Venlafaxine

venlafaxine

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (7 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

12-05-2020

Depressief

Ik was vanaf kinds af aan al depressief. Dit niet wetende. Ik kreeg een burn-out en deed een zelfmoord poging. Ik kreeg hulp. Veel medicatie geprobeerd. Niets deed iets voor me. Venlafaxine leek even te werken maar uiteindelijk deed het verdomd weinig. Gelukkig ben ik er op een andere manier uitgekomen. Alleen moet ik nog van Venlafaxine af. Elke avond rond 7 uur beginnen [lees meer...]de duizelingen en dan weet ik dat het weer moet innemen. Vergeet je het een keer ben je over dag de pineut. Niet handig voor op je werk. Ik val maar niet af terwijl ik veel loop en veel minder eet. Ik ben vegetariër (eigenlijk Pescetarier want ik eet wel vis tegenwoordig) en krijg veel minder calorieën binnen dan vroeger. Ik zet mijn 10.000 stappen per dag. Maar blijf rond de 100 kilogram. Mijn Libido is minimaal. Geen zin in sex. Tijd om er vanaf te raken.
08-05-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik dit middel al lang. Meerdere doseringen gehad van 37,5mg tot 300mg Beste resultaten bij 37,mg gehad. Nachtzweten beperkt tot 2 x pw Geen grote veranderingen in persoonlijkheid en gedrag Haalde beetje de randjes eraf maar niet voldoende dus vaak verhoogd en weer verlaagd. Bij hogere doseringen vanaf(75mg)was het nachtzweten zo hinderend dat het niet vol te houd[lees meer...]en was ( soms tot twee keer snachts bed verschonen en douchen) Ook werd ik bij hogere dosering enorm vlak, lusteloos moe, geprikkeld) normaal ben ik enorm actief daar bleef niet veel van over. Piekeren werd minder. De depressiviteit Steeds aanwezig. Mensen om mij heen zagen enorm verandering bij hogere doseringen. Vlak/ nergens zin in/ veel verdrietig /nergens puf voor had/ veel slaap nodig
29-04-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Had mirtazipine eerst gekregen en was ok maar mijn gewicht schoot de lucht in,20 kg op 12 maanden ,dus ik kreeg venlafaxine, opgestart met 75 mg , voelde mij nog altijd depressief,verhoogd naar 150mg plus een halve risperdal s avonds en op die manier voelde ik mij goed ,heb dit gekregen tijdens mijn 6 weken opname en had een zware diepe depressie, ik ben er sterker uitgeko[lees meer...]men en nu mits nog altijd dezelfde medicatie voel ik mij goed,de venlafaxine is naar 300mg opgedreven na een trauma ik neem nu al 20 jaar deze medicatie,ik vind het heel doeltreffende medicatie
06-04-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Heb dit middel een aantal maanden geslikt tegen een depressie, paniekaanvallen en sociale angst. In het begin slikte ik er oxazepam bij ter ondersteuning. Kreeg van de Venlafaxine een erg gejaagd gevoel en ook hartkloppingen. Na 3 maanden zouden deze bijwerkingen weg moeten zijn maar bij mij bleven ze aanhouden, hab van de dokter allerlei medicijnen gekregen om deze bijwer[lees meer...]kingen tegen te gaan zoals propranolol en metropolol. Ik heb in de periode dat ik Venlafaxine heb geslikt wel een zeer positief effect ervaren, mijn paniekaanvallen waren weg en sociale fobie ook. Ik kon alleen de bijwerkingen niet meer handelen, kon niet in slaap komen omdat mij hart klopte alsof ik aan het hardlopen was en een extreem gejaagd gevoel. Erg jammer want de positieve effecten helpte me zeer goed in het her oppaken van mijn leven. Nu ga ik over op de citropolam.
10-03-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik neem sinds mijn 16 jaar venlafaxine. Dit is inmiddels 7 jaar. De eerste jaren nam ik 150 mg, toen ik 19 jaar was 75 mg, van mijn 20 tot 22 jaar 37,5 mg en op dit moment terug 75 mg. Ik neem dit momenteel in combinatie met Sipralexa, vroeger in combinatie met Mirtazapine. Vanaf ik 150 mg neem heb ik last van hartkloppingen, trillingen, ticks aan gezicht / mond, wei[lees meer...]nig controle over lichaam. Bij 75 mg heb ik enkel last van nachtelijk knarsentanden (bruxisme), beweeglijkheid tijdens mijn slaap, restless leg syndrom Volgens psychiater heeft het geen zin om zolang dezelfde medicatie te nemen omdat je hersenen zich reeds naar deze medicatie gezet hebben en er dus geen enkel effect meer van is. Mijn huisarts is hier niet mee akkoord en wil niet dat ik stop met het innemen van deze medicatie. Bij afbouwen of vergeten van innemen medicatie voel ik meteen 'schokjes' in mijn hersenen. Precies een kortsluiting. Heel erg eng. Blijkt dat dit normale ontwenningsverschijnselen zijn. Volgens psychiater (moest ik willen afbouwen) moet ik het product kopen met afzonderlijke bolletjes in de capsule. Zodat ik iedere dag 1 bolletje minder inneem. Op die manier zou ik er het minst last moeten van hebben. Maar op dit moment is dit niet aan de orde. Zolang mijn hersenen / gedachten maar even uitgeschakeld zijn neem ik de bijwerkingen er wel bij.
08-03-2020

24-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had plots erge last van paniekaanvallen en continu angst. Het werd zo erg dat ik in een depressie raakte. Ik kreeg deze nieuwe antidepressiva. Ik gebruikte eerst een paar jaar fluoxetine en had daarna afgebouwd. Maar ik vond fluoxetine nooit effectief voor mij werken. Na ongeveer twee weken Venlafaxine slikken, was ik weer helemaal de oude. Ik was wel erg moe in het beg[lees meer...]in en mijn dromen waren erg levendig. De bijwerkingen duurden een paar weken. Ik heb geen enkele spijt van het gebruik en ik voel me supertop!
23-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben van 24/10/‘18 thuis door lichamelijke klachten overmatige stress door mijn thuissituatie en mijn verleden. Suïcide poging 5jaar terug. Doorverwezen door huisarts na insomnia. In behandeling bij de psychiater van 02/‘19 medicatie vanaf 04/‘19 en bijhorend dagelijkse neurostimulatie sessies tot heden! K heb geen psycholoog, kosten zijn t hoog! Na verschillende anti-d[lees meer...]epressiva en ook anti-psychotica genomen t hebben ben k door de hel gegaan mentaal en psychisch alles, ik ben ook HSP en overgevoelig aan medicatie maar ik heb niet opgegeven ik ben r nog altijd wat niet zo vanzelfsprekend is als man alleen en papa van 3 kinderen. Het komt r op neer dat ht voor iedere persoon anders is, maar de bijwerkingen zijn niks vergeleken met de pijn die je voelt om je kinderen achter t moeten laten! Ik neem op’t moment venlafaxine 150(ik kom van 300mg) samen met 60mg duloxetine s’morgens en nog eens 30mg duloxetine in de avond. Volgende week start ik met een nieuw medicijn esketamine, mijn verwachtingen zijn hoog want geen enkel medicijn helpt mij blijvend van mijn suicide gedachten af. Het is vreselijk die bijwerkingen maar als ht enige hulp kan bieden moet je het ondergaan, nooit de hoop verliezen! Ooit komt ht goed! Ik blijf vechten...
18-02-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik begon met slikken met een lagere dosis van 37,5 mg, na twee weken ben ik naar een dosis van 75 mg gegaan. In de eerste week had ik rotte bijwerkingen. Was erg misselijk, ik schrok steeds wakker van nachtmerries. Maar ook zag ik redelijk wazig. Ik moet wel zeggen dat het de moeite waard is om te slikken. Ik ben nu een paar maanden verder en mijn levenslust is weer [lees meer...]terug en ben weer aan het genieten. Wel zal ik aanraden om af te bouwen onder proffesionele begeleiding en zeer langzaam. Heb namelijk al van dit medicijn geleerd dat je niet zomaar kan stoppen dit geeft ernstige klachten. Ik had met name veel last van paniek, angst maar ook werd ik er beroerd van. Dit middel heb ik namelijk twee jaar geleden geslikt. Maar kreeg een terugval daarom ben ik weer op nieuw gestart met venlafaxine.
28-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

10 jaar geleden werd mij de venlafaxine voor geschreven door mijn huisarts. Eigenlijk wou ik geen antidepressiva slikken omdat ik in het verleden genoeg nare ervaringen heb gehad bij een naaste die anti depressiviteit slikte. Maar ik had eigenlijk geen andere keuze omdat het psychisch niet lekker met me ging. Er gebeurde zoveel narigheid in mijn leven, ik werd depressie[lees meer...]f en ik wou rust. 10 jaar heb ik het geslikt, tot ik de regie zelf in handen wou hebben. Na verschillende operatie’s achter de rug gehad te hebben, vond ik dat het genoeg was , ik wou geen “troep” meer in mijn lichaam en besloot ik om te gaan afbouwen met de venlafaxine... nou viel dat even vies tegen! Zoveel nare bijwerkingen, ik voelde me zo ellendig erbij dat ik het maar weer ben gaan gebruiken. Ik ben me er verder in gaan verdiepen en kwam erachter dat er een taperingstrip bestaat om geleidelijk te helpen bij de afbouw van de venlafaxine, Deze kan je alleen verkrijgen via de regenboog apotheek. Ik heb deze via mijn huisarts aangevraagd ( hij wist niet van het bestaan af van deze taperingstrip) In 28 dagen ben ik gaan afbouwen van 37,5 mg. naar 0! Inmiddels ben ik 9 weken verder na mijn volledige afbouw van de venlafaxine, dus 9 weken slik ik helemaal niets meer. Hoe ik me nu voel? Ik vind het zwaar, heel zwaar! Ik heb veel last van somberheid, depressieve gedachtes, ik ben heel emotioneel en kan van weinig dingen meer genieten. Ik heb een gezin en ook mijn man en kinderen zien mijn verdriet, mijn strijd....dit maakt het allemaal niet makkelijker. Ik ben inmiddels begonnen met een cursus mindfulness, dit verlicht iets, maar minimaal! Elke ochtend wordt ik weer wakker met dat nare gevoel. Ik weet even niet wat ik moet gaan doen, terug aan de venlafaxine? Het nog even de tijd geven, of gaan kijken voor een andere antidepressiva? maar zoals ik me nu dagelijks voel is ook niet echt een pretje. Heeft iemand advies?
17-01-2020

Depressief

Wat rommel, veel bijwerkingen en na 4 maand nog steeds weinig verbetering. Wil er van af maar stoppen is heel lastig
06-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)

Heftige bijwerkingen. Geen positief effect. Op het moment dat ik eindelijk mocht afbouwen kreeg ik weer energie en voelde ik mij stukken beter. Gedurende de gehele gebruiksduur een soort van elektrische schokken door mijn hersenen enige uren voordat ik de volgende dosering in moest nemen.
08-12-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb dit "medicijn" 6 maanden gebruikt (55 mg) en ben nu gelukkig zo sterk dat ik ermee gestopt ben sinds 3 dagen. In 5 weken afgebouwd van 30 mg naar 0. Het enigste positieve waar dit chemisch spul me mee heeft geholpen is dat het rustiger in mn hoofd werd. Daarnaast eigenlijk alleen maar negatieve bijwerkingen : slechter inslapen, toename gewicht met 8-9 kilo, verminde[lees meer...]rd libido en duizeligheid. Dus een medicijn zou ik het niet durven noemen. Door therapie en een goede homeopaath heb ik gelukkig wel de stappen vooruit kunnen zetten zodat ik kan stoppen met deze troep. Het is een heftig middel, dus bouw het langzaam af als je er mee stopt!
30-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb hier al eerder mijn verhaal gedeeld, aan het begin van het gebruik en ik denk een paar jaar geleden ook. Inmiddels zit ik er zo'n 6 jaar aan. Terwijl je het eigenlijk maar 1 jaar mag gebruiken. De reden dat ik opnieuw een review schrijf, is vanwege de bijwerkingen op de lange termijn. Ik denk dat het goed is dat mensen dit weten, vooral vrouwen. Vorig jaar begon[lees meer...] ik menstruatieklachten te krijgen. Van helemaal niet ongesteld worden in een maand naar om de week ongesteld worden. Nu is het 'stabiel' dwz: ik word nu standaard 2x per maand ongesteld. Volgens mijn huisarts komt het door het langdurige medicijngebruik. Je kan je voorstellingen dat de menstruatieklachten voor enorm veel stemmingswisselingen zorgen.. Op het hoogst zat ik op 225mg. Vorig jaar ben ik begonnen met afbouwen van 37,5mg per dag naar 37,5mg om de dag. Mijn dokter zei dat dit kon binnen 2 weken. De vorige afbouwingen gingen redelijk. Maar dit keer was het echt vre-se-lijk!! Ben nog nooit zó ziek geweest. Naast koorts, misselijkheid en overgeven, was ik ook erg gevoelig voor licht en geluid. Ik kreeg een spastische rechterarm, die uit het niets ineens bewoog zonder dat ik dat zelf stuurde. Vreselijke hoofdpijn en vermoeidheid. Het heeft 6 weken geduurd. Momenteel in een flinke dip, waarschijnlijk seizoensgebonden. Maar ik wil graag verder afbouwen, dit medicijn heeft me weinig goeds gebracht. Dit keer wil ik het proberen met taperingstrips, waarbij men naar zeggen weinig tot geen ontwenningsverschijnselen krijgt. Het proberen waard dus.
13-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

na lang wikken en wegen ben ik vijf jaar geleden toch maar (weer) aan de anti depressiva gegaan. Eerder, in 1999, gebruikte ik ook anti depressiva naar aanleiding van hevige burn out verschijnselen. Na de eerste twee weken Venlafaxine in een lage dosering, constateerde ik zelf dat dit middel niet geschikt was voor mij. Helaas dacht mijn huisarts daar anders over en advisee[lees meer...]rde mij door te gaan. Ik wist niet wat ik ermee aanmoest, depressief zijn is ook geen feest (en ik kende mezelf niet anders als depressief), dus vertrouwde ik mijn huisarts. In de afgelopen vijf jaar is de dosering verhoogd en weer verlaagd (afgestemd met een psychiater), ook al was mijn vraag duidelijk: help mij van deze medicijnen af! Ok, nu heb ik dus zelf de beslissing genomen af te bouwen. Ik heb mijn huisarts ervan op de hoogte gebracht en ga periodiek naar hem toe om te vertellen hoe het gaat (met mij). Ik maak de capsule open, haal de drie pilletjes eruit en hak een pilletje in tweeën. Afbouwen als volgt: 3, 2,5, 2, 1. 1 is wat ik nu gebruik, dat is dus een derde van 37,5mg. Ik heb me nog nooit zo goed en fit gevoeld. wat ik er wel bij vermeld is dat ik diepgaand zelfonderzoek naar mijn gevoelens heb gedaan en dat ik tot bepaalde inzichten ben gekomen. Ik denk dat dat van groot belang is om goed af te kunnen bouwen. De ad onderdrukt je woede/verdriet en dat is precies wat je WEL moet willen voelen. dat heb ik gedaan en voel me nu echt veel beter. Ik zeg niet dat ik nooit meer een rotdag heb, maar ik kan nu met mijn gevoelens omgaan...voelen dus!
06-10-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Neem dit medicijn al 17 jaar (75mg), ben heel tevreden, heb lichte bijwerkingen, soms een droge mond, in het begin van inname enorm zweten, beetje moe, hoge cholesterol, sinds een 8 a 10 jaar is de gewichtstoename maar 5kg, maar ben, ondanks nog steeds de verhoogde eetlust, streng beginnen letten op mijn voeding, doe je dit niet, dan kom je naast de gebruikelijke bijwerkin[lees meer...]g met gemak 10 kg of meer aan. Vaak afgebouwd en gestopt, maar ben genetisch belast en de psychische klachten kwamen daardoor gewoon weer terug. Voel me veel beter, de dagelijkse confrontatie met psychisch gerelateerde euvels zal altijd een beetje blijven, maar ik kan het, dankzij deze pil+ eigen zelfbewustzijn, een betere plaats geven in mijn leven. Neem het tesamen met Lambipol 200mg (stemmings stabilisator, bipolaire stoornis)

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum