venlafaxine

Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

22-08-2020 | Vrouw | 38
Manisch-depressieve stoornis
Ik neem dit medicijn al bijna 18 jaar voor een genetische manische depressie en paniekaanvallen (sinds 5 jaar samen met Lambipol), het werkt, vaak afgebouwd en gestopt, maar na een maand of 2-3 ''clean'' val ik door dat genetisch aspect vanzelf terug in een depressie met ook paniekaanvallen en dan besef je pas wat dat medicijn precies doet als je weer beter bent. Het gebe[lees meer...]urd nog wel eens dat ik dipjes heb, maar dat zijn uurtjes, geen depressies meer zoals eerder en enkel bv bij een ingrijpende of emotionele gebeurtenis. In het begin bijwerkingen zoals droge mond, licht in het hoofd, zweten, minder snel orgasme, maar nu niks meer of toch niks erg, ik merk er niet echt iets van, mijn emoties komen nog sterk door. Ben amper 5kg aangekomen van deze dosis (75mg), maar blijf wel op mijn voeding letten zodat ik alleen die 5kg van Effexor bij heb en niet al te veel meer, cholesterol wordt ook beĆÆnvloed. Ik kan mij voorstellen dat je veel aankomt als de dosis hoger is (al zijn er andere AD die dat veel meer hebben), heb ooit op 150mg geweest en toen was er 10kg bij, dus bij elke dosis hoger heb je telkens +/-5kg erbij. Nu, het belangrijkste is uit depressies te geraken, want die 'omvang' is veel groter šŸ˜‰

11-08-2020 | Vrouw | 58

28-08-2019 | Vrouw | 22
venlafaxine (75mg)
Ik neem dit nu sinds een jaar omwille van depressieve klachten. In het begin werkte het super goed, geen bijwerkingen. Merk wel meteen als ik een dosis vergeet, dan geraak ik mijn bed niet uit van de misselijkheid en een bizar gevoel in mijn hoofd. Nu, een jaar en veel familiale gebeurtenissen later, heb ik het gevoel dat het niet meer zo goed werkt of de dosis niet meer v[lees meer...]oldoende is. Ik heb ook sneller last van blauwe plekken, elke nacht nachtmerries en veel zweten. Heeft nog iemand deze bijwerkingen gekregen?

03-11-2018 | Vrouw | 54
venlafaxine (75mg)
In begin van inname enige tijd deze bijwerkingen, naarmate lichaam deze medicatie aanvaard heeft verdwijnen bijwerkingen , wandelen is ook goed vd depressie indien mogelijk, ik wandel ook , in de mate vh mogelijke, want artsen en psygologen zeggen gemakkelijk om te wandelen maar de mensen met depressie moeten kunne , ik heb depressie n.a.v mijn echtgenoot zijn overlijden 3[lees meer...]j geleden, maar het voel nog aan alsof het gisteren was , rouwproces vraagt veeeel tijd en moed, eerste 2j hield ik me sterk , maar vorig jaar kreeg ik een terugbots door depressie, vroeger had ik vaak depressie maar raakte er vlug uit, depressie door overlijden vraagt tijd , herstel duurt langer naarmate men ouder is , meld arts, een lastige iets is een depressie , bij psygoloog ga ik niet meer die 50 euro vragen om 1 uur te praten , ziekenkas komt maar 10 euro tussen in de eerste 6 sessies , dus verliest patient 40 euro per sessie x 6 sessie's, is 240 euro verlies om gewoon te praten , en ik voel niet dat het iets uithaalde , beterschap aan iedereen .

22-04-2018 | Vrouw | 51
venlafaxine (37,5mg)
Na 7 jaren tobben en veel therapie heb ik me overgegeven, zo voelde het: een capitulatie. Ik begon met 75 mg en dat was niet fijn, die eerste nachten. Na een langzamere opbouw, via 37,5 mg voelde ik me na 2 weken veel beter. Alsof ik op vakantie was van mezelf. Ik hield zoveel energie over omdat ik geen strategie hoefde te bedenken om het normale leven aan te durven. Ik [lees meer...]heb enige jaren 75mg geslikt en wilde toen afbouwen naar 37,5 mg. Daarmee leef ik nu al jaren en met goede ervaring. Het is net het steuntje dat ik nodig heb om moedig te zijn en mijn angsten te overwinnen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen Effexor en Venlafaxine.

14-03-2018 | Man | 45
venlafaxine (225mg)

13-12-2017 | Man | 66
venlafaxine (150mg)
Sinds meer dan 30 jaren gebruik ik antidepressiva. De psychiater schreef mij altijd een medicijn op merknaam. maar enkele jaren geleden kreeg ik venlafaxine apotex. Na een tijd ondervond ik dat ik aan het wegzakken was. Bij de arts heb ik dan aangedrongen op de originele Efexor Exel 150 mg.Binnen de 14 dagen voelde ik me een stuk beter. Van dezelfde arts (helaas met pens[lees meer...]ioen) kreeg ik nog de volgende tips. - neem enkele weken Safframed en Curcuphyt erbij. Als het weer gaat stop je ermee en herbegin indien nodig. -als je saffraan en curcuma gebruikt neem dan elke dag zwarte peper bij de maaltijden, dat versterkt nogmaals de werking van beide producten. Die raad heb ik gevolgd en ben er terug weer bovenop!!!!

24-07-2017 | Man | 45
Dysthymie
Ik ben begonnen met Efexor 150mg per dag, ik wist niet wat ik meemaakte, ik kon voor het eerst ergens naar staren zonder aan iets anders te denken.. Maargoed ik heb ook ADHD, ik hang aan dit middel en kan echt niet zonder meer. Circa 8 jaar aan de Efexor gezeten en toen had ik opeens Venlafaxine (is hetzelfde werd er gezegd) en de klachten kwamen langzaam weer terug.. dus[lees meer...] opnieuw een afspraak gemaakt met de specialist en jawel, de Venlafax kon nog wat omhoog, om kort te gaan zit ik nu al wat jaartjes op de 300mg per dag maar ik kan nou niet zeggen dat het een beter product is dan de Efexor, die had echt effect.

17-03-2017 | Vrouw | 50
venlafaxine (150mg)
Ik hoop eigenlijk dat jullie mij kunnen helpen. Ik gebruik al jaren 150 mg en dat werkt prima. Als ik mijn grenzen overschreidt krijg ik een terugval. Ik twijfel enorm om te verhogen. Iedereen roept het is niet zo heftig maar het is wel mijn hel. Ervaringen met verhogen ja of nee?

24-01-2017 | Man | 28
venlafaxine (150mg)
Ik neem al jaren efexor 300mg voor depressie en angsten. Eerste weken veel last van misselijkheid gehad, nadien ging dat beter. Nu ik het al jaren slik heb ik de indruk dat het niet meer zo krachtig werkt als bij aanvang. Maar depressie en angsten zijn minder diep en intens, ze komen steeds terug dat wel. Bijwerkingen: veel zweten, lichte misselijkheid.

15-12-2016 | Vrouw | 21
venlafaxine (37,5mg)
De opstart van de medicatie was niet gemakkelijk, in het begin had ik verschillende bijwerkingen zoals toegenomen angsten, heel slecht slapen, enorm emotioneel, ... Na twee weken was de gewenningsperiode over en voelde ik me beter. Ik merk wel dat ik heel afhankelijk ben van de medicatie. Als ik 's morgens mijn medicatie in alle haast vergeten ben, voel ik dat tegen de [lees meer...]avond meteen. Ik reageer emotioneler, ik kan mijn gevoelens minder gemakkelijk onder controle houden en voel me heel somber.

06-09-2016 | Man | 57
venlafaxine (75mg)
Je word rustiger, evenwichtiger, positiever en minder periodes depressief.

15-04-2016 | Man | 36
venlafaxine (225mg)
Ik heb dit medicijn jaren geslikt. Tegen depressie werkte het uitstekend. Alleen op den duur merk je dat je wel echt afvlakt. Geen dalen maar ook geen pieken. Ik ben onder begeleiding van de huisarts gestopt met deze medicijnen. Ik viel in 3 a 4 maanden 15 kg af. De lust kwam weer terug en plassen ging weer prima. Ook het afvlakken is weggegaan, waarna ik weer heel diep be[lees meer...]n gezakt. Slik nu bijna 1 jaar Wellbutrin XR, die geven deze bijwerkingen niet. Medicijn werkt verder prima.

12-03-2016 | Vrouw | 59
venlafaxine (75mg)
Al jaren slik ik dit medicijn, 37,5 mg, als onderhoudsdosis, met heel erg goed resultaat. Helaas moet ik nu een trapje hoger, na 75 Mgr na te grote spanning en kwamen de bijwerkingen weer terug. Houdt moed, vooral de eerste 3 dagen zijn deze heftig maar echt, het gaat over, even doorzetten, niet stoppen, het verdwijnt! Hoe ik het deed: Voel je je somber, gaat dat niet weg,[lees meer...] voel je je "naast de werkelijkheid staan", of je alles vanaf de zijlijn beleefd, heb je regelmatig huilbuien en duurt dit al een tijd, ga dan naar je huisarts en vertel wat je voelt.. Licht alleen de mensen over jouw gevoelens in, die dicht naast je staan. Alleen aan diegenen die belangrijk voor jou zijn en waarvan je weet dat jouw gevoelens bij hen blijft.. Zoek een psychotherapeut, je kan zelf kiezen voor een man of vrouw, oud of jong, je mag je voorkeur daarin aangeven. Wat goed voor jou voelt... Verlies de moed niet, suĆÆcidale gedachtes kunnen bij het beeld horen. Denk eraan dat mensen die zeggen: hoe kan dat nou, de zon schijnt toch, ga naar buiten, zoek afleiding etc etc., gezegd worden door mensen die deze gevoelens nog nooit gehad hebben, ze dus niet onderkennen. Zij, die dit zeggen, hebben wel het beste met je voor, hopen met hun adviezen dat jij er wat aan hebt (geen bal dus...). Schrijf gevoelens van je af als je een schrijver bent. Probeer, ik zeg probeer, naar buiten te gaan, lopen, half uurtje, als je gaat kan je daarna zeggen dat je dat toch maar gedaan hebt! Daarna kan je iets gaan doen wat iedereen zegt wat je niet moet doen: van mij mag je even lekker je bed in, als je daar de gelegenheid toe hebt...Als je maar de gordijnen openhoud en licht houd in je slaapkamer... Ga niet slapen, want dan slaap je 's nachts niet. Ga op tijd naar bed en kom er op tijd uit, of schuif rond 09.00 uur in ieder geval de gordijnen weer open. Eet goed en regelmatig, ook al denk je: hoepel op met je eten... zodat je bloedsuikerspiegel niet teveel schommelt.. Praat met je therapeut, hij of zij is er voor jou. Jij bent er niet voor diegene, dus vraag niet aan haar of hem hoe het met hen gaat, daar zit je daar niet voor en verwacht geen enkele therapeut van je. (Anders gauw een ander zoeken, want een therapie staat of valt met "het klikken van jou en je behandelaar"!). Ik zit er weer middenin, maar spreek mezelf moed in dat het weer goed komt. Dit is mijn 3e depressie. Ik ben er dus duidelijk gevoelig voor. Zullen we er samen voor gaan? Komop, het moet ons toch lukken! Probeer de Efexor, geef het wel een kans, het duurt toch zo'n 2 tot 4 weken voor je iets van resultaat kan verwachten.

08-02-2016 | Vrouw | 40

10-11-2015 | Vrouw | 48
venlafaxine (75)
Ben overgestapt van Efexor naar eigenmerk venlafaxine. Beiden zijn in capsule vorm. Ik merk geen verschil. Heb in het begin ook eigenmerk venlafaxine geslikt in tablet vorm, daar werd ik misselijk van.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum