paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

21-09-2020 | Man | 50
paroxetine (20mg)
Ik gebruik nu Duloxetine, maar merk dat dit niets doet. Ik wil overstappen op Paroxetine. Zijn er ervaringen met overstappen van een ander antidepressiva op Paroxetine ?

13-09-2020 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Goedendag Herkent iemand schokken ik hoofd Ik gebruik paroxetine 10mg en maand Please laat iemand reageren. Gaat dit over

24-08-2020 | Vrouw | 49
paroxetine (20mg)
Al 25 gebruik ik paroxetine eerst 40 mg, nu al 10 jaar 20 mg. Geweldig, het heeft mij mijn leven terug gegeven na 2 jaar thuis zitten met angst. Natuurlijk is het af en toe nog best knokken. Maar met dit medicijn lukt me dat wel.

03-08-2020 | Vrouw | 37
paroxetine (10mg)
Ik was ook depressief 2 jaar terug. Maar ik heb Jezus aangenomen in mijn leven en Hij heeft mij genezen van mijn depressie šŸ™šŸ»

14-07-2020 | Man | 42
paroxetine (20mg)
na ong 15 jaar rond te hebben gelopen met angst/paniek stoornis met angorafobie en veel diepte punten kwam ik zelf op paroxetine. ik heb veel therapien en medicatie gehad/ geprobeerd door de jaren,maar nooit goed resultaat. afgelopen jaar liep het de spuigaten uit en mijn gezondheid begon zwaar te lijden door mijn stoornis. ik besloot om het nog 1 keer gied te doen dmv [lees meer...]therapie en een medicatie waar ik paroxetine voor koos. ik heb er veel studie ingestoken en dacht laat maar komen dat spul ondanks de horror verhalen. ik gebruik nu 7 weken paroxetine 20mg en goddam er is een hele andere wereld dan angst paniek en andere klachten! wat een goed medicijn, nu kan ik ook helder mijn therapie ernaast doen. ik verwacht mijn stijgende lijn vol te houden!! bijwerkingen waren zeker: een droge mond totaal geen slaap snachts verandering in stoelgang en ja de erectie en ejaculatie was even verstoort alles behalve droge mond is nu weg, dus let op je tanden. als tip kan ik meegeven: laat alcohol echt staan geloof me, of iig heeeel weinig. wees vooral niet bang om het te gebruiken en lees de bijsluiter bijv niet en google het medicijn al helemaal niet. ik zeg hoe ik het ervaar misschien niet op andere slaat ik ben al helemaal geen arts, maar ik wens alle succes.

06-07-2020 | Man | 21
paroxetine (30mg)
Ik gebruik dit medicijn nadat ik Escitalopram 20 mg een lange tijd heb gebruikt. Escitalopram hielp mij echter niet. Helpt goed tegen algemene angst en een paniekstoornis. De paniekaanvallen zijn er nog wel, maar veel minder erg en in veel situaties zijn ze bijna in het geheel weg. Omdat ik niet een heldere diagnose heb en we nog niet zo goed weten wat er aan de hand is, i[lees meer...]s dit medicijn perfect, omdat het voor veel aandoeningen (PTSS, angststoornis, OCD, etc.) geschikt is. Lichte bijwerkingen, na inname en direct sporten sporadisch enkele 'schokjes' in je hoofd. Niet storend.

04-07-2020 | Man | 66
paroxetine (20mg)
De eerste paar weken werkte het nog niet .na vier weken ging het beter en toe nog een paar weken was het goed in gewerkt ,had ik geen paniek aanvallen en angst .ik slik dit nu een half jaar. Ik wil het nu proberen af te gaan bouwen in overleg met de dokter .

05-05-2020 | Vrouw | 58
paroxetine (30mg)
Ik ben 58 jaar en gebruik (al) 20 jaar Poaroxetine. Aanleiding was een heftige stress periode. het was zo heftig, dat ik bij een goede vriend in dezelfde straat ging wonen, kon niet alleen zijn. Heb het 2 x gehad.Ik gebruik 40 mg P per dag. In de begintijd, rond 1999 - 2000 7 oxazepam er bij, zo erg was de stress (over de dag 30 mg verdeeld en voor het slapen 3 a 3,5 tab[lees meer...]l a 10 mg, das best veel..!! Ik voeld eme net een junk !! Zoals jullie ook hebben aangegeven : het inslijten van het medicijn, bijwerkingen, misselijkheid, hyperventileren, aankomen, doof gevoel in het hoofd, gejaagdheid, en je kunt regels er vol mee schrijven... Ook geprobeerd af te bouwen, nou dat is niet gemakkelijk...ontwenning, k liep gewoon tegen de deurposten aan, voor mijn gevoel. De oxazepam heb ik vrij goed en snel afgebouwd (destijds). Komt omdat ik ademhaling therapie heb gevolgd. Dat zijn vrije zware oefeningen, maar het helpt ā€¦!!!! Je ademt door de stress nl verkeerd, je gaat hoog in de borstkas ademen. Hierdoor die vervelende hyperventilatie, hartkloppingen, zweven, tintelingen ed. Ik kreeg oefeningen die ik liggend, zittend en staand moest doen. Je moet minder/korter inademen en langer uitademen waarbij je je handen op je buik houd, zie die als een ballon. De oxazepam heb ik dus vrij snel en goed afgebouwd door deze oefeningen, ja ik deed het soms per 1 tablet, "even" een cold Turkey. Ik zou graag nog meer afbouwen, ben al naar 30 mg gegaan, maar door stress (werkgerelateeerd) weer iets verhoogd en mag ik een oxazepam gebruik indien nodig 0,5 mg. Dat gebruik ik nu even ter ondersteining bv 1 x p 3 dagen. Maar de Parox afbouwen wil ik toch heel graag. Probleem is, dat ik door heel deze ervaringen een zwakke plek houd, vind ik zelf. ben gevoelig voor afwijzing, beoordelingen, het te goed willen doen, geen fouten willen maken,slecht nieuws gesprekken of feedback. Dat geeft bij mij onmiddellijke stress. De reintegratie van mijn toenmalige werk verliep nl niet goed. een beetje een trauma van overgehouden. Ook uit dienst gegaan... Later wel weerwerk gekregen, maar het blijft een zwakke plek.... Jullie ook ervaringen van de nasleep van zo n periode ? In ieder geval is mijn tip : ga ademhalings therapie volgen !!

12-03-2020 | Vrouw | 30
paroxetine (20mg)
na het herstellen van mijn zware burn-out, bleef ik last hebben van angst en paniek. De verschillende therapeuten gaven aan dat ik niet meer behandeld kon worden voor mijn burn-out. Ik had al behandelingen gehad voor mijn angststoornis. Mijn laatste optie was dus medicatie erbij gebruiken, na wat onderzoek op internet kwam ik alleen maar negatieve en hele enge recens[lees meer...]ies tegen over het gebruik van Paroxetine. Dit ging mij alleen maar tegen staan. Na overleg met de HA toch gestart met 10mg en na een week telefonisch contact gehad. De eerste week, stoned gevoel, dufheid en moeheid. extra spanningen maar niet extreem dat het mijn dagelijks leven beĆÆnvloedde. Na twee weken ophoging naar 20mg, eerste nachten moeilijk slapen. met hulp van temazepam gaat het beter. De onrust in het lijf verdwijnt langzaam, angst is soms nog wel aanwezig maar verdwijnt wel op de achtergrond. In het algemeen valt het mij erg mee, en zijn de berichten sneller negatief dan positief. Daarom dat ik dit er toch op zet. Probeer het, en lees niet alle negatieve reacties. Deze beĆÆnvloeden snel je keuze en gevoel bij de werking van het medicijn.

18-01-2020 | Man | 59
paroxetine (40mg)
Ik ben 59 jaar en heb dit medicijn in 2003 gekregen na een tweede depressie met veel spanning. Om een volgende depressie te voorkomen heb ik het 16 jaar met 20 mg gebruikt en was er erg blij mee. Ik werd een ander mens. Ik durfde meer, niet meer piekeren. Goed slapen. Geen angsten en paniek meer. Ik kon ineens de hele wereld over rijzen. Dus 16 jaar veel steun aan gehad[lees meer...]. In 2019 veranderde ik van werkgever. Ik dacht mij kan niets gebeuren, ik voel me super en ik heb paroxetine. Helaas kreeg ik een derde depressie. Ik werd extreem somber. De dosis paroxetine is eerst verhoogd naar 30mg, maar dat had geen effect. Toen naar 40 mg maar helaas ook geen effect. Na nu een jaar 40mg ben ik nog regelmatig erg somber en heb nu ook last gekregen van enorme spanningen. Die zijn zo erg dat ik niet meer naar de winkel kon om boodschappen te doen. Moet nu helaas oxazepam gebruiken om de dag door te komen. Paroxetine 20mg heeft mij 16 jaar een heerlijk leven gegeven. Maar nu helpt zelf een dubbele dosis niet meer. De huisarts wil de 40mg niet verhogen omdat volgens haar dat ook niet zal helpen. Volgens haar is paroxetine nu niet de oplossing voor mij. Jammer omdat het mij jaren goed geholpen heeft.

16-01-2020 | Vrouw | 40
paroxetine (30mg)
Ik heb dit medicijn gekregen toen ik 18 was voor angst en paniekstoornis Door Slechte begeleiding heb ik dit medicijn tot mijn 40e gebruikt Ik kom nu tot de conclusie dat ik 22 jaar zware drugs heb gebruikt en eigenlijk al 22 jaar niet meer bij mijn gevoel kan Ik heb mijn hele leven een leegte gevoeld Omdat ik niet wist wat het was kon ik dit ook niet uitleggen aan hu[lees meer...]lpverleners met als gevolg dat ik allerhande psychische diagnoses heb gehad Door een opname op de PAAZ met wederom een diagnose depressie waarbij gedacht werd Dat antidepressiva niet meer werkte ben ik hier in vier dagen van afgekickt Ik werd overstelpt met gevoelens waardoor er weer gedacht werd aan een borderlinestoornis Ik kom er nu achter dat deze gevoelens normaal zijn maar omdat ik zei 22 jaar niet gevoeld heb als ik daar enorm van onder de indruk Dit zorgt ervoor dat ik nu traumatherapie nodig heb om te verwerken dat ik 22 jaar niet tot nauwelijks bij mijn gevoel heb je kunnen Dit gun ik niemand Mocht je dit medicijn gebruiken zorg dan dat je goed begeleid wordt en met enkele weken en maanden er ook weer mee stopt

06-01-2020 | Vrouw | 45
paroxetine (20mg)
Hier ook 3x 20 mg paroxetine 19 jaar 1 na mijn depressie in 2001 Nu weer een depressie verhoogd na 2 en nu 3 per dag,maar de zenuwen zijn mij de baas pffff

29-12-2019 | Man | 28
paroxetine (10mg)
Ik ben een zeer sportieve, actieve en avontuurlijke jongeman van 28. Een jaar geleden ervoer ik in een drukke levensfase voor het eerst een paniekaanval, midden op de snelweg terwijl ik honderdveertig reed en drie vrienden in de auto had. Een bijna doodervaring in meerdere opzichten. Mijn geest blokkeerde volledig en ik dacht oprecht dat ik dood ging. Toen mijn arts vertel[lees meer...]de dat ik een paniekstoornis had, heb ik het eerst op eigen kracht geprobeerd. Ik ben drie maanden op reis geweest door Aziƫ. Vanwege mijn paniekstoornis heb ik er helaas minder van kunnen genieten dan anders. Veelvoudig heb ik dagenlang noodgedwongen in bed moeten doorbrengen met hele nare gedachten. Lichamelijk en geestelijk was ik mezelf niet. Bij thuiskomst was het zeker nog niet voorbij. Voor mij is het als een soort stoorzender die me nooit volledig met rust laat. Een error in mijn hersenen die me ontzettend beperkte in mijn dagelijkse leven. Het gevoel alsof er van alles mis is en je ieder moment kunt flauwvallen of erger. 'schokken' van ellendige emoties: angst, depressie, frustratie en vooral onbegrip. Ik had er last van in de sportschool, tijdens vergaderingen op het werk, in drukke ruimten, in de auto of trein. Wanneer ik had gedronken of slecht had geslapen was het de dag erna nog veel erger. De huisarts heeft uiteindelijk Paroxetine voorgeschreven, en hoewel ik me de eerste weken vaag voelde, alsof ik onder stroom stond, begon de stoorzender in mijn hoofd langzaam af te nemen. We zijn nu een jaar verder en ik ben zeer tevreden over de werking van Paroxetine. Het heeft me in zekere zin mijn leven weer terug gegeven. Ik kan weer autorijden en werken. Het is niet zo dat de stoorzender verdwenen is. Op de achtergrond is het altijd nog ietsje aanwezig. Maar er valt nu prima mee te leven. Wel moet ik zeggen dat sinds het gebruik van dit medicijn ik voor het eerst in mijn leven sporadisch erectie weigering heb en ietss minder zin in seks heb dan voorheen. Daarnaast kijk ik er ontzettend tegenop om er weer mee te stoppen. Desalniettemin wil ik het iedereen die twijfelt en het al op eigen kracht geprobeerd heeft van harte aanraden! Wist ik dit maar een half jaar eerder, want nu pas besef ik: wat heb ik geleden!

29-12-2019 | Vrouw | 23
paroxetine (20mg)
Ik herken heel erg de klachten die u aangeeft. Ik heb momenteel dat ik me in de ochtend voor ik het medicijn on neem me beter voel dan tijdens dr werking van het medicijn. Ik ben onwijs beroerd en super moe. Slik nu 3 weken paroxetine waarvan 10 dagen 20 mg, hopelijk gaat dit beter worden. zijn er meerdere mensen die deze klachten ervaren ? Wel actief willen zijn en dingen[lees meer...] willen doen maar door de beroemdheid en vermoeidheid niet in staat zijn dot te kunnen doen. Ook de opgezette buik is onwijs vervelend, wordt dit minder ?

20-12-2019 | Vrouw | 52
paroxetine (10mg)
Gebruik het al 4 a 5 jaar tegen angst en paniek aanvallen prima (10mg) dacht ik. langzaam gestopt, maar alles kwam weer terug en heviger, Van meer mensen gehoord dat het rot spul is om af te bouwen. Zit weer op de volle dosis 10 mg en het gaat weer goed.

16-12-2019 | Vrouw | 53

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase