Venlafaxine

venlafaxine

Bij  AngstX

Postnatale depressie (6 meningen)
Overgang (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

13-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik het nu een 8 maanden. Na eigenlijk al 20 jaar gebukt te gaan onder angsten (hypochondrie) en heb nu mijn leven terug. Hiervoor stond mijn leven in teken van angst voor ziektes. Altijd jezelf moed inpraten; je bent sterk, je hebt niets, je omgeving om bevestiging vragen maar op een gegeven moment kan je niet meer.. de angst overwint. Altijd in periodes. Ik werd er [lees meer...]echt depri van. Ik heb ook nog eens doktervrees dus het moet voor mijn gevoel echt heel erg zijn voordat ik naar de dokter ga. Uiteindelijk toch gegaan in mijn diepste ellende en angst. En toen had de dokter dit middel voorgeschreven, ik durfde het niet te gebruiken omdat ik bang was voor de bijwerkingen. Hoort ook bij hypochondrie. Uiteindelijk zat ik in zo’n donkere periode dat ik dacht ja kan het veel erger worden? Begonnen met 37,5 mg en voelde me gelijk rustig. Niet vrolijk ofzo maar geen angst. Na een week verhoogd naar 75mg. Merkte weinig verschil. Maar na een paar weken.. echt mijn leven begon weer.. iedere ochtend zin in de dag. Geen angst om mijn lichaam. Ik heb best nog gekke kwaaltjes maar nooit meer die angst dat het gelijk het ergste is. Nooit meer die adrenaline. De zenuwen. Zalige nachten. Wel veel dromen maar niet vervelend. Nooit meer piekeren ‘s nachts en de angst die je dan bekruipt. Dit medicijn is het allerbeste wat is mij is overkomen. Ik houd enorm van het leven en nu kan ik eindelijk genieten zoals een ‘normaal’ mens dat kan. En eigenlijk nog meer. Spijt dat ik hier toch niet eerder aan ben begonnen. Ps ik heb ook al veel therapieën gehad en werkte helaas uiteindelijk ook niet.
06-04-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds een paar jaar gebruik ik een lage dosering anti-depressiva, merk: Venlafaxine. Ik ben heel blij met deze ondersteuning! Ik ben meerdere keren in mijn leven depressief geweest. Maar sinds ik Venlafaxine gebruik voel ik me een ander mens. Ik ben blij, gelukkig en tevreden met mijn leven.
06-03-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na Mirtazipine op Venlafaxine overgestapt. Van 37,5 naar 75 Mg/dag en vervolgens naar 150 Mg. Geen ernstige bijwerkingen tijdens gebruik, anders dan lager libido en pijn tijdens. Klaarkomen. Nadat was vastgesteld dat Venlafaxine niet werkte aan de afbouw begonnen. Van 150 naar 112 Mg ging goed, de volgende stap gaf veel bijwerkingen; Ik werd verdrietig, moe, prikkelbaar,[lees meer...] sliep slecht. In overleg met mijn behandelaar zonder afbouw begonnen aan Fluoxetine. Deze overgang was goed te doen, verschijnselen als duizeligheid en moeheid, maar in mindere mate dan met Venlafaxine.
02-02-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slik dit medicijn omdat ik veel last had van angst en paniek. Daarnaast had ik vele negatieve gedachtes. Wat ook invloed had op mijn studie. Ik had ernstige concentratieproblemen die ik voor mijn depressie nooit had gehad. De medicatie heeft zeker geholpen om mijn angst en paniek deels te verlichten. Echter voel ik mij behoorlijk duf en vermoeid. Ook heb ik het gevoel[lees meer...] dat mijn rationaliteit een beetje wordt beperkt. Het denken duurt wat langer. Wat mij het meest dwars zit is dat indien ik aan het denken ben of slaap krijg ik ontzettend veel last krijg van een oorruis en geruis in mijn hoofd. Ik weet dus niet of dit komt doordat de hoeveelheid te hoog of juist te laat is. Reacties zijn welkom! Hoor graag van jullie!
13-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb ervaring met seroxat, prozac, fevarin en moclobemide (Aurorix). Van al deze middelen ging ik enorm transpireren. En mijn libido nam af. Daarnaast kwam ik van seroxat enorm aan. Venlafaxine is voor mij het beste antidepressiva met veruit de minste bijwerkingen. Ik gebruik het tegen een sociale fobie en tegen depressie waar ik nu 30 jaar last van heb. Onlangs heb ik[lees meer...] in overleg met mijn arts een benzo hier aan toegevoegd. Eerst Oxazepam. Maar dit heb ik later gewijzigd in 2x0,25mg Alprazolam. Alprazolam werkt sneller en naar mijn mening iets langer. Het blijft een libido killer. Maar ik gebruik Alprazolam alleen tijdens werk en lastige sociale situaties. Bij de start van het gebruik van Venlafaxine maakte het me zeer nerveus. En telkens bij ophoging kwam dit terug. Het heeft 3/4 jaar geduurd voordat ik op 150 mg zat (2x75mg.) Het dempt mijn negatieve en angstige gedachten. En ik kan mijn gedachten makkelijker verzetten. Voor mij is het heel belangrijk gebleken om constant te zijn in inname. Zodra ik een dosis vergeet of per ongeluk een dubbele neem, word ik erg nerveus. Hopelijk help ik andere mensen met mijn ervaring. Ik weet hoe moedeloos een sociale fobie je kan maken. Voor mij was het een zoektocht van jaren naar het beste medicijn. Mijn arts en ik denken er nu nog aan om de Venlafaxine gift te verhogen naar 225mg. Reacties en ervaringen zijn altijd welkom.
26-12-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 2 maanden venlafaxine was ik eindelijk weer mezelf. Ondanks veel bezoekjes aan een psycholoog bleef ik met problemen kampen. Door onzekerheid en sociaal perfectionisme streefde ik altijd naar het allerbeste op sociaal gebied. Het was nooit goed genoeg. Ik kreeg last van zweetaanvallen tijdens sociale situaties en dit zorgde ervoor dat ik steeds minder durfde. Simpele ve[lees meer...]rjaardagsbezoekjes of een bezoek aan openbare plekken waar ik bekenden tegen kon komen maakte me erg gespannen en zweterig. Ik durfde op het gegeven moment niets meer en begon enorm te piekeren over alles, en vooral de mogelijke opvliegers en zweetaanvallen. Dit medicijn heeft me weer helemaal op de rit geholpen. Mijn lichaam blijft rustig en geestelijk voel ik me eindelijk weer normaal. Een aanrader! (vanuit mijn ervaring)
20-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Gelukkig eindelijk een middel dat mij goed helpt tegen mijn gegeneraliseerde angststoornis en depressie. Net als elk mens heb ik mijn ups en downs, maar deze zijn nu goed onder controle en ik kan weer goed functioneren (thuis, werk). Ik gebruik 300 mg. per dag, daarmee bleek, na herhaaldelijk bloedprikken, de effectieve hoeveelheid venlafaxine in mijn bloed pas op orde. [lees meer...]Ooit begonnen met paroxetine, maar dit heeft het nooit echt voor mij gedaan. Na jaren lang tobben uitgekomen bij een psychiater gespecialiseerd in dergelijke medicijnen. Hij beloofde mij dat er genoeg middelen waren om mij te helpen, en met succes. Nog een tip: mediteer, mindfulness, ademhalingsoefeningen.
29-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Bij mij werkt dit middel uit ervaring, uitstekend bij oorsuizen. Hoe ik dat weet? Als ik s'morgens mij pil vergeet, word ik s'middags gek van het oorsuizen. Dan weet ik dat ik hem vergeten ben. Bijwerkingen harde voetzolen en vingerstoppen, soms steken in benen. Lijkt wel iets op gebruik van chemo.!!
17-09-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ben er mee begonnen op aanraden van mijn psychiater. Hij verzekerde mij dat het een zeer krachtig middel was tegen sociale angsten die ik heb. Helaas heeft het geen enkel positief effect op mijn angsten. Ik ben dan ook van plan er mee te stoppen.
11-09-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben een aantal jaren geleden gestart met Venlafaxine 37,5mg van wegen mijn angststoornis. Het was zo erg dat ik niet meer met het openbaar vervoer durfde te reizen of beter gezegt: buitens huis om was ik altijd angstig. ik was continue bang dat ik ziek zou worden. na een week ben ik gestart met de 75mg capsules. na een maand leek het alsof mijn angstoornis compleet verd[lees meer...]wenen was. ik durfde alles weer te doen en tot de dag van vandaag zit ik zonder zorgen in de bus/trein. het heeft mij ontzettend geholpen. echter kreeg ik vorig jaar last van een depressie, uiteindelijk heb ik besloten om de venlafaxine te verhogen. mijn huisarts heeft besloten om naast de capsule van 75 mg, nog een capsule van 37,5 te nemen zodat ik op de 120mg zit. dit heeft mij ontzettend geholpen en mijn depressie begint langzaam te verdwijnen. echter zijn de bijwerkingen wel toegenomen. ik sliep slecht toen ik startte met de venlafaxine, en na de verhoging is dit erger geworden (max. 3 uur per nacht). daarnaast heb ik last van overmatig zweten. als ik een stukje wandel, fiets of zelfs maar de trap op ren, ben ik bezweet. vooral mijn gezicht,armen en buik is het ergst. maar dit neem ik maar voor lief. wel ben ik in de periode dat ik startte met venlafaxine t/m nu 20 kilo aangekomen. en het afvallen gaat lastiger als vroeger toen ik nog niet dagelijks venlafaxine gebruikte. ik hunker echt na fastfood en mijn maag lijkt een bodemloze put. van 55 kg naar 75kg is toch een hele verandering. zit nu op de 68kg maar moet iedere dag bewust op mijn eten letten want na een dag ongezond eten moet ik de hele week weer gezond eten om te voorkomen dat de kilos er aanvliegen.
13-05-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben momenteel aan het afbouwen van 300 mg naar 0 mg maar ben blijven steken op 112,5 mg. Zal mentaal nog iets sterker moeten worden om de laatste stappen te zetten.
28-04-2018

19-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Één keer ingenomen. Na 2 uur raar, duizelig gevoel. ‘s Nachts snelle hartslag ( en die heb ik al waarvoor ik Bisoprolol gebruik) dus dat was beangstigend. Arts bij de huisartsenpost dacht dat dosis te hoog was. Gaf advies ademhaling goed te regelen en eventueel nog Bisoprolol te gebruiken, Hielp wel iets. Huisarts had dit nog nooit meegemaakt, zo’n snelle reactie op dit mi[lees meer...]ddel. Wellicht serotine intolerantie? Ik mag het in ieder geval niet meer gebruiken. Krijg nu toch Oxazepam om incidenteel te gebruiken.
20-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Bezint eer gij begint!!! Ik weet dat leven met depressie/angst een hel is maar dit soort medicijnen worden veel te snel en makkelijk voorgeschreven. Besef echt heel goed dat deze pillen je zwaar afhankelijk maken en als je er ooit af wil je door een hel gaat. Het opbouwen is vreselijk. Je voelt je echt ziek maar afbouwen is haast niet te doen. Ik slikte 300 mg en ben er nu[lees meer...] een half jaar af en begin me nu pas weer een beetje normaal te voelen. Ik deed het met de kleinst mogelijke stapjes over een lange periode maar toch. Misselijk, overgeven, diaree maar het ergste zijn de schokken zowel in je hoofd als je lichaam. Mijn man moest mij soms letterlijk vasthouden om mijn lichaam stil te krijgen. Stroomstoten door je hoofd echt heel erg!! Mijn advies blijf van de pillen!! Probeer het op te lossen op een andere manier ik weet dat dat moeilijk is maar deze ellende wil je jezelf niet op de hals halen.....
04-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik deze medicatie NIET. Je hebt er zoveel meer ellende dan voordeel van. De bijwerkingen zijn te heftig en bijwerkingen zijn er altijd op de achtergrond. Als je het per ongeluk vergeet kan je daarna een dag niet functioneren doordat de bijwerkingen heel erg versterken. Ik heb het 2 jaar lang gebuikt met alle bovengenoemde bijwerkingen altijd aanwezig. Maar de electri[lees meer...]sche schokken waren het heftigst met afbouwen. Ik ben heel snel afgebouwd van 150 naar 0 mg, om de 2 weken afgebouwd met 37,5. Ik raad aan dit niet te doen maar bouw af met zo klein mogelijke stappen voor zo min mogelijk bijwerkingen.
26-11-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Mijn ervaring is dat ik in de beginfase van dit medicijngebruik licht misselijk kon zijn en ook last had van dunne ontlasting. Ook momenten van duizeligheid, oorsuizen en dissociatie deden zich voor. Dit herstelde zich weer in de loop van het gebruik. Het waren beginnende bijwerkingen. Transpireren is in mijn geval een blijvende bijwerking maar ik ben van mezelf al een zwe[lees meer...]ter. Wel vervelend maar over het effect van dit medicijn ben ik erg tevreden. Toen ik 27 was, kwam er een periode van overmatig piekeren gepaard gaande met momenten van angstaanvallen die ik als erg onaangenaam ervaarde. De psychiater schreef mij toen in 2006 het middel 'efexor' (heet nu 'venlavaxine') voor dat ik tot op heden met perioden van afbouwen en verhogen gebruik. Voor afbouwen of verhogen wanneer dat nodig is, benader ik de huisarts.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum