Cymbalta

duloxetine

Bij  AngstX

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

10-10-2018

Cymbalta (duloxetine)

Ik heb symbalta capsules 4x30mg geslikt voor 6 jaar. Ik heb GAS angststoornis en het hielp fantastisch ik had geen gedachtes meer zo heerlijk... vooral omdat ik dat echt 24 uur per dag had. Ik sliep slecht maar door dit middel had ik rust. Ik werd heel aardig kon veel hebben en was heel relaxed. Na 6 jaar heel langzaam afgebouwd vooral ook omdat ik 16 kilo was aangekom[lees meer...]en m’n darmen langzaam werkte en ik niet meer op me zelf leek. Na afbouw 16 kilo erweer af ! Nu 3 jaar verder m’n angst klachten weer terug met ups en downs. Helaas dus.
06-11-2016

Cymbalta (duloxetine)

Na jaren van depressie en angst en 5 andere anti depressiva 5 jaar zonder medicatie geleefd. Liever bang en verdrietig dan een zombie. Toen kreeg ik cymbalta. De zon kon ik weer voelen. Ik heb mijn leven terug. Wel veel dromen, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
13-05-2016

Cymbalta (duloxetine)

goed mee uit kijken. neem ze niet als je ze zeker niet nodig hebt. Sinds ik ze neem, kan ik slecht plassen en ben ik dromerig op bepaalde momenten. Wat gevaarlijk is tijdens het autorijden.
10-08-2015

Cymbalta (duloxetine)

Ik kamp al heel mijn leven met een sociale stoornis, dit komt ook wel doordat ik Asperger heb. Ik heb in mijn tienerjaren nooit medicatie hiervoor geslikt maar toen ik dan begon te werken had ik het toch wel nodig. Ik ben eerst begonnen met Seroxat die wel goed hielp maar de bijwerkingen waren niet prettig (voor mijn partner vooral omdat ik heel woelig was in bed en mijn e[lees meer...]moties wat afvlakte) Na de Seroxat was ik dan begonnen met Cymbalta op aanraden van mijn psychiater. Eerst begonnen met 30mg en de eerste 2 weken had ik we bijwerkingen zoals extreme moeheid, geen energie en constant geeuwen. Na deze 2 weken was dat over en na 4 weken begon de cymbalta te werken. Ik schakelde na 4 weken over naar 60mg omdat het anders niet effectief genoeg zou zijn voor mijn angst. Wel, ik had me nog nooit zo goed gevoeld in mijn vel. En was zo blij met deze medicatie. Ik had geen bijwerkingen, geen gewichtstoename(waar ik als de dood voor was), geen nachtmerries,etc het enige nadeel was dat ik meer dorst had. Nu na een jaar krijg ik plots terug last van 'bijwerkingen' ik weet niet goed wat het is maar ik denk dat de Cymbalta gestopt is met werken voor mij. Ik ben terug emotioneler, gevoeliger en terug last van humeurschommelingen. Voor mij is het jammer genoeg tijd om te stoppen. Ik heb er supergoede ervaringen mee en hoop dat ik toch iemand heb geholpen met mijn verhaal.
04-03-2015

Cymbalta (duloxetine)

Ik kreeg van de psychiater Cymbalta voorgeschreven. Was er erg huiverig voor maar wilde me graag weer wat beter voelen. Ik had al eerder naar gereageerd op seroxat en prozac. Cymbalta was een nieuwe generatie aldus de psych. Er zouden veel minder klachten optreden. De eerste dagen merkte ik niets. Echter na een dag of 4 begon de ellende . Ik kreeg hoofdpijn, diarree, was[lees meer...] vreselijk onrustig, kon niet meer slapen , was veel angstiger als normaal, sexueel totaal niets meer ect. Ik wist dat ik hier door heen moest dus ik heb mbv oxazepam drie weken volgehouden. Echter zonder enig effect, alleen maar vreselijke bijwerkingen. Iedere dag weer had ik hoop dat jet beter zou gaan. Helaas ben ik moeten stoppen vanwege alle bijwerkingen. Jammer. Maar voor mij absoluut niet geschikt.
30-06-2014

Cymbalta (duloxetine)

Ben erg tevreden met het antidepressiva Cymbalta. Ik neem het voor mijn hooggevoeligheid. Had slechts lichte depressieve klachten, maar wel slaapstoornissen en veel gepieker in een moeilijke levensfase. De gewenningstijd is niet fijn, maar eenmaal ingesteld op het medicijn heb ik geen enkele bijwerkingen meer. (Alleen wat maagzuur als ik er niet voldoende water bij drink.[lees meer...]) Om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat mijn lichaam nu een normaal evenwicht heeft gevonden, wat het zonder deze medicatie niet had. Ik voel me met dit medicijn een normaal mens en kan de uitdagingen van alledag met een innerlijke dankbaarheid en tevredenheid aan.
26-01-2013

Cymbalta (duloxetine)

Ik slik nu al zo' 4 jaar cymbalta! Was deppresief, angstig en piekerde heel veel wel 24 uur per dag mijn hoofd was nooit leeg! In het begin wat bijwerkingen zoals hoofdpijn, wat misselijk, zweten, licht in mijn hoofd, droge mond, en idd zoals ik bij iemand las vaak een rood hoofd ( stuwing) heb ik normaal nooit last van! Ik ben in 5 maanden opgebouwd naar 4 capsules 120 mg[lees meer...] en dat is bij mij heel effectief! Het duurde ook 5 maanden voordat ik het werkelijke resultaat had mijn gedachtes zijn zeker 95 procent minder. Enige nadeel vind ik dat ik 10 kilo ben aangekomen in die 4 jaar. Droge mond zo nu en dan slapen gaat prima wel maagmedicijn omeprazol 20 mg, zodra ik daarmee stop krijg ik weer last van m'n maag. Heb hiervoor cipramil geslikt hielp in het begin maar werd er later heel hyper van in de avond! Weet niet of ik ooit van cymbalta af kan vanwege de spanningen in mijn leven!
17-01-2013

Cymbalta (duloxetine)

Beste mensen, ik hoop dat ik anderen hiermee kan helpen. Ik gebruik het nu 3 maanden en ben er eg terverden mee. De eerste week dat ik het gebruikte ben ik heel ziek geweest, heb alles gehad wat je maar kon krijgen en dacht er echt overna om te stoppen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan. Na 10 weken kan je pas zeggen of het werkt, ik heb het volgehouden en in die 10 weken [lees meer...]heb ik me van week tot week anders, maar tog goed gevoelt. Nu ben anderhalve week geleden naar 60mg gegaan en dat is even wennen maar 30 hielp niet meer. Dus je moet dan iets anders gaan proberen, ik ben er blij mee, maar je moet even door die periode heen. Bijwerkingen zoals slechter slapen en geen libido hebben heb ik nog steeds, dan zijn ook meestal blijvende bijwerkingen. Ik sliep altijd heel erg goed, maar al bij al, na 12 weken kan ik zeggen dat ik het heb volgehouden en dat het echt wel werkt bij mij. Ik hoop dat ik hiermee geholpen heb.
25-11-2012

Paniekaanvallen

Hallo, ben nu 2 dagen bezig met cymbalta, heb enorm veel bijwerkingen, Gal spugen, misselijk een beroerd gevoel, een raar hoofd. IK vraag me af is het t waard om hier mee door te gaan ?
22-10-2012

Paniekaanvallen

1,5 jaar terug begon ik plots paniekaanvallen te krijgen. Omdat deze niet uit zichzelf verdwenen heb ik Cymbalta voorgeschreven gekregen; de eerste week 30 mg, daarna 60 mg. De bijwerkingen zijn - zoals steeds met antidepressiva - vrij vervelend. Van voorbijgaande aard: misselijkheid, zweverigheid, droge mond, opstopping, moeite met urineren. Van blijvende aard: (relat[lees meer...]ief) laag libido, erecties blijven minder lang, klaarkomen is niet makkelijk (ideaal voor mensen die te snel klaarkomen). Ondertussen neem ik deze medicatie een 4-tal maanden. Mijn angstaanvallen waren al weg na 2 weken, dus zeer effectief. Ik voel me over 't algemeen ook een stuk (psychisch) beter, positiever ingesteld en fitter. Ik had al jaren last van neerslachtige periodes en oververmoeidheid, en dat is met de antidepressieve werking volledig weg. Ik heb GEEN last van gewichtstoename of -afname, maar daarbij moet ik wel vermelden dat ik elke week 30 km ga lopen. Verbruik je nogal wat calorieën mee. Ik neem deze medicatie in combinatie met therapie. Psychische problemen hebben immers een oorzaak, als je die niet aanpakt herval je na 't stoppen met een pil natuurlijk. Tot slot ben ik - afgezien van de bijwerkingen in 't begin - zeer tevreden over Cymbalta. Het afbouwen schijnt lastig te zijn, maar ik schik op m'n eigen tempo traagjes af te bouwen ergens in januari 2013. Moet lukken :-)
02-07-2012

Cymbalta (duloxetine)

Na een jaar hyperventilatie (ofwel wazig zien) en gevolgd door een burn out op mijn 27 ste, is 2 jaar later een angststoornis geconstateerd. Eerst Lexapro gehad (een algemene anti-depressiva) waardoor ik mijn beter voelde maar nog niet perfect. Ook de zin in sex en het vele aankomen was zeer nadelig. Daarna Cymbalta voorgeschreven gehad. De zin in sex is zeker verbetert en[lees meer...] ook iets minder zwaar. Echter ga ik daar geen probleem van maken want ik noem het mijn vetrol mijn geluksrandje want ik voel me na jaren eindelijk gelukkig!!
12-03-2012

Cymbalta (duloxetine)

Helaas geen tot weinig effect gemerk van dit middel, ik slukte het voor GAS.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum