Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

05-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn zes jaar geslikt en onlangs gestopt. In het begin had ik veel last van de gebruikelijke bijwerkingen en nu ik ben gestopt komen deze bijwerkingen dubbel en dwars terug. Ik wil erop attenderen dat de meeste wanneer ze langer dan vijf jaar geleden dit middel slikt, dan is stoppen erg moeilijk. Slagingspercentage is maar 44%. Bezint eer gij begint.
04-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Deze medicatie werkte na 3 weken ongeveer optimaal, ik ben erg tevreden, het werkt niet perfect maar wel zeer goed dus ik ben over het algemeen heel tevreden. Ik merk dat als ik een avond wat wijntjes drink ik dit de volgende dag enorm merk. dit en ook slaaptekort hebben veel invloed op de bijwerkingen van de medicatie, zo voel ik me de dag na het drinken vaak slecht, also[lees meer...]f de medicatie dan niet werkt met vaak veel onrust en een paniekaanval als resultaat. Hierdoor heb ik mijn lifestyle aangepast en sindsdien gaat het beter.
23-08-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Lang geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen voor angsten, spanningen en paniek. Heel lang op de laagste dosis gezeten van 37,5 en 2 keer opgehoogd naar 75. Bij opbouw heftige bijwerkingen en bij afbouw heftige ontwenningsverschijnselen. Vraag me af of het medicijn nog doet wat het moet doen omdat ik eigenlijk alleen maar last vd bijwerkingen heb. Bij 75 mg waren di[lees meer...]e heftig, maar zit nu al sinds maart weer op 37,5 en nog steeds last. Van de klachten krijg ik juist weer meer angst, slechte concentratie en Prikkelbaar. Wil nu gaan afbouwen met taperingstrips. Iemand ervaring mee? En weet iemand bij welke verzekering dit (deels) vergoed wordt. 5 jaar geleden heb ik zelf zitten klooien met afbouwen en dat ging toen mis. Hoop op een reactie, want zie tegen afbouwen op, maar zo kan het ook niet verder.
17-08-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

ik heb de hoogste dosis moeten nemen in het begin omdat ik erge angst had en depressie. Het heeft nooit afdoend gewerkt, ook niet bij de dosis van 225mg, wel tegen de pijn. Elke stap in de afbouw - ik neem nu nog 75 mg- was een hel, ik wou euthanasie toen. Ik wou dat ik dit medicijn nooit had genomen en hoop dat ik er ooit nog vanaf geraak.
28-07-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

mijn verhaal komt exact overeen met die van de vrouw van 49 jr.ook ik had dezelfde ellende als zij.en ook ik heb de behandeling stopgezet en dat na 1 pil van 37,5 mg.ik ben benieuwd hoe het nu met haar gaat.
05-07-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na geruime tijd rond te hebben gelopen met angst en paniekstoornissen en het leven niet meer leuk te vinden werd door de huisarts Venlafaxine 75 mg voorgeschreven. Ik heb dit eenmalig ingenomen en ben door een hel gegaan. Voor het slapen gaan in genomen en na 3 uur wakker geworden met opvliegers. Deze opvliegers hielden continue aan met daarnaast huidpijn/tintelingen van [lees meer...]de zenuwen in mijn gehele lijf. Ook kon ik de toilet niet verlaten daar ik continu moest plassen. Advies ingewonnen bij de huisartsenpost hoe nu verder. Moest een oxzacepam 10 mg innemen om de bijwerkingen te kunnen verdragen maar mocht vooral niet stoppen met inname van de medicatie. Ben echter wel gestopt omdat ik gewoon niet meer durfde. Heb nog een week lang last van bovenstaande klachten gehad. Loop nu nog steeds met angst en panikestoornissen rond maar huisarts wil mij niet meer helpen met medicatie. Weet even niet meer hoe ik nu verder door het leven moet.
27-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik kreeg venlafaxine in een kritieke situatie tegelijkertijd met diverse tijdelijke middelen. Een nieuwe psychiater wilde mij overzetten op citolapram. Mislukte. Nu ben ik venlafaxine opbouwen een hele zware dobber. Kan niet goed vinden hoe lang dat duurt, iemand daar een visie op?
25-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na jaren Seroxat gebruikt te hebben bleek dit middel niet effectief meer. Toen overgestapt naar Escitalopram in Maart 2018. Echter bleek ook dit middel niet effectief te zijn. Dus ben ik op 7 Mei 2019 (bijna 2 maanden geleden) overgestapt naar Venlafaxine. Eerst heb ik 5 weken de startdosering van 75mg geslikt. Dit had geen enkel effect op mijn angsten of paniekaanvalle[lees meer...]n. Dus is 2 weken geleden de dosering verhoogd naar 150mg. Tot nu toe heeft dit ook geen effect. Wel heb ik sinds ik deze medicatie gebruik last van een erectiestoornis (Een erectie behouden is zeer moeilijk tot niet mogelijk), Orgasmes bereiken lukt ook niet. Verder slaap ik heel erg slecht (in slaap komen duurt uren en de slaap die ik krijg is maar van korte duur), ben ik overdag erg vermoeid, ik voel me emotioneel erg afgevlakt, en ik ben erg afwezig. Deze klachten had ik niet of in veel mindere maten met de andere antidepressiva. Morgen maar even de arts bellen en kijken hoe we nu verder gaan...
11-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een heel heftige periode een angststoornis gekregen. Eerst gestart met citalopram, dit deed vrij weinig bij mij, daarna sertraline wat ook niet hielp. Volgende stap was venlaxafine, ik merkte direct verschil ik voelde me weer een beetje de oude worden. Ik slik nu 225mg per dag, heb totaal geen bijwerkingen gehad in tegenstelling tot de andere antidepressivas. Ik zag het[lees meer...] leven echt niet meer zitten, dit middel was echt mijn redding, al zou ik dit de rest van Mn leven moeten blijven slikken dan doe ik dat. Mijn angststoornis is er nog wel maar het is leefbaar geworden. Ik raad wel echt ook cognitieve therapie erbij aan want dat helpt in sommige moeilijke momenten ook goed.
03-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Hallo, Mijn vriendin moest dit beginnen nemen omdat ze zelfmoordgedachten kreeg. Dit doordat ze geen toekomst meer zag met haar angsten voor op straat te komen ... De dokter heeft dit voorgeschreven gehad of het gewoon een voedingssupplement is. Je depressieve klachten kunnen wat erger worden werd er nog gezegd door de dokter. 3 dagen heeft ze het genomen en het was de [lees meer...]hel voor haar. Ik kende mijn eigen vriendin niet meer. Angst, zweten constant, 4kg vermagerd door geen hongerlust, jeuk en branderig gevoel, constant huilen en haar zelf niet meer voelen. Dankzij al die bijwerkingen heeft ze zelf eigenhandig beslist ermee te stoppen in samenspraak met de dokter ook wel. Dat geeft haar nu meer kracht het puur natuur te doen. We gaan op reis, mediteren , boeken lezen en geen druk. Ik was heel hard tege zo een medicatie en nu nog veel harder. Geef je zelf tijd, ademhalingsoefeningen , en mediteer en lees een boek ‘de kracht van het nu’ om mee te beginnen. Ik zelf heb ook een depressie gehad en met de nodige tijd heb ik mij door aan kleine positieve dingens me terug naar boven kunnen trekken. En ben sterker dan te voor en ik ben niet afhankelijk van de medicatie. Blijf eraf mensen! Gun je zelf tijd!
28-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 23 jaar een nagenoeg normaal leven te hebben geleefd dankzij dit middel, is bij mij een leververvetting geconstateerd. Dit staat niet in de bijsluiter dus heb de apotheker gevraagd dit te onderzoeken. En inderdaad, in sommige gevallen kan dit optreden. Normaliter krijg je alleen een leververvetting bij overmatig alcoholgebruik, dit is bij mij absoluut niet het geval![lees meer...] Ben inmiddels 1.5 jaar van het middel af en moet zeggen dat ik door een hel ben gegaan om dit af te bouwen en nu ook te moeten leven met angsten en OCD. Mn leverwaarden beginnen wel weer de goede kant op te gaan....
17-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had al tegen mijn huisarts medegedeeld niet tegen dit soort medicatie te kunnen, moest het toch nemen Met alle gevolgen van dien , ik smeekte om tegengif , pas na 5 dagen was het nog angst , paniek Nu uit mijn lijf Ik slik nu frisium en dat werkt nu goed
23-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

sinds geboorte van zoon een postnatale depressie gehad en sinds dien nog steeds zwaar op de hand en verschillende burnouts /depressies gehad.verleden 2 maal anafranil gehad,waarbij ik zeer heftige bijwerkingen van had en flexotide,maar dat was helemaal een ramp,kreeg er zelfs suïcidale gedachten van.dinds een hals jaar vrij van medicatie van anafranil.,aar depressie komt [lees meer...]toch steeds weer terug,mede door druk gezin met 2 kinderen met beperking en eigen bedrijf waae mijn man veel tijd in steekt.nu sinds 2 weken gestart met venlafaxine,eerst 37,5 mgr ivm mijn heftige reacties op medicatie en nu sinds week verhoogd naar 75 mgr.ik heb heel veel last van de bijwerkingen,moe,misselijk minder zin in eten en smaakvermindering nerveus gevoel zweten,lijken ook opvliegers,en het vervelende tintelend en prikkelend gevoel in je lijf wat vooral smorgens het ergtse is.om de bijwerkingen tegen te gaan mag ik er zonodig 3 oxazepam bijslikken,dat had ik ook bij de anafranil in het begin. is er ook iemand die veel last heeft van de bijwerkingen???ik slik het middel nog maar kort 2 weken,dus heeft ook zijn tijd nodig om te gaan werken...
12-03-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit middel nu bijna een jaar en heb effectief kunnen herstellen van een burn-out. Ik heb door dit medicijn de rust gevonden om aan de slag te gaan met ‘mijn angstklachtten. Het is niet dat ik nooit meer angst of paniek voel, maar ik heb er veel beter mee leren omgaan. Het middel brengt mijn overactieve systeem tot rust. Ik voel me weer mezelf. Het is de 2e k[lees meer...]eer dat ik dit middel gebruik. Een aantal jaar geleden naar tevredenheid gebruikt en zeer makkelijk kunnen afbouwen. Nu gebruik ik het opnieuw vanwege meerdere heftige gebeurtenissen in mijn leven. Naast dat ik wat kilo’s ben aangekomen ondervind ik geen bijwerkingen
24-02-2019

zeer tevreden