paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

05-05-2020 | Vrouw | 58
paroxetine (30mg)
Ik ben 58 jaar en gebruik (al) 20 jaar Poaroxetine. Aanleiding was een heftige stress periode. het was zo heftig, dat ik bij een goede vriend in dezelfde straat ging wonen, kon niet alleen zijn. Heb het 2 x gehad.Ik gebruik 40 mg P per dag. In de begintijd, rond 1999 - 2000 7 oxazepam er bij, zo erg was de stress (over de dag 30 mg verdeeld en voor het slapen 3 a 3,5 tab[lees meer...]l a 10 mg, das best veel..!! Ik voeld eme net een junk !! Zoals jullie ook hebben aangegeven : het inslijten van het medicijn, bijwerkingen, misselijkheid, hyperventileren, aankomen, doof gevoel in het hoofd, gejaagdheid, en je kunt regels er vol mee schrijven... Ook geprobeerd af te bouwen, nou dat is niet gemakkelijk...ontwenning, k liep gewoon tegen de deurposten aan, voor mijn gevoel. De oxazepam heb ik vrij goed en snel afgebouwd (destijds). Komt omdat ik ademhaling therapie heb gevolgd. Dat zijn vrije zware oefeningen, maar het helpt …!!!! Je ademt door de stress nl verkeerd, je gaat hoog in de borstkas ademen. Hierdoor die vervelende hyperventilatie, hartkloppingen, zweven, tintelingen ed. Ik kreeg oefeningen die ik liggend, zittend en staand moest doen. Je moet minder/korter inademen en langer uitademen waarbij je je handen op je buik houd, zie die als een ballon. De oxazepam heb ik dus vrij snel en goed afgebouwd door deze oefeningen, ja ik deed het soms per 1 tablet, "even" een cold Turkey. Ik zou graag nog meer afbouwen, ben al naar 30 mg gegaan, maar door stress (werkgerelateeerd) weer iets verhoogd en mag ik een oxazepam gebruik indien nodig 0,5 mg. Dat gebruik ik nu even ter ondersteining bv 1 x p 3 dagen. Maar de Parox afbouwen wil ik toch heel graag. Probleem is, dat ik door heel deze ervaringen een zwakke plek houd, vind ik zelf. ben gevoelig voor afwijzing, beoordelingen, het te goed willen doen, geen fouten willen maken,slecht nieuws gesprekken of feedback. Dat geeft bij mij onmiddellijke stress. De reintegratie van mijn toenmalige werk verliep nl niet goed. een beetje een trauma van overgehouden. Ook uit dienst gegaan... Later wel weerwerk gekregen, maar het blijft een zwakke plek.... Jullie ook ervaringen van de nasleep van zo n periode ? In ieder geval is mijn tip : ga ademhalings therapie volgen !!

12-03-2020 | Vrouw | 30
paroxetine (20mg)
na het herstellen van mijn zware burn-out, bleef ik last hebben van angst en paniek. De verschillende therapeuten gaven aan dat ik niet meer behandeld kon worden voor mijn burn-out. Ik had al behandelingen gehad voor mijn angststoornis. Mijn laatste optie was dus medicatie erbij gebruiken, na wat onderzoek op internet kwam ik alleen maar negatieve en hele enge recens[lees meer...]ies tegen over het gebruik van Paroxetine. Dit ging mij alleen maar tegen staan. Na overleg met de HA toch gestart met 10mg en na een week telefonisch contact gehad. De eerste week, stoned gevoel, dufheid en moeheid. extra spanningen maar niet extreem dat het mijn dagelijks leven beïnvloedde. Na twee weken ophoging naar 20mg, eerste nachten moeilijk slapen. met hulp van temazepam gaat het beter. De onrust in het lijf verdwijnt langzaam, angst is soms nog wel aanwezig maar verdwijnt wel op de achtergrond. In het algemeen valt het mij erg mee, en zijn de berichten sneller negatief dan positief. Daarom dat ik dit er toch op zet. Probeer het, en lees niet alle negatieve reacties. Deze beïnvloeden snel je keuze en gevoel bij de werking van het medicijn.

18-01-2020 | Man | 59
paroxetine (40mg)
Ik ben 59 jaar en heb dit medicijn in 2003 gekregen na een tweede depressie met veel spanning. Om een volgende depressie te voorkomen heb ik het 16 jaar met 20 mg gebruikt en was er erg blij mee. Ik werd een ander mens. Ik durfde meer, niet meer piekeren. Goed slapen. Geen angsten en paniek meer. Ik kon ineens de hele wereld over rijzen. Dus 16 jaar veel steun aan gehad[lees meer...]. In 2019 veranderde ik van werkgever. Ik dacht mij kan niets gebeuren, ik voel me super en ik heb paroxetine. Helaas kreeg ik een derde depressie. Ik werd extreem somber. De dosis paroxetine is eerst verhoogd naar 30mg, maar dat had geen effect. Toen naar 40 mg maar helaas ook geen effect. Na nu een jaar 40mg ben ik nog regelmatig erg somber en heb nu ook last gekregen van enorme spanningen. Die zijn zo erg dat ik niet meer naar de winkel kon om boodschappen te doen. Moet nu helaas oxazepam gebruiken om de dag door te komen. Paroxetine 20mg heeft mij 16 jaar een heerlijk leven gegeven. Maar nu helpt zelf een dubbele dosis niet meer. De huisarts wil de 40mg niet verhogen omdat volgens haar dat ook niet zal helpen. Volgens haar is paroxetine nu niet de oplossing voor mij. Jammer omdat het mij jaren goed geholpen heeft.

16-01-2020 | Vrouw | 40
paroxetine (30mg)
Ik heb dit medicijn gekregen toen ik 18 was voor angst en paniekstoornis Door Slechte begeleiding heb ik dit medicijn tot mijn 40e gebruikt Ik kom nu tot de conclusie dat ik 22 jaar zware drugs heb gebruikt en eigenlijk al 22 jaar niet meer bij mijn gevoel kan Ik heb mijn hele leven een leegte gevoeld Omdat ik niet wist wat het was kon ik dit ook niet uitleggen aan hu[lees meer...]lpverleners met als gevolg dat ik allerhande psychische diagnoses heb gehad Door een opname op de PAAZ met wederom een diagnose depressie waarbij gedacht werd Dat antidepressiva niet meer werkte ben ik hier in vier dagen van afgekickt Ik werd overstelpt met gevoelens waardoor er weer gedacht werd aan een borderlinestoornis Ik kom er nu achter dat deze gevoelens normaal zijn maar omdat ik zei 22 jaar niet gevoeld heb als ik daar enorm van onder de indruk Dit zorgt ervoor dat ik nu traumatherapie nodig heb om te verwerken dat ik 22 jaar niet tot nauwelijks bij mijn gevoel heb je kunnen Dit gun ik niemand Mocht je dit medicijn gebruiken zorg dan dat je goed begeleid wordt en met enkele weken en maanden er ook weer mee stopt

06-01-2020 | Vrouw | 45
paroxetine (20mg)
Hier ook 3x 20 mg paroxetine 19 jaar 1 na mijn depressie in 2001 Nu weer een depressie verhoogd na 2 en nu 3 per dag,maar de zenuwen zijn mij de baas pffff

29-12-2019 | Man | 28
paroxetine (10mg)
Ik ben een zeer sportieve, actieve en avontuurlijke jongeman van 28. Een jaar geleden ervoer ik in een drukke levensfase voor het eerst een paniekaanval, midden op de snelweg terwijl ik honderdveertig reed en drie vrienden in de auto had. Een bijna doodervaring in meerdere opzichten. Mijn geest blokkeerde volledig en ik dacht oprecht dat ik dood ging. Toen mijn arts vertel[lees meer...]de dat ik een paniekstoornis had, heb ik het eerst op eigen kracht geprobeerd. Ik ben drie maanden op reis geweest door Azië. Vanwege mijn paniekstoornis heb ik er helaas minder van kunnen genieten dan anders. Veelvoudig heb ik dagenlang noodgedwongen in bed moeten doorbrengen met hele nare gedachten. Lichamelijk en geestelijk was ik mezelf niet. Bij thuiskomst was het zeker nog niet voorbij. Voor mij is het als een soort stoorzender die me nooit volledig met rust laat. Een error in mijn hersenen die me ontzettend beperkte in mijn dagelijkse leven. Het gevoel alsof er van alles mis is en je ieder moment kunt flauwvallen of erger. 'schokken' van ellendige emoties: angst, depressie, frustratie en vooral onbegrip. Ik had er last van in de sportschool, tijdens vergaderingen op het werk, in drukke ruimten, in de auto of trein. Wanneer ik had gedronken of slecht had geslapen was het de dag erna nog veel erger. De huisarts heeft uiteindelijk Paroxetine voorgeschreven, en hoewel ik me de eerste weken vaag voelde, alsof ik onder stroom stond, begon de stoorzender in mijn hoofd langzaam af te nemen. We zijn nu een jaar verder en ik ben zeer tevreden over de werking van Paroxetine. Het heeft me in zekere zin mijn leven weer terug gegeven. Ik kan weer autorijden en werken. Het is niet zo dat de stoorzender verdwenen is. Op de achtergrond is het altijd nog ietsje aanwezig. Maar er valt nu prima mee te leven. Wel moet ik zeggen dat sinds het gebruik van dit medicijn ik voor het eerst in mijn leven sporadisch erectie weigering heb en ietss minder zin in seks heb dan voorheen. Daarnaast kijk ik er ontzettend tegenop om er weer mee te stoppen. Desalniettemin wil ik het iedereen die twijfelt en het al op eigen kracht geprobeerd heeft van harte aanraden! Wist ik dit maar een half jaar eerder, want nu pas besef ik: wat heb ik geleden!

29-12-2019 | Vrouw | 23
paroxetine (20mg)
Ik herken heel erg de klachten die u aangeeft. Ik heb momenteel dat ik me in de ochtend voor ik het medicijn on neem me beter voel dan tijdens dr werking van het medicijn. Ik ben onwijs beroerd en super moe. Slik nu 3 weken paroxetine waarvan 10 dagen 20 mg, hopelijk gaat dit beter worden. zijn er meerdere mensen die deze klachten ervaren ? Wel actief willen zijn en dingen[lees meer...] willen doen maar door de beroemdheid en vermoeidheid niet in staat zijn dot te kunnen doen. Ook de opgezette buik is onwijs vervelend, wordt dit minder ?

20-12-2019 | Vrouw | 52
paroxetine (10mg)
Gebruik het al 4 a 5 jaar tegen angst en paniek aanvallen prima (10mg) dacht ik. langzaam gestopt, maar alles kwam weer terug en heviger, Van meer mensen gehoord dat het rot spul is om af te bouwen. Zit weer op de volle dosis 10 mg en het gaat weer goed.

16-12-2019 | Vrouw | 53

15-12-2019 | Vrouw | 23
paroxetine (10mg)
ik ben vandaag exact een week bezig met paroxetine 10 mg. ik heb de eerste week ervaren als een hell, onwijs veel bijwerkingen en angsten maar sinds 2 dagen begin ik me wat beter te voelen. zijn er hier mensen die ook last hebben bijvoorbeeld na het fietsen dat je t eng vind en daarn dus adrenaline en onrust krijgt in je lijf met shakende benen en het gebiel hebben dar [lees meer...]je niet kan lopen ? dat volgt met benauwdheid en uiteindelijk een vlaag van paniek ? Ook het slapen gaat nog steeds erg moeizaam, de huisarts heeft me voor de eerste 2 weken geadviseerd om paroxetine en wanneer nodig oxezepam te nemen. werkt het medicijn pas echt goed na 2 tot 6 weken ?

11-12-2019 | Vrouw | 21
paroxetine (20mg)
Dit middel was een hel. Na 1 week 10mg was ik weer de oude ik. Toch van de arts verhogen naar 20mg. De vierde dag was het raak ik kreeg plots na klokslag 6 u innamen hevige paniekstoornis ik stond 12 uur lang in brand. Althans van binnen in mijn liggen mijn keel stond dicht “voor mijn gevoel”. Dit heeft gezorgd voor een ambulance rit. Nog nooit zoiets meegemaakt ik dacht d[lees meer...]at dit het einde was voor mij. Door het ziekenhuis vastgesteld dat dit bijwerken waren. Ik stond perplex. Daarna na halve dag opgenomen weer naar huis. Ik werd wakker en BAM het begon weer. Weer naar de spoed. Nu dachten ze een allergische reactie. Weer schrok ik mij rot en werd ik volgeduwd met anti allergie pillen. Hier lag ik plat van het ging goed. Toch dacht de huisarts en de apotheek dat het niet aan de paroxetine kon liggen. Dus moest ik gewoon doorslikken. Nog 10 keer spoed geweest uiteindelijk besloten af te bouwen. Ook dit was HEL. Nog nooit zo diep gezonken. Suïcidaal, duizelig, hoofdpijn, misselijk. Ik at niet meer dronk niet meer ik was gewoon een kasplantje. Na 3 weken stond mijn lichaam eindelijk niet meer in brand. Nog steeds zo diep gezonken ik wilde niet meer. Dit heeft gezorgd voor een opname van 5 weken en starten met nieuwe medicatie onder toezicht. Weer gebeurde hetzelfde. Precies 6 uur later kickt het spul in mijn pupille verwijden ik staarde naar het plafon de hele nacht ik stond weer in brand. Nog 6 uur later weer genezen. Niks meer aan de hand. Ik reageer blijkbaar op de piek die de medicatie heeft van 12 uur. Hij werkte bij mijn 12 uur enorm heftig en stopte daarna meteen. Nu pillen met langere afgifte. De venlafaxine. Ik ben mezelf weer terug aan het vinden na 2 maanden! Let op met het nemen van AD. De artsen weten er zo weinig van..

10-12-2019 | Man | 62
paroxetine (20mg)
voor derde keer gestart met paroxetine. Eerdere keren hielp het vrij vlot, de bijwerkingen vielen mee. Na gestopt te zijn kwamen angstklachten weer terug. Daarom in overleg toch weer begonnen, 2 weken 10 mg. en nu 4 weken 20 mg. Helpt tot nog toe minder snel dan vorige keer. Wel wat minder angstig, maar heb heel veel last van gespannen spieren in nek en schouders, en daarb[lees meer...]ij veel (spannings)hoofdpijn. Slapen soms wat onrustig. Ik hoop dat het alsnog beter aanslaat de komende tijd. Ben er nog niet.

09-12-2019 | Vrouw | 20
paroxetine (10mg)
Ik begon met slikken van paroxetine omdat ik door paniekgevoelens nachten lang achter elkaar wakker lag. Begon met 10mg, toen dat na een á twee weken geen effect had ging ik over op 20mg. Toen begon het feest. Hele heftige bijwerkingen, ik verloor totaal de werkelijkheid en vertrouwde niemand in mijn omgeving. Ik draaide totaal door in vreemde complotachtige gedachtes. Mij[lees meer...]n omgeving wist zich geen raad en sleepte me naar de dokter, volgens mijzelf was er niks aan de hand, de dokter vond de situatie beangstigend. Daardoor terug gegaan naar 10mg waardoor ik langzamerhand weer in de realiteit terug kwam. Erg heftige week geweest voor mijn familie. Na een tijdje sloeg de 10mg aan en sliep ik goed en was de paniek over. Wel werd ik ontzettend moe en vlak en voelde ik me niet mezelf. Om die reden ook na een half jaar slikken gestopt. Voelde me daarna weer tot leven komen, echter kwamen de paniekklachten ook weer terug. Ikzelf wil nooit meer terug naar dit medicijn, maar dat kan voor elk persoon anders liggen.

05-12-2019 | Vrouw | 24

04-12-2019 | Vrouw | 58
paroxetine (10mg)
Ik gebruik paroxetine nu bijna 3 weken,en mijn angsten neemen alleen maar toe. Hoe lang moet ik wachten dat dit medicijn begint te werken?ik heb ook oxasepam daarnaast. Daar ben ik bang om verslaafd van te worden. Heeft iemand hier ervaring mee,hoeveel oxasepam mag ik gebruiken?

02-12-2019 | Vrouw | 43
paroxetine (20mg)
Gebruik al meer dan 20 jaar Paroxetine ivm angst-, en paniekstoornis. Heb er in het begin absoluut baat bij gehad en dat heeft zo'n 7 jr geduurd. In die periode slechts nog maar een dagelijkse "onderhoudsdosis" nodig gehad van 10mg en was klachtenvrij. Ik kon (lees: durfde) alles weer! In een nare periode kwamen echter de klachten plots in alle hevigheid weer terug. Verhog[lees meer...]ing dosis Paroxetine heeft helaas niet mogen baten. Mij is afgeraden om met het medicijn te stoppen, ook al zou ik het gebruik ervan zeer langzaam afbouwen. Toen ik het 20 jaar geleden voor het eerst voorgeschreven kreeg dacht men nog dat er geen gewenning optrad, maar nu denkt men daar blijkbaar anders over. Ik gebruik nu sinds jaren in totaal 40mg per dag maar heb er helemaal geen baat meer bij. Depressief ben ik daarnaast ook vaak genoeg. Het gebruik is er alleen nog maar om nog "erger" te voorkomen. Ik ben ontzettend dankbaar voor de 7 jaren van weer kunnen "leven" die Paroxetine mij heeft gegeven, maar ik hoop dat er voor hedendaagse patiënten iets beters met een blijvend effect beschikbaar is.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum