Paroxetine

paroxetine

Bij  DepressieX

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

13-05-2020

22-02-2020

Paroxetine (paroxetine)

Nadat ik 7 jaar paroxetine heb gebruikt ben ik 2 weken geleden overgestapt op fluoxetine, dit omdat ik regelmatig in een dip zit, enorm ben aangekomen en er geen huisarts naar mijn gebruik heeft gekeken. Ik was er na zoveel jaar klaar mee! Daarnaast schijn je fluoxetine makkelijker kunnen afbouwen als dit ooit van toepassing is op mij. Ik gebruikte 20 mg paroxetine en heb [lees meer...]in 5 dagen tijd 20 mg paroxetine verlaagd naar 10 mg paroxetine met daarbij 20 mg fluoxetine. Na die 5 dagen gestopt met de paroxetine en nu slik ik alleen nog de 20 mg fluoxetine. De tweede week zit er nu op en het is een hel.. ik voel me lichamelijk zo ontzettend ziek dat het mentaal zwaar wordt.. ik krijg nu 10 mg oxazepam erbij voor zo nodig. Ik vraag me af of meer mensen hier ervaring mee hebben? Hoe is dit bij jullie gegaan? Hoelang zijn jullie lichamelijk ziek geweest? Met lichamelijk ziek bedoel ik griep klachten in ernstige mate, duizeligheid, vermoeid en zwaar hoofd voornamelijk.. Ik hoor graag ervaringen van jullie..
19-02-2020

Paroxetine (paroxetine)

Momenteel gebruik ik nu al 3 jaar antidepressiva, van 20mg begonnen en zo opgebouwd naar 30mg. Opzich is de depressiviteit enorm vermindert maar merk wel het laatste jaar nu dat ik 10kg ben bijgekomen, loop 24/24 moe en men zicht is vaak wazig. De duizeligheid heb ik met momenten.. ik denk wel dat het een aanrader is om de antidepressiva 's avonds te nemen zodat je overda[lees meer...]g niet nog meer moe bent. (Gehoord van een kennis). Op een dag ben ik ook eens plots gestopt met de medicatie (NOOIT DOEN, ALTIJD AFBOUWEN)! Ik was misselijk ik was heel draaierig in men hoofd en het voelde ofdat ik elk moment kon flauwvallen. Momenteel weer bezig met 30mg en hoop in de toekomst te kunnen afbouwen zonder angst en depressiviteit. ­čĄ×­čĆ╗ Persoonlijk zou ik het totaal niet aanraden maar alles begint met praten.
06-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik lees altijd veel verhalen over nare bijwerkingen die dit medicijn geeft, hierdoor was ik van te voren ook erg bang om hiermee te beginnen. In de eerste week alleen last van geen eetlust, maar daarna helemaal nergens last van. Slik nu al een jaar 40 mg per dag en nog steeds geen bijwerkingen. Verder helpt het wel om me rustiger te voelen en mijn emoties zijn minder hefti[lees meer...]g. Het helpt voor mij niet echt tegen somber heid en ben nog steeds depressief, vandaar dat ik wel twijfel om misschien een ander medicijn te proberen.
26-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

Een bijwerking bij mij vanaf de eerste week: -Gevoelloze huid rond de billen en genitalien; - moeizaam tot fysiek orgasme komen terwijl gevoel van orgasme uitblijft. Het gaat echt nergens meer over. Compleet doof gevoel. - libido daling tot 0 - geen gevoel in delen van de voet Vanwege bovenstaande gebruik gestopt. Moet nog blijken wanneer gevoel in mijn huid terug kom[lees meer...]t. Net 1 dag gestopt, zal zijn tijd nodig zijn. Verdere bijwerkingen: Extreem vermoeid, wazig in hoofd, afgevlakt inactief. Kon er wel lekker van slapen. Werd er niet blij van in mijn hoofd. Dit gold voor mij. Een ander familielid had er baat bij en lang niet deze bijwerkingen. Blijf gewoon in contact met je huisarts ook als er seksuele stoornissen of gevoelloosheid vd huid ontstaat. Heb gelezen dat dit soms moeilijk tot niet hersteld bij kleine percentage en dat risico wil ik niet. Ik hoop dat het bij mij weer hersteld...i hope so
14-10-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ooit aan begonnen wegens depressieve klachten en angstaanvallen. Vind de werking maar matig, merk wel dat faalangst wat minder is en mij niet meer druk maak over wat andere van mij vinden Een geheel toevallige bijkomstigheid is dat mijn migraineaanvallen vrijwel geheel verdwenen zijn. Ooit drie maanden gestopt en de aanvallen kwamen weer terug. Ik vraag mij af of meer me[lees meer...]nsen deze ervaring hebben. Eigenlijk is de kennelijke effectivitei tegen migrsine de voornaamste reden waarom ik dit middel nog gebruik.
22-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

20 jr. lang gebruikte ik probleemloos 15 mg Seroxat (10 mg was net te weinig). I.v.m. ernstige depressieve klachten na een zware periode in mijn leven is dit sinds juli 2019 verhoogd naar 20mg, toen 30 mg en omdat dit nog niet hielp naar 40 mg per dag, ik gebruik de 40 mg nu 6 weken. Tot mijn verdriet voel ik mij nog overdag nog steeds depressief en huil ik veel. In de av[lees meer...]ond voel ik me wel goed. Zijn er mensen die 40 mg gebruiken en bij wie het wel werkt?
02-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine hielp in het begin vrij goed, het bracht me erg tot rust. Na bijna 2 jaar gebruiken voelde ik me neerslachtig worden omdat ik geen goede emoties meer kon ervaren, alles werd wat gewoontjes... bovendien kreeg ik fel last van tintelende, pijne benen net voor het slapen gaan. Hiervoor kreeg ik medicatie. De medicatie hielp in het begin maar als snel werd mijn pijn [lees meer...]'resistent' tegen de medicatie. Na 2 jaar na de stopzetting van Paroxetine kom ik erachter dat dit medicijn het rusteloze benensyndroom fel kan versterken. Nooit neem ik deze medicatie nog.
14-08-2019

Paroxetine (paroxetine)

Voor gebruik niet meer kunnen functioneren. Warmtehuishouding lichaam is om zeep. Droge mond, overdreven gapen, Zeer moe erg veel slapen, Zeer vlak zijn seksueel niks meer willen en kunnen. Tijdens de eerste weken zeer veel last van bijna alle beschreven bijwerkingen. Tot aan erger worden van de depressie aan toe. Nu al een jaar of 2 stabiel met 20 mg. Wel zeer vlak q[lees meer...]ua emotie . Probeer nu af te dalen tot 10mg Kan alleen met vloeibare vorm, omdat je dit kan doseren Dit werkt helaas niet echt goed. Er moeten meerdere soorten volumes komen van dit medicijn , vooral voor de afbouw.
27-07-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine helpt vrij vlot (binnen enkele weken) maar stoppen is vrijwel onmogelijk. De bijsluiter is een grote leugen
09-07-2019

Paroxetine (paroxetine)

de uitzichtloze somberheid was weg, dat absoluut. maar ik was beslist niet meer mezelf. ik ging me onverantwoord en risicovol gedragen. ik zag eenvoudig het gevaar niet of bagatelliseerde de consequenties van mijn ondoordachte keuzes. dat ik bovendien enorm dik werd, interesseerde me geen biet. het gekke was dat ik zelf niet door had hoe ik veranderde. pas toen ik stopte[lees meer...] met innemen, besefte ik wat er was gebeurd en hoe groot de puinhoop was die daardoor was ontstaan. Xeroxat heeft me door een moeilijke periode gesleept, maar de prijs was hoog en niet alleen ik, maar vooral ook mijn kinderen hebben die moeten betalen. dat vind ik heel erg. het is inmiddels twintig jaar geleden. waarschijnlijk zou er nu meer controle en begeleiding zijn, vooral omdat er jonge kinderen bij betrokken waren. toch zou ik willen waarschuwen voor paroxetine, zoals het spulletje nu heet. het doet rare dingen met je hoofd.
18-06-2019

11-06-2019

Depressief

Van mijn 15e tot mijn 22e dit medicijn gebruikt. Begonnen ivm angst- en depressieve klachten. Paar gesprekken met psycholoog gehad en dit middel toen van de huisarts gehad. Door dit medicijn had ik veel minder last van sociale angst en voelde ik me rustiger en sliep ik beter. Evengoed soms met periodes nog neerslachtig. Toen ik ging afbouwen merkte ik pas hoeveel het [lees meer...]middel eigenlijk deed. Angsten kwamen terug, depressief, slapeloosheid. Daarintegen merkte ik ook dat ik helemaal niet gevoelloos ben zoals ik dacht, maar juist hooggevoelig! Ik neem prikkels zeer intens waar nu maar ook in positieve zin. Ook blijkt dat paroxetine veel invloed had op mijn seksleven. Nu kan ik weer makkelijk en intens klaarkomen en daar ben ik heel blij mee. Ook dacht ik met de paroxetine altijd dat ik geen humor had, bleek echter door de afvlakking te komen want nu vind ik dingen wel weer grappig. Hierna allerlei medicijnen gebruikt in de hoop dat die minder bijwerkingen hadden. Weinig angsten meer, maar met periodes nog wel depressief, stemmingswisselingen en extreem gevoelig voor prikkels waardoor zonder medicijnen ook geen optie is. Lamotrigine lijkt nu goed te werken, ik zit nog in de opbouwfase. Daarnaast ook een halve lorazepam ivm slaapproblemen.
07-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Al jaren slaap ik slecht, heb onrust in mijn lijf en geest omdat ik moeilijk met problematiek om kan gaan. Nu met paroxetine slaap ik beter en ervaar ik amper nog gepieker en onrust. Ik gebruik nog wel magnesium olie voor het slapen gaan omdat ik rusteloze benen ervaar. Dat helpt goed. Ik zit nu op 40 mg maar ik denk dat dit te hoog is. Met 30mg voelde ik me beter dus ter[lees meer...]ug naar de huisarts maar weer.
13-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Begonnen met paroxetine ivm depressie/nervositeit. Gestart met een halve tablet van 10 mg voor 1 week. Heel erg diarree gehad in de eerste dagen, vermoeidheid, hoofdpijn. Merkte na 1 week dat het wel zijn werk deed wat al erg snel is. Na die 7 dagen 1 hele tablet genomen van 20 mg. Enorm vermoeid!! Voelde mij de hele dag een beetje ziek, rijden ging slecht, wazig zien,[lees meer...] leek een beetje buiten mezelf te leven, en echt problemen met slapen terwijl ik afentoe mijn ogen overdag niet open kon houden. daar kwam nog boven op dat mijn libido totaal weg was. Een orgasme krijgen was niet meer mogelijk. Maar de depressieve klachten zijn wel weg. Nu weer terug op 10mg..vind de ernst van de bijwerkingen het niet waard. Overweeg om ermee te stoppen.
26-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik al meer dan 25 jaar paroxetine omdat ik last heb van steeds terugkerende depressie, angsten en paniek. Ooit begonnen met 20 mg na lange tijd stabiel te zijn geweest afgebouwd naar 10 mg, en na de laatste hevige depressie alweer een aantal jaren op 30 mg. De klachten zijn niet verdwenen maar wel redelijk beheersbaar en leefbaar door gebruik van deze medicijnen. D[lees meer...]us niet zaligmakend maar wel een duw in de rug. Hoogstwaarschijnlijk kom ik nooit meer van deze medicatie af maar beter met medicijnen wel van het leven kunnen genieten dan zonder medicatie leven in een hel.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum