Ervaringen met Cymbalta

duloxetine

Psychische klachten (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

24-05-2023 | Vrouw | 42
Chronische depressie
Al jarenlang somber, moe, angstig, pijn. De standaard leefstijl adviezen (dagelijks sporten, gezond en voldoende eten, gezond gewicht, regelmaat, positief denken, etc) hielden me op de been, maar van mij hoefde het leven niet meer. Zeer slechte ervaringen met psychiatrie; als kind anorexia gehad en toen mocht ik maandenlang geen school, geen bezoek, strikte bedrust, geen b[lees meer...]uitenlucht, etc. En psychotherapie en cognitieve gedragstherapie maakten het leven destijds alleen maar ingewikkelder. Ook slechte ervaringen met Seroxat toen, hielp niks en werd er een zombie van. Door die slechte ervaringen wilde ik geen medicatie en geen hulp meer. Maar sinds een paar jaar een erg fijne huisarts. Hij heeft aangedrongen om medicatie toch een nieuwe kans te geven. En liet de keuze aan mij in welke ik vertrouwen had. Vanwege de combi depressie/angst/pijn gekozen voor Cymbalta. Ik had er nul vertrouwen in en zag er erg tegenop omdat er ook zoveel slechte ervaringen te vinden zijn op internet, maar vanaf de eerste capsule voelde ik effect. Bizar. Kan volgens huisarts niet, maar was echt zo. Wat ik bedacht te kunnen gaan doen, ging ik automatisch gewoon doen ipv mezelf nergens toe te krijgen. Meer energie. Geen geruzie meer in m'n hoofd. Voel me veel kalmer, maar totaal geen zombie. Veel soepeler bewegen tijdens sporten (ben een goede hardloper). Minder pijn. Veel meer lucht. Meer ontspannen spieren. Ben pas een week aan het slikken, maar voel me een ander mens. Bijwerkingen: vooral duizelig. Tijdens sport misselijk en droge mond.

09-03-2022 | Man | 63
Chronische depressie
mijn depressie was uitstekend behandeld met cymbalta

15-06-2018 | Vrouw | 39
Chronische depressie
Ik wil graag weten of er vrouwen zijn die dit medicijn gebruiken en ook borstvoeding geven. Ben nu, 28 weken zwanger.

03-07-2017 | Vrouw | 37
Chronische depressie
Ik gebruikte Cymbalta gedurende jaren tegen chronische depressie. Het hielp me enorm op psychologisch vlak. Ben wel met tussenpozen gestopt (2 zwangerschappen). Maar uiteindelijk toch op zoek naar een ander antidepressivum omwille van de lichamelijke klachten: ik werd er na enkele maanden gebruik steeds moe van. Moest ook constant letten op mijn gewicht.

06-04-2017 | Vrouw | 62
Chronische depressie
Uw opmerking i.v.m. het feit dat men de capsules van Cymbalta niet mag openen, verwondert mij ten zeerste; ik heb dat al ontelbare malen gedaan en heb dat ook aan de specialist gemeld. Zij antwoordde daarop dat men dan niet weet wat men inneemt en dat klop gedeeltelijk; ik moet sowieso schatten hoeveel ik uit de capsule kan laten vallen om het dan apart in te nemen. Dit [lees meer...]is echter niet zo'n probleem denk ik aangezien deze medicatie een langere werkingstermijn heeft en ik de dag nadien de rest inneem die nog in de capsule zit. Ik had namelijk gelezen in de bijsluiter dat de capsules maagsap resistent zijn en heb mijn apotheker gevraagd of men de bolletjes die erin zitten ook zo kon inslikken. Zij zei dat dit mogelijk was en het geen probleem geeft. Ik koop dus 60 mg Cymbalta maar neem per dag slechts 30mg door de capsules te openen, wat toch een besparing geeft. Probeert u het ook eens en veel beterschap gewenst!

11-03-2017 | Vrouw | 31
duloxetine (90mg)
Chronische depressie
Ruim een jaar zit ik op 60mg, dus twee pillen van 30mg. Dit was eigenlijk net teveel maar volgens de apotheek mag ik de capsules niet openmaken Sinds twee maand zit ik op 90mg vanwege een zware depressie. Ik stuiter de dag door, veel trillen, onrust, maag darm problemen en soms erg van slag zonder aanleiding. Het probleem is dat in nederland er enkel pillen zijn van [lees meer...]30 en 60. Op dit moment zit ik dus veel te hoog en dat merk ik. Wel lukt het mij de dag door te komen, de depressie is er wel maar op de achtergrond. Maar zodra het avond word, kan ik compleet instorten en ben ik terug bij af, zo voelt het. Zodra ik de volgende dag wakker word, werkt de stuiterbal weer. De bijwerkingen zijn nu zo heftig dat ik vanavond terug ga naar 60mg, maar omdat het savonds nog zo zwaar is, ben ik wel bang voor de depressie. Het zijn twee uitersten en eigenlijk is er weinig keus. Mocht ik morgen weer slecht zijn, ga ik bekijken hoe en wat. Belachelijk dat er geen goede dosis beschikbaar is, blijkbaar wel in duitsland maar dan betaal je honderden euro’s per doosje. Kim

22-11-2015 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Ik was al jaren aan de kalmering tabletten. Daar werd ik alleen maar suf op, maar mijn echte klachten gingen niet over. Totdat mijn dokter Cymbalta voor schreef. De eerste drie weken was ik echt duf, maar daarna, echt ik heb me nog nooit zo goed gevoeld, mijn leven is er een stuk relaxter door geworden. Ik maak mij lang niet meer zo druk over alles en kan weer genieten van[lees meer...] het leven. En toen ik er mee begon, had ik ook nog eens minder last van mijn stijve spieren. voor mij is dit medicijn een wondermiddel.

16-02-2015 | Vrouw | 38
Chronische depressie
in de eerste instantie leek de cymbalta te helpen maar na ca 4 mnd zakte ik terug in mijn depressie,werd heel erg vergeetachtig,bv dat ik smiddags niet meer wist wat mijn onbijt die ochtend,of als ik groene appel wou zeggen zei ik groene aardappel,kon totaal niet meer functioneren zowel thuis als op t werk

19-03-2014 | Man | 39