Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Overgang (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

11-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een heel heftige periode een angststoornis gekregen. Eerst gestart met citalopram, dit deed vrij weinig bij mij, daarna sertraline wat ook niet hielp. Volgende stap was venlaxafine, ik merkte direct verschil ik voelde me weer een beetje de oude worden. Ik slik nu 225mg per dag, heb totaal geen bijwerkingen gehad in tegenstelling tot de andere antidepressivas. Ik zag het[lees meer...] leven echt niet meer zitten, dit middel was echt mijn redding, al zou ik dit de rest van Mn leven moeten blijven slikken dan doe ik dat. Mijn angststoornis is er nog wel maar het is leefbaar geworden. Ik raad wel echt ook cognitieve therapie erbij aan want dat helpt in sommige moeilijke momenten ook goed.
03-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Hallo, Mijn vriendin moest dit beginnen nemen omdat ze zelfmoordgedachten kreeg. Dit doordat ze geen toekomst meer zag met haar angsten voor op straat te komen ... De dokter heeft dit voorgeschreven gehad of het gewoon een voedingssupplement is. Je depressieve klachten kunnen wat erger worden werd er nog gezegd door de dokter. 3 dagen heeft ze het genomen en het was de [lees meer...]hel voor haar. Ik kende mijn eigen vriendin niet meer. Angst, zweten constant, 4kg vermagerd door geen hongerlust, jeuk en branderig gevoel, constant huilen en haar zelf niet meer voelen. Dankzij al die bijwerkingen heeft ze zelf eigenhandig beslist ermee te stoppen in samenspraak met de dokter ook wel. Dat geeft haar nu meer kracht het puur natuur te doen. We gaan op reis, mediteren , boeken lezen en geen druk. Ik was heel hard tege zo een medicatie en nu nog veel harder. Geef je zelf tijd, ademhalingsoefeningen , en mediteer en lees een boek ‘de kracht van het nu’ om mee te beginnen. Ik zelf heb ook een depressie gehad en met de nodige tijd heb ik mij door aan kleine positieve dingens me terug naar boven kunnen trekken. En ben sterker dan te voor en ik ben niet afhankelijk van de medicatie. Blijf eraf mensen! Gun je zelf tijd!
28-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 23 jaar een nagenoeg normaal leven te hebben geleefd dankzij dit middel, is bij mij een leververvetting geconstateerd. Dit staat niet in de bijsluiter dus heb de apotheker gevraagd dit te onderzoeken. En inderdaad, in sommige gevallen kan dit optreden. Normaliter krijg je alleen een leververvetting bij overmatig alcoholgebruik, dit is bij mij absoluut niet het geval![lees meer...] Ben inmiddels 1.5 jaar van het middel af en moet zeggen dat ik door een hel ben gegaan om dit af te bouwen en nu ook te moeten leven met angsten en OCD. Mn leverwaarden beginnen wel weer de goede kant op te gaan....
17-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had al tegen mijn huisarts medegedeeld niet tegen dit soort medicatie te kunnen, moest het toch nemen Met alle gevolgen van dien , ik smeekte om tegengif , pas na 5 dagen was het nog angst , paniek Nu uit mijn lijf Ik slik nu frisium en dat werkt nu goed
23-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

sinds geboorte van zoon een postnatale depressie gehad en sinds dien nog steeds zwaar op de hand en verschillende burnouts /depressies gehad.verleden 2 maal anafranil gehad,waarbij ik zeer heftige bijwerkingen van had en flexotide,maar dat was helemaal een ramp,kreeg er zelfs suïcidale gedachten van.dinds een hals jaar vrij van medicatie van anafranil.,aar depressie komt [lees meer...]toch steeds weer terug,mede door druk gezin met 2 kinderen met beperking en eigen bedrijf waae mijn man veel tijd in steekt.nu sinds 2 weken gestart met venlafaxine,eerst 37,5 mgr ivm mijn heftige reacties op medicatie en nu sinds week verhoogd naar 75 mgr.ik heb heel veel last van de bijwerkingen,moe,misselijk minder zin in eten en smaakvermindering nerveus gevoel zweten,lijken ook opvliegers,en het vervelende tintelend en prikkelend gevoel in je lijf wat vooral smorgens het ergtse is.om de bijwerkingen tegen te gaan mag ik er zonodig 3 oxazepam bijslikken,dat had ik ook bij de anafranil in het begin. is er ook iemand die veel last heeft van de bijwerkingen???ik slik het middel nog maar kort 2 weken,dus heeft ook zijn tijd nodig om te gaan werken...
12-03-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit middel nu bijna een jaar en heb effectief kunnen herstellen van een burn-out. Ik heb door dit medicijn de rust gevonden om aan de slag te gaan met ‘mijn angstklachtten. Het is niet dat ik nooit meer angst of paniek voel, maar ik heb er veel beter mee leren omgaan. Het middel brengt mijn overactieve systeem tot rust. Ik voel me weer mezelf. Het is de 2e k[lees meer...]eer dat ik dit middel gebruik. Een aantal jaar geleden naar tevredenheid gebruikt en zeer makkelijk kunnen afbouwen. Nu gebruik ik het opnieuw vanwege meerdere heftige gebeurtenissen in mijn leven. Naast dat ik wat kilo’s ben aangekomen ondervind ik geen bijwerkingen
24-02-2019

zeer tevreden
20-02-2019

Heeft mijn leven gered!
16-02-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Krijg Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen. Dot krijg ik voor: Depressie, GAS, sociale angst en een paniekstoornis. Ik merkte al gauw verbetering tijdens de opghoging. Nauwelijks bijwerkingen gehad. Eerder een ander (AD) geprobeerd had enkel de bijwerkingen. Met dit middel heb ik de juiste werking en het pakt ook meerdere klachten tegelijk aan.
30-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Werkt prima naar behoren.
23-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Zit in een zware depressie met daarbij een angst en paniekstoornis. Hiervoor heeft de specialist Venlafaxine 75 mg voorgeschreven. Tot nu toe helpt het aardig en de bijwerkingen zijn mild te noemen
23-01-2019

23-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Oorspronkelijk depressieve klachten, daarvoor heb ik eerst Paroxetine gekregen, 20 Mg per dag . Geen fijne ervaring in mijn geval! Paroxetine maakte vlak, soort van verdoofd alsof ik werd bedekt door een zware deken gestopt eind 2010 later bleek dat vooral angst paniek een grote rol speelde dat bleek in 2011. Mijn arts schreef me toen Venlafaxine voor!! Venla[lees meer...]faxine! Ik zeg dat bleek mijn ‘redding’ ! Nu 2018 gebruik ik dit medicijn nog steeds. 150 Mg per dag.Ik ben nog steeds blij, vooral doordat m’n gevoelens puur en echt blijven. ( “Geen verstikkende deken”.. zoals bij paroxetine ) Helder, rustig en positief. En in tegenstelling tot wat er wordt gezegd..... Mijn libido is ok. Dus alleen maar positief
03-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Goedendag, Ik heb nu al een aantal jaar venlafaxine retard geslikt. Aangezien ik al een paar keer ben gestopt met de medicijnen, leek het me dus in eerste instantie niet handig om het weer te proberen. Nu ben ik in mijn vakantie gestopt. Dat ging opzich redelijk. Tot ik weer moest werken. Toen ging het toch weer op en neer. ‘S ochtends toch wel erg last van emotie[lees meer...]s. In de middag een flinke hoofdpijn. Ik kom er nu wel achter dat het een hele opgave is om te stoppen. Ik snap alleen niet goed waar die hoofdpijn vandaan komt. Iemand daar ervaring mee?
02-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een misdiagnosing Myocardinfarct , raakte ik de weg kwijt. Hierna aan de oxazepam gezet waardoor ik nog veel meer ontspoorde. Arts vermoede angststoornis, wat in feite simpelweg negative effecten waren van de medicatie. Schreef me Venlafaxine voor, totaal radeloos werd ik er van en geloofde mijn huisarts. Toen hij wilde ophogen Venlafaxine, sputterde ik tegen. Dit vond [lees meer...]hij niet correct en sommeerde bijna dan ik dan maar mee Oxazepam moest gaan nemen. In plaats van dat te doen ben ik de oxazepam gaan afbouwen op eigen initiatief wat niet makkelijk was. Hierna voelde ik me meer terug mezelf. Dus besloot ook de venlafaxine af te bouwen, maar daar was de arts fel op tegen of uiteindelijk werd me geadviseerd om de dag te gaan slikken. Absurd, gezien de korte halfwaardetijd, dus ik besloot 10 korrels per twee weken af te bouwen. Ik wilde dit gif uit mijn lijf na vier maanden. Ik heb er een half jaar over gedaan om eraf te komen, en het heeft me vermoedelijk een heel mooi contact met iemand gekost, waardoor ik het moeilijker kreeg toen ik eenmaal was gestopt. Tijdens de afbouw was het een ramp, met alle bovengenoemde bijwerkingen. Bedankt venlafaxine, bijna een jaar verklood van mijn leven en mogelijk ook een liefde.
17-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had erg last van de bijwerking 'dromen'. In mijn geval werden dit door de paniek bijna altijd nachtmerries. Gelukkig heb ik nu een ander medicijn erbij die de nachtmerries stoppen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum