Ervaringen met Efexor

venlafaxine

zweten depressief moeite met slapen

Chronische depressie (21 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (8 meningen)
Sociale fobie (4 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

04-08-2022 | Vrouw | 68
venlafaxine (75mg)
Een tekort aan Serotenine Ik ben wel tevreden over Venlavaxine ik gebruik 1xperdag 3x75mg + 1x37.5 mg en wat zo jammer is dat ik ontzetten!!!! transpireer bij het minste geringste!!

18-09-2021 | Vrouw | 36
ADHD
Dankzij Venlafaxine blijf ik in balans. Ik heb niet meer de overdrive van vroeger en meer controle over m'n leven. Er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan maar ik vermoed dat het voor veel ADHD/ADD'ers goed zal werken. Zelf heb ik het gecombineerde type.

09-09-2021 | Vrouw | 48
venlafaxine (75mg)
ik neem het nu 16j. Tevoren om de 4j een terugval. Sinds ik Efexor 75mg blijf nemen nooit meer terugval gehad. lifesaver!

21-06-2021 | Vrouw | 69
Stemmingswisselingen
Werd getroffen met een hersenbloeding de naweeën ervan waren te zwaar en wilde een eind aan mijn leven maken kon het gewoon niet meer aan. Kreeg stemmingswisselingen en werkte bij de Arbo een Arbo arts gaf mij het advies efexor te gaan gebruiken wat nu een andere naam heeft "Fenlavaxine" totaal geen bijwerkingen en ik werd weer stabiel. Ik raad het iedereen aan het is een [lees meer...]fantastisch medicijn. Een vriend is hetzelfde medicijn gaan gebruiken en is er dolgelukkig mee. Hij kreeg een recept van zijn huisarts prozak ik ben geen medicus maar dit medicijn zal uit de handel gehaald moeten worden omdat je daar een zombie van wordt en Fenlavaxine brengt stabiliteit en geeft de rust in je hoofd. Echt een aanrader sterkte en succes met dit wondermiddeltje!!!! Warme groet Matha

18-11-2020 | Vrouw | 71
venlafaxine (150mg)
Ik ben achteraf gezien chronisch depressief. Bovendien altijd gespannen. Na stoppen met citalopram kwamen na een week of 5 enorme paniekaanvallen opzetten. Ik wist niet waar ik het zoeken moest. Toen op voorschrift huisarts Sertraline, ook psychotherapie. Niets baatte. Daarna psychiater, hogere dosis Sertraline. Ook dat hielp niet. Dit afgebouwd en over op Efexor 37,5 daar[lees meer...]na 75mg. Het hielp maar nog niet genoeg. Zit nu 2 weken op 150 mg en ik voel me bijna 'normaal'. Heerlijk! Hoop dat het zo blijft. Het helpt jammer genoeg niet tegen de pijn agv poly-artrose. Hoger durf ik niet want het kan het cholesterolgehalte verhogen op termijn en ik heb al verkalkte kransslagaderen. Maar ik ben met dit resultaat ook al blij. Ik heb het merk Efexor, betaal het zelf, want ik wil constant hetzelfde medicijn binnen krijgen.

29-10-2020 | Vrouw | 64
venlafaxine (37,5mg)
Al tientalen jaren gebruik ik dit middel en ik ben vaak overgestapt, maar kom altijd weer hier bij terug, omdat dit het beste helpt voor mij. Mijn psychiater vertelde dat het afbouwen in het begin goed gaat, maar...... De laatste 37,5 mg zijn heel moeilijk! Hij raadt aan lege capsules te bestellen op internet en daar de helft in te doen om zo heel langzaam af te bouwen. Z[lees meer...]elf bouw ik niet meer af, ik heb nauwelijks bijwerkingen en het middel is voor mij gewoon het beste.

04-08-2020 | Vrouw | 58
venlafaxine (150mg)
In 2016 startte ik met Sipralexa omwille van een depressie. Sipralexa hielp me er weer bovenop en ik nam het daarom verder: dagelijks 10 mg en indien nodig een hogere dosis tot 20 mg. Ik wou immers absoluut een nieuwe depressie voorkomen en slikte Sipralexa dus preventief. In het voorjaar van 2020 voelde ik me echter opnieuw afglijden in een zware depressie maar de hoog[lees meer...]ste dosis Sipralexa (20 mg) leek niet meer te helpen. Omdat ik steeds wanhopiger werd en steeds dieper zonk, schreef de huisarts Efexor voor: eerst 1 week 37,5 mg, dan 1 maand 75 mg en daarna 150 mg. Ik heb amper last (gehad) van bijwerkingen: in het begin was ik soms een beetje misselijk maar dat ging snel over. Pas met een dosis van 150 mg begon mijn depressie op te klaren en voelde ik me weer mezelf worden. Die negatieve gedachtenmolen in mijn hoofd stopte stilaan met draaien en ik kon eindelijk uit dat donkere dal klimmen. Het heeft dus 5 à 6 weken geduurd vóór ik baat had van Efexor maar nu kan ik weer van het leven genieten en zonder moeite 1001 dingen ondernemen. Héérlijk! Voor de volledigheid moet ik wel nog deze bijwerking vermelden: ik droom heel levendige dromen die ik me 's ochtends meestal glashelder kan herinneren. Persoonlijk vind ik dit niet negatief: het zijn absoluut geen nachtmerries, enkel absurde dromen waarover ik me 's anderendaags verbaas en waarmee ik vaak moet lachen. Ondertussen raadpleegde ik ook een psychiater en die bevestigde de keuze van de huisarts voor Efexor. Volgens de psychiater blijf ik Efexor best levenslang innemen omdat ik de 50 al ben gepasseerd. So what? Efexor heeft me mijn leven teruggegeven!

05-07-2020 | Vrouw | 26
venlafaxine (75mg)
Ik heb 4 jaar citalopram geslikt maar dat heeft nooit echt goed gewerkt, nam wel de scherpe randjes weg. Toen ik het advies kreeg om over te stappen op efexor heb ik heeel lang getwijfeld omdat ik zo bang was voor de bijwerkingen, had me voorbereid op een hele heftige periode. Het viel alles mee, nergens last van gehad en na 3 weken voelde ik me al een stuk beter. Wel zwee[lees meer...]t ik ‘s nachts heel veel, en overdag ook sneller maar dat heb ik er graag voor over. Echt, mocht je twijfelen om over te stappen of te beginnen: probeer het! Was ook bang om aan te komen maar nog niks van gemerkt. Heb wel van het merk efexor, de werkzame stof is gewoon venlafaxine maar van andere merken veel meer bijwerkingen.

26-05-2020 | Vrouw | 54
Depressiviteit
Ik neem nu week 3 ...2x 75 mg mijn klachten zijn gewoon erger geworden....hoop dat het betert

26-02-2020 | Vrouw | 38
venlafaxine (150mg)
Heeft me echt geholpen,eerste 6 weken is het even doorzetten ...maar daarna is het perfect

21-06-2019 | Man | 43
venlafaxine (75mg)
Ik gebruik Efexor voor angs/dwangstoornis. Na vele andere geprobeerd te hebben (Seroxat, Prozac, Escitalopram & Sertraline) geeft Efexor een goed resultaat zonder dat ik veel sexuele bijwerkingen heb wat ik bij alle andere producten wel had. Ik voel me ook veel opgewekter dan bij de andere producten. Voor mij is dit een topproduct.

03-04-2019 | Vrouw | 70
venlafaxine (225mg)
Chronische depressie
na veel soorten antidepressiva gaat efexor eindelijk goed. de goedkopere versie werkt niet. Maanden verder , na diep dal ,toch weer terug op Efexor.. helaas wordt het door zorg verzekeraar niet meer vergoed. Staat de patient nog centraal of allen het geld???? Ben wanhopig,weer in diep dal vallen? Ben 70 jaar en helaas al lang depressief, wat nu??

16-02-2019 | Vrouw | 43
venlafaxine (75mg)
Zonder Efexor dooft het licht langzaam uit bij mij, verdwijnt elke zin in het leven. Tekort aan serotonine zit in de familie bij ons. Ik heb aanvaard dat het voor mij hetzelfde is als een bril opzetten, of medicatie tegen hoge bloeddruk nemen. Mijn huisarts heeft me duidelijk gemaakt dat er ergere dingen zijn om genetisch mee te krijgen, zoals een kankergen bijvoorbeeld[lees meer...]. Sindsdien probeer ik niet meer om af te bouwen, voorheen had ik toch het gevoel dat ik dat af en toe moest proberen. Venlafaxine werkt om de een of andere reden niet zo goed, ik heb Efexor nodig.

09-02-2019 | Man | 59
venlafaxine (150mg)
Bij mijn eerste depressie die op 3 maanden opklaarde, werd Efexor ingesteld aan 150mg als onderhoudsdosis gedurende 14 jaar. Gestopt in januari 2015 en begin maart 2015 gecrascht.

19-06-2018 | Vrouw | 50
Chronische depressie
Efexor safe my life!! 1000 maal bedankt!!!!

01-04-2017 | Man | 28
venlafaxine (300mg)
Geachte Lezers, Ik wil even mijn verhaal doen. Na redelijk wat drugs te hebben gebruikt (vooral XTC, cocaine en speed) heb ik problemen gekregen. Ik was depressief had last van depersonalisatie en derealisatie en ik had last van HPPD (hallucinogen persisting perception disorder, wat neerkomt op het continu zien van een ruis alsof ja naar een slecht ontvangende tv kijkt)[lees meer...]. Ik ben hierom gestopt met het gebruik van drugs. Na een half jaar waren mijn klachten nauwelijks verbeterd en ben bij een specialist terecht gekomen, nu zo'n 4jaar geleden. Die is mij toen eerst de generieke vorm van Efexor gaan voorschrijven namelijk Venlafaxine van PCH. De lichte dosis deed weinig, pas toen ik verder ging ophogen vanaf 225mg knapte ik op. Uiteindelijk ben ik toen opgehoogd naar 300mg per dag. Ik voelde me super. Bovenstaande klachten muv HPPD gingen weg. Ik kreeg een vriendin en mijn leven liep op rolletjes. Na 3 maanden was ik weer gaan afbouwen omdat ik me zo goed voelde. Fout! Gedurende het jaar erna kwamen mijn klachten weer terug en raakte mijn relatie kwijt. Na nog wat verschillende medicijnen geprobeerd te hebben weer opnieuw gaan ophogen met Venlafaxine van PCH 1,5 jaar geleden. Weer op de gebruikelijke dosis van 300mg per dag. Alleen werkte dit niet. Ik was steeds zo over gestimuleerd. Heel wakker, sliep slecht, erge last van tandenknarsen. Het effect zelf was matig. Toen ben ik op eigen initiatief Efexor gaan halen bij de apotheek. Dit kostte best veel namelijk 125 euro voor 3 maanden ipv 18 euro van de normale Venlafaxine. Maar het effect mag er wezen. Ik voel me best lekker. Ik doe weer wat meer. Ben niet moe meer. Niet depressief meer en depersonalisatie en derealisatie zijn over. De HPPD is nog wel aanwezig maar voel me goed zeg. Best kwalijk dat de echte Efexor zo veel beter werkt, maar het is de 125 euro dubbel en dwars waard. Ik leef weer. Bedenk je wanneer je Venlafaxine voorgeschreven krijgt. Bij mij werkte het de eerste keer. Nu bijna niet.