Venlafaxine

Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

24-05-2019

Postnatale depressie

Opstartfase vond ik zwaar. Ik startte op een moment dat het al niet goed met me ging en ik geen eetlust had en veel last van spanningen. Zwaar aan de opstartfase vond ik de toenemende angst en spanning in de eerste twee weken. De rillingen door mijn lijf. Misselijkheid, heb twee weken lang nutridrink gebruikt, omdat eten niet lukte. Was de eerste twee weken ook erg emotion[lees meer...]eel. Benzodiazepine hebben geen effect bij mij, dus het was even doorbijten. Ik gebruik het nu vier weken en begin nu de positieve effecten ervan te merken. Ik ben rustiger, hartkloppingen zijn minder. Ik kan weer functioneren en voor mijn dochtertje zorgen. Ik ben tevreden met het medicijn. Het is even een kwestie van doorzetten!
10-11-2017

Postnatale depressie

Na geboorte van mijn dochter een postnatale depressie gehad. Na maanden zoeken naar de juiste medicatie en dosering is er door de psychiater gekozen voor Venafaxine. Dosering langzaamaan opgehoogd en eindelijk na 9,5 maand zijn mijn stemming en gedachtes stabiel en kan ik eindelijk genieten!
09-11-2017

Postnatale depressie

Ik heb nooit last gehad van depressies. Wel had ik af en toe angstklachten, maar daar kon ik op een gegeven moment goed mee omgaan. Tot na mijn bevalling. Ik kreeg toen rare klachten. Kon niet meer tegen drukte, kon niet meer werken, concentratieproblemen, somber etc. 1,5 jaar lang heb ik van alles geprobeerd. Therapie, massage, stamceltherapie, rust, hardlopen...niets hie[lees meer...]lp echt. Tot de huisarts antidepressiva voorstelde. Ik begon met citalopram. Dit was voor mij helemaal niets. Ik kreeg enorme paniekklachten. Toen dacht ik, dit nooit weer. De huisarts schreef toen Venlafaxine voor. Ik haalde de medicijnen op, maar dacht; ik neem die zooi niet. Toch na een aantal weken zonder verbetering besloot ik het nog 1 keer te proberen en nam Venlafaxine. De volgende dag had ik meteen meer energie. Maar de dagen daarop werd ik juist heel moe en duf. En toen na een aantal dagen merkte ik verbetering. In mijn stemming, ik had weer zin om dingen te doen, wilde weer aan het werk. Het is ongelofelijk wat voor fantastisch effect dit geneesmiddel op mij heeft! Hopelijk zet dit door want heb het gevoel dat het de goede kant opgaat.
01-12-2016

Postnatale depressie

Reeds een 18 jaar neem ik Venlafaxine 75 mg nu 2 x per dag, en sindsdien geen zware depressies gehad. Reeds 3 depressies gehad voor ik Venlafaxine ben beginnen te nemen wegens een post natale depressie. Ik moet zeggen Venlafaxine heeft mijn leven gered.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum