Fluoxetine

fluoxetine

Bipolaire stoornis (7 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (6 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (5 meningen)
Eetstoornis (4 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

08-11-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Dit medicament is mijn lifesaver. Ik heb (zonder fluox) last van ernstige opvliegendheid vanaf mijn eisprong tot net na MS. Dankzij fluoxetine vlieg ik niet meer uit en ben ik veel rustiger. Heb het 2j genomen, ben dan gestopt omdat nieuwe psych het 'vergif' vond. Nu een jaar zonder, en beslist om terug te beginnen. Nu nog geen week bezig en ik heb mijn geduld niet 1x[lees meer...] verloren.. ❤😍
21-07-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

Naar tevredenheid ongeveer 3 jaar Fluoxetine van het merk PCH gebruikt tegen ernstige PMS klachten. Sinds deze maand over naar het merk Centrafarm, met op papier exact dezelfde samenstelling. Nu voor het eerst in jaren voel ik me weer vreselijk in de week voor mijn menstruatie. Wat een hel. Herkenbaar?
02-06-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik kreeg dit medicijn om pms klachten te verminderen. vrijdagavond 20 mg ingenomen en de volgende ochtend werd ik rustig wakker...heerlijk, geen gepieker.. wat een rust maar.... 's middags voelde ik me zo de put in glijden. ik werd heel somber en kreeg de neiging om mezelf iets aan te doen. Automutileren... nooit gedaan of aan gedacht... sterker nog ik ben bang voor de do[lees meer...]od. Het was net een gevecht tussen de fluoxetine en mijn verstand. De prozac zei maak er een eind aan en mn verstand zei nee doe normaal. Heel eng..ik ging de keuken niet meer in ivm messen. Doordat dit medicijn een lange halfwaarde/werktijd heeft, heb ik er 5 dagen over gedaan om me weer een beetje "normaal"te voelen. Ik wou niet alleen zijn. Doordat ik door dit medicijn in een echte depressie terecht was gekomen, kwam ik bij een psychiater terecht. Hij zei ook dat prozac niet onderschat moet worden en raadde citalopram aan...niet gedaan...ik durfde niet meer. Nu gaat het weer goed. Neem dit medicijn nooit zonder toezicht in, zorg dat er iemand in de buurt is de 1e dagen om u in de gaten te houden of het niet fout gaat. Gelukkig gaat het bij veel mensen wel goed, maar zo ziet u maar dat iedereen verschillend is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum