Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

21-06-2019

dat vind ik dus ook! slik dit middel ook al 25 jaar naar tevredenheid
05-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Super fijn, paniek en angststoornis zijn verdwenen
15-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ik slik paroxetine al sinds 1999 toen ik door diverse levenservaringen voor de 2e keer in een burn out terecht kwam. Kon niet meer eten en niet meer slapen kortom, kon niet meer functioneren. Eerst 2 weken xanax erbij en daarna alleen seroxat. Langzaam werd het beter , voor mij echter een wereld van verschil. Zo goed had ik me nog nooit gevoeld, minder angst minder onzeker[lees meer...]heid, piekeren en meer genieten. Ik heb toen al gezegd hier stop ik nooit meer mee. Ook ik heb uiteindelijk afgebouwd van 10mg naar 5 Mg en daar heb ik 18 jaar prima mee kunnen leven tot vorig jaar veel onrust die niet overging . Toen weer terug naar 10 Mg en nu gaat het weer prima en kan ik gewoon van mijn leven genieten. Daarom wil ik graag dit positieve verhaal eens achterlaten want ik heb gewoon een beter leven er mee. En ja ik ben ook uiteindelijk aangekomen maar dat kun je met sporten en voeding gerust er weer af krijgen. Ik snap dan ook niet waarom iedereen steeds weer probeert om er vanaf te komen. Als je een tekort hebt in je lichaam en je vult het aan en voelt je beter, waarom stop je er dan mee ?? Accepteer het gewoon en wees blij dat het middel bestaat wat voor bijwerkingen er ook zijn want als ik zou moeten kiezen tussen dikker zijn en me voelen zoals toen dan is voor mij de keuze gemaakt. Ik zou zeggen dus laat het stoppen los.
02-05-2019

Paroxetine (paroxetine)

Hoi ik heb ook nog 25 jaar lang paroxetine geslikt, paniekaanvallen , en depressief, Ik was er al die tijd heel blij mee, maar vlakt wel heel erg af, je staat naast jezelf!! Maar toch was il er blij mee. Sinds 3 maanden gestopt , wel heel langzaam maar ging erg goed, en nog. Bijverschijnselen zijn nu, erg afgevallen, slaapproblemen en kunnen huilen om niks! Dus dat is o[lees meer...]ok niet alles. Ik blijf toch doorzetten ,want inderdaad wat is dit een verslavend product. Maar ik blijf zeggen , al die tijd heb ik me toen goed gevoeld!!! Sterkte
08-04-2019

03-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heeft me echt geholpen dankzij god ben ik er vanaf mijn angsten en ik wil ook zeggen mensen nooit stoppen met u medicijnen zonder dokter advies
28-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na 7 jaar ‘gevochten’ te hebben tegen een angst- en paniekstoornis, was 2 jaar geleden de koek op. Ik belande in een burn-out en moest zowel lichamelijk als geestelijk herstellen. Ondertussen alles geprobeerd om zo goed mogelijk te herstellen: therapie, rust nemen, sporten etc. Echter sinds vorige maand een enorme terugval gehad. Hierbij besloten om dan toch maar aan d[lees meer...]e medicatie te gaan (was ik absoluut geen voorstander van) en de arts heeft me daarop paroxerine voorgeschreven. Wat een verschil zeg, hier had ik eerder aan moeten beginnen. Al na een geruime week voel ik als het ware dat de storm in mijn hoofd is gaan liggen. Het wordt waarschijnlijk alleen maar beter aangezien het middel nog tijd nodig heeft om volledig te werken. Wel geloof ik dat alleen medicatie geen oplossing is voor het onderliggende probleem, vandaar dat ik ook therapie ga volgen. Maar de medicatie kan absoluut wel mijn brug zijn om het probleem te overwinnen en een stabiele basis te leggen. 10 mg is overigens een lage dosering en ik ervaar naast vermoeidheid en hoofdpijn weinig bijwerkingen.
20-02-2019

Paroxetine (paroxetine)

Eerst ander medicijn gehad, dat niet hielp. Hierna dit medicijn gekregen en sindsdien geen ernstige problemen c.q. bijwerkingen. Wel heb ik drie keer geprobeerd de medicatie af te bouwen, maar problemen kwamen weer terug. Na de laatste poging geen afbouw meer gedaan, in overleg met de huisarts. Gebruik het medicijn dus bijna dertig jaar en zoals ik hiervoor vermeld heb ge[lees meer...]en ernstige problemen.
18-02-2019

Paroxetine (paroxetine)

Hallo, sinds eind januari gebruik ik 40 Mg paroxetine. Het gast heek wisselend maar sinds een week wil mijn lijf niet meer, extreem moe en pijnlijke spieren waardoor ik vrijwel niet kan liggen of zitten. Ik lijk wel uitgeblust. Na 2 x een telefonisch consult aan psych te hebben gevraagd besloot zij mijn dossier te stoppen. Ik moet mezelf eens goed toespreken, zij vindt het[lees meer...] een persoonlijkheid trekje! Nu zit ik met maag vol paroxetine en zonder begeleiding. Ik krijg straks huisbezoek van huisarts. Maar ik zou graag willen weten of er mensen zijn die mijn klachten herkennen? Want eigenlijk maak ik me nu weer zeer ongerust om deze klachten. Warme groet
18-02-2019

27-12-2018

Paroxetine (paroxetine)

