Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

23-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kamp al jaren met ernstige slaapklachten en daardoor vele keren in een dip geraakt (lees: geen depressie maar oververmoeid geraakt). Heb meerdere medicijnen gehad en ook oxazepam e.d. Nu sinds begin 2018 gebruik ik dit medicijn en kan inmiddels spreken over een succes. Hiermee kan ik mijn slaapklachten absoluut reduceren en als het periodes goed gaat bouw ik de Mirtazi[lees meer...]pine weer af en sla ik wel eens een tijdje over. Als ik het incidenteel gebruik heb ik iets meer last van de bijwerkingen (duf en moe) dan wanneer ik het structureel (7,5mg) neem voor het slapen gaan. Voor mij heeft dit absoluut geholpen na jarenlange struggle met oxazepam, alcohol voor het slapengaan etc. De gevolgen daarvan zijn vele malen erger dan de bijwerkingen van dit medicijn, dus voor mij weegt dit absoluut.
09-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sliep al een paar maanden heel slecht, vaak hele nachten wakker door gepieker. Na een paar keer een benzodiazepine (die helaas na 4 uur weer uitgewerkt waren) kwam de huisarts met de suggestie van 7.5 mg mirtazapine. Ik heb de eerste nacht en de nachten erna echt als een blok geslapen. Werd er alleen wel suf van overdag dus na een paar werken weer afgebouwd (de ene nach[lees meer...]t wel, de andere niet). Slapen gaat nu weer iets beter omdat het piekeren minder is geworden.
30-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine helpt me in slaap vallen en door te slapen. Als bijwerking ervaar ik duizeligheid op de dag, licht in het hoofd en evenwichtsproblemen.
13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Na en burnout en 3 jaar zeer slecht slapen kreeg ik mirtazapine voorgeschreven. Het hielp fantastisch. Ik sliep in plaats van 4 uur per nacht wel 8 uur zonder onderbrekingen. Na een paar weken werd ik echter steeds somberder. Daarom stopte ik. Vervolgens sliep ik weer beroerd, maar was ik niet meer neerslachtig. Na een paar weken weer slecht slapen en daar warrig en duizel[lees meer...]ig van worden, begon ik dan weer met mirtazapine. Ik heb het middel 9 of 10 maanden gebruikt, met twee keer tussentijds stoppen. Sinds een paar weken ben ik weer gestopt en ik ga nu echt niet meer beginnen. De somberheid vond ik niet te harden. Helaas slaap ik weer slecht. Ik heb het idee tussen twee kwaden te moeten kiezen.
11-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb op slechts 7mg (om te slapen) een milde serotonine vergiftiging gehad welke leek op overdosis XTC: klappertanden, hijgen, zweten, hoge hartslag, onwel en angstig. Het heeft 2 volle dagen geduurd voor het middel was uitgewerkt
11-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Altijd al een slechte slaper geweest vooral omdat als je rustig inbed gaat liggen de maal molen aangaat. Dit medicijn voorgeschreven gekregen maar ik reageerde er zeer slecht op van 4 uur slaap ging ik naar soms een uurtje of helemaal geen slaap. Er werd gezegd dat je aan de medicatie moet wennen, dus ik heb het een maandje aangekeken zelfs nadat ik s nachts stemmen hoord[lees meer...]e
17-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds april 2017 zit ik met een burn-out in de ziektewet. Ik wilde beslist niet aan pillen, maar nadat ik 3/4 jaar verder was, nog steeds heel slecht sliep (4 uur minimaal) en het herstel daardoor zeer minimaal was, besloot ik op aanraden van psycholoog & HA tóch overstag te gaan. Ik kreeg Mitrazapine 7,5mg voorgeschreven, puur als "slaap tabl" (had hiervoor periodes van t[lees meer...]emazepam / diazepam gebruikt wat niet meer werkte). De eerste dagen voldoe ik mij dag & nacht "stoned & suf", na een paar dagen werd dit beter, hoewel de "loomheid en minder snelle reactie vermogen" lang bleven. Na ruim 8 weken voelde ik mij "helder & alert" als bijna van ouds, durfde ik weer deel te nemen in het verkeer. Maar ik moet zeggen dat ik inmiddels merk dat ik van "een snelle haas naar een slome schildpad"ben gegaan qua functioneren. Deels omdat ik het idee heb dat dit medicijn mijn levendigheid wat dempt (als ik al een energie opleving heb), maar ook deels omdat het mij nu beter lukt om rustig & mindful de dagen door te komen. Doordat ik eindelijk weer goede nachten maak, voel ik mijn lichamelijk & psychisch weer een stuk beter. Helaas nog onvoldoende hersteld om daadwerkelijk het werken naast gezinsleven weer aan te kunnen. Het grote nadeel vind ik dat ik ben aangekomen, ondanks dat ik niets verandert heb in mijn eetpatroon (eet normaal - alles met mate). Inmiddels van maatje 40 naar maat 42+ (ruim 5 a 6 kg meer). Ik denk dat het een combi is van: de medicatie en dat ik minder (fanatiek) beweeg als voor mijn burn out. Ik heb simpel weg de energie nog niet om intensief te sporten, dus houd het bij wandelen - yoga - zwemmen. Ik hoop dat ik tzt van de medicatie af kan/ mag, en vooral de kg's verlies, maar vooralsnog ben ik tevreden dat ik eindelijk weer slaap :-)
12-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Voorgeschreven door mijn psychiater gisteren met dit medicijn mogen beginnen, al mijn hele leven heb ik problemen met ontspannen en in slaap komen en gemiddeld slaap ik zo'n 4 uur per nacht. Met dit medicijn heb ik de eerste nacht 11 uur geslapen. Het heeft tot de middag geduurd voordat ik me minder suf voelde maar in mijn geval is dit een gunstige bijwerking omdat ik vee[lees meer...]l last van onrust heb.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum