Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

15-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt omdat ik aan het afbouwen ben van deze medicijnen en als ik had geweten dat het ZO moeilijk zou zijn weet ik niet zeker of ik deze medicijnen wel ooit zou zijn begonnen. ____________________ Ik ben nu sinds 26 September van 75 Mg Venlafaxine naar ongeveer 35 Mg per dag gegaan. Dus nu 3 weken. De eerste week leek er geen verschil te [lees meer...]zijn, alleen dat ik héél erg moe was en smiddags het liefst alleen maar wilde slapen. Ook slaap ik gewoonlijk al graag vroeg maar nu was ik telkens al moe genoeg om te slapen rond 8 uur. soms 7 uur zelfs. Als ik dit probeerde uit te stellen voor een aantal uur was ik echt aan het vechten tegen de slaap, en ik wist niet zeker of ik er gewoon aan moest toe geven omdat het misschien goed was voor mijn lichaam nu deze aan het afkicken was dus ik heb de laatste 3 weken heel veel geslapen. Wel voelt het telkens alsof ik TE diep slaap en dan schrik ik wakker omdat ik bang was dat ik nooit meer wakker zou worden. Tijdens het slapen en het wakkerworden heb ik veel nachtmerries en vreemde nare gedachten wel. De laatste 2 weken zijn echt veel moeilijker geworden. Ik weet niet waarom dat zo gaat, misschien omdat mijn lichaam nu pas ECHT merkt dat er minder medicijnen binnen aan het komen zijn. (??) Ik voel mij constant alsof ik in een droom zit. (Nu ook heel erg.) Sommige dagen zijn erger dan andere. Mijn zichtsveld is donker en blurry bij de randen. Als een soort tunnelfilter. Soms worden de donkere randen zo breed dat ik bijna niks meer zie, en daar raak ik dan ook telkens van in paniek. Het lijkt of in constant aangeschoten ben of stoned. Als ik mijn ogen naar links draai gaat het beeld langzaam mee. Stelt heel langzaam scherp. Mijn ogen voelen ook te moe om telkens weer ergens naar te moeten kijken. Vaak een onverwachts overweldigend gevoel van angst en/of verdriet. Heel soms ook onverwachtse euforie. Heel intens alsof ik drugs gebruikt heb. Mijn gedachten zijn niet op orde. Ik heb telkens het gevoel dat ik de werkelijkheid verlies. De controle over mijzelf. Ik ben bang dat de donkere randen bij mijn zicht zo breed worden dat ik niets meer kan zien, en dat ik gek word. Ik voel mijn lichaam soms niet. Als ik aan het fietsen ben heb ik geen idee of ik het wel ECHT aan het doen ben. Het voelt meer alsof ik over de straat heen zweef en ik weet dan ook niet hoe ik het voor elkaar heb om goed te blijven fietsen want ik voel me dan alsof ik voor het zelfde geld zo de sloot in zou fietsen. Ik voel mij alsof mijn energy zo snel opraakt als ik bij andere mensen ben dat als ik thuis kom ik het liefst alleen maar wil staren. Soms voel ik me alsof iedereen naar mij kijkt. Alsof iedereen specifiek op MIJ let. Alsof ook de leraren weten dat er iets aan de hand is met mij. Dat ik de enige ben waar alles om draait. Dat alles om mij gaat en iedereen achterdochtig is. Als ze op hun telefoon kijken kijken ze nogsteeds naar me, in hun ooghoeken. Als ik me omdraai dan kijken ze naar mijn achterhoofd en ik voel hun ogen branden. Ik weet dat het niet zo is maar soms lijkt het wel zo. Ik vind de afkickverschijnselen erg heftig, vooral omdat ik nog niet eens HELEMAAL van de medicijnen af ben. Ik word er erg bang van en krijg constant de gedachten dat het niet de afkickverschijnselen zijn maar dat ik ZONDER de medicijnen niet kan functioneren en dat ik gek ben in mijn hoofd. Ik wil erg graag van de medicijnen af aangezien ik wil weten wie ik echt ben zonder dit heftige middel in mijn systeem, aangezien ik mij vaak voel alsof ik toch al niet weet wie ik nou echt ben. Hoe ik ben.
08-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Werkt rustgevend...….echter bij op/afbouwen veel last van bijwerkingen zoals duizelig, misselijk, braken
07-11-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Beste lezers, Op mijn 33e heb ik hulp gezocht voor depressies en angststoornis. Daarvoor 15 jaar lang alles zelf geprobeerd op te lossen met supplementen , internet en voornamelijk voeding en sport. Daarover straks meer... Begonnen met citolopram en kort erna sertraline maar beide gaven een matig effect. 3e medicijn venlafaxine( originele effexor) op gegeven momen[lees meer...]t omdat ik elke nieuwe herhaaldosis andere venlafaxine brands kreeg. Is wetenschappelijk niet onderbouwd maar bij sommige brands kwamen mijn symptomen terug. Opgebouwd van 75 mg tot 225 mg maar door bijwerkingen terug gebracht naar 150 mg voor de komende 2 jaar. In het begin merkte ik opwekkend effect maar na een tijd meer dempend effect van de antidepressiva. Op sociale vlak heeft het mij veel geholpen maar kreeg opgegeven moment indruk dat ik mij veranderende in een egoïstisch mens. Mijn bijwerkingen waren zeer lui, vergeetachtigheid en kortademigheid bij hoge doseringen. Zoektocht naar genezing heeft verder plaatstgevonden en ben gaan experimenteren met low carb, ketogeen dieet en carnivoor dieet. Daarvoor heb ik jaren het oude bodybuilding dieet gevolgd door het eten van eiwitten, koolhydraten, veel groente en weinig vetten. Mijn klachten waren brainfog, vermoeidheid, psychische klachten en last van gewrichten door het ontstoken lichaam. Door kennismaking en praktiseren met het carnivore diet was ik in staat te stoppen met gebruik van venlafaxine. Alle bovenstaande klachten namen geleidelijk af. Af en toe ga ik terug naar het oude eetpatroon maar de bovenstaande klachten komen gauw geleidelijk terug. Carnivore dieet betekend het eten van alleen dierlijke producten. Zoals vlees,vis en eieren en bij voorkeur ze vettig mogelijk om in de ketose te blijven. Op het internet kunt wonderbaarlijke verhalen lezen van dit dieet.
31-10-2019

05-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn zes jaar geslikt en onlangs gestopt. In het begin had ik veel last van de gebruikelijke bijwerkingen en nu ik ben gestopt komen deze bijwerkingen dubbel en dwars terug. Ik wil erop attenderen dat de meeste wanneer ze langer dan vijf jaar geleden dit middel slikt, dan is stoppen erg moeilijk. Slagingspercentage is maar 44%. Bezint eer gij begint.
04-09-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Deze medicatie werkte na 3 weken ongeveer optimaal, ik ben erg tevreden, het werkt niet perfect maar wel zeer goed dus ik ben over het algemeen heel tevreden. Ik merk dat als ik een avond wat wijntjes drink ik dit de volgende dag enorm merk. dit en ook slaaptekort hebben veel invloed op de bijwerkingen van de medicatie, zo voel ik me de dag na het drinken vaak slecht, also[lees meer...]f de medicatie dan niet werkt met vaak veel onrust en een paniekaanval als resultaat. Hierdoor heb ik mijn lifestyle aangepast en sindsdien gaat het beter.
23-08-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Lang geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen voor angsten, spanningen en paniek. Heel lang op de laagste dosis gezeten van 37,5 en 2 keer opgehoogd naar 75. Bij opbouw heftige bijwerkingen en bij afbouw heftige ontwenningsverschijnselen. Vraag me af of het medicijn nog doet wat het moet doen omdat ik eigenlijk alleen maar last vd bijwerkingen heb. Bij 75 mg waren di[lees meer...]e heftig, maar zit nu al sinds maart weer op 37,5 en nog steeds last. Van de klachten krijg ik juist weer meer angst, slechte concentratie en Prikkelbaar. Wil nu gaan afbouwen met taperingstrips. Iemand ervaring mee? En weet iemand bij welke verzekering dit (deels) vergoed wordt. 5 jaar geleden heb ik zelf zitten klooien met afbouwen en dat ging toen mis. Hoop op een reactie, want zie tegen afbouwen op, maar zo kan het ook niet verder.
17-08-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

ik heb de hoogste dosis moeten nemen in het begin omdat ik erge angst had en depressie. Het heeft nooit afdoend gewerkt, ook niet bij de dosis van 225mg, wel tegen de pijn. Elke stap in de afbouw - ik neem nu nog 75 mg- was een hel, ik wou euthanasie toen. Ik wou dat ik dit medicijn nooit had genomen en hoop dat ik er ooit nog vanaf geraak.
28-07-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

mijn verhaal komt exact overeen met die van de vrouw van 49 jr.ook ik had dezelfde ellende als zij.en ook ik heb de behandeling stopgezet en dat na 1 pil van 37,5 mg.ik ben benieuwd hoe het nu met haar gaat.
05-07-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na geruime tijd rond te hebben gelopen met angst en paniekstoornissen en het leven niet meer leuk te vinden werd door de huisarts Venlafaxine 75 mg voorgeschreven. Ik heb dit eenmalig ingenomen en ben door een hel gegaan. Voor het slapen gaan in genomen en na 3 uur wakker geworden met opvliegers. Deze opvliegers hielden continue aan met daarnaast huidpijn/tintelingen van [lees meer...]de zenuwen in mijn gehele lijf. Ook kon ik de toilet niet verlaten daar ik continu moest plassen. Advies ingewonnen bij de huisartsenpost hoe nu verder. Moest een oxzacepam 10 mg innemen om de bijwerkingen te kunnen verdragen maar mocht vooral niet stoppen met inname van de medicatie. Ben echter wel gestopt omdat ik gewoon niet meer durfde. Heb nog een week lang last van bovenstaande klachten gehad. Loop nu nog steeds met angst en panikestoornissen rond maar huisarts wil mij niet meer helpen met medicatie. Weet even niet meer hoe ik nu verder door het leven moet.
27-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik kreeg venlafaxine in een kritieke situatie tegelijkertijd met diverse tijdelijke middelen. Een nieuwe psychiater wilde mij overzetten op citolapram. Mislukte. Nu ben ik venlafaxine opbouwen een hele zware dobber. Kan niet goed vinden hoe lang dat duurt, iemand daar een visie op?
25-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na jaren Seroxat gebruikt te hebben bleek dit middel niet effectief meer. Toen overgestapt naar Escitalopram in Maart 2018. Echter bleek ook dit middel niet effectief te zijn. Dus ben ik op 7 Mei 2019 (bijna 2 maanden geleden) overgestapt naar Venlafaxine. Eerst heb ik 5 weken de startdosering van 75mg geslikt. Dit had geen enkel effect op mijn angsten of paniekaanvalle[lees meer...]n. Dus is 2 weken geleden de dosering verhoogd naar 150mg. Tot nu toe heeft dit ook geen effect. Wel heb ik sinds ik deze medicatie gebruik last van een erectiestoornis (Een erectie behouden is zeer moeilijk tot niet mogelijk), Orgasmes bereiken lukt ook niet. Verder slaap ik heel erg slecht (in slaap komen duurt uren en de slaap die ik krijg is maar van korte duur), ben ik overdag erg vermoeid, ik voel me emotioneel erg afgevlakt, en ik ben erg afwezig. Deze klachten had ik niet of in veel mindere maten met de andere antidepressiva. Morgen maar even de arts bellen en kijken hoe we nu verder gaan...
11-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een heel heftige periode een angststoornis gekregen. Eerst gestart met citalopram, dit deed vrij weinig bij mij, daarna sertraline wat ook niet hielp. Volgende stap was venlaxafine, ik merkte direct verschil ik voelde me weer een beetje de oude worden. Ik slik nu 225mg per dag, heb totaal geen bijwerkingen gehad in tegenstelling tot de andere antidepressivas. Ik zag het[lees meer...] leven echt niet meer zitten, dit middel was echt mijn redding, al zou ik dit de rest van Mn leven moeten blijven slikken dan doe ik dat. Mijn angststoornis is er nog wel maar het is leefbaar geworden. Ik raad wel echt ook cognitieve therapie erbij aan want dat helpt in sommige moeilijke momenten ook goed.
03-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Hallo, Mijn vriendin moest dit beginnen nemen omdat ze zelfmoordgedachten kreeg. Dit doordat ze geen toekomst meer zag met haar angsten voor op straat te komen ... De dokter heeft dit voorgeschreven gehad of het gewoon een voedingssupplement is. Je depressieve klachten kunnen wat erger worden werd er nog gezegd door de dokter. 3 dagen heeft ze het genomen en het was de [lees meer...]hel voor haar. Ik kende mijn eigen vriendin niet meer. Angst, zweten constant, 4kg vermagerd door geen hongerlust, jeuk en branderig gevoel, constant huilen en haar zelf niet meer voelen. Dankzij al die bijwerkingen heeft ze zelf eigenhandig beslist ermee te stoppen in samenspraak met de dokter ook wel. Dat geeft haar nu meer kracht het puur natuur te doen. We gaan op reis, mediteren , boeken lezen en geen druk. Ik was heel hard tege zo een medicatie en nu nog veel harder. Geef je zelf tijd, ademhalingsoefeningen , en mediteer en lees een boek ‘de kracht van het nu’ om mee te beginnen. Ik zelf heb ook een depressie gehad en met de nodige tijd heb ik mij door aan kleine positieve dingens me terug naar boven kunnen trekken. En ben sterker dan te voor en ik ben niet afhankelijk van de medicatie. Blijf eraf mensen! Gun je zelf tijd!
28-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 23 jaar een nagenoeg normaal leven te hebben geleefd dankzij dit middel, is bij mij een leververvetting geconstateerd. Dit staat niet in de bijsluiter dus heb de apotheker gevraagd dit te onderzoeken. En inderdaad, in sommige gevallen kan dit optreden. Normaliter krijg je alleen een leververvetting bij overmatig alcoholgebruik, dit is bij mij absoluut niet het geval![lees meer...] Ben inmiddels 1.5 jaar van het middel af en moet zeggen dat ik door een hel ben gegaan om dit af te bouwen en nu ook te moeten leven met angsten en OCD. Mn leverwaarden beginnen wel weer de goede kant op te gaan....
17-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had al tegen mijn huisarts medegedeeld niet tegen dit soort medicatie te kunnen, moest het toch nemen Met alle gevolgen van dien , ik smeekte om tegengif , pas na 5 dagen was het nog angst , paniek Nu uit mijn lijf Ik slik nu frisium en dat werkt nu goed

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum