Fluoxetine

fluoxetine

Bij  AngstX

27-10-2019

Paniekaanvallen

Wat een troep.ik zit op week 8 bij 6 weken is de dosis met 10 gr opgehoogd .het lijkt of ik een horrorfilm zit . Durf niet meer onder de mensen te komen ,wil het liefst alleen zijn.slaap slecht en word wakker met angst.zweethandjes en mijn leven staat gewoon stil er gaat een hele boel mis in mijn hoofd
23-10-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor angst & depressie. Ik gebruik al meer dan 20 jaar AD; paroxetine en fluoxetine 20 mg. Werkt bij mij allebei goed, maar moest soms wisselen (borstvoeding twee keer, dan geen fluoxetine vanwege opstapelen ivm langere halfwaardetijd). Paroxetine geen langere halfwaardetijd en merkte ik direct als ik een dosis vergat. Dat heb ik niet met fluoxetine. Fluoxetine i.c.m. Ya[lees meer...]z pil gehad: gaf rare smaak in mn mond.
27-08-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Vandaag is de 12de dag dat ik dit medicijn gebruik. Voorheen heb ik fluoxetine ongeveer een jaar gebruikt en heb ik er heel veel baat bij gehad. Omdat mijn angststoornis weer zeer aanwezig werd, gepaard met paniekaanvallen, heeft de dokter mij dit medicijn voorgeschreven. Ik durfde het bijna niet te gebruiken, aangezien ze al duidde op dat de eerste 2 weken mijn klachten e[lees meer...]rger konden worden. Inmiddels weet ik niet meer wat ik met mezelf aanmoet. Ik heb paniekaanvallen van uren lang en ben op dat moment het besef van de realiteit kwijt, ik zit alleen maar in mijn hoofd. Ik gebruik oxazepam om mijn lichaam af en toe wat rust te geven. Al 3 kilo afgevallen en ik krijg niks binnen. Geen honger, niks. Ik heb geen idee hoe ik deze dagen door moet komen en ben heel afhankelijk van de mensen in mijn omgeving. Zometeen een afspraak bij de dokter om aan te geven dat dit niet langer meer zo gaat..
29-05-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

2 jaar ingenomen, heeft mij absoluut geholpen. I.o.m. Huisarts nu aan het afbouwen. Van 20 naar 10mg. Na 2 weken tintelingen in m’n benen, dit was na 1 week over. Nu veel hoofdpijn, misselijk met momenten, zwetend wakker worden, niet kunnen werken. Hopelijk wordt dit snel minder.. meer ervaringen bij het afbouwen (ontwenningsverschijnselen)?
14-04-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

een aantal jaar lang had ik zo nu en dan last van angsten. soms piekten het zodanig dat ik niet eens meer durfde te douchen boodschappen doen of de hond uitlaten . afgelopen winter kwam het tot een dusdanig niveua dat ik heb besloten na overleg van de huisarts om fluoxetine te gaan proberen . ik schrijf deze resentie omdat ik in die tijd dagelijks bezig ben geweest naar he[lees meer...]t zoeken van positieve verhalen over dit medicijn . dit om mezelf ervan te kunnen overtuigen dat ik vol moest houden en het echt beter ging worden . jammer genoeg was het flink zoeken naar positieve verhalen . zelf ben ik van mening dat mensen pas ergens gaan klagen als er iets niet goed is en dat dat de reden is dat er weinig positiefs te vinden is hier over . darom schrijf ik nu dit verhaal in de hoop dat mensen die nu op een diepte punt zitten dit verhaal tegen komen . in de eerste periode dat je ik dit medicijn gebruikte werd het een stuk erger . en dan bedoel ik de angsten , hartkloppingen , schrikreacties op de normaalste dingen . ik moest mijn ouders bellen om boodschappen te doen ik was bang voor de buurvrouw die goedenavond zei en voordat ik mezelf zover had gekregen om met mijn hond naar buiten te gaan was ik anderhalf uur verder . constant lopen draaien zweten geen kant op kunnen met jezelf . houd daar rekening mee mocht je dit willen proberen . na een week of 5 a 6 had ik ineens de kracht om het opzij te zetten en vanaf daar werd het aleen maar beter . ben nu ongeveer een week of 10 verder en heb echt helemaal nergens last meer van . de angsten zijn weg de paniek is weg en kan me een heel stuk beter concentreren . ook cominuceren gaat een stuk beter kan nu heel goed en duidelijk uitleggen wat ik probeer te vertellen aan iemand . boodschappen doen gaat vanzelf maak met veel mensen een praatje onbekenden zijn niet eng meer voel me echt super goed . persoonlijk had ik dit jaren geleden al moeten doen . dus voor degene die een positieve feedback zoekt op een diepte punt er is wat aan te doen bespreek het met je huisarts . zelf heb ik veel houvast gevonden op internet ✌🏻✌🏻
21-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik had zware periode in mijn leven. Veel problemen, ziektes, operaties en in ens werd ik angstig . Het was erg zwaar. Deed niks allen slapen... Met fluoxetine kan ik beter functioneren en mijn angsten zijn draagbaar....
30-08-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor mijn angst- en dwangstoornis slikte is 'zo nodig' oxazepam. Dit hielp een paar uur, maar haalde de pieken en dalen in mijn emoties niet weg. Ik bleef last houden van stemmingswisselingen en had hier weinig invloed op. Ik probeerde veel; therapie, gezonde voeding, bewegen, de deur uit, praten etc. Niets zorgde voor een structurele oplossing. Ik was op een gegeven momen[lees meer...]t wanhopig en uitgeput. Na een lange tijd van wikken en wegen ben ik toch begonnen met antidepressiva. De eerste 3 weken had ik last van bijwerkingen. Mijn zicht was wat wazig en ik had het gevoel een beetje high te zijn. De eerste dagen had ik ook een beetje last van mijn maag. Het hielp om te eten bij het innemen van de medicatie. Geestelijk voelde ik mij redelijk goed. Na een week voelde ik mij emotioneel wat slechter. Dit trok na 1 a 2 weken weg. Na 3 weken kreeg ik meer energie, voelde mij stabieler en mijn angsten namen af. Dit is tot op heden gebleven. Ik heb nog weleens een slechte dag, maar deze zijn bij lange na niet zo heftig als voorheen. Ik ben niet aangekomen in gewicht. Ik merk wel dat mijn libido iets is afgenomen, maar daar kan ik, voor nu, mee leven. Ik ben aangemeld voor vervolgbehandeling, maar helaas zijn er lange wachtlijsten. Ik moet nog ongeveer een half jaar wachten (ik wacht er nu al 3). Fluoxetine helpt mij ontzettend bij het stabliseren van mijn emoties en gedachten. De zin in het leven is weer toegenomen en alles gaat makkelijker. Ik raad het iedereen aan om te proberen. De eerste weken moet je even doorkomen. Doe dit met ondersteuning van vrienden, familie , behandelaar, huisarts etc. Misschien heb ik geen medicatie meer nodig na mijn vervolgbehandeling, maar tot die tijd ben ik enorm blij met de werking ervan. Aan iedereen die twijfelt: nooit geschoten, is altijd mis..
09-05-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik slik dit vanwege een gegeneraliseerde angststoornis. Piekeren en heel veel onrust en nervositeit en angst. Na al 2.5 week begon ik verschil te merken en zit nu op een week of 7. Het middel helpt me goed. Ik ben weer veel meer mezelf en de extreme angst en nervositeit is vrijwel weg. Piekeren doe ik nog wel. En slapen wil ook nog niet helemaal zoals vroeger. Maar ben er[lees meer...] erg blij mee..heb eerst een weekje 10 mg geslikt. Daarna 20. Zit nu nog steeds op 20 mg 1x daags in de ochtend. Totaal geen last van bijwerkingen (gehad). Echt top!
04-03-2018

01-12-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Vanaf de tweede dag waren mijn pieker gedachtes en angsten al weg. Ik maak me veel minder druk om dingen. Ook mijn irritaties zijn verdwenen. Buiten vermoeidheid geen bijwerkingen gehad. Sinds lange tijd kon ik ook ineens weer een boek lezen. Voel meer rust maar mijn stemming is er nog niet beter op geworden dus hopenlijk komt dat nog. Dit had ik jaren geleden moeten probe[lees meer...]ren het had mij een hoop leed bespaard!
25-04-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Nu bijna 3 maanden gebruik ik Fluoxetine i.p.v. Escitalopram, in het begin was vooral het bijna niet aanwezig zijn van bijwerkingen bij Fluoxetine een hele verademing. Het is zeker mijn indruk dat dit medecijn minder krachtig is in het hoofd, waardoor de angsten misschien iets meer nog aanwezig zijn na 3 maanden, maar ik ben liever geen zombie die alles vergeet zoals met[lees meer...] de vorige medicatie. Ik voel me nu na 3 maanden heel goed, kan mijn leven (en blijkbaar depressie) nu veel beter in de hand houden. Het feit dat ik nu terug werk op een heel tof werk heeft er zeker ook iets mee te maken, maar ik kan daar ook een stuk assertiever zijn (zonder onaangenaam te zijn) wat de motivatie zeker tegoed komt. Zeer positief dus, ik denk niet dat ik snel zal overwegen om hiermee te stoppen, daar ik ook de indruk heb om mijn onbezorgd hoofd van 20 jaar oud terug gevonden te hebben. Ik slaag er nu ook in om bijna nooit meer alcohol te gebruiken tijdens de werkweek. Enige nadeel nu nog is veel slapen (10 uur tijdens week,12 uur in weekend), maar gelukkig kan ik mijn dagindeling hierop aanpassen.
20-09-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik ben 17 jaar, en ik gebruik nu ongeveer anderhalfjaar fluoxetine. Hiervoor heb ik citalopram gebruikt, maar dat werkte heel slecht bij mij. Nu ben ik overgestapt op fluoxetine. Dit heeft mij erg geholpen om met mijn angststoornis om te gaan. Na ongeveer 5 jaar niet naar school te zijn geweest, kan ik nu eindelijk weer gaan. In combinatie met cognitieve gedragstherapie he[lees meer...]b ik beter geleerd om met mijn angsten om te gaan. In het begin gaf dit medicijn enige bijwerkingen zoals een droge mond, en een nog slechter gevoel, maar na een tijdje begon ik me beter te voelen en leek het alsof mijn angsten verder van mij af stonden, als in een soort bubbel. Bij iedereen pakt dit natuurlijk anders uit, maar ik heb positieve ervaringen met het gebruik van dit medicijn.
18-04-2016

13-11-2015

Fluoxetine (fluoxetine)

Ben vooral benieuwd naar de ervaringen mbt tot gewichtsveranderingen. Zijn er misschien gebruikers van Prozac/Fluoxetine die mij hier meer over kunnen en willen vertellen? Ik moet er nog mee beginnen, maar kon dit niet invullen. Ik deel hier dus niet mijn ervaring, echt puur een vraag. Hoop dat dat ook mogelijk is!
16-01-2015

Paniekaanvallen

Mijn therapeut heeft me geadviseerd antidepressivum te proberen. Al een poos had ik last van paniekaanvallen bij het opstaan en ongeslapen nachten. na eerste week gebruik had ik er meteen baat bij. Rust in het hoofd, lekker doorslapen en vooral een goede bui overdag. Na een half jaar merk ik toch dat ik afval wat me helemaal niet blij maakt. daardoor werkt de medicatie s[lees meer...]terker op me in. S'ochtends kan ik moeilijk opstaan. het liefst zou tot 10 blijven liggen. maar op zich tevreden.
02-04-2013

Paniekaanvallen

Het gebruik van fluoxetine is goed gegaan. Het enige is dat ik bij de capsules last kreeg van een soort kramp in mijn slokdarm, heel pijnlijk! Met de oplosbare tabletten was dit voorbij. Nu ik na 10 jaar wil stoppen heb ik wel een probleem. Met fluoxetine kun je in een keer stoppen, maar dat is niet verstandig is mijn ervaring. Ik kreeg rare flitsen door mijn hoofd, ter ho[lees meer...]ogte van mijn oren als ik oogbewegingen maakte of mijn hoofd draaide. Dt verschijnsel kreeg ik pas na 6 weken gestopt te zijn. Na een 4 weken met deze zg. Brain zaps gelopen te hebben ben ik weer gestart. En weg waren de flitsende gevoelens. Nu langzaam afbouwen proberen ...

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum