paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

27-07-2021 | Vrouw | 56
paroxetine (20mg)
Van mijn 15 de tot 25 ste leeftijd was iedere dag een dag om te overleven. Huisarts heeft mij naar allerlei cursussen en praatgroepen, ademhalings oefeningen gestuurd en ook nog om de dag ijzer injecties, niks werkte, dan maar naar de psychiater. Hij schreef paroxetine 20 mg pd voor. Toen is de zon gaan schijnen en van de 1 op de andere dag geen angst of paniek aanvalle[lees meer...]n meer gehad. waarschijnlijk maak ik te weinig serotine aan .Ik had geen jeugd trauma's, Wel een leuk koppie, werk , lieve ouders en vanaf mijn 15 de verkering waar ik ook mee ben getrouwd. Toen mijn dochter met dezelfde angst klachten kwam viel het kwartje bij de huisarts. ADD dat is het, zei hij. Toen was ik inmiddels al 45 en ben er methylfenidaat bij gaan slikken, de juiste combi voor mij

07-07-2021 | Vrouw | 71
paroxetine (10mg)
Hoe lang duurt het voor de beginbijwerkingen wegblijven

15-05-2021 | Man | 67
paroxetine (20mg)
Ben de paroxetine zelf af gaan bouwen van 20 naar 10 mg. Gelijk van 20 naar 10 gaat niet. te veel bijwerkingen Heb met een vijltje om de paar weken wat meer er af gehaald .pil weegt 26 gr en heb er 2gr per 2wk afgehaald zit nu op 10 mg geen afkik verschijnselen.

08-05-2021 | Man | 45
paroxetine (20mg)
Heeft me geholpen slik het nu al 18 jaar . Maar als het niet echt nodig is zal ik er niet aan beginnen probeer met je gevoelens om te gaan want gevoel is ook iets moois . Ik zou heel graag zonder willen maar denk dat ik er nooit meer vanaf kom .want ermee stoppen valt door de heftige bijwerkingen helaas echt niet mee

18-03-2021 | Vrouw | 52
paroxetine (10mg)
sinds 4 weken gebruik ik 10 mg paroxetine. Daarnaast sport ik elke dat een uur wat de werking van het middel lijkt te versterken. Na 10 dagen begon het middel te werken en zakte de stress en angsten tot een te handelen niveau. Ik ben niet geheel klachten vrij maar de angsten en stress zijn zover gezakt dat ik weer normaal kan functioneren en serieus de oorzaken kan aanpa[lees meer...]kken. Bijwerkingen alleen de eerste week gehad, had van de HA oxazepam gekregen om de angsten te onderdrukken. Heeft goed geholpen en is nu niet meer nodig.

26-02-2021 | Vrouw | 35

23-02-2021 | Vrouw | 39
paroxetine (20mg)
Effectief, maar de opbouw van de medicatie was vreselijk. Na een dag of 2 werden mijn gevoelens van paniek en somberheid nog veel heftiger dan voor inname van het medicijn. Grote drang om te stoppen met inname tijdens eerste 2 weken. Lamgeslagen door de paniek. Niet weten waar ik het zoeken moest door het rotgevoel van binnen. Maar na 2 weken, of misschien al na een een da[lees meer...]g of 12, voelde ik mij beetje bij beetje opkrabbelen. En na week 3 al zelfs weer gewoon mezelf, maar dan zonder paniek en somberheid. De opbouw vond ik echt heel heftig, maar het bereik uiteindelijk echt effectief. In de afgelopen jaren een aantal keer cold turkey proberen te stoppen. Wanneer ik mij goed voel, denk ik telkens dat ik het zonder medicatie ook wel red. Van het stoppen merk ik weinig in de eerste weken. Echter na een maand of 2 voel ik de paniek, het piekeren en de somberheid weer in volle glorie opkomen. Na zo'n stoppoging begin ik telkens opnieuw met de medicatie. Telkens weer effectief, maar wel eerst weer die onvoorstelbare rotperiode van medicatieopbouw door. Nu voorgenomen om de komende jaren geen stoppoging meer te ondernemen en me er bij neer te leggen dat ik medicatie nodig heb waarmee ik mij goed kan voelen en goed kan functioneren.

17-02-2021 | Man | 52
paroxetine (10mg)
in het begin is paroxetine een vervelend medicijn omdat het eerst erger wordt maar als je volhoudt merk je ook dat het je helpt om weer gewoon het leven op te pakken. Ik slik het al bijna 20 jaar en afbouwen is niet mogelijk voor mij met dit middel omdat deze afbouwverschijnselen niet te doen zijn.

13-12-2020 | Vrouw | 67
paroxetine (20mg)
Paroxetine heeft een goede invloed op mijn stemming en angstniveau. De scherpe kantje zijn eraf. Tot nu toe was ik daar heel blij mee en nam de gewichtstoename voor lief. Maar nu ik al enkele keren nieuwe glazen moest in mijn bril en de staar sterk toenam begin ik me wel wat zorgen te maken

04-12-2020 | Vrouw | 58
paroxetine (20mg)
Op mijn 14e mijn eerste angst/paniekaanval. In de loop van de jaren namen deze aanvallen toe en begon ik vermijdend gedrag te vertonen. Op mijn 20e durfde ik niet meer naar buiten. Wat ik wel deed, maar altijd een gevecht. Ook fobieƫn ontwikkeld. Bij mij is er een erfelijke factor. Het heeft nog een tijd geduurd voordat ik met de Paroxetine ben gestart. Ik wild er niet aa[lees meer...]n terwijl de huisarts mij al 10 jaar probeerde te stimuleren om toch te beginnen. Ik ben uiteindelijk toch begonnen met 20 mg. Allen de 1e 2 maanden had ik veel last van bijwerkingen die niet prettig waren. Ik voelde mezelf een Zombie, moe, de angst leek toe te nemen en toch ook weer niet. Ik heb doorgezet, gelukkig. Het was even doorzetten door de bijwerkingen, die gaan na enige tijd over. De bijwerkingen wegen voor mij niet op tegen het geluk dat mijn leven er 130% leuker en prettiger op is geworden. Ik doe eigenlijk alles. Ergens ver weg zijn de klachten nog aanwezig, maar ik kan nu relativeren. Ik heb zelfs al vaak gevlogen, zelfs naar Amerika op rondreis geweest. De medicatie heeft mij geholpen om weer mezelf te worden en mij vrijheid te geven. Dat doe je dus zelf, niet de pillen, die ondersteunen daarbij. Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Die zullen voor iedereen die gaat gebruiken/gebruikt anders zijn.

28-11-2020 | Vrouw | 27
paroxetine (20mg)
Ik neem sinds een maand Paroxitine door angst gevoelens. Ik heb constant negatieve gedachten waardoor ik niet kan slapen en continu lig te piekeren. Ik heb gehoord dat je op het begin ziek kunt worden zoals maagpijn, hoofdpijn,... maar daar heb ik allemaal geen last van gehad. Zoals ik al zei neem ik het nu een maand maar ik merk totaal geen verschil. Voel me nog altijd ev[lees meer...]en angstig als er voor. Ik neem nu 20mg. Misschien is dit te weinig voor mij?

21-09-2020 | Man | 50
paroxetine (20mg)
Ik gebruik nu Duloxetine, maar merk dat dit niets doet. Ik wil overstappen op Paroxetine. Zijn er ervaringen met overstappen van een ander antidepressiva op Paroxetine ?

13-09-2020 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Goedendag Herkent iemand schokken ik hoofd Ik gebruik paroxetine 10mg en maand Please laat iemand reageren. Gaat dit over

24-08-2020 | Vrouw | 49
paroxetine (20mg)
Al 25 gebruik ik paroxetine eerst 40 mg, nu al 10 jaar 20 mg. Geweldig, het heeft mij mijn leven terug gegeven na 2 jaar thuis zitten met angst. Natuurlijk is het af en toe nog best knokken. Maar met dit medicijn lukt me dat wel.

03-08-2020 | Vrouw | 37
paroxetine (10mg)
Ik was ook depressief 2 jaar terug. Maar ik heb Jezus aangenomen in mijn leven en Hij heeft mij genezen van mijn depressie šŸ™šŸ»

14-07-2020 | Man | 42
paroxetine (20mg)
na ong 15 jaar rond te hebben gelopen met angst/paniek stoornis met angorafobie en veel diepte punten kwam ik zelf op paroxetine. ik heb veel therapien en medicatie gehad/ geprobeerd door de jaren,maar nooit goed resultaat. afgelopen jaar liep het de spuigaten uit en mijn gezondheid begon zwaar te lijden door mijn stoornis. ik besloot om het nog 1 keer gied te doen dmv [lees meer...]therapie en een medicatie waar ik paroxetine voor koos. ik heb er veel studie ingestoken en dacht laat maar komen dat spul ondanks de horror verhalen. ik gebruik nu 7 weken paroxetine 20mg en goddam er is een hele andere wereld dan angst paniek en andere klachten! wat een goed medicijn, nu kan ik ook helder mijn therapie ernaast doen. ik verwacht mijn stijgende lijn vol te houden!! bijwerkingen waren zeker: een droge mond totaal geen slaap snachts verandering in stoelgang en ja de erectie en ejaculatie was even verstoort alles behalve droge mond is nu weg, dus let op je tanden. als tip kan ik meegeven: laat alcohol echt staan geloof me, of iig heeeel weinig. wees vooral niet bang om het te gebruiken en lees de bijsluiter bijv niet en google het medicijn al helemaal niet. ik zeg hoe ik het ervaar misschien niet op andere slaat ik ben al helemaal geen arts, maar ik wens alle succes.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum