Ervaringen met Duloxetine

duloxetine

Bij  ZenuwpijnX

Chronische depressie (13 meningen)
Aangezichtspijn (3 meningen)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

03-05-2023 | Man | 72
duloxetine (30mg)
Met de 2e pil ging het al niet goed,kwam uit de rolstoel werd zwart voor mijn ogen klapte tegen een muur ,en gevoel dat ik flauw viel Ik zou dit gaan gebruiken , maar weet niet of ik daar mee door wil gaan

06-06-2021 | Man | 68
duloxetine (30mg)
kriebelhoest plotselinge kriebel dan links dan rechts in de keel geen droge mond wel piepen tijdens ademhalen op de rug liggen minder last een dropje werkt het beste tegen kriebel in de keel.

10-04-2019 | Vrouw | 65
duloxetine (60mg)
gebruik dit nooi!! want het werk niet!! als je niet depresief bent word je dat wel van deze medicijnen. en laat je niks aanpraten!!

03-01-2022 | Vrouw | 61
duloxetine (60mg)
Mijn zenuwpijn is nagenoeg onder controle. Ik ben een volledig andere persoon geworden, helemaal happy. Minpuntje Ik beschikte over een "geweldig geheugen" en daar heb ik nu moeite mee....veel vergetenheid. Namen, locaties, gemaakte reizen, herkenningspunten, etc....

01-04-2021 | Vrouw | 58
duloxetine (30mg)
10 jaar gebruikt. Effectief tegen pijn. Bv een tattoo zetten voel je niet. Maar het werkt dus op je hersenen in. Op dit moment wil ik weten hoe ik me voel zonder medicatie. Ik wil niet meer dat mijn hersenen gemanipuleerd worden. En JEZUS wat ben ik ziek geworden. Na eerdere pogingen om te stoppen die mislukten, ben ik dit jaar weer aan het afkicken gegaan. Er waren nu mee[lees meer...]r richtlijnen te vinden online. Bv dat je niet om en om moet slikken. De halfwaardetijd van dit medicijn is vrij kort. Dus ging ik van 60 mg naar 30 mg. Dit was te doen. Wel veel stroomschokken in mijn hoofd. Vervolgens naar 0 omdat er geen lagere dosering te verkrijgen is. Dit is echt te gek voor woorden. Ik heb nog een capsule open gemaakt maar er vlogen ontelbare kleine bolletjes in het rond. Dus dan moet je naar 0. Ik vond het niet te doen. Heb de 4e dag weer een capsule genomen van 30 mg. Stroomschokken door mijn hoofd ,pijn, tintelingen en emoties totaal niet meer onder controle. Ik werd gewoon echt bang. Na overleg met mijn huisarts, die weer overlegde met de apotheek werd ik op 1 capsule venlafaxine gezet dat is 37,5 mg. Dat zou zonder problemen moeten gaan. Weer ontzettend ziek geworden. Overdag nog gebeld met de assistent van mijn huisarts. Maar er werd weer gezegd dat het niet kon dat ik er ziek van werd. S'avonds werd het zo erg dat ik niet meer in staat was om zelf te bellen. Mijn dochter is gekomen en heeft de huisartsenpost gebeld. Ik zat te trillen van de kou. Pijn, tintelingen, emoties totáál in de war. Gelukkig kregen we toen de bevestiging dat het wel degelijk ontrekkingsverschijnselen waren. Achteraf is de dosering verkeerd geweest. Ik had 2 capsules moeten nemen. Venlafaxine is veel lichter dan duloxetine. Op dit moment maak ik elke dag een capsule open en slik nog 1 mini-tabletje die er in zit. Ik slaap heel erg slecht. Ben wel erg moe. Tintelingen in voeten en handen. Pijn. Maar ik weet dus niet of het afkickverschijnselen zijn. Hoe erg is dit? Gewoon zolang medicijnen slikken waarvan je niet weet of ze daadwerkelijk helpen. Op dit moment ben ik erg in de war maar ik zet nog even door. Ik wil nu weten hoe of wat. Maar ik vind het een kwalijke zaak dat zoveel mensen zo makkelijk een medicatie voorgeschreven krijgt waar men dus zo moeilijk weer van afkomt. Duloxetine is niet verkrijgbaar in minder dan 30 mg. WAAROM NIET? Het is bijna niet mogelijk om hiervan af te kicken. Hoeveel mensen zijn hier slachtoffer van?

10-07-2022 | Man | 55
duloxetine (60mg)
Ik had ernstige zenuwpijn in de voeten vanwege dialyse maar met het gebruik van duloxeteine is de pijn veel minder en kan ik 's nachts eindelijk weer slapen. Pijn is niet helemaal weg maar is voor mij acceptabel om er mee te kunnen leven. Voor de rest heb ik eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad. Is voor mij een geweldige uitkomst want je wordt echt gek van continu [lees meer...]zenuwpin en dan vooral in de nacht. Ik kan het echt aanraden.

25-04-2017 | Man | 55
duloxetine (30mg)
Na 2 herniaoperaties in 2015 en 2016 op dezelfde plek l4-l5, bleef ik pijn houden rondom de operatieplek en de onderrug, maar ook zenuwpijn in het hele rechterbeen. vooral 's morgens en wat later op de avond, dan zak ik helemaal in. Doordat ik nu op advies van de neurochirurg duloxetine gebruik, ben ik voor 90% van de zenuwpijn in het been af, de pijn rondom de operatiepl[lees meer...]ek en de onderrug zit er nog wel, maar daar gebruik ik ook nog oxycodon en diazepam tegen. Toen ik met duloxetine begon, had ik ervoor 3 weken Lyrica gebruikt. Dus toen ik met duloxetine msr 30mg begon, was de lyrica ook nog in mijn lichaam. Maar na 2 weken wennen, ging het wel. Ik was in het begin een beetje warrig en heel moe, dat werd later wel minder. maar ik slaap er heel goed en rustig op. In tegenstelling tot de lyrica, waar ik nachten van op zat. Met dit middel moet je wel oppassen met alcohol, dat is een hele slechte combinatie..!!, en mijn eetlust is ietsje minder geworden. Ik zal de rest van mijn leven wel last van mijn onderrug blijven houden, maar met de juiste medicatie is het leefbaar.

03-04-2021 | Vrouw | 53
duloxetine (30mg)
Wie kan mij vertellen of de duoxitiline een goede werking heeft op de darmen Ik slik nu sinds 4 dagen het merk pensa maar vind niet fijn hoofdpijn s.nachts erg zweten en juist buikpijn en hele droge mond Welk merk heeft de minste bijwerkingen ?

23-07-2021 | Vrouw | 51
duloxetine (30mg)
Sedert 3 tal maanden duloxetine 30mg geslikt tegen zenuwpijn. 2maand goed gegaan. Dan niet meer, begon mij suf en moe te voelen. Ben nu enkele dagen volledig gestopt. Voel mij zeker niet goed. Draaierig geen energie, overal pijn , wazig zicht, emotioneel. Maar ik geef niet op. Wil er vanaf.

09-09-2021 | Vrouw | 43
duloxetine (60mg)
In eerste instantie gaan slikken voor zenuwpijn. Naderhand opgehoogd naar 120 mg voor mijn depressie, dit werkte voor mij niet afdoende. Ook autisme vastgesteld en mag van de psychiater en niet mee stoppen. Dus hoop dat mijn andere psychiater iets verzint wat ik er naast kan slikken.

04-08-2023 | Vrouw | 34
duloxetine (30mg)
Ik ben sinds 2019 pijnpatiënt door medische fouten tijdens een operatie. Sindsdien heb ik 24/7 pijn. Ik heb reeds 16 artsen en meerdere universitaire ziekenhuizen bezocht. Naast intense fysiotherapie en morfine werd duloxitine voorgesteld. Na de tweede pil, maar zeker bij het nemen van de derde, werden bijwerkingen heviger. De derde dag was de hoofdpijn niet te harden en[lees meer...] leek m’n hoofd uiteen te barsten, was ik zo misselijk dat ik voortdurend moest braken en zo duizelig dat ik tot tweemaal toe bijna viel. Een lange nacht met trillingen, zweten/rillen doorgezeten. Het is veel te kort dag om te stellen dat Duloxetine (EG) werkt voor de pijnklachten in m’n bekken .. maar ik twijfel sterk te stoppen voor er gewenning is en ik voor lange afkickverschijnselen sta in de toekomst. Het duurt wel een tijdje voor Duloxetine z’n werk zou doen, maar niet bereid de bijwerkingen nog een week/ twee weken te dragen.