venlafaxine

Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

03-07-2015 | Vrouw | 50
venlafaxine (150mg)
In 2002 begonnen met 150 mg efexor wegens crisis, ik lijd al van 45 jaar aan angsten, is nu een gegeneraliseerde angststoornis geworden. Het duurde ongeveer 5 weken voordat het werkte, daarna een periode van euforie (ik moest toen de Xanax afbouwen die ik tegelijkertijd gebruikte). Bijwerkingen die ik heel vervelend vond, droge mond, uit je mond ruiken, extreem zweten, gee[lees meer...]n libido meer, moeite met klaarkomen, spierkrampen in armen en benen, niet kunnen slapen zonder xanax. Helaas kan ik niet zonder, maar ben wel heel erg langzaam geminderd tot nu 75 gram. Dat is net genoeg, als het leven soepel verloopt. Stoppen of minderen moet je heel erg geleidelijk doen. Ik heb de korreltjes uit de capsules gehaald met een paar tegelijk, dat een paar weken volhouden, dan weer een paar korreltjes extra er uit halen enz. enz. Werkt uitstekend, geen last van afkickverschijnselen! Dit raad ik iedereen aan, ik heb er meer dan een jaar over gedaan om van 150 naar 75 te gaan, zonder een enkel probleem!! Voel nu wel extra spanning, meer gevoel (kan ook prettig zijn) maar de bijwerkingen zijn allemaal minder geworden, al zijn de meeste niet verdwenen. Ik ben nu 50 jaar, blijf het middel in ieder geval tot na de overgang gebruiken, daarna zien we wel verder.

31-05-2015 | Vrouw | 45
venlafaxine (37,5mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Gedurende de afgelopen 16 jaren regelmatig Venlafaxine gebruikt in doseringen van 225 mg tot wat ik nu nog in neem 37.5 mg. Met regelmaat, omdat ik een persoon ben die echt wilde experimenteren welk medicijn in combi met andere medicatie het beste werkt en iedere keer kwam ik ondanks vervelende bijwerkingen als transpireren, droge mond, gewrichts-stijfheid, een nare geur o[lees meer...]m mij heen en meer, toch uit op Venlafaxine gedurende mijn depressies en nu ik weinig tot geen klachten meer heb hou ik in overleg met mijn huisarts deze laagste dosering aan, ook nu ik de leeftijd heb om in de overgang te komen...

17-05-2015 | Man | 53
venlafaxine (225mg)
reeds na 3 weken problemen met potentie, die later totaal werd, lees totale impotentie, de nacht-dag angstmerrie 's zijn wel weg, maar de neveneffecten zijn ook niet mis.

25-03-2015 | Man | 64
venlafaxine (37,5mg)
Stemmingswisselingen
Probleem lijkt op symptomen ADD of bipolaire stoornis. (adhd?) Vroeger heette het probleem een ..?.. persoonlijkheidsstoornis. Met soms sterk perfectionisme, soms dwangmatig. veel piekeren en ver vooruitplannen om alles voor te blijven en mezelf geen verwijten te hoeven maken. Vaak onrustig/rusteloos/druk. Kan goed in slaap vallen (mbv. neuraston, - doorslapen, maar k[lees meer...]ort, vroeg wakker worden). In de periode tot nu kleine pieke en ondiepe dalen. Nu (mrt '15) een dieper dal; moett het rustig aandoen; anders gaat het echt mis. Is mbv. Cit. in deze vorm en hoeveelheid goed te doen, er blijven wat verschijnselen over. Maar zelf moet ik ook nog wat te doen hebben met lichaam en geest samen (=één). Op dit moment heb ik als rust- en slaaphulp vanwege ingrijpende gebeurtenissen: oxazepam 10mg 1x p.d. om in- en door te slapen en rustiger te worde . Medicijnen werken samen goed bij het slapen. Vrgr., A.K.

27-05-2020 | Vrouw | 62
venlafaxine (225mg)
Door ziekenhuisopnames en overlijden moeder in mijn twintiger jaren en daarna een dochter opvoeden met een aan autisme verwante contactstoornis, was ik heel depressief en angstig, met paniekaanvallen en ernstige hyperventilatie. Daar kreeg ik diazepam voor. Ik denk nu tussen de 15 en 20 jaar aan de Efexor. Wel tussendoor een paar keer afgebouwd, was heel fijn. Maar al[lees meer...]s er ,voor mij, iets ingrijpends voorvalt, ben ik weer echt helemaal terug bij af, kan van alles zijn, laatste keer was het een MRI onderzoek, terwijl ik niet eens verwachtte dat ik daar in paniek van zou raken, had ook geen last van claustrofobie, nu dus extreem. Dan weer opbouwen van de efexor, dat zijn dan verschrikkelijke weken, maanden tot de goede dosis, bij mij dus 225 mg. Veel aangekomen, altijd hongergevoel, nooit het gevoel van vol zitten. Daardoor diabetes II, hoge bloeddruk, hoog cholesterol, en 8 jaar geleden hartinfarct. De ergste bijwerking, die heel mijn sociale leven heeft plat gelegd, is echter het transpireren. Zomer en winter, alleen heel stil liggend is het veel minder. Altijd nat haar, rood gezicht, en druppels die constant van mijn gezicht en lichaam lopen, constant natte kleding. Dus haren stylen, make up, niet meer nodig. Op bezoek gaan, veel te warm, draag al jaren geen jas meer, in de winter een vestje of een dun ventileren regenjasje. Zoek al jaren naar een vervanger, zonder die rotte bijwerkingen, maar helaas nog steeds geen oplossing

01-02-2020 | Man | 53
Alcoholverslaving
Verschillende jaren efexor gebruikt. Hielp onrust en impulsen te beheersen. Ben sinds 2 jr gestopt via afbouwprogramma apotheek ( tapering-strip) geworsteld met herstel maar ben op weg naar volledig herstel. Gebruik dit middel niet te lang!

venlafaxine (150mg)
Ik heb in 2004 een burn-out gehad en daar kwam mijn paniekstoornis tot uiting. Na een halfjaar gestart met Alprazolam en Efexor (75mg en later 187.5mg). Het beschermde de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar hield eigenlijk altijd flink wat paniekaanvallen over. In 2010 kreeg ik een merkloze variant en die deed helemaal niets. Ik was b[lees meer...]innen 3 weken helemaal terug bij af en lag weer trillend en huilend op de bank. Terug naar het Merk Efexor en het ging stapje voor stapje beter. In 2017 merkte ik dat het eigenlijk niet echt meer hielp. Zat ik eerst op 50% werking van het middel, dan was het nu nog geen 20%. Terug naar de psychiater en begin 2018 kon ik overstappen op Citalopram. Dit heb ik een jaar geslikt, maar bij mij had het helaas de uitwerking dat ik er somber en zelfs bij een hogere dosering zwaar depressief van werd. De angst was wel beschermd!! Dus ik had bijna geen paniekaanvallen meer, wel sensaties in mijn lijf, maar ze schoten nooit door naar mijn hoofd, echt al een heel stuk beter dan de Efexor!! Omdat ik zwaar depressief werd, weer naar de psychiater en ik ben nu aan het afbouwen om over te slappen op Clomipramine, nog 7 dagen afbouwen, dan kan ik gaan starten. Heel benieuwd!

venlafaxine (150mg)
Efexor was mijn eerste medicatie (2004) tegen mijn paniekstoornis. Het verlichte de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar dat bleef keihard knokken. Efexor heeft bij mij de paniek nooit echt beschermd, alleen licht ondersteund. In 2010 kreeg ik van de apotheek een merkloze variant mee van Venlafaxine en binnen 3 weken lag ik weer huil[lees meer...]end en vol in paniek op de bank. Een enorme terugval, terwijl ik net zoveel overwonnen had. Meteen terug op het met Efexor en dat hielp een stuk, maar heeft nooit de angst helemaal beschermd. Ik bleef altijd flinke paniek(aanvallen) houden.

19-05-2019 | Vrouw | 51

10-04-2019 | Vrouw | 44
venlafaxine (300)
Postnatale depressie
6maanden na mijn laatste bevalling ben ik begonnen met efexor. Het werkte aanvankelijk. Ik neem het nog steeds, maar heb evengoed een paar terugvallen gehad waarvan de laatste vorig jaar. Toen is mijn dosis verhoogd van 225 naar 300 Mg . Na 3 maanden was ik net goed genoeg om terug te kunnen gaan werken. Dat was de 1ste keer dat ik moest thuisblijven wegens depressie. In j[lees meer...]anuari 2019 moeilijke familietoestand waardoor ik stevige dip kreeg. Psychiater zei dat dosis verhogen geen zin had. Boven 300 Mg werkt het niet meer beter. Nochtans zei hij ook steeds dat 300mg niet veel is. Nu lees ik studies over tardive dysphoria, chronische depressie door langdurig antidepressiva . Ik heb al 2 mislukte afbouwpogingen gedaan. Wat ik niet wist, is dat het terugkeren van depressieve symptomen bij de afkickverschijnselen hoort. Je moet daar dus doorheen. Had hij me wel even mogen vertellen. In de zomer bouw ik opnieuw af. Ik wil er echt vanaf omdat het me toch niet meer helpt. Ik reken voor de afbouw zeker 2 jaar. Info die ik vind, zegt min 5 a 10% van de dosis om de 3-6 weken. Dan ben je na 12 jaar en met een dosis van 300 Mg wel een tijdje bezig, maar het moet supertraag gebeuren om de hersenen de tijd te geven om zich te herprogrammeren. Die hebben 12 jaar niet meer zelfstandig gewerkt.

15-03-2019 | Vrouw | 59
venlafaxine (225mg)
Het middel kreeg ik voorgeschreven na suicidale gevoelens. Heb het nooit een prettig middel gevonden, vermoedde invloed op adrenaline aanmaak.

17-01-2019 | Man | 49
venlafaxine (337.5)
Al 17 jaar aan efexor/225 mg...sinds 8 jaar ziekte syringomyelie(ruggemerg). Hoop dingen gebeurt sinds die tijd.zowel zakelijk als prive....sinds oktober weer slecht in mijn vel,waarvan de laatste 4 maanden echt weer depressief met angst.. Nu weer bij psycholoog en psychiater..laatste maanden efexor naar 337.5 waarvan de laatste 4 weken naar 337.5..merk zeker geen voorui[lees meer...]tgang. Weet even niet of ik nu moet overstappen,of dat de efexor moet settelen op deze dossering. Iemand ervaring?

01-05-2018 | Man | 25
venlafaxine (225mg)
Slikte het voor gegeneraliseerde angststoornis. Gestopt en toen zette ineens een zware depressie door. Deed eerder weinig tot niets (dacht ik). Daarom gestopt. Voorheen ging t ook niet echt top, maar dit is wel dieptepunt helaas. Damn. Wat is een zware depressie enorm heftig zeg. Bah bah. Volgende stap is waarschijnlijk een TCA.

12-07-2017 | Vrouw | 28
venlafaxine (150mg)
Werkte jammer genoeg niet voor mij, overgestapt naar een ander antidepressivum.

02-02-2017 | Man | 49
venlafaxine (75mg)
In 2013 begon ik met het gebruik van Venlafaxine dit ging zeer gemakkelijk, het opbouwen zat binnen 1 maand op 225mg geen bijwerkingen of geen last ervan. Na 1 jaar gestopt, afgebouwd tot 75mg daarna omdat de ontwenningsverschijningen te hevig werden gelijk gestopt twee weken goed ziek geweest, daarna ging alles geleidelijk weg tot ik schoon was, na een aantal maanden. N[lees meer...]ovember 2014 kreeg ik last van oorsuizen, redelijk hard en angstaanvallen via de huisarts weer opgebouwd tot 225 mg, mijn oorsuizen kon ik goed handelen met deze medicatie venlafaxine, na anderhalf jaar goed afgebouwd tot 37,4mg daarna gestopt, weer twee weken veel duizelingen. Na twee weken gestopt met blowen en roken en toen begon het weer: somber klachten ik dacht dit gaat weer de verkeerde kant op en begon gelijk weer met venlafaxine september 2016 alleen nu werkte het als een rode lap alles werd erger voordat ik het wist werd mijn oorsuizen ook erger, na twee maanden omdat ik het niet vond werken zoals ik gewend was gestopt, ik kwam niet hoger dan 75 mg dus weer afgebouwd naar 37,5 en kreeg mirtazapine voorgeschreven en ben die gaan verhogen, maar deze werkt totaal niet en nu ben ik bang voor AD geworden, omdat ik niet meer oorsuizen wil hebben dan er nu is dus schrijft de psychiater geen andere AD meer voor, praten moet de oplossing zijn maar mijn gevoel zeg iets anders ik voel mij al 6 maanden depressief, elk nadeel heeft zijn voordeel ben wel nog steeds gestopt met roken en blowen, maar gelukkiger niet.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum