Fluoxetine

fluoxetine

Bipolaire stoornis (7 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (6 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (6 meningen)
Eetstoornis (4 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

14-05-2018

Obsessieve-compulsieve stoornis

Gestart met fluoxetine omdat deze bekend staat In het begin last van hoofdpijn, vermoeidheid en slecht slapen. Ook was mijn eetlust afgenomen met gewichtsverlies tot gevolg. Later nam mijn eetlust toe en resulteerde in eetbuien en gewichtstoename. Ik voelde mij vaak lusteloos en had nergens meer zin in (koken van een maaltijd, opruimen, voor mezelf zorgen). Gestart met [lees meer...]20 mg en uiteindelijk opgehoogd naar 60 mg. Omdat de bijwerkingen toenamen en effect op dwangklachten niet voldoende was, ben ik uiteindelijk overgestapt naar fluvoxamine.
05-03-2018

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik gebruik het al bijna 3 jaar en merk echt wanneer ik het wel en niet gebruik. Is zeker een aanrader, maar ik zou het niet zomaar gaan innemen.
22-01-2016

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik heb 4 jaar Fluoxetine gebruikt. Ik ben van de Fluoxetine overgestapt op Cymbalta. Ik had het idee dat ik vergeetachtig werd van de Fluoxetine. In eerste instantie ben ik extreem gaan zweten door de Cymbalta. Toen ik op de juiste dosis zat, sliep ik bijna niet meer. Ik ben nu weer gestopt en ga toch weer terug naar de Fluoxetine. Nu krijg ik wel een dubbele dosis. Ik ga[lees meer...] van 60 naar 120mg. Hoe dat gaat bevallen dat weet ik nog niet. Door beide medicijnen is mijn smetvrees (in combinatie met een smetvrees therapie) sterk verminderd en veel beter om mee om te gaan. Ik voel me ook gelukkiger. Zit beter in mij vel. Tevens een jeugd gehad met zware geestelijke mishandeling. Waarom zou je geen medicijnen nemen. Na me 38 jaar niet echt goed te voelen, gaat het nu een heel stuk beter. Ik stop nooit meer! 😊
02-12-2014

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik krijg al een paar maanden cognitieve gedragstherapie van een psycholoog vanwege een dwang/angststoornis. Na een paar sessies bleek al snel duidelijk dat een bepaalde stof in mijn hersens niet goed werkt. Daarom werd ik doorverwezen naar een specialist die mij de eerste week 10 mg fluoxetine voorschreef en na de eerste week 20 mg. Ik zit nu op 2,5 weken 20 mg en het begi[lees meer...]nt nu langzaam in te werken. Ik kan veel makkelijker relativeren en ik ben over het algemeen een stuk rustiger in mijn hoofd. Af en toe krijg ik wel last van een dwangaanval, maar dat hoort bij de beginfase. Ook ben ik een paar kilo kwijt. Tot nu toe ben ik heel erg tevreden met mijn medicatie, dus ik ben benieuwd hoe ik me over een maand voel als het medicijn volledig is ingewerkt. Dit alles in combinatie met de cognitieve gedragstherapie.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum