ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3
23-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Oorspronkelijk depressieve klachten, daarvoor heb ik eerst Paroxetine gekregen, 20 Mg per dag . Geen fijne ervaring in mijn geval! Paroxetine maakte vlak, soort van verdoofd alsof ik werd bedekt door een zware deken gestopt eind 2010 later bleek dat vooral angst paniek een grote rol speelde dat bleek in 2011. Mijn arts schreef me toen Venlafaxine voor!! Venla[lees meer...]faxine! Ik zeg dat bleek mijn ‘redding’ ! Nu 2018 gebruik ik dit medicijn nog steeds. 150 Mg per dag.Ik ben nog steeds blij, vooral doordat m’n gevoelens puur en echt blijven. ( “Geen verstikkende deken”.. zoals bij paroxetine ) Helder, rustig en positief. En in tegenstelling tot wat er wordt gezegd..... Mijn libido is ok. Dus alleen maar positief
03-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Goedendag, Ik heb nu al een aantal jaar venlafaxine retard geslikt. Aangezien ik al een paar keer ben gestopt met de medicijnen, leek het me dus in eerste instantie niet handig om het weer te proberen. Nu ben ik in mijn vakantie gestopt. Dat ging opzich redelijk. Tot ik weer moest werken. Toen ging het toch weer op en neer. ‘S ochtends toch wel erg last van emotie[lees meer...]s. In de middag een flinke hoofdpijn. Ik kom er nu wel achter dat het een hele opgave is om te stoppen. Ik snap alleen niet goed waar die hoofdpijn vandaan komt. Iemand daar ervaring mee?
02-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een misdiagnosing Myocardinfarct , raakte ik de weg kwijt. Hierna aan de oxazepam gezet waardoor ik nog veel meer ontspoorde. Arts vermoede angststoornis, wat in feite simpelweg negative effecten waren van de medicatie. Schreef me Venlafaxine voor, totaal radeloos werd ik er van en geloofde mijn huisarts. Toen hij wilde ophogen Venlafaxine, sputterde ik tegen. Dit vond [lees meer...]hij niet correct en sommeerde bijna dan ik dan maar mee Oxazepam moest gaan nemen. In plaats van dat te doen ben ik de oxazepam gaan afbouwen op eigen initiatief wat niet makkelijk was. Hierna voelde ik me meer terug mezelf. Dus besloot ook de venlafaxine af te bouwen, maar daar was de arts fel op tegen of uiteindelijk werd me geadviseerd om de dag te gaan slikken. Absurd, gezien de korte halfwaardetijd, dus ik besloot 10 korrels per twee weken af te bouwen. Ik wilde dit gif uit mijn lijf na vier maanden. Ik heb er een half jaar over gedaan om eraf te komen, en het heeft me vermoedelijk een heel mooi contact met iemand gekost, waardoor ik het moeilijker kreeg toen ik eenmaal was gestopt. Tijdens de afbouw was het een ramp, met alle bovengenoemde bijwerkingen. Bedankt venlafaxine, bijna een jaar verklood van mijn leven en mogelijk ook een liefde.
17-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had erg last van de bijwerking 'dromen'. In mijn geval werden dit door de paniek bijna altijd nachtmerries. Gelukkig heb ik nu een ander medicijn erbij die de nachtmerries stoppen.
17-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

5 jaar geleden ben ik ermee begonnen, de week nadat ik hoorde dat mijn moeder een hersentumor had. Ik heb een angststoornis al sinds mijn 12e ongeveer. Ik ben al heel wat keren er cold turkey mee gestopt van 150mg naar niks (slechtste advies ooit trouwens, nooit doen). De ontwenningsverschijnselen waren zo vreselijk, uiteindelijk dan toch volgehouden, maar dan na 3 weken [lees meer...]kwam de emotionele na klap, enorm angstig en negatief denkend. Op advies ben ik constant maar weer opnieuw gaan opbouwen. Ik kon het niet aan. Inmiddels ben ik wel 2 jaar geleden van 150 naar 75 gegaan. Dat ging goed. Toch wil ik er ontzettend graag vanaf, wil voorgoed breken met dit rot medicijn, de angst die ik heb om een pilletje te vergeten is heel groot, als ik hem vergeet ben ik gelijk 4 dagen emotioneel van de kaart en ziek. Kan je je voorstellen als ik buikgriep heb met overgeven.... weg pilletjes, zodra ik mijn ogen sochtends open doe voel ik het kenmerkende nare gevoel al.. het is weer zo ver. Nu sinds 1 week ben ik van 75mg naar ongeveer 50mg gegaan, gewoon door steeds balletjes uit de capsules te halen. Tot nu toe gaat het buiten verwachting goed. Wel enorme hyperventilatie en emoties, maar het echte ziek zijn en misselijke valt mee. Ik doe het rustig aan, na iedere 5 dagen haal ik er 20 balletjes uit. Sinds het gebruik van venlafaxine ben ik 25kg aangekomen.
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Iemand bekend met het krijgen van gele tanden?
11-02-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn heeft mij veel geholpen de Afgelopen 1,5 jaar het was wel een zware start , nu gaat heel goed met me .ik kan nu Met 18.75 Mg afbouwen en dan over 7 weken nog een met 18,75 Langsaam afbouwen samen met de specialist Dan zitten op 187,25
28-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had al jaren last van een angst stoornis en hyperventilatie voordat ik aan dit medicijn begon. Bij het begin kreeg ik meer last van de klachten. Je denkt dat het nergens naar toe gaat maar gelukkig na een week of vier gaat het beter. Ik ben na deze periode van de 37,5 mg naar 75mg gegaan en dit gaf ook enige terugval. Hierna werkte het medicijn bij mijn goed en heb[lees meer...] ik al jaren een te overziene angst. Een paar jaar geleden ben ik een half jaar gestopt. Na het afkicken (week of 3) kwamen de klachten weer helemaal terug. Na zes maanden ben ik weer gestart met de medicijnen. Ik Ben inmiddels 57 jaar en mijn kwaliteit van leven met deze medicijnen heeft een ruime voldoende. Angst ligt altijd op de loer maar beheerst mijn leven niet meer.
Pagina 1 van 3

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!