fluoxetine

Bij  DepressieX

27-09-2020 | Vrouw | 19
fluoxetine (20mg)
Heb dit medicijn ruim 2,5 jaar gebruikt. Ik heb hier zeker baat bij gehad. Mijn stemming was stabieler. Mijn dalen waren minder diep. In het begin moeite gehad met wakker worden, alsof ik vast zat in mijn slaap. Na enkele dagen was dit weer over. Nauwelijks bijwerkingen gehad.

11-09-2020 | Vrouw | 26
fluoxetine (40)
In maart van paroxetine overgestapt naar fluoxetine na 6 jaar. Dit was heel heftig, heel erg ziek van geweest vooral veel spanningen angst en paniek. Laatste tijd is het wat stabiel maar nog steeds niet echt goed. Vandaag in overleg met de psychiater besloten om naast de 40mg fluoxetine 10mg brintellix te nemen, hij geeft aan dat dit middel weinig bijwerkingen geeft en mis[lees meer...]schien het laatste beetje effectiviteit omhoog haalt. Echter vind ik het heel spannend om hier mee te beginnen omdat ik bang ben om weer zo ziek te worden zoals in de beginperiode van de wisseling. Iemand ervaring met fluoxetine in combinatie met brintellix? En hoe dit uitpakt en effect heeft? Ik hoor graag van andere hun ervaringen.

06-08-2020 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
Het heeft mij geholpen de zin van het leven weer te zien,alleen ben ik 10 kilo gegroeid en daar baal ik een beetje van.

05-08-2020 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
De Huisarts zei dat je juist afviel door dit medicijn, ik ben 10 kilo gegroeid.

14-07-2020 | Vrouw | 20

23-06-2020 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
Het heeft enorm geholpen bij de depressie,maar ik ben 7 kilo aangekomen ,en daar baal ik van,constant hongergevoel.

22-06-2020 | Vrouw | 36
fluoxetine (20mg)
In overleg met de psycholoog en huisarts gestart met Fluoxetine 20 mg. Stond er eerst wat sceptisch tegenover, omdat ik het idee van medicatie gebruiken niet prettig vond. Ik voelde me echter zo slecht, dat ik besloten heb om het een kans te geven. Van de bijwerkingen heb ik weinig last gehad. Na een week of vier begon ik verschil te merken en trok de zware mist in mijn h[lees meer...]oofd een beetje op. We gaan nu nog uitproberen of 30 mg beter werkt. Maar ben met dit verschil al heel blij.

17-06-2020 | Vrouw | 60
fluoxetine (30mg)
Rouw en verlies, al jong mantelzorger, altijd mij bewust geweest van mijn voorbeeldrol in houding en spraak. Ik erken dat depressiviteit ertoe doet en dat erover praten en delen met lotgenoten je helpt.

12-06-2020 | Vrouw | 39
fluoxetine (20mg)
Dit is nu de tweede keer dat ik gestart ben met fluoxetine tijdens de zwangerschap vanwege een zwangerschapsdepressie. Vorige keer had ik vrij snel baat bij de fluoxetine. Momenteel zit ik in week 2 en voel ik me niet top. Ik weet dat het even kan duren voordat het medicijn aanslaat, maar voor mijn gevoel ging het de eerste keer sneller. Ik ben benieuwd hoe het met andere [lees meer...]mensen gaat/ is gegaan na 2 weken fluoxetine gebruik. Wanneer voelde je je beter?

04-05-2020 | Vrouw | 19
Depressief
Eerste 3 weken alle bijwerkingen gehad wat echt een hel was maar daarna zijn ze bijna allemaal verdwenen. Merk dat het medicijn alles afvlakt positief en negatie. Zorgt wel dat ik minder pieker en het wat rustiger in mijn hoofd is. Voel me wel beter dan eerst omdat het vooral negatieve gevoelens af vlakt en het zorgt er ook voor dat ik meer durf en mijn angsten minder zijn[lees meer...].

12-02-2020 | Vrouw | 25
fluoxetine (20mg)
Ik heb al jarenlang last van eetstoornissen, met depressies als oorzaak/gevolg. Ben al zo’n 6 jaar bijna non stop in behandeling: van klinische opnames, tot deeltijd behandelingen, tot ambulante therapie. Helaas blijf ik elke keer terugvallen en daarom na jaren besloten om toch aan de antidepressiva te gaan. Ik wilde dit absoluut niet, hoorde altijd alleen maar horrorverha[lees meer...]len en het voelde voor mij als falen. Ik zag echter zelf ook in dat ik niet veel keuze meer had. Ben begonnen met 10mg en heb alleen een beetje hoofdpijn gehad en verminderde eetlust (geen misselijkheid). Na 10 weken opgebouwd naar 20mg, geen bijwerkingen. Ik was bang dat mijn emoties afgevlakt zouden worden maar dat is totaal niet het geval, ik heb minder heftige dalen maar mijn pieken zijn er nog steeds. Verder voel ik me nog altijd mezelf, iets waar ik ook heel bang voor was. Al met al is het voor mij dus een effectief middel, ik merk amper verschil met hoe ik eerder was behalve dus dat ik minder heftige negatieve emoties heb. Nog altijd geen bijwerkingen. Heel blij dat ik na 6 jaar eindelijk de stap heb durven zetten!

05-02-2020 | Vrouw | 33
fluoxetine (20mg)
Na een aantal jaar heftige tegenslagen in het leven te hebben gehad kreeg ik last van angst, chronische slapeloosheid en terugkerende depressies. Medicijnen is iets waar ik liever niet naar grijp, maar na vier jaar aanrommelen, therapie en steeds verder wegzakken in depressies met meerdere paniekaanvallen per dag, besloot ik dat het zo niet langer kon. Naar de huisarts sta[lees meer...]ppen voor antidepressiva was de beste keuze die ik ooit gemaakt heb. De eerste vijf weken waren wel erg zwaar: de klachten werden flink uitvergroot en ik kon zonder oxazepam niet functioneren. Zonder sliep ik niet, ik had nachtmerries, continue angst- en paniekgevoelens en vroeg me af waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Na vijf weken ben ik in overleg met mijn huisarts van 20 naar 30 mg per dag gegaan en ben ik zelfstandig in een weekend gestopt met oxazepam, waar ik inmiddels behoorlijk gewend aan was geraakt. Het was even doorbijten, maar vanaf de zesde week ging het al vrij rap steeds beter. Ik wist niet wat me overkwam: ik werd in een paar maanden tijd weer mijn oude zelf. Ik gebruik fluoxetine nu bijna een jaar. Ik slaap goed (wel levendigere dromen dan eerst), ben rustig in normale omstandigheden, werk weer zonder problemen vier dagen per week, ben gelukkig en durf weer plannen te maken en vooruit te kijken in mijn leven. Het enige waar ik niet zo blij mee ben is het overmatig transpireren, maar hey: liever af en toe een zweetplek op de rug dan met angst op de bank!

25-01-2020 | Vrouw | 14

25-12-2019 | Vrouw | 34
fluoxetine (20mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor mijn Depressie in 2018. Het heeft mijn depressie goed afgevlakt. Wel waren de ernstige bijwerkingen de positieve werking van het middel niet waard. Ik kreeg last van sexuele stoornissen en hartkloppingen. De sexuele stoornissen zijn bij mij niet meer hersteld, de hartkloppingen werden gelukkig wel minder. Ik zou daarom toch me[lees meer...]nsen dit product afraden. Het geneest ook niks definitief, tenzij je levenslang dit middel wilt blijven slikken. Psychiaters komen wat mij betreft, op dit gebied, ondeskundig over. Die hebben hun geneeskunde diploma uit het raam gegooid en kunnen je niet concreet vertellen wat het middel is en doet.

05-12-2019 | Vrouw | 41
fluoxetine (20mg)
Voor mij haalt het de scherpe randjes eraf. Heel fijn. Weinig tot geen bijwerkingen.

23-11-2019 | Vrouw | 46

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase