Paroxetine

paroxetine

Bij  DepressieX

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

14-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ooit aan begonnen wegens depressieve klachten en angstaanvallen. Vind de werking maar matig, merk wel dat faalangst wat minder is en mij niet meer druk maak over wat andere van mij vinden Een geheel toevallige bijkomstigheid is dat mijn migraineaanvallen vrijwel geheel verdwenen zijn. Ooit drie maanden gestopt en de aanvallen kwamen weer terug. Ik vraag mij af of meer me[lees meer...]nsen deze ervaring hebben. Eigenlijk is de kennelijke effectivitei tegen migrsine de voornaamste reden waarom ik dit middel nog gebruik.
22-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

20 jr. lang gebruikte ik probleemloos 15 mg Seroxat (10 mg was net te weinig). I.v.m. ernstige depressieve klachten na een zware periode in mijn leven is dit sinds juli 2019 verhoogd naar 20mg, toen 30 mg en omdat dit nog niet hielp naar 40 mg per dag, ik gebruik de 40 mg nu 6 weken. Tot mijn verdriet voel ik mij nog overdag nog steeds depressief en huil ik veel. In de av[lees meer...]ond voel ik me wel goed. Zijn er mensen die 40 mg gebruiken en bij wie het wel werkt?
02-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine hielp in het begin vrij goed, het bracht me erg tot rust. Na bijna 2 jaar gebruiken voelde ik me neerslachtig worden omdat ik geen goede emoties meer kon ervaren, alles werd wat gewoontjes... bovendien kreeg ik fel last van tintelende, pijne benen net voor het slapen gaan. Hiervoor kreeg ik medicatie. De medicatie hielp in het begin maar als snel werd mijn pijn [lees meer...]'resistent' tegen de medicatie. Na 2 jaar na de stopzetting van Paroxetine kom ik erachter dat dit medicijn het rusteloze benensyndroom fel kan versterken. Nooit neem ik deze medicatie nog.
14-08-2019

Paroxetine (paroxetine)

Voor gebruik niet meer kunnen functioneren. Warmtehuishouding lichaam is om zeep. Droge mond, overdreven gapen, Zeer moe erg veel slapen, Zeer vlak zijn seksueel niks meer willen en kunnen. Tijdens de eerste weken zeer veel last van bijna alle beschreven bijwerkingen. Tot aan erger worden van de depressie aan toe. Nu al een jaar of 2 stabiel met 20 mg. Wel zeer vlak q[lees meer...]ua emotie . Probeer nu af te dalen tot 10mg Kan alleen met vloeibare vorm, omdat je dit kan doseren Dit werkt helaas niet echt goed. Er moeten meerdere soorten volumes komen van dit medicijn , vooral voor de afbouw.
27-07-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine helpt vrij vlot (binnen enkele weken) maar stoppen is vrijwel onmogelijk. De bijsluiter is een grote leugen
09-07-2019

Paroxetine (paroxetine)

de uitzichtloze somberheid was weg, dat absoluut. maar ik was beslist niet meer mezelf. ik ging me onverantwoord en risicovol gedragen. ik zag eenvoudig het gevaar niet of bagatelliseerde de consequenties van mijn ondoordachte keuzes. dat ik bovendien enorm dik werd, interesseerde me geen biet. het gekke was dat ik zelf niet door had hoe ik veranderde. pas toen ik stopte[lees meer...] met innemen, besefte ik wat er was gebeurd en hoe groot de puinhoop was die daardoor was ontstaan. Xeroxat heeft me door een moeilijke periode gesleept, maar de prijs was hoog en niet alleen ik, maar vooral ook mijn kinderen hebben die moeten betalen. dat vind ik heel erg. het is inmiddels twintig jaar geleden. waarschijnlijk zou er nu meer controle en begeleiding zijn, vooral omdat er jonge kinderen bij betrokken waren. toch zou ik willen waarschuwen voor paroxetine, zoals het spulletje nu heet. het doet rare dingen met je hoofd.
18-06-2019

11-06-2019

Depressief

Van mijn 15e tot mijn 22e dit medicijn gebruikt. Begonnen ivm angst- en depressieve klachten. Paar gesprekken met psycholoog gehad en dit middel toen van de huisarts gehad. Door dit medicijn had ik veel minder last van sociale angst en voelde ik me rustiger en sliep ik beter. Evengoed soms met periodes nog neerslachtig. Toen ik ging afbouwen merkte ik pas hoeveel het [lees meer...]middel eigenlijk deed. Angsten kwamen terug, depressief, slapeloosheid. Daarintegen merkte ik ook dat ik helemaal niet gevoelloos ben zoals ik dacht, maar juist hooggevoelig! Ik neem prikkels zeer intens waar nu maar ook in positieve zin. Ook blijkt dat paroxetine veel invloed had op mijn seksleven. Nu kan ik weer makkelijk en intens klaarkomen en daar ben ik heel blij mee. Ook dacht ik met de paroxetine altijd dat ik geen humor had, bleek echter door de afvlakking te komen want nu vind ik dingen wel weer grappig. Hierna allerlei medicijnen gebruikt in de hoop dat die minder bijwerkingen hadden. Weinig angsten meer, maar met periodes nog wel depressief, stemmingswisselingen en extreem gevoelig voor prikkels waardoor zonder medicijnen ook geen optie is. Lamotrigine lijkt nu goed te werken, ik zit nog in de opbouwfase. Daarnaast ook een halve lorazepam ivm slaapproblemen.
07-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Al jaren slaap ik slecht, heb onrust in mijn lijf en geest omdat ik moeilijk met problematiek om kan gaan. Nu met paroxetine slaap ik beter en ervaar ik amper nog gepieker en onrust. Ik gebruik nog wel magnesium olie voor het slapen gaan omdat ik rusteloze benen ervaar. Dat helpt goed. Ik zit nu op 40 mg maar ik denk dat dit te hoog is. Met 30mg voelde ik me beter dus ter[lees meer...]ug naar de huisarts maar weer.
13-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Begonnen met paroxetine ivm depressie/nervositeit. Gestart met een halve tablet van 10 mg voor 1 week. Heel erg diarree gehad in de eerste dagen, vermoeidheid, hoofdpijn. Merkte na 1 week dat het wel zijn werk deed wat al erg snel is. Na die 7 dagen 1 hele tablet genomen van 20 mg. Enorm vermoeid!! Voelde mij de hele dag een beetje ziek, rijden ging slecht, wazig zien,[lees meer...] leek een beetje buiten mezelf te leven, en echt problemen met slapen terwijl ik afentoe mijn ogen overdag niet open kon houden. daar kwam nog boven op dat mijn libido totaal weg was. Een orgasme krijgen was niet meer mogelijk. Maar de depressieve klachten zijn wel weg. Nu weer terug op 10mg..vind de ernst van de bijwerkingen het niet waard. Overweeg om ermee te stoppen.
26-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik al meer dan 25 jaar paroxetine omdat ik last heb van steeds terugkerende depressie, angsten en paniek. Ooit begonnen met 20 mg na lange tijd stabiel te zijn geweest afgebouwd naar 10 mg, en na de laatste hevige depressie alweer een aantal jaren op 30 mg. De klachten zijn niet verdwenen maar wel redelijk beheersbaar en leefbaar door gebruik van deze medicijnen. D[lees meer...]us niet zaligmakend maar wel een duw in de rug. Hoogstwaarschijnlijk kom ik nooit meer van deze medicatie af maar beter met medicijnen wel van het leven kunnen genieten dan zonder medicatie leven in een hel.
05-04-2019

Depressief

Na jaren van somberheid, gesprekken met psychologen zonder resultaat, de huisarts gevraagd om medicijnen. Ik ben zeer tevreden met mijn dosis paroxetine. Eerst wel gewichtstoename gemerkt, maar dat is er nu weer af. Voorlopig heb ik geen behoefte om te stoppen met mijn medicijnen.
28-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft mij in het begin wel geholpen. Omdat Ik mijn leven goed op orde heb en ik geen last meer heb van depressies en paniekaanvallen heb ik- in overleg met huisarts eerst langzaam afgebouwd en ben ik uiteindelijk gestopt met paroxetine. De effecten waren verschrikkelijk, vooral ná het weglaten van de laatste 5 mg: opeens voelde ik me weer heftig in een depress[lees meer...]ie afglijden. De huisarts heeft het hier dat ik kennelijk een onderhoudsdosis nodig heb omdat mijn lichaam inmiddels verslaafd is. Het zou kunnen dat ik zonder medicatie verder kan, maar dan moet ik wel eerst een akelige afkickperiode door. Middel inmiddels ernstiger dan de kwaal.
23-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Januari 2017 begonnen met 20mg. Eerste avond extreem misselijk geweest. Volgende ochtend kon ik amper op mijn benen staan. Mijn handen beefden zo erg dat het mij niet lukte om knoopjes van een blouse vast te maken. De eerste bijwerkingen waren binnen 2 weken verminderd of helemaal weg. Na 5 weken begon ik verschil te merken in mijn stemming. Het werd langzaam aan steeds b[lees meer...]eter. Maart 2017 opgehoogd naar 30mg Ik begon steeds meer mezelf terug te vinden. Wel was het zo dat als ik een keer een dag vergat in te nemen dan had ik ook direct last van prikkelbaarheid, trillende handen etc. Na ruim een half jaar gebruik merkte ik dat ik ineens veel aan kwam. Ik ben in 3 a 4 maanden tijd 10kg aangekomen. November 2018 gestart met de afbouw. Elke 4 weken een lagere dosering. Van 30 naar 20mg merkte ik vrijwel niets. Van 20 naar 10 mg ging voor mij te snel. Ik voelde me labiel. Toen tijdelijk terug gegaan bazaar 15mg dit ging wel goed. En vervolgens met stapjes van 5 afgebouwd. Eind februari helemaal gestopt. De eerste 2 weken zonder medicatie voelde beroerd. Ik begon om alles te huilen en had het gevoel dat ik terug aan de paroxetine moest. Toch doorgezet en na 2 weken waren de ergste ontwenningsverschijnselen weg.
16-02-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na een zeer heftige relatie ergens begin 2005, was ik totaal mijn eigenwaarde kwijtgeraakt en zat alleen maar op de bank voor me uit te staren en alles ging mij in het leven voorbij. Dus ben ik aan dit middel begonnen op advies van mijn toenmalige huisarts en tot op heden nooit echt mee gestopt. Dit middel vind ik vrij prettig, en persoonlijk denk ik dat dit antidepressivu[lees meer...]m beter werkt dan andere middelen (zoals Prozac, of Effexor). Maar daar kan ik niet echt over oordelen, want ieder mens is anders en reageert weer anders. Ergens in het verleden heb ik trouwens geprobeerd om van dit middel af te bouwen, maar ik ging door een hel. Tunnelvisie, elektrische schokken door je hoofd, misselijkheid, hondsberoerd etc.. Ik hiel het niet meer vol. Dus ik denk dat ik dit middel voor de rest van mijn leven moet slikken.
19-11-2018

Paroxetine (paroxetine)

Voor mij was het een rotmiddel, ik baal dat ik het tien jaar lang heb geslikt! Het hield depressies niet tegen. De bijwerkingen waren wel erg vervelend. Zo kon ik bijvoorbeeld geen orgasme meer bereiken. Nog vervelender was dat ik elke ochtend wakker werd met het gevoel alsof ik een flinke kater had. Ik had 's nachts heel onrustige/ nare dromen en zweette mijn bed kledder[lees meer...]nad (echt kleddernat, niet gewoon vochtig!) Afbouwen was heel, heel moeilijk. Ik wist eerst niet dat depressieve gevoelens deel konden uitmaken van de onttrekkingsverschijnselen, waardoor ik een aantal afbouwpogingen gestaakt heb (zonde!) Dit zijn de onttrekkingsverschijnselen die ik kreeg tijdens (langzaam) afbouwen: Suïcidale gedachten (die had ik daarvoor niet), zweten, misselijk, tintelingen, hoofdpijn, 'electrisch' gevoel in hoofd... Bij elk stapje terug kreeg ik dit en deze klachten hielden een paar dagen tot twee weken aan. Gelukkig heb ik doorgezet en ben ik van die troep af.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum