Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

01-05-2020

26-02-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik leidde aan heftige slapeloosheid. Ik sliep maximaal 3 uur per nacht en elke nacht leken de paniek aanvallen erger te worden. Reguliere slaapmiddelen werkten niet en de slaapkwaliteit van de slaapmiddelen was nihil. Een half tabletje voor het slapen gaan en jaren lange angst en paniek voor het slapen gaan houden me niet meer uit mijn slaap. Ik durf weer naar bed te gaan [lees meer...]en ben niet meer angstig. Voor mij een live saver!
17-12-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Na drie jaar lang ernstige slapeloosheid te hebben gehad raden mijn huisarts antidepressiva aan. Had ik dit maar eerder geweten. Ik het het gevoel mijn leven weer terug te hebben. Merk wel verschil tussen de merken, nu Sandoz en daar neem ik een half 7,5mg van voor het slapen gaan. Als ik het vergeet merk ik het meteen en kom niet in slaap. Voor dit medicijn alles geprobee[lees meer...]rd benzo's, zollidem, slaap cursus en mindfulness. Was echt ten einde raad en dit heeft weer hoop gegeven.
22-10-2019

04-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Helpt uitstekend tegen slapeloosheid. Geen ernstige bijwerkingen, alleen wat meer dromen.
04-06-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ivm depressie en paniekaanvallen en slecht slapen 3 maanden lang Mirtazapine 7,5mg gebruikt. In het begin reageerde ik heftig op het medicijn (14 uur lang slapen en nog wat moe zijn in de ochtend) maar na een week / 10 dagen het medicijn elke avond te hebben gebruikt, sliep ik iets minder lang (8/9 uur) en werd ik smorgens niet meer zo moe wakker. Het heeft me zeker wel ge[lees meer...]holpen in deze periode zodat ik mijn rust kon pakken en aan herstel kon werken. Ik ben er niet van aangekomen en verder eigenlijk geen bijwerkingen van gehad. Ik vind het een fijn medicijn!
07-05-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Slaap goed,daarvoor geen angst nneemu overdag angstig
22-01-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds ik een depressie heb gehad lukt het me niet meer om zelfstandig te slapen (dit komt niet door afhankelijkheid medicatie). Ik word dan na 2 a 3 uur wakker. Hartkloppingen, angstig, zweten, nervositeit, piekeren) Mirtazapine geeft me rust in mijn hoofd èn lichaam, want dat staat uiteraard met elkaar in verbinding. Ben 's nachts en overdag veel rustiger en heb veel mind[lees meer...]er negatieve gedachtes. Dit is een AD waar ik nooit nare bijwerkingen van heb ervaren, behalve een opgeblazen buik en winderigheid. Maar daar kan je pepermuntolie voor slikken (tempocol) Oh en in de eerste week was ik wel best lang duf 's ochtends maar dit werd steeds minder. Mirtazapine heeft m'n extreeme nervositeit met driekwart verminderd en slaap ik bijna nooit korter dan 6 uur! Regelmatig slaap ik dus 7 uur en soms 8. Het heeft me m'n sociale leven, werk en plezier teruggegeven, waardoor ik lekkerder in m'n vel zit en daardoor meer zelfvertrouwen voel.
15-11-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Slapeloosheid. Alleen eerste paar keer hielp het enigzins. Niet zo goed als zopiclon igg. Helpt wel bij doorslapen. Vind het vooral best grappig hoeveel trek ik heb om alles te eten. Eerst nacht op mirta werd ik 4x wakker en ben ik broodjes gaan zitten smeren en eten om vv weer in slaap te vallen. Slaat echt nergens op :').
07-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Prima middel tegen slapeloosheid.
07-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Na 20 jaar ernstige slaapproblemen ben ik in 2015 in samenspraak met de huisarts begonnen met een lage dosering mirtazapine. Het werkte al vanaf de eerste dag. Ik slaap nu 6-8 uur per nacht, terwijl ik voorheen nauwelijks aan 4 uur per nacht kwam. De dosering is in al die tijd gelijk gebleven. Wel merkte ik in het eerste jaar dat ik dikker werd en ook last kreeg van vocht[lees meer...]ophopingen in mijn ledematen (enkels, voeten, handen). Door een aangepast dieet (met zeer weinig dierlijke producten) zijn de bijwerkingen minimaal. Maar dat dieet heb ik zelf moeten uitzoeken, vanuit de medische hoek kreeg ik daarover weinig tot gen feedback of tips.
06-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik een kwart van een 15 Mg tablet (dus 3,75 Mg) voor het slapen gaan. Helpt goed. Ik ben heel gevoelig voor bijwerkingen en ben daarom begonnen met 1/8 tablet gedurende 1 week. Daarna dus 1/4 en dat is voldoende om mijn slaap dusdanig te verbeteren dat ik nu voldoende slaap krijg maar niet duf overdag. Dit was ik in het begin wel maar dat trok na enkele weken weg. [lees meer...]Ook geen rusteloze benen snachts meer, alleen de eerste paar weken.
12-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Na een erg hectische periode eind aug out gegaan,Draaiduizeligheid, burn-out...zware onrust,ik kreeg oxazepam 4x 5mg. Ik gebruikte 3x 5 mg,maar werd er beroerd van en kon niet meer slapen.Ik ben gestopt oxazepam en kreeg mirtazapine sandoz voorgeschreven 15mg. Daar ik eigenlijk geen medicatie wilde,ben ik gestart half oktober met 7,5 mg en hierop slaap ik goed,dag erna w[lees meer...]el moeite om uit bed te komen.Probeer soms ook 3,75 mg,maar slaap dan toch wat minder goed! Het duffe gevoel dag erna wel wat lastig,. Tevens is er wel degelijk verschil tussen de teva,auto,sandoz....al zegt apotheek dat het niet uitmaakt De mensen die dit hebben afgebouwd,hoe hebben jullie dat gedaan???
23-12-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik 7,5 mg voor het slapen gaan sinds 3 maanden om slapeloosheid te verhelpen (ik dronk voorheen om die reden laat op de avond altijd enkele glazen wijn, vele jaren achtereen). Het werkt vanaf de eerste dag, bijwerkingen als dufheid de volgende dag na de eerste twee dagen volledig weg. Ik vind wel dat ik nu té goed slaap! Na acht uur diepe slaap zet ik als de wekker[lees meer...] gaat, alsnog die wekker op sluimeren en als er niet echt een reden is om op te staan (ik werk in onregelmatige diensten)lig ik rustig nog een paar uur in halfslaap/sluimer. Ik drink dus niet meer. Maar slaap te veel.
29-01-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik dit product sinds kort als alternatief voor Zyprexa. Mijn slaap is minder goed, maar misschien is het nog wat te vroeg om te oordelen.
24-09-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Vorig jaar al een keer begonnen op aanraden van huisarts en psychiater(die ik maar 1 keer heb gezien, alleen voor deze medicatie). Paar keer occasional gebruikt en gelijk mee gestopt omdat de bijwerkingen zo heftig waren. Was volgende dag nog erg versufd. Door aanhoudend en erger wordend slecht tot niet slapen toch weer mee begonnen, en nu elke avond 3.5mg. Doe dit nu ee[lees meer...]n paar maanden en inderdaad iets minder suf de volgende dag maar toch niet altijd mezelf. Ben in 3 maanden tijd 6 kilo aangekomen en dacht eerst dat het kwam omdat ik meer was gaan eten. Maar dat is niet de oorzaak. Let goed op wat ik eet en eet minder dan voor medicatie maar kom toch nog steeds aan. Eet ‘s avonds na warm eten niets meer. Maar het maakt niets uit. Ik kom gestaag aan. Ook merk ik dat ik me wat vlakker voel en toch heb ik laatst een woede aanval gehad zoals ik al geen 20 jaar meer gehad heb. Ben wel een beetje radeloos, hier wil ik niet mee doorgaan. Maar ben ook bang om weer niet te kunnen slapen, en dat is ook reuze slecht voor mijn gezondheid. Verder heb ik fibromyalgie en ik vind dat dit ook is toegenomen. Waar ik voorheen ook nog wel eens betere periodes kende, heb ik er nu alle dagen behoorlijk last van. Denk dat 6 kilo aankomen daar ook niet aan meewerkt. Al met al erg vervelend zo. Eigenlijk wil ik er gewoon weer mee stoppen. Heb natuurlijk alles al geprobeerd de afgelopen jaren, begonnen met meditatie en reguliere huis tuin en keukenkruiden, toen orthomoleculaire therapie met melatonine, L-tryptofaanen 5HTP en Serozol. Helaas helpt dat mijnallemaal niet. Ik wil ook niet het pad inslaan van alle “pammen” en dergelijke. Bovendien helpt dat ook niet echt, naast dat het snel gewenning geeft, slaap ik er niet goed op. Ik hoor graag of er mensen zijn die zich hierin herkennen en of er iemand een fijnere oplossing heeft gevonden....?

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum