Ervaringen met Cymbalta

duloxetine

Bij  ZenuwpijnX

Chronische depressie (9 meningen)
Psychische klachten (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

12-09-2023 | Man | 51
duloxetine (60mg)
Ik heb de ziekte van Lyme. Na 2 maanden antibiotica kuur kwamen de tintelingen en stramme spieren snachts terug. Met het nemen van cymbalta zijn al die symptomen sterk verminderd en kan ik terug slapen.

17-02-2023 | Vrouw | 39
duloxetine (30mg)
Heb het tijdens een ziekenhuisopname voorgeschreven gekregen nadat ik al een jaar bedlegerig was door extreme pijn in mijn hele lichaam, ik kon niet eens meer het gewicht van een dekbed op mijn rug verdragen. Het hielp vanaf week 1 al tegen de pijn die sindsdien langzaam is afgenomen en tegen angst. De enige bijwerking is dat ik 20 kg ben aangekomen, maar dat heb ik ervoo[lees meer...]r over dat ik mijn leven weer heb terug gekregen. Ik kan ook ten zeerste de app curable en het boek ‘the way out’ van Alan Gordon aanraden voor mensen met pijnklachten.

23-04-2022 | Vrouw | 47

08-02-2022 | Vrouw | 50
duloxetine (60mg)
Zeer tevreden over dit medicijn, wat ik gebruik voor neuropathische pijn wat is ontstaan na meervoudig traumaletsel. Ik ervaar 80 % mindering van pijnscheuten, tintelingen, krampen, spasmen en ik loop niet meer op "glasscherven". Ik slaap hierdoor beter en voel me overdag beter uitgerust. De keuze voor Cymbalta (duloxetine) heb ik gemaakt omdat ik bekend ben met allergieën[lees meer...] en gevoeligheden voor voedingsstoffen, latex, medicatie etc. Enkel de eerste weken last gehad van een droge mond en een pittige vermoeidheid bij de start van de dag. Door het medicijn 's ochtends in te nemen ipv 's avonds is de moeheid opgelost en ben ik alert overdag. Ik ben niet aangekomen in gewicht, wat bij het gebruik van pijnstillers (nsaid's) voor de zenuwpijnen daarentegen resulteerde in een gewichtstoename van 8 tot 10 kg. Gelukkig was ik snel terug op mijn oude gewicht na de stop van de ijnstillers en het starten met duloxetine.

29-12-2021 | Vrouw | 60
duloxetine (60mg)
4j geleden begonnen met inname na fibromyalgie diagnose,om de hoogste pijnprikkels weg te nemen..was gemakkelijk,elke dag een pilletje Bijwerkingen heb ik al beschreven..ik was op de duur mezelf niet echt meer..hoogtes en laagtes..die horen bij het leven...waren er niet meer.. 8d geleden gestopt...het was genoeg geweest Hevig ..1000en schokjes in mijn hoofd..nu 8d late[lees meer...]r veel beter..ik voel terug..angstmerries veel minder..vermoeidheid ook stukken minder..zie helderder..ben er zo blij en fier om..

23-02-2021 | Vrouw | 30
duloxetine (60mg)
Hallo, Ik ben een vrouw van 30j. En heb Cymbalta voorgeschreven gekregen, na een burnout en zenuwpijnen te hebben. Ik neem nu bijna een half jaar Cymbalta. En werk ook niet sins dien. Na een Half jaar thuis te zijn en te recuperen, de pijnen die weg zijn. Ben ik klaar om te stoppen met Cymbalta. Ik neem 60mg per dag. Iemand die me kan helpen hoe je er best mee stopt? [lees meer...]Van mijn arts mag ik niet zomaar stoppen en moet ik afbouwen. Liefst zou ik in 1 keer willen afbouwen..

01-02-2020 | Vrouw | 54
duloxetine (60mg)
Ik slik al 9 jaar 2 x daags 120mg, mag dat zo lang?

20-11-2019 | Man | 75
duloxetine (30mg)
Dufheid en matig effect op de pijn. Overgestapt naar Amitriptyline 10 mg. Veel minder duf en effectiever tegen de pijn.

12-09-2019 | Man | 75
duloxetine (30mg)
Sinds 2008 heb ik last van polyneuropathie, van het soort CIAP. Oorzaak onbekend. Met behulp van infusen met o.a. vitamine B en Ozon therapie hield ik de zenuwpijn redelijk onder controle. Het laatste half jaar is de pijn plots erger geworden, vooral in de voeten, onderbenen en zelfs bovenbenen. De zaak staat soms in de fik. Met name 's nachts is dit een ramp, waardoor ik[lees meer...] nauwelijks sliep. Met tegenzin dan toch maar aan een antidepressivum gegaan. Eerst Duloxetine en later Cymbalta, omdat ik veel bijwerkingen had. Eerst 30 mg en soms 45 mg. (openen capsule en de helft weggooien) De eerste weken Duloxetine waren vreselijk. Rare slaap met nog steeds veel pijn. Overdag veel slapen. Na 3 maanden ging het gaandeweg wat beter en heb ik het gevoel dat de pijn wat onderdrukt wordt. Het slapen gaat beter, alhoewel verre van pijnloos. Omdat men regulier niets meer voor mij betekenen en niet levenslang aan het antidepressivum wil, ben ik alternatief gaan zoeken. Bij diverse therapeuten aangeklopt en overal hoor ik het zelfde. Je hebt restanten van borelia in je. Lyme dus. Regulier bloedonderzoek bracht echter niets. Heb nu frequentietherapie, waardoor de bacteriën gedood worden. Na een paar maanden nog steeds geen verbetering. Ik blijf echter hopen, geduld uitoefenen en doorknokken. Heb geen keus. Time will tell......Groet, Nico

28-06-2019 | Vrouw | 35
duloxetine (30mg)
Zoals aangegeven, geef het medicijn tijd! In begin zijn het verschrikkelijke bijwerkingen maar dat verbetert echt! Het medicijn helpt mij erg goed, aanzienlijk minder pijn en weer veel meer energie (CVS), ben van hele dagen slapen gegaan naar terug kunnen werken. Al paar keer geprobeerd te stoppen maar merk dan snel dat pijn meteen weer erger wordt en vermoeidheid evene[lees meer...]ens. Ben er dus helaas wat afhankelijk van... Afhankelijk valt niet te verwarren met verslavend, ik vergeet het soms ook wel een dag of twee. Dus ja, is niet dat ik er naar snak. :)

27-05-2018 | Vrouw | 26
duloxetine (30mg)
Ik gebruik 30 mg cymbalta voor zenuwpijn in het bekkengebied (nervus pudendus). Ik ben nu iets langer dan een week bezig. Qua werking kan ik het nog niet heel goed inschatten. Ik heb wat vervelende bijwerkingen gehad zoals, slaperigheid, veel geeuwen, misselijk en minder eetlust. Iets wat ik wel erg vervelend vind is dat ik heel moeilijk kan plassen. Als ik ga dan komt het[lees meer...] heel moeilijk of helemaal niet op gang. Hebben anderen hier ook last van en kan dit gevaarlijk zijn? Ik vind dit een erg vervelende bijwerking.

25-02-2018 | Man | 52
duloxetine (120mg)
Buiten oxycondon 150 mg om per dag gebruik ik 120mg cymbalta. Vreselijke levensechte nachtmerries waardoor slapen niet altijd makkelijk is. Overdag vaak moe en hierdoor val dan ook regelmatig in slaap.. Dank zij de oxycondon en cymbalta kan ik nog 5 uur per dag werken alhoewel de artsen hebben besloten mij na een ziekmelding volledig af te gaan keuren. Aangezien ik dit[lees meer...] niet wilt hoop ik dat deze pijn medicatie mij nog een aantal jaar aan het werk kan houden.

02-11-2017 | Vrouw | 52
duloxetine (30mg)
Ik gebruik cymbalta (voorgeschreven door neuroloog) voor chronische zenuwpijnen. Ik ben blij, het haalt de scherpte van de pijn af, zodat deze draaglijker is. De eerste paar weken wat suffig en moe.

19-12-2016 | Vrouw | 45
duloxetine (60mg)
Als gevolg van een klein ongeval heb ik zenuwpijn in mijn rechterarm. Hiervoor kreeg ik tramadol en lyrica. Ik had van het laatstgenoemde middel erg veel last van bijwerkingen. Ik hield pijn en door de bijwerkingen was ik niet in staat mijn werk goed uit te voeren. Als gevolg hiervan kreeg ik dan weer een depressie. De psychiater schreef mij Duloxetine voor en met Lyrica[lees meer...] ben ik gestopt. Na twee maanden had ik bijna nooit meer pijn en ging mijn arm weer bij mijn lijf horen. De combinatie tramadol en duloxetine werkt perfect. Met de depressie en angststoornis gaat het ook veel beter.

20-08-2016 | Vrouw | 30
duloxetine (30mg)
Na CMV-infectie hevige zenuwpijnen over mijn gehele lichaam. De minste belachelijke inspanning bv. een zakje appels dragen gaf pijn. Na 4 maanden goed rusten, fysio, ... was het nog niets beter. Uiteindelijk door specialist inzake neuropathische pijn Cymbalta 30mg voorgeschreven gekregen. De eerste drie weken inderdaad veel bijwerkingen, ookal had ik er nog iets bij gekreg[lees meer...]en om deze bijwerkingen tegen te gaan: misselijk, duizelig, enorm vermoeid, ... Maar wel minder pijn. Na drie weken waren de bij-effecten zo goed als verdwenen. Ik neem het medicijn nu 2,5 jaar en heb geen pijn meer - zalig! Ik heb het echter eenmaal proberen afbouwen, zeer geleidelijk, maar na enkele dagen tot een week opnieuw dezelfde pijnklachten. Ik hoop ooit te kunnen stoppen, zeker tijdens mijn zwangerschap wil ik zonder het medicijn zijn. Maar heeft me wel heel goed geholpen, zonder veel bijwerkingen.

02-03-2016 | Man | 62
duloxetine (30mg)
Door ernstige zenuwpijnen, die ik al jaren heb, kreeg ik oxicontin. Oxinorm, dat hielp iets, dat zijn toch zware opiaten, na een paar maanden kreeg ik er cymbalta bij gevoegd, helemaal top, haalt bij mij echt de scherpe randen van de pijn er af, cymbalta is niet alleen voor depressie, maar dat wist ik al, heb ook nog een tijdje medicinale wiet gebruikt waar ik thee van moe[lees meer...]st trekken, punt 1 wat een bagger troep, net of je pis zit te zuipen, punt 2 het helpt geen ene fuck. Dus als u nou ook alleen maar opiaten gebruikt tegen de pijn, en het helpt niet echt zoals bij mij, dan zou ik eens met u arts overleggen of het gebruik van een antidepressie middel zoals cymbalta er bij zou kunnen aanslaan. Ik heb geen bijverschijnselen ook niet suf van de opiaten, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat tot op heden nog nooit heb gehad, terwijl ik totaal aan 60 mg pd aan oxicontin en oxinorm slik, ik ben er zeer tevreden over. Ik hoop dat de mensen iets aan mijn bijdrage hebben, ik wens alle mensen veel succes en een pijnloos leven toe, al zal dat af en toe moeilijk zijn. Ik blijf zoveel mogelijk positief hoeveel pijn ik ook mag hebben, de strijd opgeven en altijd maar zeuren wat men allemaal wel niet heeft, helpt u niets verder, geloof mij nou maar, ik ben ook eerst door de hel gegaan van de pijn, blijf niet thuis zitten, ga iets doen wat u leuk vind , mvg leo