Zeer tevreden. Een periode gehad dat het erg slecht ging. Heftige paniek en angstaanvallen, piekeren en bar slecht slapen. Ik ging vanuit een diep dal binnen 2 weken met enorme sprongen vooruit. Ik voel mij heel goed hiervan dat terwijl ik er enorm tegenop zag. Opna de standaard bijwerking(slechte libido en wat hoofdpijn) weinig last gehad. Begin aub met 10 mg. Als dit v[lees meer...]oldoende is blijf dit dan gebruiken. De meesten zullen 20 mg voorschrijven. Ik had meer dan genoeg aan 10 mg. Ben nu half jaar bezig en ben stukje bij beetje aan het afbouwen(met psychiater overlegd tablet in kleine stukjes afsnijden en dit heeel langzaam verminderen) hierdoor tot nu toe zo goed als geen bijwerkingen. Af en toe het gevoel"onder stroom te staan" maar ik weer waar het weg komt. Kortom voor mij een fantastisch middel. Ps. Geen kilo extra aangekomen:)
08-12-2018

Paroxetine (paroxetine)

begon met 20mg per dag 2 weken ziek geweest toch door gezet, in de jaren dossering verhoogd nu 4 jaar 60 mg perdag o de symptomen van me Borderline wat te minimaliseren ben al jaren tevreden over deze medicijnen
31-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine ik kan het iedereen aanbevelen die net zoals ik piekerklachten heeft. Ik gebruik 20 mg 1 maal daags. Er ging een wereld voor mij open. Ik voelde me ineens vrij en verlost van al die nare piekeraanvallen. Ik kreeg ruimte voor het starten van een eigen onderneming. Wat wel een groot minpunt is, is dat ik in een jaar tijd 20 kilo ben aangekomen. Paroxetine vlakt je[lees meer...] af en dat betekent, minder energie hebben, dus ook minder energie om te gaan sporten. Doordat ik mij met paroxetine meer moe voel, ben ik ook meer gaan eten, in de hoop meer energie te krijgen. Maar goed het medicijn zelf werkt bij mij voor een volle 100%. Nu wil ik toch eens proberen om zonder paroxetine te leven. En hopelijk kan ik dan meteen mijn overgewicht aanpakken. Tip: het merk Sandoz werkt beter, maar is doorgaan duurder en wordt niet altijd vergoed door je zorgverzekering. Aurobindo is de goedkopere variant, maar daar werd ik persoonlijk heel onrustig van en kreeg ik nachtmerries van. Heel naar, maar goed om te weten.
23-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Paroxetine heb ik korte tijd gebruikt. De ervaring was negatief. Ik werd vlak en voelde het leven niet. Alsof ik werd verstikt door een dikke zware deken. Het enige effect was dat ik niet echt meer iets voelde. Ik was blij dat ik ermee was gestopt.
18-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Veel AD gebruikt in mijn leven. Fluoxetine 5 jaar en cytalopram. Dit medicijn is voor mij verreweg de beste van alle. Weinig bijwerkingen, enkel het libido. Maar als je je onthoud van masturbatie en porno is dit in de seks voor mij geen probleem. Ik raad dit medicijn aan als ervaringsdeskundige met AD. MAar let op, dit is voor iedereen verschillend.
19-07-2018

Paroxetine (paroxetine)

Van 2004 tot 2018 heb ik paroxetine geslikt. Na mijn heftige burnout had ik een angst- en paniek stoornis opgebouwd. Aanvankelijk heb ik de dosering opgebouwd tot 40 mg per dag. Ik had weinig bijverschijnselen. Wel werd ik 10kg zwaarder en het duurde bij het vrijen langer voordat ik klaar kwam. Dat vond ik wel leuk. Na een paar jaar heb ik in 2 stappen afgebouwd tot 20 mg [lees meer...]per dag. Hierbij had ik weinig bijwerkingen. Oude klachten kwamen tijdelijk wat meer naar voren. In 2015 had ik een zeldzame bijwerking die bij mannen kan voorkomen: Gynaecomastie (1 borstklier werd groter). Die is operatief verwijdert. (zie: https://www.ge-bu.nl/artikel/ssris-en-gynaecomastie). Dat was natuurlijk nogal ongewenst. In 2015 ben ik naar 10 mg per dag afgebouwd. Ook daarbij ondervond ik weinig bijverschijnselen. In 2016 wilde ik helemaal stoppen, maar dat beviel niet. Oude klachten van angst en paniek waren weer wat terug. Ik was waarschijnlijk te snel gestopt (van 10mg direkt naar 5mg per dag en na een paar weken naar 0). In 2017 ben ik begonnen met heel geleidelijk aan afbouwen. Steeds heb ik, met een aantal weken tussentijd, de dosis gehalveerd. De pilletjes sneed ik met een mesje in steeds kleiner stukjes). Toen die stukjes echt heel klein werden ben ik die om de andere dag gaan innemen. En toen met 2 dagen er tussen. Veel last van bijwerkingen had ik niet tijdens dat afbouwen. Nu slik ik sinds een half jaar niets meer. Ik ben weer 10kg lichter geworden in dat halve jaar en klaarkomen gaat weer vlot (ook wel weer prettig want op mijn leeftijd (58) kwam van uitstel soms afstel..). Kortom: er zijn bijwerkingen tijdens het gebruik. Die gaan weer weg wanneer er niets meer wordt ingenomen. Ik heb er veel baat bij gehad. Misschien dat ik het weer ga gebruiken wanneer ik mij in de toekomst slechter ga voelen. Maar... het zijn geen snoepjes.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum