paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

02-02-2023 | Vrouw | 47
paroxetine (20mg)
In het begin veel bijwerkingen ervaren zoals maagpijn en hartkloppingen en zweten als een otter. Na een aantal weken waren de paniekaanvallen verdwenen. Wel leef ik erg vlak en komt er weinig emotie binnen. Zweet nog steeds erg veel en ben veel aangekomen. Erger depressief geworden maar he geen paniekaanvallen meer. Pilletje smelt direct op je tong en heeft een he[lees meer...]le bittere nasmaak. Dus ja voor paniekaanvallen perfect maar de bijwerkingen zijn ook vreselijk.

31-12-2022 | Vrouw | 48
paroxetine (10mg)
Hallo, Vanwege angst en paniek van de huisarts dit gekregen. Nu 2 weken bezig met 10 mg per dag en ik voel me zo slap als een vaatdoek. Ben suf, slap, weinig eetlust. Kan iemand mij vertellen of dit blijft of overgaat? Het maakt me wel rustiger, maar ik kan zoals ik me nu viel amper normaal functioneren.

30-12-2022 | Vrouw | 52
paroxetine (10mg)
Mijn paniekaanvallen heb ik zo goed als niet meer maar ben toch nog beetje angstig. Mijn seksleven is tot niks gereduceerd en heb weinig tot geen lol meer in me leven.

20-12-2022 | Vrouw | 38
paroxetine (10mg)
ik leef al jaren met chronische stress en chronische vermoeidheid en slaapproblemen. afgelopen zomer liep het zo uit de hand dat ik door het dak ging van de stress wat leidde tot heel erg ziek zijn (2 weken niet meer kunnen eten, diarree hondsberoerd) enorm afgevallen, en ik de spanningen niet meer kon handelen, angst en paniek en hyperventileren om elk klein dingetje, elk[lees meer...]e dag , de hele dag. lag alleen nog maar in bed. Kon niet meer autorijden, kreeg steeds acute hoge spanning en vervolgens paniek/angst aanvallen achter het stuur, meteen hyperventileren, duizelingen. Het is nu eind december en rij nog steeds geen auto, en de klachten zijn er nog steeds. Dus heb ik een kleine 3 week geleden paroxetine 10mg voorgeschreven gekregen. Ik ben vroeger ook wel bij psychologen geweest, en yoga/mindfullness gedaan, maar dat helpt niet op de lange termijn bij mij. Of überhaupt niet. Zoals iedereen had ik de eerste 2 weken bijwerkingen, en de 1e week waren ze het ergst, toen ik 4 dagen niet heb kunnen eten dacht ik mee te stoppen want ik viel te veel af, maar ineens verdween de misselijkheid en diarree en kreeg ik weer eetlust. Ook verhoging van spanning , onrust bij het wakker worden, onrustige hartslag namen toe, enorme spierzwakte en trillingen, bibberen van de kou en een brandend gevoel over de rug af en toe, migraine en plotselinge menstruatie/bloedverlies. in de 2e week na de ergste bijwerkingen leek het beter te gaan, ik durfde met mijn vriend mee boodschappen doen, en sinds maanden even op visite. Toen had ik zelfs nog 1 dag dat ik met heel veel energie van bed kwam, en een goede dag had. Daarna ging het weer bergafwaarts. Ben nu weer een weekje heel gestrest/hoge spanning, hoge hartslag, durf de deur haast niet uit, krijg ook heel veel spanning als iemand langs komt, dan breekt het zweet uit, mega hoge hartslag, lijkt wel angst, ben nog elke dag veel duizelig, maar af en toe wandel ik even, dan voel ik me wel beter, zodra ik in huis zit voel ik me heel slecht. Ben ook heel snel geprikkeld, drukte, lawaai, veel mensen, in de rij wachten, geeft heel veel hoge spanning tot hyperventileren. Voel me rot, kan weinig doen, snel moe ook, en nu snachts steeds kriebelhoest en winderig. komt dat van het medicijn? heb ook oxazepam erbij maar doet weinig. Moet ik nog even doorzetten? hoe langer je er aan zit hoe meer je ontwenningsverschijnselen krijgt misschien als je stopt. Of zal ik ophogen, of overstappen op escitalopram? kan iemand me gerust stellen, dat als het even beter gaat en dan weer slechter, dat dat het nog bij hoort en uiteindelijk dat het beter gaat? 3 week is natuurlijk nog niet zo lang. had alleen niet gedacht toen het beter ging dat ik weer zo achteruit zou gaan.

07-12-2022 | Man | 51
paroxetine (30mg)
Ik ben 51 jaar en slik ongeveer 30 jaar paroxetine tegen een angst- en paniekstoornis. Het medicijn heeft mij altijd wel goed ondersteund, had soms wel klachten, maar het medicijn deed zijn werk. In Januari wilde de huisarts afbouwen en dat ging per 2 weken een 2 mg. Echter na 8 weken kreeg ik een extreme angstaanval durfde mij bed niet eens uit. Ben gelijk terug naar de [lees meer...]huisarts gegaan en had toevallig een vervanger. Deze wist mij te vertellen dat afbouwen met Paroxetine extreem moeilijk is dat het zelfs niet meer voorgeschreven wordt en dat het per persoon afhankelijk is hoe je afbouwt. Geeft aan dat dit niet goed is gebeurd, ben gelijk teruggegaan naar de oude dosis. Heb in de 30 jaar nog nooit zo een gevoel gehad. Was verschrikkelijk. Dus voordat je eraan begint zorg dat je de juiste ondersteuning hebt. Want dit is echt een klote medicijn.

18-10-2022 | Vrouw | 27
paroxetine (20mg)
Eerste AD waar ik mee begon na overlijden van mijn vader kreeg ik paniekaanvallen en waren al heel wat struggles aan vooraf gegaan. Was altijd anti pillen, maar ik voelde dat het tijd was om toch te proberen. De paniekaanvallen waren al snel gestopt, daarnaast was de sociale angst minder. Qua negatieve gedachtes en depressie werkte het wat minder bijsnij. Al met al goed [lees meer...]geholpen tegen de angst . Mijn zus en moeder gingen er heel lang goed op. Daarnaast ook therapie gevolgd. Het afbouwen was wel een hel… ben overgestapt naar fluoxetine. Bijwerkingen moet je echt even doorheen de eerste weken. Elk middel werkt anders bij iedereen, maar is wel proberen waard!

15-09-2022 | Man | 23
paroxetine (20mg)
Na twee jaar verschillende aanhoudende angst- en paniek aanvallen gehad te hebben ben ik begonnen met dit middel. Gelijk met 20mg. Leek de eerste 4 dagen goed te gaan. Voelde me vooral suf maar geen paniek. Na dag 4 werd dit middel voor mij verschrikkelijk. Ik had hele bizarre angsten en kwam hier bijna niet uit. Ook sliep ik s nachts niet. Ook werd ik er erg depressief va[lees meer...]n, wat ik voor de start van paroxetine nooit had. Ook met oxazepam verminderden de bijwerkingen niet. Dit is voor mij duidelijk niet het middel. Nu afgebouwd zonder problemen omdat ik het nog maar kort slikte. Nu overgestapt op citalopram, wat veel meer effect voor mij geeft met minder bijwerkingen.

18-08-2022 | Vrouw | 73
paroxetine (20mg)
Jaren geleden heb ik het gebruikt met goed resultaat. Toen het slecht in het nieuws kwam, langzaam afgebouwd. De angst en paniek kwamen terug. Allerlei andere middelen geprobeerd maar die deden niets. Weer terug op seroxat maar nu werkt het heel veel minder. Volgende week weer overleg met huisarts.

08-08-2022 | Vrouw | 48
paroxetine (10mg)
Jaren lang gebruikt icm depakine. 2 stoppogingen gedaan. Zeeer zwaar. Niet gelukt. Ondertussen veen aangekomen. In 2021 gestart met afbouwen met taperingstrips. In totaal 6 maanden gedaan over 10 mg. Ook zeer zwaar. Extreme klachten. Maar beter dan in 1 keer van 10 mg naar 5 mg. Zeer goed begeleid door psychiater. Slik nu een homeopathisch middel en dat werkt zeer goed. Be[lees meer...]n super blij er eindelijk vanaf te zijn. En veel afgevallen weer 👍🏻

05-08-2022 | Vrouw | 62
paroxetine (30mg)
20 jaar geleden begonnen met seroxat na depressie en angsten..met behulp van psychiater door gekomen . 1x geswitched naar Paroxetine aurobinde later Paroxetine HSD ging prima. Wordt momenteel niet geleverd weer seroxat gekregen . Slik nu 2 weken en heb zelfde bijwerkingen als 20 jaar geleden? Wel in mindere mate maar keiharde nek spieren..gespannen angstig...spannend..sl[lees meer...]aat dit aan?

26-07-2022 | Vrouw | 57
paroxetine (10mg)
Je geraakt er helaas niet meer vana af en geen enkele psychiater..wil je echt helpen...ik wil afbouwen van 10mg naar niets dus in geleidelijke stappen...vb 8mg preparatie dagelijks..psychiaters stellen dat zelfs niet voor...waarom niet eigenlijk ? Ze houden ons aan het lijntje of stellen zoals hierboven al vermeld alternatief eens 10mg en dan eens 5 mg te nemen als je dit[lees meer...] medicijn al jaren meer dan 30 jaar neemt...ik voel me slecht met alternatief van 10mg en dan volgende dag 5 mg..zie boven bijwerkingen die ik heb

20-06-2022 | Man | 62
paroxetine (10mg)
Paroxetine gekregen van psychiater wegens gegeneraliseerde angststoornis, werkte redelijk goed met 10 mg maar wegens de vervelende bijwerking werd mij aangeraden om over te stappen naar Brintellix 5mg

03-06-2022 | Man | 58
paroxetine (10mg)
Had in vroege adolescentie last van depressie en obsessieve dwanggedachten. Paroxetine i.c.m. therapie heeft dit goeddeels verholpen. Nu na 24 jaar gebruik van 15mg per dag getracht te stoppen met paroxetine. Afbouwprogramma met vloeibare paroxetine. Iedere 2 weken 1 ml minderen dat overeenkomt met een halve milligram paroxetine. Tot aan ongeveer 5 milligram ging het go[lees meer...]ed. Daarna bij verdere mindering steeds meer klachten, depressieve gevoelens en dwanggedachten. Nu in samenspraak met huisarts besloten toch te blijven gebruiken. Start met 10 mg per dag. Ondanks andere verhalen kan ik zeggen dat paroxetine bij mij zeer goed werkt en mijn leven de moeite waard maakt. Zonder blijkt dus geen optie.

01-06-2022 | Vrouw | 61
paroxetine (20mg)
Ik gebruik 1x per dag 20 mg Paroxcetine. De bijwerkingen die ik ervan heb zijn: Zwaarder geworden, en ik transpireer heel erg.

14-05-2022 | Man | 26
paroxetine (20mg)
Hallo, ik gebruik het ookal 6 weken en heb het zelfde probleem waar ik ook ben snelle hartkloppingen ik had het gevraagd aan mijn behandelaar en toen zei die dat ik goed moet eten voordat je paroxetine inneemt je maag moet goed vol zijn als je dit 1 week lang doet dan zul je het verschil over een week merken dus goed eten en als je een dieet volgt gewoon een weekje stoppen[lees meer...] met je dieet en goed eten

11-05-2022 | Vrouw | 46
paroxetine (20mg)
Ik weet niet of ik nu bij Ferry en Carla uitkom? Maar ik wilde even tegen Carla zeggen, dat ik alprazolam al 22 jaar gebruik en ben niet verslaafd.. ik ben er een poosje af geweest, maar de angst en onrust kwam terug. ik gebruik 1 x 0,25mg 's ochtends en vh slapen gaan 2 tabl. Verder heb ik ook 22 jaar Paroxetine gebruikt, maar wilde andere meds uit proberen.. nu na 2 ja[lees meer...]ar wil ik toch terug naar de paroxetine, want het is alleen maar ellende. Morgen kan ik ze weer ophalen en ben erg benieuwd of t weer aanslaat. Succes allebei en de rest die dit leest!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (567) - Antibiotica - penicillines breedspectrum