Ervaringen met Cymbalta

duloxetine

Chronische depressie (9 meningen)
Psychische klachten (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

06-09-2015 | Man | 62
duloxetine (30mg)
Ik had Seroquel 600 mg per dag, daar kreeg ik 120mg Cymbalta bij. Ik wil nu de Seroquel laten vervangen door Lexapro bij de psychiater 29-09.

06-03-2021 | Vrouw | 32
duloxetine (60mg)
Na jarenlang een angst en piekerstoornis hebben gehad, adhd en PTSS belande ik bij een psychiater die mij duloxetine voorschreef. Ik moet zeggen de eerste 10 weken waren een RAMP schokken in mijn hoofd piepjes in oor wazig zien depressief en agressief. Ik dacht waar ben ik aan begonnen en hoe kom ik hier ooit nog van af. Na maanden opbouwen nu 2 x 60 mg per dag kan ik na 5[lees meer...] maanden eindelijk zeggen HET WERKT de zon schijnt weer heb weer zin in het leven geef niks meer om wat een ander vind of denkt van me en pieker niet meer!!!! Wat een heerlijk gevoel! Ik weet nog dat ik allerlei forums afging om een duwtje te krijgen hopend op iemand met goed nieuws nou hier heb je het! Ik zeg DOEN mijn hele kijk op de wereld is veranderd! Zet door want in het begin is het idd vreselijk maar dat gaat over! Succes!!!

18-12-2020 | Vrouw | 53
duloxetine (60mg)
De eerste 3 weken heb ik er geen goede ervaring mee gehad, ik werd depressiever en sliep ontzettend veel ik had constant slaap. Gelukkig heb ik toch volgehouden want na 3 weken ging het steeds beter. Cymbalta heeft ervoor gezorgd dat ik voor 70% rustiger werd en minder paniekaanvallen,hyperventilatie en zware depressie maar dus nooit 100% jammer genoeg

27-11-2020 | Vrouw | 39
duloxetine (30mg)
Cymbalta voorgeschreven gekregen nadat Sertraline niet het gewenste effect had. Nu na 5 weken gebruik krijg ik plots last van ernstige hoofdpijn tot zelfs migraineaanvallen. Iemand enig idee of dit al of niet een tijdelijke bijwerking is? I

14-04-2016 | Vrouw | 59
duloxetine (30mg)
Na het stoppen met Efexor (sept 014) op eigen initiatief, werd ik helaas toch weer ernstig angstig (paniekaanvallen) en licht depressief. Met Zoloft (Sertraline) begonnen, werkte niet (erg nerveus van en ontzettend trillen) en na 6 weken gebruik terug naar Efexor gegaan. Toch hielp de Efexor niet echt meer. Over op Cymbalta langzaam verhoogd tot 120 mg per dag (2 x 2x30mg [lees meer...]capsules, ochtend en avond). Aanvankelijk leek het beter te gaan, en soms ging het op en neer weer beter, maar helaas onvoldoende werking voor mij. Psychiater wilde geen verhoging doen (bloedspiegel met 120 mg was 62) en ben al afbouwend overgestapt naar een TCA (wat ik nooit wilde, maar nu uit nood toch heb gedaan, want ik was ondertussen zeer depressief/angstig geworden en opgenomen in kliniek). Ik slik Anafranil (Clomipramine) nu 28 dagen en ik merk wel behoorlijk verschil. Helaas is het in de ochtend nog niet goed. Gedeprimeerd opstaan, soms met angst. Misschien moet de 75 mg (bloedspiegel 0,13 en max is 0,15) toch nog wat omhoog. Morgen zie ik de arts hier in de kliniek. Misschien dat er toch verhoogd kan en gaat worden.

26-12-2015 | Vrouw | 50
duloxetine (60mg)
kan er nog niet veel over zeggen, want neem cymbalta nog maar nu de 4 de week. maar voel me slap en moe, hoofdpijn, high in de sky en wil 1 dag slapen en voel me zeker niet blij en fit zoals andere zeggen.

02-10-2015 | Vrouw | 47
duloxetine (60mg)
Gebruik het nu 8 weken, De eerste 7 weken geen effect. Steeds opgehoogd van 30mg naar 60mg en 90mg, Sinds 1 week naar 120mg en het begint nu te werken. Eindelijk rust!! Ben blij dat ik doorgezet heb want zag het echt niet zitten en wilde een ander medicijn. Maar de psygiater zei verhoog het eerst en probeer nog even vol te houden. Het vlakt mijn emoties ook niet af.

13-02-2015 | Vrouw | 56
duloxetine
Ik slik sinds kort Cymbalta tegen paniek en angst. Daarnaast slik ik nog 20 mg. Paroxetine , het is de bedoeling dat ik deze tzt ga afbouwen als de Cymbalta aangeslagen is. Wie heeft deze switch ook eens gemaakt en kan mij daar wat over vertellen ? Verder zou ik graag positieve verhalen willen horen over Cymbalta en dan met name voor angst en paniek .

27-11-2014 | Vrouw | 38
duloxetine
voor mij werken deze medicijnen zeer goed. ik durf weer terug te leven.

16-01-2013 | Vrouw | 20
duloxetine
Niet ik maar mijn vriendin neemt sinds 6 maanden Cymbalta op zich een zeer goed medicijn tegen haar angstaanvallen en huilbuien. Maar sinds kort heeft ze minder dan 0 libido. Nu weten we dus dat dit door Cymbalta komt. heeft iemand hier nog ervaring/problemen mee? hoe ga je daar dan mee om en bestaat er een oplossing ? mvg

12-10-2012 | Vrouw | 35
duloxetine
Hallo, ik had een vraag ik slik nu sinds 3 dagen cymbalta 30mg tegne angst en paniek aanvallen. Maar de bijwerkingen van dit middel vindt ik niet fijn, ik ben heel duizellig en droge mond en wazig zien en trillerig in mijn lijf. Moet/ gaat dit na 2 weken over of blijf dit aanhouden? ik heb nu veel minder last van de paniek en angst dan van de bijwerkingen. ik twijfel echt[lees meer...] om te gaan stoppen of moet ik het gewoon 2 weken even vol houden? ik heb in het verleden cipramil gebruikt en daar had ik geen bijwerkingen van maar dat middel was meer gericht op depressies en die heb ik nu niet meer. Graag zou ik met iemand in contact willen komen die hier ook ervaringen mee heb. groetjes sammy (Red; naast advies van (mede-)gebruikers ; overleg sowieso ook altijd met uw behandelend arts/ apotheker indien u erover denkt te stoppen met medicatie. Mvg, MijnMedicijn )

20-08-2012 | Vrouw | 25
duloxetine
6 jaar geleden Cymbalta gekregen i.v.m. angststoornis en depressieve klachten. Eerst Lexapro voorgeschreven gekregen, maar daar ging ik overmatig van zweten. Met Cymbalta was deze klacht verdwenen en ik ben sindsdien klachtenvrij (al 6 jaar!). Sinds een half jaar tot een jaar heb ik echter weer last van overmatig zweten. En niet een klein beetje, maar heel ernstig. Ik wil [lees meer...]absoluut niet stoppen met de medicatie, maar dit is ook geen doen. Mijn vorige huisarts zei dat ik moest kiezen tussen me goed voelen of meer zweten. Inmiddels ben ik verhuisd en hoop toch dat mijn nieuwe huisarts een andere mogelijkheid ziet.

10-06-2012 | Vrouw | 42
duloxetine
hallo, zat drie jaar lang aan de cymbalta ( paniekstoornis depressie, fybromyalgie) was altijd heel positief totdat ik afgelopen winter zware depressies had en niet meer verder wilde... ik wist gewoon dat het door de medicatie kwam, nu hoor ik zoveel rottige dingen over afbouwen dat ik het wel goed wil doen. Zo hebben mijn man en ik gedacht om de ( met toestemming va[lees meer...]n apotheek en huisarts) capsules te breken en minder mg te maken, wij kregen 100 maagbeschermers van de apotheek mee. De cymalta heeft de laagste dosis van 30 mg en om goed te zijn zitten er 258-260 kleine balletjes in, mijn man werkt in een cleanroom dus die is priegel werk gewent en heeft dus 130 balletjes voor twee weken in een capsule gedaan en dan heb je 15 mg en hij heeft capsules van 65 balletjes 7 mg voor twee weken en dan wil ik er van af zijn. De apotheek vond dit een super idee en het was beter dan om de dag 1 ..zei hij!! Ik begin vanavond met 7 mg en moet zeggen voel me prima, geestelijk maar heb ook fybromyalgie en dat heb ik 3 jaar niet gevoeld en heb nu ondraagelijk veel pijn. Zoveel.....dat ik toch gisteren ff een tramadol heb genomen , maar goed dat is ook alleen maar onderdrukken van de pijn! Ik laat jullie begin juli weten hoe het verder gaat, wil btw mijn kg ook graag kwijt ben 155 en weeg inmiddels 70 kg en ben heel mijn leven 52 kg geweest.... dat hoeft niet perse maar een kleine 10 kg minder zou erg fijn zijn, maar al met al is dat een bijzaak. mijn pijn en mijn innerlijke gevoel zijn belangrijker natuurlijk!

23-04-2012 | Vrouw | 37
duloxetine
7 weken lang geslikt, maar geen baat bij gehad. Alleen de bijwerking maagpijn meer niet.

26-03-2012 | Vrouw | 41
duloxetine
Ik ben al een jaar thuis door een burn out en depressie en angstaanvallen . Na verschillende AD'S te slikken( waar ik heel slecht op heb gereageerd. Zeer slechte lever testen enz...) neem ik nu al sinds 7mnd cymbalta 60mg in combinatie met trazolan 's avonds en natuurlijk ga ik elke week naar psychologe en om de 2 weken naar psychiater. Want uiteindelijk is de medicati[lees meer...]e een ruggensteuntje maar de bovenkamer moet ook opgeruimd worden. Tot hiertoe voel ik mij niet slecht maar ben er wel van bewust dat ik er nog niet ben. Als ik 's morgens cymbalta ben vergeten in te nemen heb ik veel last van draaiingen en angstaanvallen. Sinds deze 7 mnd heb ik ook last van uitermate zweten, opvliegers zoals het wordt genoemd en een slechte smaak in mijn mond. Af en toe heb ik ook veel jeuk, maar dat komt niet veel voor. Welk voor mij wel positief is, is dat ik veel minder rugklachten heb.. Uiteindelijk voel ik me al iets beter en dan neem ik die bijwerkingen er wel bij. Voor mij helpt cymbalta me, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen goed is. Het belangrijkste is dat je er voor open staat om medicatie te nemen en zeker niet denken dat het een wondermiddel is. Je moet ook aan jezelf werken . Als ze tegen mij hadden gezegd dat ik bewijzen van spreken gras had moeten eten dan had ik het ook gedaan, want ik denk dat iedereen die in een depressie zit alles zou doen om ervan af te geraken. Ik wil alleen maar zeggen, je geraakt er wel maar geloof erin en dat is de beste medicatie.............