Fluoxetine

fluoxetine

12-09-2019

Chronische depressie

Geen goede ervaring mee. In het begin wel maar na paar weken heel veel bijwerkingen. Nergens geen zin in of geinteresseerd geen eetlust gewichtsverlies. Nog depressiever geen conditie meer.suicidale gedachten geheugen gaat erg achteruit. En nog veel meer bijwerkingen in mijn geval. Ik ben nu accuut gestopt al werd het afgeraden. Na gebruik van meer dan 15 jaar. En[lees meer...] moet heel eerlij zeggen dat ik deze troep nooit meer wil. Ik heb me sinds mensenheugenis niet meer zo geweldig goed gevoeld . Geen depressie meer eetlust enorm lichaamsgewicht neemt toe was 25 kilo afgevallen. Gelukkig weer bijna terug, enorme eetlust. Mijn levenslust was helemaal verdwenen en zat de hele dag van in de ochtend tot in de avond op de bank en maar roken achter elkaar. Mijn leven is weer helemaal terug ben gelukkiger dan ooit,sinds ik ben gestopt. Dit telt voor mij en zegt dan ook niets over een anders die dit medicijn gebruikthe.
22-05-2019

Chronische depressie

Combinatie met mirtazapine 22,5 mg/dag (wegens destijds slaapproblemen). Het gaat al ruim 10 jaar goed, geen depressie meer. Echter het is onduidelijk in hoeverre dit komt door de medicijnen. Sinds ik volledig in de WAO zit en leuk, stressarm vrijwilligerswerk doe, gaat het goed. Ik kan de medicijninvloed alleen testen door de medicijnen te gaan afbouwen, maar daartoe ben[lees meer...] ik niet bereid. De psychiater zei destijds dat ik levenslang antidepressiva moet blijven gebruiken wegens al 3-4 eerdere depressies, dus daar houd ik mij maar aan.
07-05-2019

Chronische depressie

Binnen een paar dagen nadat ik dit middel ben gaan slikken verdween de rem tot automutilatie. waar ik dat eerst nog tegen kon houden kon dat nu niet meer met alle gevolgen van dien. Menstruatie verdween en is nooit meer terug gekomen. Totale afvlakking van emoties, niet meer kunnen huilen of lachen, ik voelde niks meer, geen zin meer in seks, geen orgasme mogelijk. ruim [lees meer...]25 kilo aangekomen die er nu, na ruim een jaar gestopt te zijn met die troep, er niet meer af te krijgen zijn. En het had totaal geen effect op de depressie, die werd zelfs erger doordat ik veel te zwaar ben geworden. Ik walg van mezelf nu. Na vele jaren slikken (je doet apathisch wat je arts zegt omdat je hoopt dat hij het beste met je voor heeft) ben ik gestopt. Nog net zo depressief maar ik slik nooit geen antidepressiva meer , het is troep waar alleen de Farmaceutische industrie beter van wordt en niet de patiënt. Ik heb tussendoor nog een korte tijd Efexor geslikt en ten werd ik zo suïcidaal dat dit bijna mijn leven heeft gekost. Ik had toen 2 jonge kinderen, dat zou dus vreselijk zijn geweest voor hen. Na het stoppen van de fluoxetine kwam langzaam de emotie terug, ik kon weer huilen en dat voelde zo goed, dat ik dat weer kon. Ik kan weer emotioneel worden als iets me raakt, een boek, iets wat ik zie op tv of om me heen. Ik kan weer een orgasme krijgen. Helaas gaan de kilo's er niet meer af, wat ik ook probeer. Ik neem het iedereen die me deze troep aangesmeerd heeft dit zeer kwalijk. Want deze mensen moeten toch beseffen dat niemand zit te wachten op overgewicht.
23-03-2019

Chronische depressie

3 jaar geleden kreeg ik aanbankelijk Citalipram voorgeeschreven (40mg). Na een jaar bleef ik kast jouden van stemmingswisselingen, soms hoofdpijn in de ochtenden en verergerde gewrichtspijn (ik heb artrose), en slikte ik regelmatig zonnodig Oxazepam 20 mg extra, vooral als ik opzag tegen gesprekken/situaties. Eind vorig jaar was ik dit zo zat dat ik op eigen houtje heb af[lees meer...]gebouwd. Hiermee heb ik mezelf tekort gedaan want binnen 2 maanden had ik een enorme terugval; en kon niet meer werken. Nu slik ik sinds 8 weken Fluoxetine; begonnen met 20 en na 4 weken opgehoogd naar 40Mg. Ik kan nu zeggen dat ik me redelijk goed voel. Wel heb ik af en toe nog een bonzend hart, en het ernstige bibberen wat ik bij de start ervaarde, is nu bijna weg. Ik heb nu hulp aangevraag bij GGZ i.v.m. mijn (C)PTSS; de fluoxetine maakt mij minder duf en dus merk ik dat ik weer herbelevingen ervaar. Al met al raad ik mensen met veel blijvende bijwerkingen van Citalopram, aan om zeker met de huisarts te overleggen of een ander medicijn beter aansluit bij de persoonlijke psychische klachtn!!
17-02-2019

Chronische depressie

Jarenlang depressieve periodes. Ondanks allerlei verschillende antidepressiva toch steeds weer heel diep in de donkerheid van depressie. Kon niet meer normaal functioneren. Bloedonderzoek wees uit dat de medicijnen meteen weer werden afgebroken. In overleg met psychiater toch fluoxetine gaan proberen. Na zeer heftige start met veel.bijwerkingen en angsten nu super bli[lees meer...]j met de rust die er in mijn hoofd is gekomen. Werk weer voor en mijn sociale leven komt weer op gang.
09-08-2018

Chronische depressie

Na al een aantal andere soorten medicijnen geprobeerd te hebben, ben ik mijn vertrouwen in antidepressiva verloren. Ik heb venlafaxine geprobeerd, maar de opbouwperiode was te heftig, vervolgens heb ik wellbutrin geprobeerd, sertraline en escitalopram. Helaas zonder veel resultaat. Al heb ik wel escitalopram een aantal jaren gebruikt, omdat ik het idee had dat het wel iets[lees meer...] deed. Toch kwam ik tijdens gebruik van escitalopram toch regelmatig in een diep dal. Vorige zomer ben ik afgegleden naar het diepste dal dat ik heb gekend. Ik lag hele dagen op bed te piekeren en verwaarloosde mijzelf en mijn huis. Ik kwam alleen nog mijn bed af voor mijn werk. Mijn omgeving greep in zo kwam ik bij een psychiater terecht. Hij had vaker vrouwen gezien met mijn problematiek en schreef me fluoxetine voor. Het heeft even geduurd, maar dit medicijn heeft mij erg goed geholpen en ik denk dat ik hier ook niet meer mee wil stoppen. Echter zijn de bijwerkingen wel erg vervelend. Ik heb eerder maagproblemen of misselijkheid en ik heb een seksuele stoornis gekregen. Dat is als jonge vrouw wel erg frustrerend. Ik hoop dat in de toekomst er wat op kan worden gevonden om deze bijwerkingen te verminderen.
19-07-2018

Chronische depressie

Ik slik nu al meer dan 20 jaar Fluoxetine en heb er heel veel baat bij. Ik worstelde al sinds mijn 14e met een chronische depressie en boulimia en anorexia. Diverse psychotherapie gedaan, ook alternatieve therapien. Uiteindelijk van de huisarts Prozac voorgeschreven gekregen. Dat heeft mijn leven enorm veranderd. ik had weer zin in de dag en ik hoorde weer vogels fluiten[lees meer...] en zag weer de kleine dingen in de natuur en om me heen. Na een jaar of 10 gebruik liep mijn relatie stuk en kreeg in een terugval (depessie, mezelf pijn doen). In therapie gegaan en psycholoog vermoedde bijwerking van zelfmoord-gevaar. Overgestapt op anafranil. Dat ging redelijk maar ik voelde me niet mezelf zoals ik voor de terugval was en had ook weer veel meer last van mijn eetstoornis. Na een jaar weer terug naar Prozac. Officieel moet je het een opbouwen en het ander afbouwen maar daar werd ik zo ziek van dat ik na eerste afbouw gewoon geswitched ben. Ik ben geen arts en raadt niemand aan om dit zomaar te doen, maar bij mij ging het dat goed. Sindsdien slik ik al weer meer dan 10 jaar Fluoxetine en als het aan mij ligt ga ik er ook nooit meer mee stoppen. Mensen met een ernstige / chronische depressie die geen medicatie nemen snap ik niet. Voor alle niet-psychische klachten vind iedereen het normaal dat je medicatie of medische hulpmiddelen gebruikt. Als therapie niet helpt en je komt er niet vanzelf uit, stop met koppig zijn en als je het advies krijgt van de arts, gebruik medicatie. Het leven kan namelijk echt leuk zijn en het is zone als je dat mis loopt.
19-07-2018

Chronische depressie

Ik had wel geaccepteerd dat ik soms hoofdpijn kreeg en dat ik al snel begon te zweten. Maar nu ik andere medicijnen heb ben ik toch wel erg blij dat dat niet meer is.
10-05-2018

Chronische depressie

Ik gebruik al heel lang Fluoxetine voor depressie. Ik zou er zo graag van af willen maar heb het twee keer gebruikt en niet gelukt. Tweede keer dat ik afbouwde in drie maanden ging het in het begin goed maar na 6 weken helemaal geen gebruik meer ging het fout en voelde ik me vreselijk. Ben toen weer begonnen. Wie heeft hier ervaring mee en heeft een goed afbouwsche[lees meer...]ma voor me, wellicht kan ik het nog één keertje proberen.
02-01-2018

21-10-2015

25-07-2015

Chronische depressie

na burnout klachten en zware depressie ben ik aanraking gekomen met fluoxetine. in het begin de eerste 2 maanden voelde ik me sterk beter, en het leven had weer wat glans. daarna is dat effect eigenlijk steeds minder geworden. waarbij ik me mezelf langzaam weer in een depressie voel glijden. dat een antidepressiva bij lang gebruik ook weer de gevoelens van een depressie ka[lees meer...]n versterken en oproepen staat ook als bijwerking. zelf wel van plan om te switchen naar andere medicatie.
17-07-2015

Chronische depressie

Ik was tegen medicatie en van mening dat ik het zelf moest en zou doen. Na zes jaar met recidiverende depressie te kampen, dwangmatig, angst en paniekaanvallen. Ben ik na aanraden van de specialist gestart met medicatie naast therapie. Eerste dag dat ik met het medicijn begon had ik al last van slapeloosheid, hevige angsten/paniekaanvallen, nervositeit misselijkheid, luste[lees meer...]loosheid, trage reactievermogen, hartkloppingen, geluiden kwamen harder aan en klachten leken wel toe te nemen. Het was zo beangstigend dat ik zat te overwegen om er acuut mee te stoppen. Na overleg met specialist zo nodig oxazepam voorgeschreven gekregen. Dit in de uiterste noodgeval(en) ook gebruikt. Pas na acht weken begon ik me beter te voelen. Minder last van bijwerkingen te ervaren euforisch en hyperactief werd ik ervan. Momenteel ben ik vijf maanden aan de fluoxetine en uiteindelijk was het echt de moeite waard om door te zetten. Ik zit heerlijk ik m'n vel, kan me beter concentreren, heb veel meer rust in m'n hoofd en bijna geen depressieve episodes meer gekend. Ik slaap nog wel erg slecht (moeite met in/doorslapen), veel en soms rare dromen, duizeligheid en zo nu en dan nog last van hyperventileren. Ondanks is het veel beter dan wat het was en voel ik me ook heel goed. Ik besef wel dat ik het op een dag zonder moet gaan doen.
30-06-2015

Chronische depressie

ben tevreden, ben heel lang bezig geweest om een antidepressiva te krijgen maar artsen dachten dat ik vooral rouwproblemen had, dit is onzin want ik heb vanaf me 15e al een dystieme stoornis en dit is almaar erger geworden. ik zeg niet dat dit het antwoord is of de juiste dosering ( begon 20 mg p.d. en nu al een week of 8 40 mg p.d) maar ik begin eindelijk enigzins vooruit[lees meer...]gang te merken. ik begin weer interesse te krijgen voor dingen zoals mijn gezondheid en mijn psychische gesteldheid en anders dan dat ik daar alleen over piekerde en het zo snel als ik kon probeerde te vergeten, lijk ik nu langzaam aan stappen te ondernemen naar mijn doelen toe. eindelijk accepteer ik dat ik niet ben wie ik zou zijn op mijn best en dat ik van ver moet komen en ik me over mijn schaamte heen moet zetten en stap voor stap vooruit moet gaan, ook al doet dit pijn en is dit moeilijk het lijkt nu wel te lukken, ook al gaat het niet erg vlot er gebeurt in ieder geval meer dan er al die jaren is gebeurt.nu denk ik waarom heb ik die antidepressiva niet aangenomen op mijn 15e hoe had mijn leven er dan uitgezien? maar dat heeft geen zin, en ik probeer nu verder te kijken dan de boosheid en dat lukt dan soms ook.ik hoop dat dit een begin is naar een positieve toekomst, en om positief op alle verloren jaren terug te kijken, ik weet dat ik er enorm veel van geleerd heb en er waarschijnlijk nog genoeg kansen in het leven zijn waarmee ik tevreden kan zijn. het is moeilijk als je depressief bent om door te drammen bij een arts voor heel lang maar als je het gevoel hebt dat het je kan helpen laat het dan niet gaan en zet door, zelfs als het niet werkt kun je opzoek naar een andere oplossing maar ik ben er van overtuigd dat ik zelf eindelijk weer onderweg ben de goede kant op!
29-06-2015

Chronische depressie

De eerste vier weken serieus misselijk geweest, is voorbij gaan. Heeft mij steeds goed geholpen fluoxetine, in maart 2015, ermee moeten bij stoppen wegens ik er enorm lage bloeddruk van kreeg 80/40 en ook bloedsuikerspiegel. Kreeg ook aanvallen van flauwvallen was geen aangenaam gevoel. Nam eerst 20mg dan overgegaan naar 10mg maar steeds die zelfde symptomen, nu definiti[lees meer...]ef mee gestopt. Nu ga ik starten met venlafaxine 37,5mg ben benieuwd.
18-11-2014

Chronische depressie

naar mijn mening het enige, makkelijk af te bouwen SSRI medicijn dat makkelijk is af te bouwen vanwege zijn lange halvewaardetijd. Al de andere SSRI'S zijn ervan afgeleid om de kast van de farmaceutische industrie te spekken! Bezin eer gij begint met deze medicatie.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum