Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

28-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Het middel werd mij een jaar geleden voorgeschreven door mijn huisarts. Ik blijk last te hebben van het zgn gassyndroom, pieker daardoor veel, soms zeer frequent migraine slecht slapen hartkloppingen..... Enfin een hele waslijst. Het middel slik ik vlgs de arts vanwege enkele voor mij heilzame bijwerkingen. Welnu na een wekenlange gewenperiode ( voelde mij aanvankelijk so[lees meer...]ms net een zombie) verhoogt het middel mijn kwaliteit van leven met wel een punt of 3 ( op een schaal van 10) . Mijn eerdere scepsis voor zo,n eh paardenmiddel is omgeslagen en ben mijn huisarts echt erg dankbaar. Ik neem de 10 kg gewichtstoename van 95 naar 105 kg ben 198 cm lang voor lief .
07-04-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik heb veel last gehad van angst en paniekaanvallen doordat ik in 2011 mijn derde hartinfarct kreeg, was het vertrouwen in mijn lichaam weg. Temeer omdat ik een piekeraar ben, dat heb ik al sinds mijn jeugd . Mijn huisarts schreef dit middel voor en het werkt bij mij uitstekend. Vlak voordat ik ga slapen en een pilletje of een gedeelte daarvan inneem lees ik eerst nog zek[lees meer...]er een half uur of langer, en ben ik verzekerd van een goede nachtrust. Moet ik wel zeggen aan diegene die dit middel ook slikken en binnenkort hun rijbewijs moeten verlengen geef ik het advies om niets over dit middel te vermelden in de gezondheidsverklaring. Ik heb mijn eigen ruiten ingegooid om dit te vermelden. Sinds oktober vorig jaar 2018 zit ik in die mallemolen van het CBR. Alle papieren gekopieerd en aangetekend opgestuurd, zelfs een brief naar de minister van Infrastructuur en Waterschap, Louw sjoege! NU moet ik het medicijn in blijven nemen en 15 april moet ik naar Groningen voor een neurologisch onderzoek en rijtest in een simulator. Alle kosten zijn voor eigen rekening. Kosten €200 test, Treinreis retour voor mijn vrouw en ik €106, plus de nodige kosten van de gezondheidsverklaring etc, dik €600. Men is GEWAARSCHUWD!!!
10-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb hartfalen en wordt daarvoor behandeld door de cardioloog en in juni j.l. een herseninfarct gehad. Liep in de nacht veel buiten , voelde me dan benauwd en angstig. Ook heb ik centraal apneu en slaap daardoor slecht. Ben onder behandeling bij Sein in Zwolle door een longarts Slaap met een apneuapparaat. De psycholoog heeft in samenspraak met de huisarts Mirtazapine 15mgr[lees meer...] voorgeschreven . Kreeg van het merk Sandoz. Bij niet leverbaar apotheek kreeg ik van het merk Aurobinda, wat niet hiel , de huisarts heeft van het merk Sandoz verplicht een melding gemaakt aan de apotheek. Slaap wel beter maar met onderbreking van 3 keer om te plassen. Kom van de mirtazapine niet meer af.
28-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben boordeline ik heb last van paniekaanvallen
22-09-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik dit nu al een jaar... Ben aangekomen maar heb zoveel andere dingen geprobeerd kan alleen mirtazipine hebben van het merk aurobindo. Ik heb soms weken dat k Me super voel mar ook vaak terug slagen weer druk op de borst tegen paniek aan. Werkt dit medicijn na een jaar nog wel goed genoeg. Heb een x ander merk gehad daar reasgeerde ik niet goed op was weer terug b[lees meer...]ij af.. toen weer dit merk toen voelde k me weer 5 weken goed en nu weer steeds druk op de borst. Word er gek van. Nee ook 1 of 2x halve oxasepan 5 nu. Anders slaap ik nog niet. Heb kind van 3 en weet niet meer wat ik nou moet proberen.. houden of switchen.. had met mirtazipine wel minste bijwerkingen behalve aankomen en 2 dagen duf zijn.
03-09-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ben heel erg angstig en verdrietig!!! In het begin eerste 3dagen heel moe kon mijn ogen amper open houden! Nu 14 dagen al bezig met slikken en alleen maar angst en piekeren en huilen zelfmoord!! Geen eetlust snap er niets van! Kent iemand dit? En wat adviseren jullie? Liefs
20-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Hoi, sinds 2 dagen begonen met Mirtazapine, Heeft iemand seksuele problemen gehaf? Ik wil niet dat mijn sekslevem helemaal kapot gaat Aub reageer op mijn bericht
05-02-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven voor mijn angst/depressie. Dit is voor mij de eerste keer dat ik een antidepressiva slik. Ik slik nu een week 30mg Mirtazapine. en heb geen tot nauwelijks bijwerkingen. Ik ben alleen een tikje trager in mijn reactievermogen, maar dat is prima te doen. (Hoop wel dat dat verdwijnt als ik weer aan het werk kan). Ik merk nu de eerste w[lees meer...]eek voorbij is al een verandering. In mijn hoofd voel ik me kalm en tevreden. Voorheen was het continu malen en piekeren. Ik voel me stabieler en minder emotioneel. Slapen gaat ook lekker op Mirtazapine. Ik doe mijn ogen dicht en val na 10 minuten in slaap. Heerlijk! Ik vind het helemaal prima zo. Dit blijf ik gebruiken.
27-01-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik nu al ongeveer een half jaar mirtazapine. De dosering is langzaam opgebouwd van 7,5 Mg per dag in het begin naar 30 Mg per dag nu. Het middel werd in eerste instantie niet voorgeschreven tegen mijn angst- en paniekstoornis, maar het bleek wel behoorlijk effectief tegen dat probleem. Mirtazapine laat mijn angsten niet meer uitmonden in paniekaanvallen. Ik voel no[lees meer...]g steeds geregeld wel flink aanwezige angst, maar ik heb geen paniekaanvallen meer. Een mooie bijkomstigheid is dat ik door de mirtazapine geen zolpidem meer nodig heb om goed te kunnen slapen. Vanaf dag 1 dat ik mirtazapine gebruik zijn de slaapmiddelen de deur uit gegaan. Het middel heeft bij mij helaas twee vervelende bijwerkingen, namelijk een toename in eetlust en gewicht (5 Kg) en grote vermoeidheid overdag. Tegen die eerste bijwerking ga ik nu mijn dieet aanpassen en tegen de vermoeidheid krijg ik nu modafinil. De bijwerking van de vermoeidheid is nu gelukkig verdwenen door de modafinil. Aangezien ik al diverse antidepressiva geprobeerd heb, wilde ik niet weer stoppen met een middel - dat wel degelijk werkt - en ik vond modafinil erbij nemen een minder kwaad. De psychiater was dat gelukkig met me eens. Ik gebruik mirtazapine 30 Mg overigens in combinatie met 450 Mg moclobemide per dag. Ook al voordat ik de moclobemide erbij nam werkte mirtazapine tegen de angst, dus het ligt niet (alleen) aan de moclobemide dat ik er nu minder last van heb. Ondanks dat de combinatie van moclobemide met andere antidepressiva niet aangeraden wordt heb ik nog nooit tekenen ervaren van het serotoninesyndroom. Daar had ik ook geen last van toen ik een combinatie van mirtazapine en escitalopram gebruikte. In tegenstelling tot wat het geval was bij het starten van paroxetine en escitalopram in het verleden - ik gebruik beide nu niet meer - ervoer ik bij mirtazapine geen extreme onrust tijdens het starten in de eerste week. De werking was er wel zo goed als meteen. Al met al is de werking van mirtazapine goed en de bijwerkingen zijn hoogstens vervelend maar niet per se meteen gevaarlijk.
23-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben opgenomen in ggz, diagnose borderline oa vanwege paniek, angsten, wisselende stemmingen, ernstige depressie. Maak me overal zorgen om, totale onrust. Wat kan ik nog doen om een dragelijker leven te hebben?
09-04-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Tip voor eetlust: doe een normale portie op je bord, ruim de rest op voor dat je gaat eten. Eet de ongezonde snacks op en koop gezonde bij. Op is op. Ik nam de medicatie eerst bijneemt naar bed gaan. Nu ik ze bij het avondeten neem, heb ik minder last van nachtmerries. Last van de ogen. Ga langs opticien, en neem druppels en/of laat glazen aanpassen.
22-12-2015

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine heeft me mijn leven terug gegeven, kan af en toe weer genieten van het leven.
18-11-2015

Mirtazapine (mirtazapine)

Door diverse omstandigheden ben ik overspannen geraakt. Ik kreeg last van angstgevoelens (zonder specifieke aanleiding), een lichte depressie. Hierdoor ging ik piekeren en steeds slechter slapen; met als gevolg dat slapen een issue begon te worden. Van de 1 of de andere dag werd ik bang om niet te kunnen slapen... niet meer weten hoe het is om zomaar in slaap te kunnen val[lees meer...]len. Over je slaap, of over 'in slaap vallen' kun je geen controle hebben, en dat was echt iets voor mij, mw. controlefreak herself. Als ik in slaap dreigde te doezelen kwam er een soort seintje vanuit mijn onderbewuste 'eh eh... we blijven lekker wakker toch?'. Dagen achtereen het licht zien worden is killing. Ik was de wanhoop nabij! Hoever moest ik gaan afglijden? Mijn huisarts schreef me SSRI Paroxetine voor. Wat een vreselijk middel: ik werd heel erg ziek, nog depressiever, geen eetlust. De derde dag heb ik het spul aan de kant gegooid, dit was geen dag langer vol te houden. De enige andere optie was volgens mijn arts andere SSRI's proberen of de (verslavende) benzodiazepinen. Het eerste wilde ik echt niet. Met het gebruik van benzodiapinen was ik wel bekend, ik gebruikte Temazepan wel vaker in drukke periodes, maar zelfs dit middel kon me in deze periode niet in slaap helpen. Mijn eigen gepieker was sterker. Na thuis wat googlen stuitte ik op Remeron (Mitrazapine). Mijn eigen arts was niet echt bekend met het middel, maar wilde het wel voorschrijven. Het werd bv gebruikt voor mensen die net een hartoperatie hadden ondergaan, en bang waren om te slapen. Ik las veelal positieve reviews, en heb mijn huisarts om dit middel gevraagd om te proberen. Wat een verademing: ik heb het ervaren als een levensreddend middel. Vanaf dag 1 sliep ik heerlijk. Geen last van bijwerkingen: hooguit suf de eerste paar dagen (alleen 's ochtends). Na een paar dagen ontstond wel de lust om te gaan snoepen. Ik heb dat zelf onder controle proberen te houden, en in ieder geval zoveel mogelijk gezonde dingen te snaaien. Kwam 4 kg aan, wat voor mij veel is, maar daar kon het heerlijk slapen niet tegenop. De positieve flow die dan ontstaat als je weer kunt slapen en eindelijk kunt gaan rusten en herstellen van overspannenheid. Mijn depressie verdween als sneeuw voor de zon. Ik slikte de eerste dagen 15 mg, en na 2 weken (op eigen houtje) al gehalveerd naar 7,5 mg. Weer 3 weken later slikte ik alleen nog 3,75 mg. Een week terug ben ik ermee gestopt, omdat ik wilde proberen de 2,5 kg weer kwijt te raken. Van 3,5 mg naar 0 ging probleemloos. Vijf dagen ging het super goed. De 6e dag zou de werkende stof uit mijn lichaam zijn. Aanleiding voor mij om s' avonds in bed weer lekker te gaan piekeren of ik wel (zelfstandig) in slaap zou gaan vallen. Prompt bleef ik dus wakker liggen, en vervolgens komt het idee weer opzetten dat je weer terug bij af bent: paniek! Mijn eerste reactie was: overnieuw beginnen. Maar met behulp van Mindfullness en af en toe een Temazepan als ik het moeilijk heb, wil ik toch doorzetten. Ik weet nu dat het wakker liggen echt tussen de oren zit. De negatieve gedachten die ik heb (ik kan niet slapen) zijn geen feiten. Ik Ben mijn gedachten niet, ik Heb ze. Net als een soort bioscoopfilmpje (met een boodschap die ik niet leuk vind) dat steeds voor je neus wordt afgedraaid. Ik heb besloten deze zaken van elkaar los te koppelen en andere filmpjes voor mezelf af te gaan draaien. Gewoon eens beginnen met lief zijn voor mezelf. Ik heb vannacht dus zelfstandig geslapen. Wel heel licht, maar dat geeft niet. Ik ben er trots op ;D Remeron heb ik in totaal nu 4,5 maand gebruikt. Voor mij is Remeron een levensreddend middel geweest.
02-06-2015

Mirtazapine (mirtazapine)

heb dit gekregen na ernstige paniekaanvallen en het is het enige medicament dat vrijwel direct werkt
03-03-2015

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit medicijn heeft mij goed geholpen om van mijn angsten en depressie af te komen, maar heb vermoedens dat ik wel ernstige bijwerkingen van dit medicijn heb! Het begon eigenlijk al kort na de inname, 6 jaar geleden. Maar omdat ik destijds, vlak vóór het innemen van dit medicijn een narcose heb meegemaakt die nogal verkeerd had uitgepakt, linkte ik de nare bijwerkingen aan [lees meer...]de narcose. Door de narcose zit ik trouwens ook weer aan de antidepressiva. Kreeg bij het ontwaken uit de narcose enorme angstaanvallen!! En baalde behoorlijk, want ik was op dat moment al 3 jaar van de Remeron 30 mg af!! Maar goed, nu 6 jaar later, ondervind ik nog steeds hinder en het wordt eigenlijk alleen maar vervelender waardoor ik binnenkort het medicijn ga afbouwen!! Ik zal vertellen wat ik als bijwerkingen ervaar: ademstops tijdens het inslapen en hevige schrikreacties tijdens het inslapen. Dit is dus al vanaf het begin. Ik dronk destijds ook veel cola en ben toen gestopt met cola drinken want het viel mij op dat ik zéker ademstops had als ik cola had gedronken. (maar zat misschien wel tussen de oren) Heel sporadisch had ik toen nog maar last van ademstops. Nu 6 jaar later, beginnen de vreemde ademstops weer regelmatig terug te komen, maar ook weer anders dan toen. Het is net, wanneer ik hevig wakker schrik, of ik aan de dood ontsnapt ben. Soms moet ik ook na zo'n schrikreactie mijn hoofd heen en weer schudden om "bij"te blijven. Lastig uit te leggen, maar het is net of mijn lichaam dan ineens een noodsignaal afgeeft met die schrikreactie. Soms voel ik het ook als ik wegdommel, net of je helemaal in 1 keer wegzakt en mijn hartslag héél langzaam klopt... Gezien ik het medicijn voor het slapen gaan inneem vermoed ik dus sterk dat het daardoor komt! Want als ik 's ochtends opsta en ik ga even later weer terug naar bed om nog wat te slapen, heb ik nergens last van... het gebeurd dus alleen 's avonds. Daarnaast droom ik ontzettend veel en zijn mijn dromen ook erg levendig! Als ik dan wakker word om bijvoorbeeld naar de wc te gaan, heb ik het gevoel of ik nog in mijn droom ben... Erg vermoeiend dus allemaal. Andere bijwerkingen: snel zweten, ik hoef maar van iets te schrikken en m'n oksels zijn al nat. En trillende handen. Regelmatig ook een onrustig gevoel, maar dat zal denk ik komen omdat mijn depressie/angststoornis allang weg is. In feite slik ik dus een medicijn voor een klacht die weg is. Eerst was ik heel erg bang om af te bouwen, maar nu? Ik kijk er naar uit! Ik wil mezelf zijn en de strijd met mezelf aangaan!! Ik heb in het verleden zoals ik al vertelde ook antidepressiva geslikt en die met succes afgebouwd, terwijl de dosis het dubbele was. In feite als je angst voelt om ze af te bouwen, heb je angst voor de angst, het is een cirkel. En daar wil ik nu uit :)
24-09-2014

Mirtazapine (mirtazapine)

İk moet binnenkort beginnen met mirtazapine 15 mg, wegens mijn angststoornis en depressie. Eerlijk gezegt durf ik het niet meer om met de medicatie te starten, nadat ik alle ervaringen hier heb gelezen. Het lijkt wel alsof je aan het gokken bent met je lichaam :( İs er iemand die mij gerust kan stellen? Groeten, Sneeuwwitje

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum