurotisch van geworden ben als het om eten gaat. Het eten smaakt me al niet zo, maar het wordt ook niet echt leuker op.

08-06-2016 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Eenmaal gestart met parnate en na de lange inwerktijd veranderde mijn leven helemaal in positieve zin. Ik kreeg weer controle over mijn ziektebeeld én mijn suïcide was onder controle. Twee keer geprobeerd om de hoge dosis te minderen waar twee keer opname bij GGZ volgde ivm met waanideeën, angsten, niet in het hier en nu kunnen blijven enz. Ga dus ook nooit meer afbouwe[lees meer...]n! Mede Dankzij de parnate heb ik een leefbaar leven (Gebruik parnate al meer dan 20 jaar)

04-04-2016 | Man | 62
tranylcypromine (10mg)
Onbehandelbare depressiviteit. In mijn leven 3 x burnout gehad. Hiervan waren de eerste 2 niet correct begeleid. Ik was zelf niet van mijn burnouts op de hoogte. Dus met als opvoeding "van werken gaat niemand dood" gewoon doorgegaan totdat mijn lichaam mij stopte en ik niet eens meer een gesprek kon voeren van 3 min, alles was te druk en doodmoe. Was bang alles te verlieze[lees meer...]n inclusief mijn gezin, ik "voelde niets meer", gevoel van "dood". Door Paranate ben ik weer gaan leven en heeft mijn gezin weer een leven terug gekregen. Ben inmiddels zeer emotioneel geworden in tegenstelling tot vroeger. Heb jarenlang niet kunnnen huilen. Heb een concentratieprobleem en kan plotseling zo moe worden dat ik de auto aan de kant moet zetten of het stuur moet overgeven aan mijn vrouw. Voelt als "slaapdronken".

09-03-2016 | Vrouw | 60
Chronische depressie
Ik heb al ruim dertig jaar last van langdurige depressies. Jaren en jaren van therapie en medicatie in alle soorten en vormen, van opname tot ECT's. Ik had mij aangemeld voor een nieuwe behandeling, maar moest eerst het middel Parnate gebruiken. Op den duur gaf dit niet de juiste werking, maar bleef ik ernstig depressief. Om die reden mij aangemeld voor een nieuw soort beh[lees meer...]andeling. DBS genaamd. (d.m.v. elektroden in je hersenen wordt een gebied gestimuleerd). Gelukkig voor mij heb ik daar baat bij. Ik wil nu proberen de medicatie, ook dus de Parnate, afbouwen. Als je Parnate gebruikt en het werkt voor jou dan moet je er absoluut mee doorgaan, over het dieet kom je ook wel overheen. Voor diegene die er geen baat bij hebben en eigenlijk uitbehandeld zijn, ga op zoek naar informatie over de DBS behandeling. Het is waarschijnlijk ook niet alles, maar net als alle anderen wordt je op een gegeven moment ziek van alle medicijn'troep' in je lijf.

13-02-2016 | Man | 74
tranylcypromine (10mg)
Mijn man heeft dit medicijn geslikt en het is een groot drama geworden. Vanaf het begin nam de ernstige depressie dramatisch toe. Tijdens de opname heeft de keuken ook een paar keer een fout gemaakt. Dieet luistert zeer nauw en daar valt niet mee te marchanderen. De keuken had een keer Griekse kaas door de sla gedaan. Op het menu stond?: Hollandse sla. Mijn man kende die b[lees meer...]lokjes niet en had ze eruit gevist uit voorzorg. Toch ging het gigantisch fout. De bloeddruk steeg zo dat de bloeddrukmeter(s) uitsloegen. Bovendruk dus boven de 245. Lichamelijk verzwakt en we zijn blij dat het medicijn afgebouwd is. Wij kennen mensen waar het bij geholpen heeft, maar ook mensen waar het niets deed. Waaronder dus mijn man. We hebben de generieke en dus ook het A-merk gebruikt. Dit maakte voor hem geen verschil uit. ECT zien we ook niet zitten en we zijn teruggegaan naar Anafranil dat ooit het beste werkte.

07-01-2016 | Vrouw | 66
tranylcypromine (40mg)
Chronische depressie
Jaren depressief en ik geloof dat ik alle antidepressiva geprobeerd heb. Eindelijk mocht ik Parnate proberen en dat hielp!! niet 100% en ik ben beperkt in veel dingen, maar die zware- zwarte dagen zijn voorbij. Sindsdien heb ik wel last van vit.B1 tekort. Bloedwaarden zijn prima, behalve die B1. slik dus elke dag een B-pilletje, maar dan zit ik net op de rand. Ik drink nie[lees meer...]t! Of ik daardoor ook vergeetachtig ben geworden? Houd vocht vast in mijn benen. Verder geniet ik dat ik weer dingen kan doen en leuk vind.

06-09-2015 | Man | 43
tranylcypromine (70mg)
Ik ben jaren depressief geweest, heb ik alle mogelijke middelen gebruik tot ik ben overgezet op Parnate. Ik had nauwelijks bijwerkingen, alleen slecht slapen, maar daarvoor heb ik nu 12mg melatonine en 1mg. lorazepam. Ik slaap weer goed. Ik neem deze medicatie vroeg in de ochtend 5 tabletten en om 12 uur 2 tabletten, samen 70 mg. Ik ben al twee jaar niet meer depressief. H[lees meer...]et te volgen dieet is goed te doen, ik weet wat ik niet mag en wat hoort bij mijn dieet. Dit gaat nu van zelf.

19-08-2015 | Vrouw | 54
tranylcypromine (10mg)
Anderhalf jaar was ik zeer ernstig depressief. Zelfs opgenomen geweest. Na verschillende medicijnen werd er door mijn toenmalige psychiater overgegaan op Parnate. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad. Ben gestart met 2 x 40 Mg. Dat had wel resultaat maar net niet genoeg. Kreeg toen 2 x 50 Mg en dat bleek voor mij de ideale dosis. Mijn depressie verdween langzaam en ik gin[lees meer...]g me weer energiek en levenslustig voelen. Voor mij is het een wondermiddel!

27-05-2015 | Man | 61
tranylcypromine (40)
Chronische depressie
Het enige dat ik kan vertellen, dat het met m'n stemming iets beter gaat (het houd niet over) ook omdat, door de bloedarmoede/ bloeddruk ik van 70 mg ben gezakt naar 40 mg. De bloeddruk zit nog, wordt binnenkort naar een uur-meting gedaan.

20-04-2015 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
bijna 30 jaar aan t zoeken naar het juiste medicijn, ik had veel hoop op parnate vanwege de vele positieve verhalen maar op 80 gram heb ik nog steeds alleen de bijwerkingen en niet de werking waar ik zo op hoopte, net als bij de vele (vele!) anti depressiva en stemmingsstabilisatoren die ik geprobeerd heb. hierna volgt ect, wat ik eng vind vanwege het geheugenverlies, maar[lees meer...] ik zet nog even door net als jij hoop ik.

10-04-2015 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Ik heb had alle bijwerkinge die je maar kan bedenken, mijn man moest zelfs 5 weken thuis blijven omdat ik niets kon doen, maar het aller ergste was in de tussentijd een zelfmoordpoging. ik heb nu na bijna 3 maanden nog heel erge hardkloppingen en moet daardoor de parnate s'avonds innemen om overdag te functioneren, maar daardoor heb ik ook ernstige slaapproblemen door de p[lees meer...]arnate die houden mij wakker en neem dus ook slaaptabletten erbij. Mijn psychiater zei dat het een heel goed middel is voor mijn depressie, maar als ik nu zou kunnen kiezen, zou ik het nooit en never meer nemen. Ik raad iedereen hier van af. Wat ik nu doe, moet ik over nadenken, omdat wij zoveel meegemaakt hebben, durf ik het ook niet af te zetten.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum