fluoxetine

09-09-2020 | Vrouw | 45
fluoxetine (40mg)
Fluoxetine 40mg werkt super bij mijn angst en paniekstoornis maar ik ben extreem moe. Ik slaap meer dan dat ik wakker ben en blijf aan het gapen. Ik neem dit medicijn nu ongeveer 8 maanden. Ik vraag me af of er iets aan te doen is aan de moeheid of is misschien een ander medicijn de oplossing? Wel ben ik blij dat ik gewoon de deur weer uit kan maar ben blij als ik kan slap[lees meer...]en of niets hoef te doen.

11-03-2020 | Vrouw | 49
fluoxetine (10mg)
Ik slik dit medicijn sinds 5 dagen. De eerste week 10 mg om op te bouwen. Daarna 20 mg. Ik moet zeggen dat ik nu al verbetering merk. Met name de pieker/dwanggedachten zijn minder. En ook minder drang tot eten (ben een emotie eter). Depressie nog niet minder, maar slik het pas net. Lichte bijwerkingen, niet vervelend. Levendige dromen, verminderde eetlust en wat slapeloosh[lees meer...]eid. Ik merk wel dat ik een hogere dosis nodig ga hebben, maar: so far so good. Ik had dit veel eerder moeten doen. Merk nu pas dat ik eigenlijk mijn hele leven al gek wordt van mijn gedachten. Wat een opluchting is dit! Was ook anti medicijnen, maar tientallen jaren therapie is nog niet alles beter. Ik heb het geprobeerd, maar het ging gewoon niet meer. Ik wil gewoon meer kwaliteit van leven. Ik ga door met fluoxetine. Langzaam opbouwen is denk ik verstandig. Succes iedereen die voor de keuze staat!

05-03-2020 | Vrouw | 24
fluoxetine (20mg)
Het hielp wel tegen mijn angstaanvallen en depressie, maar ik werd totaal vervreemd van alles, staarde veel en als de dosis weer lager ging kwamen m’n paniek aanvallen terug en eetproblemen (eetbuien)

16-02-2020 | Vrouw | 42
fluoxetine (20mg)
Na ruim 20 jaar gestopt met fluoxetine omdat het ontzettend goed ging. Helaas ging ik na twee maanden volledig onderuit. Constante paniek en angst. Dus weer begonnen met fluoxetine. Ga nu de derde week in. Eerste twee weken waren hel. Heb er nu oxzazepam bij . Eerst twee keer per dag. Nu drie maal per dag 10mg zo nodig. Helaas is t dan ook nodig. Hopelijk slaat de fluoxe[lees meer...]tine snel aan. Het lijkt eind middag en avond al wat beter te gaan. De ochtenden zijn nog hel. Pak bij het wakker worden meteen een oxzazepam om de ergste paniek te onderdrukken. Het nadeel van angst en paniek is dat het ook bij mij fysiek veel invloed heeft.

03-02-2020 | Vrouw | 60
fluoxetine (20mg)
ik slik sinds 5 maanden fluoxetine 20 mg samen met omeprazol 40 mg maar ik heb een kwartier ongeveer na het slikken pijn in mijn maag,heeft iemand daar ervaring mee ik wil eigenlijk nu wel stoppen met de fluoxetine

25-01-2020 | Vrouw | 69
fluoxetine (20mg)
Begonnen indicaties Burn-out met Paroxetine 20mg ging slecht na 6mnd afgebouwd tot 2.5mg in 1,1/2 jaar daar ging t mis in crisis bij ggz beland.Verandering in medicatie naast Fluoxetine 20mg daarbij Alprazolam 20mg. Deze na 6 mind afgebouwd zeer veel klachten volledig op bed.nu 3 jaar verder alleen nog 20 mg Fluoxetine wil afbouwen.

07-01-2020 | Vrouw | 23
fluoxetine (20mg)
Vorige jaar citalopram geslikt tegen paniekklachten. Daar 10 kilo van aangekomen, maar langzaam afgebouwd want het ging steeds beter met me. Sinds september weer heftige angstklachten. Ditmaal fluoxetine voorgeschreven gekregen. De bijwerkingen begonnen na 3 dagen. Ik was misselijk, had totaal geen eetlust wat leidde tot gewichtsverlies, non stop hoofdpijn, angst, zweten, [lees meer...]een vaginale infectie, tintelingen in mijn ledematen, blauwe plekken op mijn benen, slecht slapen en onwijs veel hartkloppingen. Na 6 weken fluoxetine slikken waren de bijwerkingen nog steeds niet verdwenen. In overleg met de dokter mocht ik in één keer stoppen. De afkick verschijnselen waren 3 keer zo erg als de bijwerkingen en ik had last van hallucinaties, waanideeën, was totaal paranoïde en durfde niet meer alleen te zijn. Inmiddels ben ik bijna 3 weken gestopt met de fluoxetine en gaat het langzaam steeds beter. Ik heb één ding geleerd: nooit meer fluoxetine. Het heeft mijn afgelopen 3 maanden een hel gemaakt en heb constant met de gedachte rondgelopen dat ik dood ging. Ik ga investeren in goede therapie en begeleiding, want durf geen pillen meer in mijn lijf te stoppen.

31-10-2019 | Man | 23
fluoxetine (20mg)
In Mei dit jaar overgestapt van Escitalopram naar Venlafaxine, nadat de Venlafaxine niet effectief bleek te zijn (ik bleef mijn angsten en paniekaanvallen houden), dit afgebouwd en in overleg met de psychiater overgestapt op Fluoxetine. Ik heb 6 á 8 weken last gehad van de bijwerkingen, daarna werd het iets minder en ging het wel weer beter, voor een week. Daarna begon he[lees meer...]t weer opnieuw, ik werd op 24 September in paniek wakker en het gaat tot op de dag van vandaag (31 Oktober) verschrikkelijk slecht. 3 weken geleden is de Fluoxetine opgehoogd van 20mg naar 40mg. Weer bijwerkingen. Ik slik het nu 13 weken en het heeft niks geholpen en alles zelfs alleen maar slechter gemaakt. Ik heb er Xanax bij gekregen, dat helpt. Maar dat kan je natuurlijk niet dagelijks nemen. Nu de fluoxetine weer afbouwen naar 20mg en maandag met de psychiater bespreken wat we nu gaan doen, of naar Clomipramine, of terug naar Escitalopram en dat nog een keer proberen...

06-10-2019 | Man | 29
fluoxetine (20mg)
dit medicijn gekregen i.c.m. therapie voor paniekstoornis (agorafobie\ pleinvrees) eerste paar weken van opbouw bijwerkingen die passen bij ad. o.a. meer somber misselijkheid verward en meer paniekklachten (sterker). Durfde een tijd niet naar buiten te komen in drukke omgevingen, boodschappen doen was een hel, nu na een 7 weken durf ik gewoon naar buiten te komen en boodsc[lees meer...]happen te doe, enorme opluchting.

08-07-2019 | Man | 53
fluoxetine (20mg)
Het gaat gewoon niet goed vreselijke sombere gedachten. Aan de dood niet in de zin van zelfmoord maar van pfff hoelang moet ik nog leven. Mijn leven is een last geworden. Ik ben een blok aan mijn eigen been.

19-06-2019 | Man | 66
fluoxetine (20mg)
De 1e 6 weken 20 mg per dag gebruikt. Nu sedert een paar dagen : 40 mg per dag ! Bevalt goed !

30-05-2019 | Vrouw | 33
fluoxetine (20mg)
Fluoxetine is o.a voorgeschreven voor een angststoornis. Na goed onderzoek te hebben gedaan en te hebben overlegd met psychiater zijn we met dit middel gestart (20mg). Ik heb eerder andere antidepressiva gehad (goede ervaring)dus wist een beetje wat me te wachten stond. Vond het toch wel eng om het middel in te nemen. Eerste dag helemaal niks gemerkt, alleen in de nacht w[lees meer...]erd ik om 4 u klaarwakker. De tweede dag merkte ik beetje 'high' was. Is moeilijk te beschrijven..wazig zien, ontstabiel,duizelig achtig gevoel maar was te doen. Wel goed in slaap komen maar weer om 4 u klaarwakker. Derde en vierde dag eigenlijk hetzelfde maar nu kreeg met ik met vlagen brandend maagzuur oprispingen en gewrichtspijn en droomde ik heel vreemd. Ook durfde ik niet meer alleen naar buiten want als ik moest praten kreeg ik meteen een paniekaanval. Was ook erg onrustig. De vijfde dag van inname werd ik wakker. Moest direct naar het toilet en had extreme honger. Heb me wat gegeten maar kon weer direct naar het toilet gaan. Het koude zweet brak me uit, buikpijn, tintelingen in tong en ging bijna out. In bed gaan liggen om tot rust te komen. Denk dat angst ook zeker eern rol heeft meegespeeld. Had hele koude voeten en handen maar continue koud zweet. Met huisartsenpost gebeld en in overleg meteen gestopt met de fluoxetine. Helaas wist ik vantevoren niet dat de halfwaardetijd lang is en het niet meteen uit het lichaam verdwijnt. Heb ondertussen al 5 dagen geen fluoxetine meer genomen maar merk nog steeds dat het niet uit mn lichaam is. Ben nog altijd zo 'high', val moeilijk in slaap en droom vreemd, heb wel honger maar geen zin om te eten en blijf het liefste in bed. Psychiater had dit nog nooit meegemaakt. Wat een troep..was ik maar nooit begonnen ermee. Ik hoop dat het snel uit mijn lichaam is..

04-05-2019 | Man | 50
fluoxetine (40mg)
Voor de 2e maal gestart met fluoxitine. Hevige angst en paniekaanvallen. Functioneerde niet meer in werk en prive. Werd ook lichtelijk depressief. Kon absoluut niet meer omgaan met conflicten. Nu op week 8. Eerste 2 weken waren letterlijk een hel! Met o.a. zelfmoordgedachten. Vreselijk veel spanning, angst en paniek. Op week 3 dosis naar 40 mg opgehoogd. Geen merk[lees meer...]bare bijverschijnselen bij deze ophoging. Heel langzaam namen de vervelende verschijnselen af. Minder momenten van angst,spanning en stress. Meer momenten van rust. Spanning zit er nog wel. Maar te behappen. 3 weken niet gewerkt. Nu in week 8 geef ik mijzelf een cijfer 6,5. Aan het begin zat ik op een cijfer 3! Minder angst, stress, paniek. Maar het blijft moeilijk. Weinig energie en motivatie. Hoop dat dit in de komende weken verbeterd en mijzelf minimaal een cijfer 7 kan geven.

19-04-2019 | Vrouw | 44
fluoxetine (10mg)
Ik heb al mijn hele leven angsten en paniek, ik wou geen medicatie nemen uit schrik voor de bijwerkingen. Ik gebruik kruiden en magnesium en probeer te sporten en gezond te leven. Maar ik heb nu toch besloten om iets te nemen omdat ik soms depressieve gevoelens heb en omdat een angststoornis zo uitputtend is. En het is te vroeg om al te merken of het echt helpt, maar i[lees meer...]k ben blij dat de bijwerkingen goed te verdragen zijn(, ik neem nu 5 dagen 10 mg) en ik ben gaan werken en het ging. Alleen minder goed slapen en afwisselend wat onrust en moe, maar zeker niet fel, terwijl ik sterk reageer op medicatie. Dit is mijn ervaring tot nu toe, IK was echt heel bang om iets te nemen en nu valt het goed mee.

14-03-2019 | Vrouw | 41
fluoxetine (30mg)
Week 2 was het zwaarst, klachten worden veel erger. Wees hier op voorbereid want dit wordt echt onderschat. Zorg dat je steun hebt van je omgeving. Bij ophoging geldt hetzelfde. Na 3 weken begon het te werken. Angst werd minder, oncontroleerbare lichamelijke sensaties werden minder, gedachtes werden geleidelijk minder en geen paniekaanvallen meer. Geleidelijk steeds positi[lees meer...]ever en meer energie om dingen te doen. (ik gebruik het nu 8 weken). Slechte ochtenden verdwijnen pas op het laatst.

13-03-2019 | Man | 30
fluoxetine (30mg)
Even een korte recensie vanuit mijn kant. Ik schrijf never nooit een recensie en heb nooit het gevoel gehad dit te moeten doen omdat 'toch niets hielp. Ik heb al jarenlang last van angst en paniek, 13 jaar om precies te zijn en dit is het laatste jaar op zijn piek geraakt. Ik wilde dood en zag het leven niet meer zitten, Paniek na paniek, derealisatie al jarenlan[lees meer...]g, ik was mezelf niet meer, de hoop totaal verloren en wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik dacht altijd, ik heb het erger dan andere en voor mij zou er wel geen hulp zijn. Ik wilde absoluut geen medicatie dmv eerdere vervelende ervaringen, Ik las altijd op plekke zoals hier hoe slecht het wel niet was en hoe zieker je er van werd. Mensen luister goed; ik was de allergrootste angsthaas om medicijnen te gebruiken en heel erg sceptisch, Ik vind dat het mijn plicht is een recensie te schrijven omdat ik weet hoe het is, uitzichtloosheid en continue je anders voelen dan andere, angst, Paniek, deppresief zijn. Ik ben begonnen in oktober met 20MG en de eerste maand, 1.5 maand ging ik door een complete hel, ik kan hier 3x per dag alprazolam naast(0.25 mg per keer) om mij er doorheen te helpen. Met goede steun van mijn naasten kwam ik er heel langzaam weer bovenop. Ik kan zeggen dat ik nu na bijna 5 maanden een compleet ander mens ben, Ik ga ook nog naar therapie en ben er dagelijks mee bezig, maar ik zit echt 80 procent beter in mijn vel en ben weer bijna zoals 13 jaar geleden. Ik slik nu 30mg in de ochtend en heb al 4 maanden geen alprazolam meer aan geraakt, Tuurlijk zijn er dagen dat het minder gaat, Maar die zijn zooo makkelijk door te komen dat het me niet meer interesseert. Tip; ga het gewoon doen, je maakt je eigen alleen maar gek door dingen op te zoeken, je moet het uiteindelijk echt zelf doen, en je kan het. Wees lief voor je zelf en gun je zelf echt de tijd..wanneer je half denkt dat je er bent, ben je er nog niet. Zet door en mooie tijden komen!! Echt waar. Ik kan het weten

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum