Fluoxetine

fluoxetine

06-10-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

dit medicijn gekregen i.c.m. therapie voor paniekstoornis (agorafobie\ pleinvrees) eerste paar weken van opbouw bijwerkingen die passen bij ad. o.a. meer somber misselijkheid verward en meer paniekklachten (sterker). Durfde een tijd niet naar buiten te komen in drukke omgevingen, boodschappen doen was een hel, nu na een 7 weken durf ik gewoon naar buiten te komen en boodsc[lees meer...]happen te doe, enorme opluchting.
08-07-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Het gaat gewoon niet goed vreselijke sombere gedachten. Aan de dood niet in de zin van zelfmoord maar van pfff hoelang moet ik nog leven. Mijn leven is een last geworden. Ik ben een blok aan mijn eigen been.
19-06-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

De 1e 6 weken 20 mg per dag gebruikt. Nu sedert een paar dagen : 40 mg per dag ! Bevalt goed !
30-05-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Fluoxetine is o.a voorgeschreven voor een angststoornis. Na goed onderzoek te hebben gedaan en te hebben overlegd met psychiater zijn we met dit middel gestart (20mg). Ik heb eerder andere antidepressiva gehad (goede ervaring)dus wist een beetje wat me te wachten stond. Vond het toch wel eng om het middel in te nemen. Eerste dag helemaal niks gemerkt, alleen in de nacht w[lees meer...]erd ik om 4 u klaarwakker. De tweede dag merkte ik beetje 'high' was. Is moeilijk te beschrijven..wazig zien, ontstabiel,duizelig achtig gevoel maar was te doen. Wel goed in slaap komen maar weer om 4 u klaarwakker. Derde en vierde dag eigenlijk hetzelfde maar nu kreeg met ik met vlagen brandend maagzuur oprispingen en gewrichtspijn en droomde ik heel vreemd. Ook durfde ik niet meer alleen naar buiten want als ik moest praten kreeg ik meteen een paniekaanval. Was ook erg onrustig. De vijfde dag van inname werd ik wakker. Moest direct naar het toilet en had extreme honger. Heb me wat gegeten maar kon weer direct naar het toilet gaan. Het koude zweet brak me uit, buikpijn, tintelingen in tong en ging bijna out. In bed gaan liggen om tot rust te komen. Denk dat angst ook zeker eern rol heeft meegespeeld. Had hele koude voeten en handen maar continue koud zweet. Met huisartsenpost gebeld en in overleg meteen gestopt met de fluoxetine. Helaas wist ik vantevoren niet dat de halfwaardetijd lang is en het niet meteen uit het lichaam verdwijnt. Heb ondertussen al 5 dagen geen fluoxetine meer genomen maar merk nog steeds dat het niet uit mn lichaam is. Ben nog altijd zo 'high', val moeilijk in slaap en droom vreemd, heb wel honger maar geen zin om te eten en blijf het liefste in bed. Psychiater had dit nog nooit meegemaakt. Wat een troep..was ik maar nooit begonnen ermee. Ik hoop dat het snel uit mijn lichaam is..
04-05-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor de 2e maal gestart met fluoxitine. Hevige angst en paniekaanvallen. Functioneerde niet meer in werk en prive. Werd ook lichtelijk depressief. Kon absoluut niet meer omgaan met conflicten. Nu op week 8. Eerste 2 weken waren letterlijk een hel! Met o.a. zelfmoordgedachten. Vreselijk veel spanning, angst en paniek. Op week 3 dosis naar 40 mg opgehoogd. Geen merk[lees meer...]bare bijverschijnselen bij deze ophoging. Heel langzaam namen de vervelende verschijnselen af. Minder momenten van angst,spanning en stress. Meer momenten van rust. Spanning zit er nog wel. Maar te behappen. 3 weken niet gewerkt. Nu in week 8 geef ik mijzelf een cijfer 6,5. Aan het begin zat ik op een cijfer 3! Minder angst, stress, paniek. Maar het blijft moeilijk. Weinig energie en motivatie. Hoop dat dit in de komende weken verbeterd en mijzelf minimaal een cijfer 7 kan geven.
19-04-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb al mijn hele leven angsten en paniek, ik wou geen medicatie nemen uit schrik voor de bijwerkingen. Ik gebruik kruiden en magnesium en probeer te sporten en gezond te leven. Maar ik heb nu toch besloten om iets te nemen omdat ik soms depressieve gevoelens heb en omdat een angststoornis zo uitputtend is. En het is te vroeg om al te merken of het echt helpt, maar i[lees meer...]k ben blij dat de bijwerkingen goed te verdragen zijn(, ik neem nu 5 dagen 10 mg) en ik ben gaan werken en het ging. Alleen minder goed slapen en afwisselend wat onrust en moe, maar zeker niet fel, terwijl ik sterk reageer op medicatie. Dit is mijn ervaring tot nu toe, IK was echt heel bang om iets te nemen en nu valt het goed mee.
14-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Week 2 was het zwaarst, klachten worden veel erger. Wees hier op voorbereid want dit wordt echt onderschat. Zorg dat je steun hebt van je omgeving. Bij ophoging geldt hetzelfde. Na 3 weken begon het te werken. Angst werd minder, oncontroleerbare lichamelijke sensaties werden minder, gedachtes werden geleidelijk minder en geen paniekaanvallen meer. Geleidelijk steeds positi[lees meer...]ever en meer energie om dingen te doen. (ik gebruik het nu 8 weken). Slechte ochtenden verdwijnen pas op het laatst.
13-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Even een korte recensie vanuit mijn kant. Ik schrijf never nooit een recensie en heb nooit het gevoel gehad dit te moeten doen omdat 'toch niets hielp. Ik heb al jarenlang last van angst en paniek, 13 jaar om precies te zijn en dit is het laatste jaar op zijn piek geraakt. Ik wilde dood en zag het leven niet meer zitten, Paniek na paniek, derealisatie al jarenlan[lees meer...]g, ik was mezelf niet meer, de hoop totaal verloren en wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik dacht altijd, ik heb het erger dan andere en voor mij zou er wel geen hulp zijn. Ik wilde absoluut geen medicatie dmv eerdere vervelende ervaringen, Ik las altijd op plekke zoals hier hoe slecht het wel niet was en hoe zieker je er van werd. Mensen luister goed; ik was de allergrootste angsthaas om medicijnen te gebruiken en heel erg sceptisch, Ik vind dat het mijn plicht is een recensie te schrijven omdat ik weet hoe het is, uitzichtloosheid en continue je anders voelen dan andere, angst, Paniek, deppresief zijn. Ik ben begonnen in oktober met 20MG en de eerste maand, 1.5 maand ging ik door een complete hel, ik kan hier 3x per dag alprazolam naast(0.25 mg per keer) om mij er doorheen te helpen. Met goede steun van mijn naasten kwam ik er heel langzaam weer bovenop. Ik kan zeggen dat ik nu na bijna 5 maanden een compleet ander mens ben, Ik ga ook nog naar therapie en ben er dagelijks mee bezig, maar ik zit echt 80 procent beter in mijn vel en ben weer bijna zoals 13 jaar geleden. Ik slik nu 30mg in de ochtend en heb al 4 maanden geen alprazolam meer aan geraakt, Tuurlijk zijn er dagen dat het minder gaat, Maar die zijn zooo makkelijk door te komen dat het me niet meer interesseert. Tip; ga het gewoon doen, je maakt je eigen alleen maar gek door dingen op te zoeken, je moet het uiteindelijk echt zelf doen, en je kan het. Wees lief voor je zelf en gun je zelf echt de tijd..wanneer je half denkt dat je er bent, ben je er nog niet. Zet door en mooie tijden komen!! Echt waar. Ik kan het weten
15-11-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 20 jaar gestopt met fluoxetine, ik dacht alles wel Op de rit te hebben. Helaas na een half jaar zonder fluoxetie een gigantische terugval! Nu weer begonnen met fluoxetine. Man man, wat ga je de eerste weken toch door een hel! Gelukkig krijg ik nu ook xanax om de extra paniekaanvallen op te kunnen vangen.
29-10-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Dit medicijn gekregen voor mijn angst en paniekstoornis. Eerste 2 weken waren heftig en vooral binnen gebleven, na 2 a 3 weken leek het beter te gaan en toen ineens sloeg alles om en kreeg ik enorm versterkte angst en kreeg ik er depressieve gedachtes dr en dp bij. Wel piekerde ik stukken minder! De bijwerkingen zelf vielen wel mee, ik had erger verwacht. Niet mijn medicij[lees meer...]n helaas en ben dus na overleg met psychiater gestopt.
05-06-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Helpt wel enigszins, maar klachten zijn niet weg.
12-04-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik ben in april begonnen met de medicatie gelijk al bijwerkingen; vermoeidheid, duizelig, aankomen in gewicht. Naar mate van tijd kreeg ik wel een oppepper maar op een manier dat niets mij interesseerde heel vreemd, ben 15kg aangekomen terwijl niks is veranderd in mijn eetlust vreselijk tot op heden niet vanaf kunnen krijgen lijkt net alsof de kilo’s zijn geplakt aan mij! [lees meer...]Advies; NIET DOEN!!
19-03-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Eerst sipralexa genomen maar veel bijwerkingen, somberheid en huilbuien bleven. Nu Fluoxone en ik pieker niet meer, heb geen huilbuien nog angsten. Goed product. Heb nog last van eetbuien. Ben in totaal 12kg bijgekomen. Ik ben duizelig en kan moeilijk onthouden.
31-12-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik gebruik Prozac nu 8 weken ongeveer. Omdat ik depressief ben, angst en paniekstoornissen heb, en autisme heb. Ik voel me door dat spul zo raar, ik voel me een zombie. Ik wil er echt meer stoppen, maar dat mag niet van m’n spygiater en m’n ouders. 😩
06-12-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Na jarenlang angst en nerveusiteit klachten toch besloten iom psychiater om fluoxetine te starten. Ik ben nu een week gestart met 10 mg en ervaar veel nare bijwerkingen; ik heb erge hoofdpijn en misselijkheid en braken. Nergens zin in en voel me als een robot. Ik ben in staat te stoppan maar weet dat ik moet doorzetten.
15-09-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Klachten van angst verdween, maar 16 kilo aangekomen en hardnekkige eczeem met als gevolg 3 maanden 2 daags in de week lichttherapie ziekenhuis.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum