Ervaringen met Cymbalta

duloxetine

gestrest gespannen

Chronische depressie (9 meningen)
Psychische klachten (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

24-05-2023 | Vrouw | 42
Chronische depressie
Al jarenlang somber, moe, angstig, pijn. De standaard leefstijl adviezen (dagelijks sporten, gezond en voldoende eten, gezond gewicht, regelmaat, positief denken, etc) hielden me op de been, maar van mij hoefde het leven niet meer. Zeer slechte ervaringen met psychiatrie; als kind anorexia gehad en toen mocht ik maandenlang geen school, geen bezoek, strikte bedrust, geen b[lees meer...]uitenlucht, etc. En psychotherapie en cognitieve gedragstherapie maakten het leven destijds alleen maar ingewikkelder. Ook slechte ervaringen met Seroxat toen, hielp niks en werd er een zombie van. Door die slechte ervaringen wilde ik geen medicatie en geen hulp meer. Maar sinds een paar jaar een erg fijne huisarts. Hij heeft aangedrongen om medicatie toch een nieuwe kans te geven. En liet de keuze aan mij in welke ik vertrouwen had. Vanwege de combi depressie/angst/pijn gekozen voor Cymbalta. Ik had er nul vertrouwen in en zag er erg tegenop omdat er ook zoveel slechte ervaringen te vinden zijn op internet, maar vanaf de eerste capsule voelde ik effect. Bizar. Kan volgens huisarts niet, maar was echt zo. Wat ik bedacht te kunnen gaan doen, ging ik automatisch gewoon doen ipv mezelf nergens toe te krijgen. Meer energie. Geen geruzie meer in m'n hoofd. Voel me veel kalmer, maar totaal geen zombie. Veel soepeler bewegen tijdens sporten (ben een goede hardloper). Minder pijn. Veel meer lucht. Meer ontspannen spieren. Ben pas een week aan het slikken, maar voel me een ander mens. Bijwerkingen: vooral duizelig. Tijdens sport misselijk en droge mond.

17-02-2023 | Vrouw | 39
duloxetine (30mg)
Heb het tijdens een ziekenhuisopname voorgeschreven gekregen nadat ik al een jaar bedlegerig was door extreme pijn in mijn hele lichaam, ik kon niet eens meer het gewicht van een dekbed op mijn rug verdragen. Het hielp vanaf week 1 al tegen de pijn die sindsdien langzaam is afgenomen en tegen angst. De enige bijwerking is dat ik 20 kg ben aangekomen, maar dat heb ik ervoo[lees meer...]r over dat ik mijn leven weer heb terug gekregen. Ik kan ook ten zeerste de app curable en het boek ‘the way out’ van Alan Gordon aanraden voor mensen met pijnklachten.

21-09-2022 | Man | 39
Fibromyalgie
Cymbalta wordt steeds meer en meer voorgeschreven bij fibromyalgie. De bijwerkingen zijn milder en minder dan bij lyrica of amytriptyline. De laatste twee werken meer sederend en cymbalta meer opwekkend.

23-02-2021 | Vrouw | 30
duloxetine (60mg)
Hallo, Ik ben een vrouw van 30j. En heb Cymbalta voorgeschreven gekregen, na een burnout en zenuwpijnen te hebben. Ik neem nu bijna een half jaar Cymbalta. En werk ook niet sins dien. Na een Half jaar thuis te zijn en te recuperen, de pijnen die weg zijn. Ben ik klaar om te stoppen met Cymbalta. Ik neem 60mg per dag. Iemand die me kan helpen hoe je er best mee stopt? [lees meer...]Van mijn arts mag ik niet zomaar stoppen en moet ik afbouwen. Liefst zou ik in 1 keer willen afbouwen..

18-12-2020 | Vrouw | 53
duloxetine (60mg)
De eerste 3 weken heb ik er geen goede ervaring mee gehad, ik werd depressiever en sliep ontzettend veel ik had constant slaap. Gelukkig heb ik toch volgehouden want na 3 weken ging het steeds beter. Cymbalta heeft ervoor gezorgd dat ik voor 70% rustiger werd en minder paniekaanvallen,hyperventilatie en zware depressie maar dus nooit 100% jammer genoeg

01-10-2019 | Man | 43
Depressiviteit
Beste allen . Ik gebruik Cymbalta nu een jaar of 10 met UPS en downs . Max dat ik genomen heb is 180 Mg . Dat was bij opname depressie om me lam te leggen . Standaard zit ik op 60 Mg en dat lukt vrij aardig ... naar 0 komen lukt gewoon niet vanwege wie ik ben .. zenuwachtig ..gejaagd ... stress op werk en teveel bijwerkingen .daarbij neem ik nu 2 Mg rivotril om men zenuwsp[lees meer...]asmen in schouder en restlegue legs aan banden te werken ... algemeen is dit voor mij een goede combinatie ... je moet zelf aan je gevoel weten als je moet verhogen of verlagen ... enkel van die rivotril ben je zo moe ( leren mee leven ) nog iemand ervaringen met deze combinatie ? Gr Frank

30-07-2019 | Vrouw | 34
duloxetine (60mg)
Het duurde even voor het begon te werken, een maand ongeveer maar ik zat dan ook erg diep op dat moment. Ondertussen neem ik het een 5 jaar en was er erg blij mee. Heb onlangs afgebouwd, héééél traag en op het einde zelfs met pilletjes van 10mg (door de apotheek laten maken). jammer genoeg net dan tegenslag gekregen en aangezien mijn draagkracht nog te laag was, toch teru[lees meer...]g moeten beginnen met cymbalta. De symptomen bij het opstarten en afbouwen zijn een hel, maar het werkt wel degelijk, ook tegen pijn hielp het wat.

28-06-2019 | Vrouw | 35
duloxetine (30mg)
Zoals aangegeven, geef het medicijn tijd! In begin zijn het verschrikkelijke bijwerkingen maar dat verbetert echt! Het medicijn helpt mij erg goed, aanzienlijk minder pijn en weer veel meer energie (CVS), ben van hele dagen slapen gegaan naar terug kunnen werken. Al paar keer geprobeerd te stoppen maar merk dan snel dat pijn meteen weer erger wordt en vermoeidheid evene[lees meer...]ens. Ben er dus helaas wat afhankelijk van... Afhankelijk valt niet te verwarren met verslavend, ik vergeet het soms ook wel een dag of twee. Dus ja, is niet dat ik er naar snak. :)

13-09-2018 | Man | 60
Depressiviteit
Ik ben altijd nogal zwaarmoedig geweest. Op en bepaald moment - ik denk rond het overlijden van mijn moeder (2001) - werd het erger. Verschillende psychologen/psychiaters geraadpleegd, cursussen gevolgd, gelezen maar niks hielp op de lange termijn. Deze lichte dosis en een half tabletje Remergon helpt me door het leven.

27-03-2018 | Vrouw | 50
duloxetine (60mg)
Ik was iemand die zichzelf geen grenzen kon opleggen en ging altijd zover met werken tot ik een zware burnout kreeg en nog bleef ik gaan. Het was zo erg dat ik op een gegeven moment hyperventilaties kreeg de ene na de ander. Eerst hebben ze me een doos morfine voorgeschreven zodat ik veel zou slapen anders bleef ik nog doorgaan en de kuur is daarna verder gezet met cymbalt[lees meer...]a omdat ik last bleef hebben van hyperventilatie en angsfobieen. Voor 80% heeft het geholpen, maar omdat ik nog steeds over mijn grenzen ga zal ik het blijven hebben, maar dat ligt aan mij, niet aan de cymbalta

28-02-2018 | Man | 67
duloxetine (60mg)
In ben gestopt met roken op 09-02-2017 met inname van Champix en opvolging tabacoloog tijdens deze keur heb ik het zeer moeilijk gehad door de vele nevenwerking , na beëindiging van deze kuur en nog steeds rookvrij , heeft mijn huisarts cymbalta voorgeschreven voor mijn depressie te onderdrukken maar deze medicatie heeft voor mij zeer veel nevenwerkingen bv tweemaal electr[lees meer...]ische flitsen in mijn hoofd tijdens de nacht (bliksemschit), nadien niet meer voorgekomen heb dit laten onderzoeken door een MRI te laten maken in samenspraak met neuroloog maar alles was ok .Heeft iemand van jullie die deze medicatie neemt ook zoveel nare nevenwerkingen

25-02-2018 | Man | 52
duloxetine (120mg)
Buiten oxycondon 150 mg om per dag gebruik ik 120mg cymbalta. Vreselijke levensechte nachtmerries waardoor slapen niet altijd makkelijk is. Overdag vaak moe en hierdoor val dan ook regelmatig in slaap.. Dank zij de oxycondon en cymbalta kan ik nog 5 uur per dag werken alhoewel de artsen hebben besloten mij na een ziekmelding volledig af te gaan keuren. Aangezien ik dit[lees meer...] niet wilt hoop ik dat deze pijn medicatie mij nog een aantal jaar aan het werk kan houden.

07-02-2018 | Vrouw | 50
Depressiviteit
ik heb deze gekregen na de bevalling van mijn zoontje die met 26 weken levenloos is geboren heb geprobeerd te stoppen ermee maar helaas dan val ik weer in die diepe put ondanks de vervelnde bijwerkingen dat ik kilo`s ben aan gekomen blijf ik ze toch slikken

11-01-2018 | Man | 55

02-01-2018 | Man | 48
Fibromyalgie
Dit medicijn jarenlang gebruikt voor o.a. depressiviteit en fibromyalgie. Vanaf begin december de medicijnen gestopt, maar nu veel last van de bijwerkingen: Duizelig, veel spierpijn, maag/darm klachten en ben emotioneel zeer zwak zijn.

02-11-2017 | Vrouw | 52
duloxetine (30mg)
Ik gebruik cymbalta (voorgeschreven door neuroloog) voor chronische zenuwpijnen. Ik ben blij, het haalt de scherpte van de pijn af, zodat deze draaglijker is. De eerste paar weken wat suffig en moe.