ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3
27-12-2018

Paroxetine (paroxetine)

Zeer tevreden. Een periode gehad dat het erg slecht ging. Heftige paniek en angstaanvallen, piekeren en bar slecht slapen. Ik ging vanuit een diep dal binnen 2 weken met enorme sprongen vooruit. Ik voel mij heel goed hiervan dat terwijl ik er enorm tegenop zag. Opna de standaard bijwerking(slechte libido en wat hoofdpijn) weinig last gehad. Begin aub met 10 mg. Als dit v[lees meer...]oldoende is blijf dit dan gebruiken. De meesten zullen 20 mg voorschrijven. Ik had meer dan genoeg aan 10 mg. Ben nu half jaar bezig en ben stukje bij beetje aan het afbouwen(met psychiater overlegd tablet in kleine stukjes afsnijden en dit heeel langzaam verminderen) hierdoor tot nu toe zo goed als geen bijwerkingen. Af en toe het gevoel"onder stroom te staan" maar ik weer waar het weg komt. Kortom voor mij een fantastisch middel. Ps. Geen kilo extra aangekomen:)
08-12-2018

Paroxetine (paroxetine)

begon met 20mg per dag 2 weken ziek geweest toch door gezet, in de jaren dossering verhoogd nu 4 jaar 60 mg perdag o de symptomen van me Borderline wat te minimaliseren ben al jaren tevreden over deze medicijnen
31-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine ik kan het iedereen aanbevelen die net zoals ik piekerklachten heeft. Ik gebruik 20 mg 1 maal daags. Er ging een wereld voor mij open. Ik voelde me ineens vrij en verlost van al die nare piekeraanvallen. Ik kreeg ruimte voor het starten van een eigen onderneming. Wat wel een groot minpunt is, is dat ik in een jaar tijd 20 kilo ben aangekomen. Paroxetine vlakt je[lees meer...] af en dat betekent, minder energie hebben, dus ook minder energie om te gaan sporten. Doordat ik mij met paroxetine meer moe voel, ben ik ook meer gaan eten, in de hoop meer energie te krijgen. Maar goed het medicijn zelf werkt bij mij voor een volle 100%. Nu wil ik toch eens proberen om zonder paroxetine te leven. En hopelijk kan ik dan meteen mijn overgewicht aanpakken. Tip: het merk Sandoz werkt beter, maar is doorgaan duurder en wordt niet altijd vergoed door je zorgverzekering. Aurobindo is de goedkopere variant, maar daar werd ik persoonlijk heel onrustig van en kreeg ik nachtmerries van. Heel naar, maar goed om te weten.
23-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heb ik korte tijd gebruikt. De ervaring was negatief. Ik werd vlak en voelde het leven niet. Alsof ik werd verstikt door een dikke zware deken. Het enige effect was dat ik niet echt meer iets voelde. Ik was blij dat ik ermee was gestopt.
18-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Veel AD gebruikt in mijn leven. Fluoxetine 5 jaar en cytalopram. Dit medicijn is voor mij verreweg de beste van alle. Weinig bijwerkingen, enkel het libido. Maar als je je onthoud van masturbatie en porno is dit in de seks voor mij geen probleem. Ik raad dit medicijn aan als ervaringsdeskundige met AD. MAar let op, dit is voor iedereen verschillend.
19-07-2018

Paroxetine (paroxetine)

Van 2004 tot 2018 heb ik paroxetine geslikt. Na mijn heftige burnout had ik een angst- en paniek stoornis opgebouwd. Aanvankelijk heb ik de dosering opgebouwd tot 40 mg per dag. Ik had weinig bijverschijnselen. Wel werd ik 10kg zwaarder en het duurde bij het vrijen langer voordat ik klaar kwam. Dat vond ik wel leuk. Na een paar jaar heb ik in 2 stappen afgebouwd tot 20 mg [lees meer...]per dag. Hierbij had ik weinig bijwerkingen. Oude klachten kwamen tijdelijk wat meer naar voren. In 2015 had ik een zeldzame bijwerking die bij mannen kan voorkomen: Gynaecomastie (1 borstklier werd groter). Die is operatief verwijdert. (zie: https://www.ge-bu.nl/artikel/ssris-en-gynaecomastie). Dat was natuurlijk nogal ongewenst. In 2015 ben ik naar 10 mg per dag afgebouwd. Ook daarbij ondervond ik weinig bijverschijnselen. In 2016 wilde ik helemaal stoppen, maar dat beviel niet. Oude klachten van angst en paniek waren weer wat terug. Ik was waarschijnlijk te snel gestopt (van 10mg direkt naar 5mg per dag en na een paar weken naar 0). In 2017 ben ik begonnen met heel geleidelijk aan afbouwen. Steeds heb ik, met een aantal weken tussentijd, de dosis gehalveerd. De pilletjes sneed ik met een mesje in steeds kleiner stukjes). Toen die stukjes echt heel klein werden ben ik die om de andere dag gaan innemen. En toen met 2 dagen er tussen. Veel last van bijwerkingen had ik niet tijdens dat afbouwen. Nu slik ik sinds een half jaar niets meer. Ik ben weer 10kg lichter geworden in dat halve jaar en klaarkomen gaat weer vlot (ook wel weer prettig want op mijn leeftijd (58) kwam van uitstel soms afstel..). Kortom: er zijn bijwerkingen tijdens het gebruik. Die gaan weer weg wanneer er niets meer wordt ingenomen. Ik heb er veel baat bij gehad. Misschien dat ik het weer ga gebruiken wanneer ik mij in de toekomst slechter ga voelen. Maar... het zijn geen snoepjes.
04-06-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben een dag of 6 geleden opgehoogd van 20 naar 30 mg. Ik voel me nu al 2 dagen erg down terwijl ik dat daarvoor niet echt had. Ook daardoor weer zeer slecht geslapen vannacht. Droge mond speelt ook weer op. Wat die stemming betreft: is dit herkenbaar voor iemand? Ik maak me er zorgen om en het voelt gewoon rot.
20-05-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ben 4 weken geleden begonnen met 10 mg. Zoals al verwacht, leken de angsten te verergeren. Na 2 weken opgehoogd naar 20 mg. Omdat ik al vaker in mijn leven last heb gehad van deze ellende en ook meerdere malen in therapie ben geweest hiervoor, weet ik wel dat ik er doorheen moet, dus niet vermijden. Echter, ik heb toch gekozen voor AD omdat ik een gezin heb met een dochter[lees meer...] van 10 en een zoontje van 1. Ik moet blijven functioneren en dat wil ik ook. Ook voor mijn man. Ik vind het zo lastig om te beoordelen of het spul werkt. Soms voel ik me wat beter maar de angst voor de angst is op de achtergrond bijna altijd aanwezig. En dat beinvloedt toch je plezier. Terwijl het vaak wel lukt om de dingen te doen, al geeft het angst en spanning. Over 2 weken terug huisarts. Ophogen wellicht naar 30 mg. Heb ik paar jaar geleden ook gehad. Toen ben ik er weer bovenop gekomen, zoals altijd. Maar of dat nou door de AD kwam blijf ik lastig vinden. Het is voor mij niet ineens een wereld van verschil zoals ik van sommigen lees. Ik heb daarnaast nog oxazepam, hier neem ik er dagelijks 1 van 10 mg van in. Mag er 3. Ook dat vind ik niet enorm veel verlichting geven. Een vriendin herkende dit en is overgestapt naar Lorazepam. Iemand hier ervaring mee? Ik ben niet verslavingsgevoelig gelukkig, weet dat ik hier weer goed vanaf kom. Destijds heb ik ook geen problemen gehad met afbouwen Paroxetine. Rustig aan en geen vervelende verschijnselen gehad gelukkig. Ik hoop dat ik met opbouw nog wat meer effect ga merken. En de rest moet ik zelf doen (angsten aangaan!) I.c.m. opfrissertje bij de psycholoog. Maar het blijft een heel vervelende stoornis. Zou willen dat ik het nooit meer kreeg.
Pagina 1 van 3

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!