Paroxetine

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

09-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik begon met slikken van paroxetine omdat ik door paniekgevoelens nachten lang achter elkaar wakker lag. Begon met 10mg, toen dat na een á twee weken geen effect had ging ik over op 20mg. Toen begon het feest. Hele heftige bijwerkingen, ik verloor totaal de werkelijkheid en vertrouwde niemand in mijn omgeving. Ik draaide totaal door in vreemde complotachtige gedachtes. Mij[lees meer...]n omgeving wist zich geen raad en sleepte me naar de dokter, volgens mijzelf was er niks aan de hand, de dokter vond de situatie beangstigend. Daardoor terug gegaan naar 10mg waardoor ik langzamerhand weer in de realiteit terug kwam. Erg heftige week geweest voor mijn familie. Na een tijdje sloeg de 10mg aan en sliep ik goed en was de paniek over. Wel werd ik ontzettend moe en vlak en voelde ik me niet mezelf. Om die reden ook na een half jaar slikken gestopt. Voelde me daarna weer tot leven komen, echter kwamen de paniekklachten ook weer terug. Ikzelf wil nooit meer terug naar dit medicijn, maar dat kan voor elk persoon anders liggen.
05-12-2019

04-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik paroxetine nu bijna 3 weken,en mijn angsten neemen alleen maar toe. Hoe lang moet ik wachten dat dit medicijn begint te werken?ik heb ook oxasepam daarnaast. Daar ben ik bang om verslaafd van te worden. Heeft iemand hier ervaring mee,hoeveel oxasepam mag ik gebruiken?
02-12-2019

Paroxetine (paroxetine)

Gebruik al meer dan 20 jaar Paroxetine ivm angst-, en paniekstoornis. Heb er in het begin absoluut baat bij gehad en dat heeft zo'n 7 jr geduurd. In die periode slechts nog maar een dagelijkse "onderhoudsdosis" nodig gehad van 10mg en was klachtenvrij. Ik kon (lees: durfde) alles weer! In een nare periode kwamen echter de klachten plots in alle hevigheid weer terug. Verhog[lees meer...]ing dosis Paroxetine heeft helaas niet mogen baten. Mij is afgeraden om met het medicijn te stoppen, ook al zou ik het gebruik ervan zeer langzaam afbouwen. Toen ik het 20 jaar geleden voor het eerst voorgeschreven kreeg dacht men nog dat er geen gewenning optrad, maar nu denkt men daar blijkbaar anders over. Ik gebruik nu sinds jaren in totaal 40mg per dag maar heb er helemaal geen baat meer bij. Depressief ben ik daarnaast ook vaak genoeg. Het gebruik is er alleen nog maar om nog "erger" te voorkomen. Ik ben ontzettend dankbaar voor de 7 jaren van weer kunnen "leven" die Paroxetine mij heeft gegeven, maar ik hoop dat er voor hedendaagse patiënten iets beters met een blijvend effect beschikbaar is.
30-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ivm angst, pieker en paniek klachten gedurende een burn out, uiteindelijk gestart met citalopram; bleek niet goed te werken. Begonnen met paroxetine en dat helpt goed. Nauwelijks meer pieker, angst of paniek klachten. Wel af en toe rusteloosheid of ineens vermoeid. Maar daar valt goed mee te leven.
22-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik last van angstklachten die in het begin vooral lichamelijke klachten gaven (buikpijn, misselijkheid, duizeligheid) en sombere gevoelens (moedeloosheid en huilbuien). Dit werd steeds erger tot ik op een bepaald moment niet meer kon slapen omdat ik steeds in paniek raakte en toen ging het heel snel bergafwaarts. Op een gegeven moment was i[lees meer...]k permanent bang en in paniek en ik durfde niet meer te slapen omdat ik bang was voor een nieuwe paniekaanval. Ik kon helemaal niets meer en ik dacht oprecht dat mijn leven voorbij was. Ik was door alle verhalen bang geworden voor AD maar ik zag voor mezelf geen andere optie meer dus ik ben er toch aan begonnen. In het begin had ik last van vervelende bijwerkingen zoals wazig zien, veel zweten, trillen en een verkrampte kaak. Deze bijwerkingen verdwenen echter snel en al na twee weken begon ik me beter te voelen. Ik gebruik het middel nu twee jaar en ik slaap elke nacht goed en ik voel me over het algemeen veel rustiger. Het leven is veel luchtiger geworden en ik kan makkelijker omgaan met tegenslagen, zonder dat ik me afgevlakt voel. Ik kan iedereen met soortgelijke klachten aanraden om dit middel te proberen en niet bang te worden van alle spookverhalen! In het begin kan de huisarts of psychiater ook oxazepam voorschrijven om door de eerste moeilijke dagen te komen. Mij heeft het in ieder geval erg geholpen!
20-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

uit het niets leek wel kreeg ik paniekaanval op paniekaanval, soms wel 10 op een dag, na 2 weken was ik helemaal op en heb om medicatie gevraagd. de klachten werden eerst nog heftiger (dacht eigenlijk dat het niet veel erger kon worden, maar goed) na 1 week gebruik verminderden de klachten en na 2 weken was ik eindelijk weer rustig in mijn lijf, nog wel lang bij moeten kom[lees meer...]en en energie weer op moeten bouwen, slik het nu ruim 2 jaar en vind het prima zo, denk niet aan afbouwen
06-11-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na jarenlang mij slecht gevoelt te hebben in bepaalde situaties, naar ineens echt niks meer kunnen.. niet eens meer rondlopen in mijn eigen huis! Ik heb echt een zware periode gehad met mijn angststoornis, ik kon de dagelijkse dingen niet meer doen.. ik kon niet eens meer slapen zonder paniekaanvallen te krijgen. Ik ben opgebouwd met Paroxetine, tot ik op 40 mg za[lees meer...]t, en opeens weer alles zonder moeite kon! Wat was dat toch een feest! Helaas ben ik toen wel 20 kilo aangekomen in nog geen half jaar tijd. Dit was ook de reden om 3 jaar later af te bouwen, en ik viel al snel weer de eerste 15 kilo af. Afbouwen ging prima, veel horrorverhalen gehoord.. maar ik ben gewoon heel geleidelijk gegaan zonder klachten. Ik zit nu een half jaar op 5 mg, maar dit is helaas toch te weinig voor mij en ik ga weer terug naar 10mg. Hopelijk kom ik niet aan in gewicht, maar een normaal leven kunnen leiden zonder iedere dag angstklachten is mij veel meer waard!
14-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik het middel inmiddels 19 jaar (perioden van 20 mg per dag, perioden van 15 mg per dag en perioden van 10 mg per dag) en ik wil nooit meer zonder! De eerste weken toen ik begon had ik wel behoorlijk wat bijwerkingen (soort “wagenziek” gevoel, duizelig, etc.), maar het effect na een aantal weken is geweldig. Eindelijk rust in mijn lijf! Het enige nadeel vind [lees meer...]ik dat je er een paar kilo (in mijn geval ongeveer 4 kilo) van aankomt en dat ik veel vergeetachtiger ben geworden. Heb om de laatste reden een paar keer geprobeerd het af te bouwen naar 0, maar dan komt het vreselijke gevoel dat ik meer dan 10 jaar in mijn lijf heb gehad weer terug. De bijwerkingen wegen niet op tegen de voordelen, dus weer begonnen en ga geen pogingen meer nemen om af te bouwen naar 0. Zit nu alweer een hele tijd op 15 mg per dag (1,5 tablet van 10 mg) en ben zeer tevreden. Ook gewoon blijven gebruiken tijdens mijn 2 zwangerschappen en 2 mooie gezonde kinderen gekregen. Na de geboortes wel nog 2 dagen in het ziekenhuis verbleven, zodat de kinderen konden worden geobserveerd, maar niets aan het handje. Ook beide kinderen een paar maanden borstvoeding gegeven. Ging prima. Mijn vader en 2 zussen gebruiken het ook al jarenlang, met dezelfde positieve ervaringen.
31-08-2019

Paroxetine (paroxetine)

Vorige week van citalopram 20mg (sloeg niet goed aan) overgestapt naar 20mg paroxetine. Oorspronkelijk medio april met citalopram begonnen ivm een burn-out waardoor angst/paniek ontstond. Omdat ik al gewend was aan een SSRI hoefde ik niet af en op te bouwen. Lichte bijwerkingen; erg moe, beetje wazig en soms misselijk. Verder niet. Liever wat bijwerkingen dan de hele[lees meer...] dag angst/paniek/geen eetlust vd stress. Voel me wel al veel meer ontspannen en relax. Een bekende van mij slikt al 5 jaar 10Mg paroxetine en is daar zeer tevreden mee. Geswitcht omdat ik een terugval kreeg en mijn klachten op geen enkele manier werden gedempt.
21-06-2019

dat vind ik dus ook! slik dit middel ook al 25 jaar naar tevredenheid
05-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Super fijn, paniek en angststoornis zijn verdwenen
15-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik paroxetine al sinds 1999 toen ik door diverse levenservaringen voor de 2e keer in een burn out terecht kwam. Kon niet meer eten en niet meer slapen kortom, kon niet meer functioneren. Eerst 2 weken xanax erbij en daarna alleen seroxat. Langzaam werd het beter , voor mij echter een wereld van verschil. Zo goed had ik me nog nooit gevoeld, minder angst minder onzeker[lees meer...]heid, piekeren en meer genieten. Ik heb toen al gezegd hier stop ik nooit meer mee. Ook ik heb uiteindelijk afgebouwd van 10mg naar 5 Mg en daar heb ik 18 jaar prima mee kunnen leven tot vorig jaar veel onrust die niet overging . Toen weer terug naar 10 Mg en nu gaat het weer prima en kan ik gewoon van mijn leven genieten. Daarom wil ik graag dit positieve verhaal eens achterlaten want ik heb gewoon een beter leven er mee. En ja ik ben ook uiteindelijk aangekomen maar dat kun je met sporten en voeding gerust er weer af krijgen. Ik snap dan ook niet waarom iedereen steeds weer probeert om er vanaf te komen. Als je een tekort hebt in je lichaam en je vult het aan en voelt je beter, waarom stop je er dan mee ?? Accepteer het gewoon en wees blij dat het middel bestaat wat voor bijwerkingen er ook zijn want als ik zou moeten kiezen tussen dikker zijn en me voelen zoals toen dan is voor mij de keuze gemaakt. Ik zou zeggen dus laat het stoppen los.
02-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Hoi ik heb ook nog 25 jaar lang paroxetine geslikt, paniekaanvallen , en depressief, Ik was er al die tijd heel blij mee, maar vlakt wel heel erg af, je staat naast jezelf!! Maar toch was il er blij mee. Sinds 3 maanden gestopt , wel heel langzaam maar ging erg goed, en nog. Bijverschijnselen zijn nu, erg afgevallen, slaapproblemen en kunnen huilen om niks! Dus dat is o[lees meer...]ok niet alles. Ik blijf toch doorzetten ,want inderdaad wat is dit een verslavend product. Maar ik blijf zeggen , al die tijd heb ik me toen goed gevoeld!!! Sterkte
08-04-2019

03-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft me echt geholpen dankzij god ben ik er vanaf mijn angsten en ik wil ook zeggen mensen nooit stoppen met u medicijnen zonder dokter advies

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum