paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

15-09-2022 | Man | 23
paroxetine (20mg)
Na twee jaar verschillende aanhoudende angst- en paniek aanvallen gehad te hebben ben ik begonnen met dit middel. Gelijk met 20mg. Leek de eerste 4 dagen goed te gaan. Voelde me vooral suf maar geen paniek. Na dag 4 werd dit middel voor mij verschrikkelijk. Ik had hele bizarre angsten en kwam hier bijna niet uit. Ook sliep ik s nachts niet. Ook werd ik er erg depressief va[lees meer...]n, wat ik voor de start van paroxetine nooit had. Ook met oxazepam verminderden de bijwerkingen niet. Dit is voor mij duidelijk niet het middel. Nu afgebouwd zonder problemen omdat ik het nog maar kort slikte. Nu overgestapt op citalopram, wat veel meer effect voor mij geeft met minder bijwerkingen.

18-08-2022 | Vrouw | 73
paroxetine (20mg)
Jaren geleden heb ik het gebruikt met goed resultaat. Toen het slecht in het nieuws kwam, langzaam afgebouwd. De angst en paniek kwamen terug. Allerlei andere middelen geprobeerd maar die deden niets. Weer terug op seroxat maar nu werkt het heel veel minder. Volgende week weer overleg met huisarts.

08-08-2022 | Vrouw | 48
paroxetine (10mg)
Jaren lang gebruikt icm depakine. 2 stoppogingen gedaan. Zeeer zwaar. Niet gelukt. Ondertussen veen aangekomen. In 2021 gestart met afbouwen met taperingstrips. In totaal 6 maanden gedaan over 10 mg. Ook zeer zwaar. Extreme klachten. Maar beter dan in 1 keer van 10 mg naar 5 mg. Zeer goed begeleid door psychiater. Slik nu een homeopathisch middel en dat werkt zeer goed. Be[lees meer...]n super blij er eindelijk vanaf te zijn. En veel afgevallen weer 👍🏻

05-08-2022 | Vrouw | 62
paroxetine (30mg)
20 jaar geleden begonnen met seroxat na depressie en angsten..met behulp van psychiater door gekomen . 1x geswitched naar Paroxetine aurobinde later Paroxetine HSD ging prima. Wordt momenteel niet geleverd weer seroxat gekregen . Slik nu 2 weken en heb zelfde bijwerkingen als 20 jaar geleden? Wel in mindere mate maar keiharde nek spieren..gespannen angstig...spannend..sl[lees meer...]aat dit aan?

26-07-2022 | Vrouw | 57
paroxetine (10mg)
Je geraakt er helaas niet meer vana af en geen enkele psychiater..wil je echt helpen...ik wil afbouwen van 10mg naar niets dus in geleidelijke stappen...vb 8mg preparatie dagelijks..psychiaters stellen dat zelfs niet voor...waarom niet eigenlijk ? Ze houden ons aan het lijntje of stellen zoals hierboven al vermeld alternatief eens 10mg en dan eens 5 mg te nemen als je dit[lees meer...] medicijn al jaren meer dan 30 jaar neemt...ik voel me slecht met alternatief van 10mg en dan volgende dag 5 mg..zie boven bijwerkingen die ik heb

20-06-2022 | Man | 62
paroxetine (10mg)
Paroxetine gekregen van psychiater wegens gegeneraliseerde angststoornis, werkte redelijk goed met 10 mg maar wegens de vervelende bijwerking werd mij aangeraden om over te stappen naar Brintellix 5mg

03-06-2022 | Man | 58
paroxetine (10mg)
Had in vroege adolescentie last van depressie en obsessieve dwanggedachten. Paroxetine i.c.m. therapie heeft dit goeddeels verholpen. Nu na 24 jaar gebruik van 15mg per dag getracht te stoppen met paroxetine. Afbouwprogramma met vloeibare paroxetine. Iedere 2 weken 1 ml minderen dat overeenkomt met een halve milligram paroxetine. Tot aan ongeveer 5 milligram ging het go[lees meer...]ed. Daarna bij verdere mindering steeds meer klachten, depressieve gevoelens en dwanggedachten. Nu in samenspraak met huisarts besloten toch te blijven gebruiken. Start met 10 mg per dag. Ondanks andere verhalen kan ik zeggen dat paroxetine bij mij zeer goed werkt en mijn leven de moeite waard maakt. Zonder blijkt dus geen optie.

01-06-2022 | Vrouw | 61
paroxetine (20mg)
Ik gebruik 1x per dag 20 mg Paroxcetine. De bijwerkingen die ik ervan heb zijn: Zwaarder geworden, en ik transpireer heel erg.

14-05-2022 | Man | 26
paroxetine (20mg)
Hallo, ik gebruik het ookal 6 weken en heb het zelfde probleem waar ik ook ben snelle hartkloppingen ik had het gevraagd aan mijn behandelaar en toen zei die dat ik goed moet eten voordat je paroxetine inneemt je maag moet goed vol zijn als je dit 1 week lang doet dan zul je het verschil over een week merken dus goed eten en als je een dieet volgt gewoon een weekje stoppen[lees meer...] met je dieet en goed eten

11-05-2022 | Vrouw | 46
paroxetine (20mg)
Ik weet niet of ik nu bij Ferry en Carla uitkom? Maar ik wilde even tegen Carla zeggen, dat ik alprazolam al 22 jaar gebruik en ben niet verslaafd.. ik ben er een poosje af geweest, maar de angst en onrust kwam terug. ik gebruik 1 x 0,25mg 's ochtends en vh slapen gaan 2 tabl. Verder heb ik ook 22 jaar Paroxetine gebruikt, maar wilde andere meds uit proberen.. nu na 2 ja[lees meer...]ar wil ik toch terug naar de paroxetine, want het is alleen maar ellende. Morgen kan ik ze weer ophalen en ben erg benieuwd of t weer aanslaat. Succes allebei en de rest die dit leest!

10-05-2022 | Man | 26
paroxetine (20mg)
Ik gebruik paroxetine al 6 weken geen ernstige bijwerkingen heeft mij goed geholpen heb geen angst en paniek meer maar ik heb last van snelle hartkloppingen het maakt niet uit waar ik ben en ik wil weten of dit wel overgaat of moet ik me arts raadplegen om te overstappen naar een andere medicijn om geen hartkloppingen te krijgen

13-04-2022 | Vrouw | 22
paroxetine (30mg)
Ik ben nu 22 jaar en heb een aantal jaren paroxetine geslikt. Mijn vorige huisarts gaf mij deze medicatie zonder dat ik hulp had gekregen. Ik had iets heftigs meegemaakt waardoor ik eerst depressief was geworden. Toen deze depressie weg was kreeg ik last van heftige angst/paniek. Ik heb toen contact opgenomen met mijn toenmalige huisarts en hij schreef me al snel paroxetin[lees meer...]e voor. Dit slikte ik een jaar zonder dat ik hulp had/ er gecheckt werd hoe het met me ging. Toen ik een andere huisarts kreeg moest ik via hem herhaal recepten krijgen. Deze huisarts was het erg geschrokken dat ik deze medicatie slikte zonder ondersteuning en heeft me doorgestuurd naar een psychiater. Daar heb ik meer dan een jaar wekelijks therapie gehad. Nu ben ik sinds 4 dagen helemaal gestopt met paroxetine, maar de ontwenningsverschijnselen die ik voel zijn écht heftig. Ik moet al 3 dagen achter elkaar de hele dag overgeven. Daarnaast heb ik last van buikpijn, trillen, zweetaanvallen, hoofdpijn en gekke schokjes in mijn hoofd. Ik kan niet stoppen met huilen en voel mezelf zo beroerd dat ik alleen thuis kan liggen en aftellen tot dit gevoel voorbij is. Nu besef ik pas wat een troep dit is en heb ik spijt dat ik ooit ben begonnen met deze medicatie. Maar kan ik het mezelf verwijten? Ik was zo jong en kon op dat moment in mijn leven niet eens een goede beslissing maken door mijn angst/paniek. Het enige wat ik op dat moment toen het slecht ging nodig had was iemand die er voor me was in plaats van medicatie zonder hulp. Ik ben mijn huidige psycholoog echt dankbaar voor alles wat ze voor me heeft kunnen betekenen. Het voelt nu even alsof ik door een hel ga en ik snap dat het klinkt alsof ik overdrijf maar zo voelt het op dit moment. Ik weet wel een ding zeker, ik ga nóóit meer beginnen aan antidepressiva. Ik snap dat het een goed kan werken om klachten te behandelen en elke ervaring is natuurlijk anders.

11-04-2022 | Man | 47
paroxetine (30mg)
Onlangs schreef ik dat ik veel last had van de ophoging van 15mg naar 20mg. Dit was dusdanig vervelend dat mijn huisarts voorstelde om de spiegel van de AD maar eens te laten testen in mijn bloed. Ik zat al een aantal jaren aan 15mg en was tijdens het bloedprikken al bijna 2,5 week bezig met de 20mg. Puur even ter indicatie. Waarde in het bloed dient tussen 20 en 200[lees meer...] te liggen. Ik had een uitslag van 12!! Veel te laag dus. Al die jaren dus waarschijnlijk al te laag!!. Nu dus sinds 4 dagen bezig met de ophoging naar 30mg zodat de spiegel in mijn bloed naar de juiste waarde gaat stijgen. De bijwerkingen hiervan beginnen nu iets op te komen in de vorm van wat angstklachten en onrust. Maar met wat Oxazepam is het te doen. Al met al wel heel erg blij dat de huisarts deze stap heeft gezet want blijkbaar wordt dit niet al te vaak gedaan. Succes allemaal!! Ferry

07-04-2022 | Vrouw | 65
paroxetine (30mg)
Hoi, Ik ben 10 dagen bezig met het ophogen van 30 naar 40 en ook veel bijwerkingen. Vooral in de ochtend bij het wakker worden veel onrust, ook paniekaanvallen gehad. Ik neem 's morgens een Oxazepam maar heeft nog weinig effect. Ik vind het ook moeilijk om door te zetten maar zoals ik me voor het ophogen voelde kan ook niet blijven. Groetjes Carla

05-04-2022 | Man | 47
paroxetine (20mg)
Na lange tijd stabiel te zijn geweest op 15mg is er onlangs reden geweest om op te hogen naar 20mg. Dit is nu 3 weken geleden. Het lijkt op dit moment qua bijwerkingen echt op zijn piek te zijn en ik heb dan ook zeer veel moeite om door te zetten en niet terug te gaan naar 15mg. Mijn belangrijkste klachten op het moment zijn - zeer veel onrust - emotionele buien[lees meer...] - piekeren over wat nu slim is om te doen. De huisarts geeft aan dat het echt tijd nodig heeft. Om moeilijke momenten te overbruggen is er Oxazepam voorgeschreven. Maar op dit moment voel ik er veel voor om terug te gaan naar 15mg. Wat zijn jullie ervaringen met het ophogen qua tijdsduur? Is 3 weken echt nog te kort? Zelfs voor een ophoging van 5mg? Zijn er ook ervaringen waarbij het terug gaan naar de eerdere hoeveelheid (snel) goed heeft uitgepakt? Alvast bedankt voor het nemen van de moeite om te reageren.

24-03-2022 | Man | 65
paroxetine (20mg)
Angst en paniekstoornissen, depressie, agorafobie.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum