venlafaxine

Postnatale depressie (7 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

15-04-2021 | Vrouw | 42
venlafaxine (75mg)
Voel me veel rustiger, kan beter relativeren en mijn emoties zijn normaal en absoluut niet afgezwakt. Ik voel me een gelukkiger mens en wil niet meer anders

15-02-2021 | Vrouw | 60
venlafaxine (75mg)
Ruim 20 haar gebruik ik 75 mg per dag naar volle tevredenheid. 6 weken na start veel bijwerkingen en echt heftig maar daarna ging het beter tot heel goed ruim 20 jaar. Sinds een paar maanden kwamen er weer klachten, angstig, duizelingen, zweten, hyperventilatie. Zo erg dat ik nu moet ophogen met 37,5 mg Ik ben er nu pas 2 dagen mee bezig maar zo bang voor weer ernsti[lees meer...]ge bijwerkingen. Iemand hier ervaring mee?

11-02-2021 | Vrouw | 28
venlafaxine (75mg)
Ik wil graag mijn positieve ervaring over dit medicijn delen. Ik ben 28, ik gebruik dit medicijn nu 2 jaar. Ik ben er zo mee geholpen omdat ik zoveel spanning in mijn lichaam had. Het voelde al die jaren alsof er 2 bakstenen op mn schouders lagen. Ik legde altijd uit dat ik me voelde als iemand die onder stroom stond. Als je me aanraakt dan krijg je een schok, zoveel spann[lees meer...]ing. Daarnaast alleen maar piekeren en angstgevoelens. Omdat mijn zus dit middel ook gebruikt was de keuze makkelijk. Ik heb in het begin even moeten vogelen wanneer ik het innam; s avonds bleek een slecht idee. Ik lag er de hele nacht wakker van en had onrustige benen. Dat probleem is opgelost toen ik de tablet in de ochtend ben gaan nemen. Sindsdien werkt het middel goed. Meer ontspannen lichaam en angst en paniekgedachtes komen maar gaan ook gelijk weer weg. Na 2 jaar zijn ze er nu bijna helemaal niet meer. Mijn seksleven is er door verbetert omdat ik me nu veel meer ontspannen voel. Dit alles natuurlijk samen met psychotherapie. De vertrouwde formule 'pillen en praten'. Soms als ik erachter kom dat ik een tablet ben vergeten merk ik dit wel de dag erna. Ik word dan vooral duizelig alsof ik wolken in mn hoofd heb en gewoon niet zo lekker. Dit trekt meestal in de loop vd dag weg omdat ik de gift weer heb ingehaald. Mijn advies; laat je vooral niet zo afschrikken door al het negatieve wat je leest. Gun jezelf een meer ontspannen leven. Als dat met 1 tablet per dag kan ga er dan voor! Wij angstige kippies zijn natuurlijk nog sneller afgeschrikt door al die bijwerkingen. Maar het is de moeite waard om het te proberen.

23-01-2021 | Vrouw | 38
venlafaxine (75mg)
Ik ben in 2003 begonnen met efexor 150mg voor angst en paniekstoornis, en heb het tot 2012 gebruikt, het verlichtte de klachten aanzienlijk en kon redelijk functioneren, met af en toe een paniekaanval. In 2012 afgebouwd ivm met kinderwens, afbouwen was vreselijke en de klachten kwamen in grote mate terug, dus samen met de psychiater besloten over te stappen op sertraline, [lees meer...]daarmee mag je zwanger worden, dit ging heel goed, de sertraline werkte nog beter dan de venlafaxine en heb 7 jaar geen klachten gehad en 2 gezonde kinderen gekregen. In mei 2019 begonnen de paniekaanvallen weer terug te komen, er was inmiddels ook een eierstok weggehaald dus dacht dat het door verandering in hormonen kwam. De paniekaanvallen kwamen steeds vaker en ook begon ik mij overdag steeds ziekig te voelen ( gegeneraliseerde angst) na overleg met de huisarts dosis sertraline verhoogd naar 100mg, dit had na 6 weken geen effect dus besloten af te bouwen. Heel langzaam, in 4 maanden en in maart 2020 laatste sertraline, ging de eerste weken heel goed, maar na een paar weken werd ik wat onzeker en boos en heel impulsief, naast de nu dagelijkse paniekaanvallen. Na overleg met de ha begonnen met fluvoxamine, was geen succes en kreeg rare vlekken, overgestapt naar fluoxetine, kreeg een allergische reactie en weer getopt na 5 weken. Besloten maar even niks qua medicijnen te doen en aan te melden bij een psychiater, er is een lange wachtlijst en kreeg van de ha oxazepam en xanax om de tijd te overbruggen. De angst en paniek was zo groot dat ik alleen nog maar op bed lig en daar ook de ene na de andere paniekaanval kreeg, heb een online cursus gevolgd en wat levensstijlaanpassingen gedaan maar ook dit was niet zaligmakend, mijn lichaam is overgevoelig voor de noradrenaline en alles doet pijn, en door een tekort aan serotonine ( zit in de familie) word ik zo onzeker en angstig dat ik mn lichaam niet meer vertrouw waardoor ik depressief word. Wat een buttjaar! Dus bedacht ik me een 2 weken geleden opeens, heej waarom niet weer venlafaxine? Dus de ha gemailt en begonnen met een lage dosis 37,5, er zijn zeker wat bijwerkingen maar er is al een heeeel klein beetje meer rust in lichaam en geest, vanaf vandaag naar 75mg, en heb een beetje gespannen gevoel in mn lichaam, typische bijwerking, dit wil ik 2 weken zo aanhouden en dan eventueel nog ophogen naar 150. Misschien met een tussenstap om de bijwerkingen te minimaliseren. Ik heb ook nog de xanax die ik 2a3 keer in de week gebruik om goed te slapen en als ik me niet goed voel overdag een beetje. Uiteindelijk hoop ik die niet meer nodig te hebben. Ik vind het heel jammer dat ik toch weer afhankelijk ben van de medicijnen om een ‘gewoon’ leven te kunnen hebben, maar zonder is echt niet te doen, So be it!

21-01-2021 | Vrouw | 42

21-01-2021 | Vrouw | 42
venlafaxine (75mg)
Na 18 jaar paroxetine te hebben geslikt voor sociale fobie en angsten 4 jaar geleden in een depressie gekomen mede door omstandigheden, flink overspannen en angstig via de psychiater over op venlafaxine. Venlafaxine zorgde ervoor dat ik wel milder werd als toen bij de paroxetine, libido een stuk verbeterd maar verder altijd zeer gejaagd, erg slecht slapen en gevoel door te[lees meer...] draaien, hoge bloeddruk, ik probeerde al jaren aan te geven aan huisarts het gevoel te hebben alsof er een knop werd ingedrukt wat mij zo enorm gespannen maakte, maar alles werd nog steeds op de omstandigheden gegooid, terwijl ik daar alles aan deed om uit te komen, en ook het gevoel had uit te zijn, alleen dat doorgedraaide gevoel bleef, totdat ik vorig jaar oktober op de 1e hulp belande met hypertensive crisis(204/125). door naar de internist, tja misschien proberen af te bouwen want kan hoge bloeddruk geven. van 150 afgebouwd naar 37.5 mg over naar citalopram, nou werd zeer agressief, ik ben normaal de geduld zelf, maar mijn man en dochter hadden zoiets, alsjeblieft stop hiermee, opnieuw overgestapt naar sertraline, nu sinds 2 weken op 25 mg. Dat gejaagde gevoel is weg!, Bloeddruk is goed! Ik slaap weer sinds jaren en de pijnklachten in mijn spieren en gewrichten is met 80% afgenomen. Nu alleen somber en erg gauw geïrriteerd, moet opbouwen naar de 50 mg, maar zit te denken om er helemaal mee te stoppen. Maar ook dit beangstigt mij, alhoewel ik een stuk rustiger ben als bij venlafaxine gebruik

09-01-2021 | Vrouw | 31
venlafaxine (37,5mg)
Hoi, Voor dat je begint met lezen, mijn (redelijk positieve) ervaring met dit medicijn is puur gebaseerd op mijn ‘klachten’ : DEREALISATIE & ANGST/PANIEKSTOORNIS. Ik heb zelf onwijs vaak op deze site gekeken, in de hoop om wat positiefs te lezen over dit medicijn en vooral te lezen dat er mensen waren die geen bijwerkingen ervaarde van dit medicijn. Succesverhalen d[lees meer...]us... Ik ben 31 jaar, en kreeg dit medicijn voorgeschreven door mijn huisarts. Maar ik durfde het niet in te nemen... niet omdat ik slik-angst heb, maar veelte bang voor de bijwerkingen en dat het pilletje mij over zou nemen en ik dus de controle zou verliezen. Ik heb dan ook een angst-stoornis, dus ik wil graag zelf de controle houden over mijn lichaam en wat er gebeurd. En ik was onwijs bang dat de derealisatie erger zou worden, wanneer ik dit medicijn zou slikken. Maar ik kon niet meer, ik wachtte al ruim een half jaar, op therapie bij een grote GGZ instelling. Er werd van alles beloofd, toen ik eindelijk op gesprek kon komen, was toch het behandelplan wat ze voor ogen hadden niet het beste voor mij. Dus ze zouden mij binnen een week meer laten weten... dit is 4 maanden geleden, en ik heb nog steeds niets gehoord! Ik kon niet meer, de angst nam mijn lichaam over, alles vond ik eng. Bewegen, draaien, lopen.. de derealisatie was vreselijk, alsof ik dood aan het gaan was. De paniekaanvallen werden erger en erger, tot 2 keer toe dacht ik ‘maar nu ga ik echt dood’. En toen dacht ik, hoeveel erger kan het nog worden, kom maar op met die medicatie. Niet over nagedacht, ‘s ochtend ingenomen en mijn bed in gegaan. Ik ben begonnen met 37,5 mg. En wow... naast de bijwerkingen, die echt niet grappig zijn, voelde ik mij best snel een ander mens! Ik lachte weer, had weer zin in van alles, het leven werd weer mooi en niet eng!! En de derealtisatie, die was (en is) vrijwel weg, sinds ik de medicatie slik. Inmiddels zit ik op 75 mg, ik neem ‘s ochtends 2 capsules in van 37,5 mg. Ja, ik weet dat er ook capsules bestaan van 75 mg.. maar dit vind ik zelf fijner. Of ik nu op de juiste dosering zit, ik denk het wel. Merk ik toch weer vervelende klachten, dan bel ik met de huisarts en overleggen we, of we toch weer wat moeten verhogen. Vanuit mij, dus een positief verhaal. En ik gun jou, jij dit dit leest, dezelfde ervaring. Want je bent niet voor niets gaan googlen over dit medicijn :) Heel veel succes, en je bent sterker dan je denkt. Als ik dit kan, kan jij het helemaal! :) (Ik weet nog niets over de afbouw van dit medicijn, en dat boeit me ook nog even niet.)

19-10-2020 | Vrouw | 37
venlafaxine (150mg)
Ik heb Venlafaxine 150 mg een half jaar geslikt en zag erg op tegen het afbouwen, maar heb daar een hele positieve ervaring mee. Van 150 naar 112,5 naar 75 naar 37,5 weinig problemen gehad, alleen steeds de eerste week een wat brak gevoel. Dat laatste stuk, van 37,5 mg naar 0 is het spannendst, dat heb ik met taperingstrips van de Regenboogapotheek gedaan, dat kun je zo g[lees meer...]oogelen. Dan bouw je heel langzaam af, in 3 maanden, elke dag een klein stapje. Ik heb weinig last gehad van onttrekkingsverschijnselen, alleen wat vermoeidheid. Nu ben ik er helemaal vanaf en mis ik het ook niet meer. Het middel heeft me geholpen in een lastige tijd, en ik las er toen heftige reviews over, maar met de taperingstrips is afbouwen dus echt goed te doen. Hopelijk stelt het je wat gerust om dat te lezen.

08-09-2020 | Vrouw | 52
venlafaxine (37,5mg)
Stop met dit middel,en ga weer leven voelen de zon en kleuren zien alles word afgevlakt en als je wilt stoppen word je gek.Ben met taperingsstrip gestopt Apotheek maakt deze.Heb venlafaxine 9 jaar.gebruikt.Helaas niet t juiste medicijn voor mij.

05-08-2020 | Man | 50
venlafaxine (225mg)
ik kreeg weer depressieve klachten waardoor ik meer lorazepam ging gebruiken. ook was ik erg nieuwschierig wat een andere depresieva voor me zou kunnen betekenen. hellaas heb ik maar 4 weken de nieuwe medicatie gebruikt (fluvoxaminemaleaat mylan) omdat ik heel veel last kreeg van gloeiend hete voeten, terwijl ze koud aanvoelden. nu weer op naar een andere mecidatie.

12-05-2020 | Vrouw | 28
venlafaxine (37,5mg)
Beste, Ik neem sinds 3 weken venlafaxine 37.5mg, eerste weken leken goed te gaan. Wat afvlakking en rustiger, nauwelijks bijwerkingen (buiten droge mond en meer naar toilet moeten gaan). Nu heb ik het gevoel dat de sombere gedachten meer terugkomen en ik precies meer angsten heb.. herkent iemand dit? Zou dit kunnen omdat ik nog in de eerste weken zit of mijn dosis te l[lees meer...]aag is?

22-04-2020 | Vrouw | 24
venlafaxine (75mg)
Ik was 21 toen ik begon met dit medicijn, na 1 jaar geworsteld te hebben met angst, depressie en paniek. De opbouw was vreselijk, ik kreeg er suïcide gedachtes van. Hier was ik niet op voorbereid, dus ik dacht dat ik me echt zo voelde. De angst en depressie waren erger dan ooit. Uiteindelijk, na een week of 4, voelde ik me herboren. Ik kon eindelijk leven zonder te piekere[lees meer...]n. Wat een verschil! Dit medicijn heeft me enorm door een moeilijke periode heen geholpen, en ik zou het zeker aanraden. Alleen, ben alsjeblieft voorbereid op de eerste 4 weken. Die zijn echt vreselijk, dit is niet je depressie of je angst die praat, maar de medicijnen! Probeer als je je heel slecht voelt tegen jezelf te zeggen, dit zijn de medicijnen en is maar voor even! Ga er niet naar handelen! Geloof me, na die opbouw weken, krijg je een veel rustiger leven ervoor terug! Ook kan het zijn dat door wisselingen van het merk, je je slechter kan voelen. In principe zit in ieder merk dezelfde werkzame stof, maar sommige mensen zijn er toch gevoelig voor. Heb je een merk wat fijn voor jou werkt (voor mij was dit Focus) dring er dan bij je apotheek op aan dat je dit iedere keer wilt. (Ik kreeg weer paniek, achteraf was de oorzaak de wisseling van Focus naar Mylan)

05-04-2020 | Man | 58
venlafaxine (75mg)
Na nare gebeurtenissen een depressie paniekaanvallen angststoornissen deze periode heeft mij 5 jaar van mijn leven gekost, toen toch maar de stap naar de dokter gemaakt om toch maar te beginnen met een AD kreeg venlafaxine langzaam opgebouwd naar 75 mg is een hele lage dosis er ging een wereld voor me open was weer de ouwe heb het weer gezellig en ben weer gelukkig. Zwee[lees meer...]t alleen veel s’nachts en minder zin in sex maar dat neem ik op de koop toe. Blij dat ik deze stap genomen heb en een compliment voor de Dokter.

26-03-2020 | Man | 23
venlafaxine (75mg)
Vandaag is mijn eerste dag dat Ik dit medicijn heb gebruikt en Ik heb al nare bijwerkingen, zoals misselijkheid , kots gevoel en Vieze smaak bij het slikken , hebben jullie dit ook gehad en hoelang kan het duren Ik slik 75mg

20-02-2020 | Vrouw | 37
venlafaxine (37,5mg)
Begonnen op mijn verjaardag met het middel. Ik was heel sceptisch over het slikken van antidepressiva. Ik top al jaren met angsten en paniek, niet zozeer dat het zo erg is dat ik nergens naartoe ging. Integendeel ik zocht alles op, ook waar ik angst voor heb en onderging het. Meerdere keren behandelingen gehad, maar in tijden van stress had ik hier niets aan. 'Het ligt [lees meer...]als een prooi in het gras mij op te wachten om mij te bespringen' . Zie ik het, het is altijd aanwezig die stomme angst en paniek. Ik was er zo zat van, dat ik de stoute schoenen heb aangedaan. Dag 3 ik heb nog steeds geen spijt, had hele nare bijwerkingen verwacht, maar het valt me 200% mee. Ik ben een beetje high, en soms misselijk en hoofdpijn....thats it! Mensen laat je vooral niet lijden door alle negatieve berichten, beheers angst/paniek/depressie je leven? Probeer het en ervaar wellicht een ander leven, het leven is al zo kort!

14-02-2020 | Vrouw | 60
venlafaxine (75mg)
Sinds 2005 slik ik Venlafaxine en ben erg tevreden over dit middel. Voorheen werd ik jarenlang wakker met buikpijn (angst voor de dag, angst voor het leven) en dat was een heel naar gevoel! Therapie heeft me toen zeker goed geholpen maar de Venlafaxine heeft me uiteindelijk het beste geholpen. Mijn leven is er zoveel op vooruit gegaan.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum