mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

12-02-2021 | Man | 61
mirtazapine (45mg)
Ik neem dagelijks 3 tabletten (mirzapine) van 45mg en na een half uur slaap ik in. Word 2 x per nacht wakker dus het medicijn werkt niet.

31-12-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine (15mg)
Ben begonnen met 7,5 mg, tegen slapeloosheid. Dit deed helaas niks. Toen opgehoogd naar 15 mg. Dit werkte binnen 2 nachten al. Heb in jaren niet zo goed geslapen. Maakte eindelijk weer nachten van 10-12 uur. Alleen het eten werd een probleem. Ik merkte niet wanneer ik vol zat en had constant een honger gevoel. Ik voelde alleen dat ik teveel gegeten had door enorme maagpi[lees meer...]jn. In een maand tijd zat er al 5 kilo aan. Dus helaas, weer aan het afbouwen.

28-12-2020 | Man | 51
mirtazapine (15mg)
9 jaar geleden gekregen toen ik op de PAAZ verbleef. Ik kon niet slapen en kreeg dit medicijn. 15 mg. Sliep als een roos en het medicijn heeft al die jaren goed voor mij gewerkt. Ben er wel 15 kilo door aangekomen. Dit komt deels ook dat na inname het hongergevoel heel sterk is. Geen verzadiging. Ik blijf door eten. Met huisarts overlegd dat ik wilde afbouwen. Ook omdat i[lees meer...]k zwaarder was geworden en doordat ik EMDR wilde gaan doen en dan is het wel handig dat je bij je gevoel kan. Voel mij door dit medicijn wel afgevlakt in mijn gevoel. Ik ben begonnen met afbouwen d.m.v. de Mirtazapine drank. Na wat moeilijk doen door de zorgverzekering ben ik begonnen en heb het kunnen afbouwen tot 7,5 mg. Het gekke is: ik sliep nog beter dan met 15 mg! Doordat de drank al een tijdje niet leverbaar is breek ik 1 tablet doormidden. Dat ging ook een tijdje goed maar de laatste weken slaap ik zeer slecht. Probeer soms weer met een hele tablet maar dat lukt ook niet meer. Denk dat ik maar verder ga met afbouwen. Heb wel Lorazepam en daar slaap ik heel goed op maar dat is zo verslavend. Ben wel weer ruim 10 kilo lichter gelukkig.

09-12-2020 | Man | 37
mirtazapine (15mg)
Ik val slecht in slaap i.v.m. piekeren. Ook 's nachts na bijv. toiletbezoek lastig weer in slaap kunnen komen. N.a.v. slaaponderzoek op advies van neuroloog begonnen met dagelijks gebruik Mirtazapine 7,5 mg. Werkt fantastisch. Met 7,5 mg echter erg suf. Daarom naar 3,75 mg gegaan. Nu zelfs om de dag. Werkt bij mij echt uitstekend tegen de slapeloosheid. Vervelende bijwerki[lees meer...]ng is gewichtstoename. Dit ondanks het feit dat ik niet meer ben gaan eten en dagelijks sport.

25-11-2020 | Vrouw | 42
mirtazapine (30mg)
Na 9 jaar Amitriptyline 30mg te hebben gebruikt, kreeg ik dit jaar uit het niets paniekaanvallen. Mijn vader is 11 jaar geleden onverwacht overleden toen ik 6 maanden in verwachting was, 2 jaar na zijn overlijden zijn de slaapproblemen begonnen. Destijds gaf de huisarts mij Amitriptyline 30mg en oxazepam 10mg om bij te tanken omdat ik 3 maanden amper geslapen had. N[lees meer...]a een half jaar gebruik van oxazepam was ik afgevlakt geraakt. Afgebouwd met de oxazepam, en zopiclon 7,5mg gekregen. Toen óók bloed na laten kijken, ik had een b11 en een b12 tekort. Ik was heel nerveus en wist niet waardoor, totdat mijn b11 en b12 weer op peil was. Langzaam voelde ik mij weer opknappen. Tot afgelopen januari opeens een paniekaanval. Ik wist eerst niet wat het was, een nare vlaag van nervositeit trok door heel mijn lijf, misselijk, mijn hart ging als een malle tekeer, ik kon zelfs niet meer slikken, alles in mijn lijf sprong op slot. Ik ademde via de buik om hyperventilatie te voorkomen. Soms duurden ze 5 minuten, maar ook weleens 2 uur, op en af. Ik werd er gek van, alhoewel ik gewoon nog de deur uit ging en mij niet liet belemmeren door paniekaanvallen. Uiteindelijk ten einde raad heb ik mijn huisarts gebeld en gevraagd of ze iets wist tegen rust en paniekaanvallen. Ze stelde Mirtazapine 30mg voor, opgebouwd van 15mg ipv Amitriptyline. Dus Amitriptyline weg, Mirtazapine genomen. In het begin, de eerste 3-4 weken had ik continu trek, de eerste 2 nachten sliep ik 8 uur aan één stuk, maar daarna niet meer. Ik neem nog steeds zopiclon erbij. Ik slik nu zo'n 4 maanden Mirtazapine, ik heb sindsdien geen paniekaanval meer gehad! Het maakt voor het slapen gaan wat meer rust in mijn hoofd.

23-08-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine (15mg)
heb deze nieuwe medicatie gekregen van huisarts tegen slapeloosheid. dit zou een medicatie zijn zonder verslavingseffect terwijl ik niet eens verslaafd ben tegen welke medicatie op de markt. ik kan niet slapen tegen pestende buren en hun geluidsoverlast, daarom vroeg ik aan huisarts om een slaapmiddel. heb namelijk last van slapeloze nachten door buren die niet slapen en[lees meer...] expres met zware meubels bonken, gooien en etc. als ik niet slaap dan ben ik een wrak en kan door slappe kracht niet meer eten door slaapgebrek. uit nood huisarts gevraagd om slaapmiddel. ik kreeg eerst een andere rustgevende middel die alleen bij 2x per keer (2 tabletten per dag/keer) bij mij helpt. daar kreeg ik geen nare bijwerkingen van. kreeg voldoende slaap en kon de volgende dag wel functioneren. dus omdat geluidsoverlast al maanden duurt en ik die andere rustgevende medicatie paar keer kreeg, wilt huisarts mij dat spul niet meer geven wegens mogelijke verslavingsgevaar. had duidelijk bij vermeld dat ik daar geen last van heb en dit middel goed werkt en dat ik dit niet dagelijks gebruikt. bij huisarts gaat dit oor in en oor uit. er word niet geluisterd naar patiënt. dus ik zijn advies volgen met mirtazapine wegens geen verslavingsgevaar, maar nu voel ik me goed beroerd en kan niks meer. met mirtazapine kan ik ook niet goed inslapen of doorslapen, waardeloos medicijn. ben zwaar vermoeid en nogal suf de hele dag door. kan niet eens naar buiten, wankel nogal. ga dit troep niet meer gebruiken. hopelijk gaan de nare bijwerkingen voorbij.

13-08-2020 | Vrouw | 37
mirtazapine (15mg)
Ik sliep niet of weinig, kreeg paniekaanvallen en angst. Ik kreeg van de psychiater mirtazapine. Nu zijn we ongeveer een jaar verder en ik ben ineens superveel aangekomen. Iemand een idee of dat ook weggaat van zodra ik ermee stop? Wat is een goed afbouwplan?

06-07-2020 | Man | 33
mirtazapine (15mg)
5 jaar lang nauwelijks kunnen slapen vanwege stres en onregelmatig werk. 5 jaar lang lopen rommelen met pammetjes enz, maar niets hielp. Omdat ik inmiddels ook wat angstklachten had ontwikkeld schreef de huisarts mij Myrtazepine voor. Dit helpt als angstonderdrukking en om te kunnen slapen. Dit bleek voor mij het enige middel wat idd helpt! Na jaren slaap ik weer fatsoenli[lees meer...]jk en kan ik normaal functioneren. Ik lees veel over aan komen, maar bij mij is het tegenovergestelde waar. Ik ben juist heel veel afgevallen, vermoedelijk mede omdat ik niet meer moe was en daardoor het sporten weer fanatiek kon oppakken. Ben de afgelopen 7 jaar nooit zo fit geweest als nu. Nadeel is dat je in de ochtend wat suf kan zijn, maar dit trekt bij mij langzaam weg. Rond 10:00 uur heb ik nergens meer last van. Ik zou het aanraden, het heeft mij enorm geholpen dat ik weer normaal kan functioneren op mijn werk en voor mijn gezin.

01-07-2020 | Vrouw | 45
mirtazapine (15mg/ml)
Tgv slapeloosheid in me burnout voorgeschreven gekregen Ik sliep weer...op 7,5 mg!! Nu 1,5 jaar later aan het afbouwen Van 7 5 mg naar 3,75 mg gegaan.... Nu om de dag 3,75 mg Vreselijk aangekomen 😔

28-06-2020 | Vrouw | 36
mirtazapine (15mg)
Ik sliep heel slecht en kreeg dit om te slapen. Werkte te goed met 1. Ik wist de dag erna niet meer hoe ik in mijb bed was geraakt en de hele dag zo suf en high. Ik ben dan op aanraden van de arts een halve beginnen nemen. Ik neem het om 22u en om 22u30 begint het te werken. Ik neem dit nu al een jaar en ik ben echt serieus wat kilo's bijgekomen. Daarom zou ik er gra[lees meer...]ag mee willen stoppen. Iemand een idee hoe ik dit kan afbouwen?

26-06-2020 | Vrouw | 62
mirtazapine (15mg)
Ik gebruik 1/4 van een tablet van 15 mg., dat bleek voldoende om mijn slaap dusdanig te verbeteren dat ik voldoende slaap krijg. De dufheid overdag trok na enkele weken weg. Bijwerking rusteloze benen, maar niet elke nacht, alleen af en toe. Als ik dan Ibuprofen neem (een spierontspanner/pijnstiller) gaat het wel weer. Ook ben ik in een paar jaar tijd 10 kg aangekomen. Dit[lees meer...] heb ik er af weten te krijgen door een tijd te stoppen met de Mirtazapine en niet teveel te eten. Er ging in 3 maanden tijd 5 kg af. Ging wel weer veel slechter slapen en ben na 3 maanden toch maar weer begonnen, dus eerst een paar weken 1/8 tablet en daarna 1/4 tablet van 15 mg. Goede slaap is weer terug.

18-06-2020 | Man | 58
mirtazapine (15mg)
Last van slapeloosheid gekregen door stressperiode op het werk. Daarna slecht blijven slapen door waardoor je overdag moe en lusteloos bent. Mirtazapine heeft dit deels doorbroken waardoor ik beter slaap. Het is geen wondermiddel. Je moet ook wat aan de situatie gaan doen. Een gezondere leefstijl aanmeten hoort erbij. Elke dag ontspannen door bijvoorbeeld een rondje wande[lees meer...]len of sporten. Gezonder eten en het verkrijgen van een goede darmwerking horen daar absoluut bij om je goed te voelen. Een leukere minder stressvolle baan draagt ook bij. Sociale contacten goed onderhouden. Dat alles leidt tot een gezonder en gelukkiger bestaan.

04-06-2020 | Vrouw | 23
mirtazapine (15mg)
Ivm depressie en paniekaanvallen en slecht slapen 3 maanden lang Mirtazapine 7,5mg gebruikt. In het begin reageerde ik heftig op het medicijn (14 uur lang slapen en nog wat moe zijn in de ochtend) maar na een week / 10 dagen het medicijn elke avond te hebben gebruikt, sliep ik iets minder lang (8/9 uur) en werd ik smorgens niet meer zo moe wakker. Het heeft me zeker wel ge[lees meer...]holpen in deze periode zodat ik mijn rust kon pakken en aan herstel kon werken. Ik ben er niet van aangekomen en verder eigenlijk geen bijwerkingen van gehad. Ik vind het een fijn medicijn!

07-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine (7,5)
Slaap goed,daarvoor geen angst nneemu overdag angstig

02-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine (30mg)
Ik neem het nu 2 weken,met als inslaper zolpithem. Slaap.maar de volgende dag suf,geen energie

01-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine (30mg)

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum