Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

22-02-2016

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Venlafaxine is mij voorgeschreven na een posttraumatische stress-stoornis. Ik was door de PSS in een ernstige depressie beland en zwaar suïcidaal. Ik keek iedere dag in een zwart diep gat! Het was verschrikkelijk om 6 weken te moeten wachten, eerdat behandeling mogelijk was. Als je op straat komt te vallen en je breekt een vinger, dan komt er met gierende sirene een zieken[lees meer...]wagen je ophalen. Als je geestelijk verongelukt en je bent in levensgevaar (suïcidaal), dan moet je maar proberen of je met wat oxazepam je wachttijd uit kan zitten. Kortom, psychiatrische hulp is in Nederland bedroevend slecht geregeld en ik vrees dat een aantal gevallen van zelfmoord per jaar hieraan te wijten is. Ik vind de deskundigheid (in mijn ervaring) bij huisartsen op dit gebied ook zeer ondermaats. Rond 15 januari 2016 met venlafaxine begonnen. Dosis, 37,5 mg. Geen merkbaar resultaat. Na 14 dagen ophoging naar 75 mg. Ook nu geen resultaat. Na 14 dagen wederom een ophoging naar 112,5 mg. Geen resultaat. Nadien een ophoging naar 150 mg. en nu duidelijk een flinke verbetering. Zeker de eerste dagen. Nu zit ik op 187,5 mg. en het gaat echt de goede kant uit. Ik zie het leven weer helemaal zitten :). Kan zijn dat nog 1 ophoging nodig is, maar dit zal dan zeker voldoende zijn. Van bijwerkingen heb ik niets gemerkt. Kortom, van mijn kant geen enkele wanklank over het gebruik van dit medicijn. Heb wel regelmatig een discussie met mijn shrink over alcoholgebruik. Ik drink nl. 3 glazen wijn bij het eten (halve flesje) en dat mag niet. Maar diverse artikelen op internet spreken over “geen aantoonbare wisselwerking tussen venlafaxine en alcohol”. We praten natuurlijk niet over misbruik van alcohol of grote hoeveelheden! Kortom, mijn wijntjes smaken heerlijk, geen merkbare sederende werking en ik voel mij er erg prettig bij. Mijn conclusie: venlafaxine, “the best there is”.
19-02-2016

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

ooit was ik een super lieve meid die niemand iets aan wilde doen. sinds ik venla slik is ze ver te zoeken
19-02-2016

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

het zorgt er wel voor dat je minder voelt. zowel gelukkige momenten als pijnlijke momenten worden allemaal "net niks" momenten. Zelf ben ik altijd heel zacht aardig geweest en heb nooit iemand kwaad gedaan. sinds ik venla slik is hier niets meer van over.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum