paroxetine

Bij  AngstX

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

09-10-2021 | Man | 63
paroxetine (20mg)
Heel wat gelezen over dit middel. Na 30 jaar trypyisol te hebben gebruikt overgestapt op de nieuwe middelen eerst citalopram. Moest stoppen door hartproblemen. Sertraline na 2 jaar. Ging goed maar bijwerking met ogen. Nu 3 maanden paroxetine. Hele zware opstart met het middel pas na 6 weken verlost van bijwerkingen. Eerste weken hele dagen slapen. Nu lijkt alles weer zonni[lees meer...]g en klachtenvrij. Wat ben ik blij doorgezet te hebben. Tip geef de opstart een kans.

22-08-2021 | Vrouw | 58
paroxetine (10mg)
Medicatie helpt prima voor mijn angst. Eerste 4 weken heel ziek geweest. Na 3 weken kreeg ik piepen in m’n oren. Naar de dokter geweest. Even afwachten. Nu naar 6 maanden nog steeds piepen. Soms hard en dan weer zachter. Hopelijk gaat t over want verder voel ik me prima met deze medicatie!

28-07-2021 | Man | 51
paroxetine (20mg)
Om uit een depressie of verregaande angststoornis te komen heb je meer nodig dan alleen een pil maar het heeft een belangrijke ondersteunende werking. Ikzelf ben hoogsensitief in combinatie mat ADD wat voor een zeer hoge gevoeligheid zorgt en daardoor uiteindelijk overspannenheid /angst/ nerveusiteit / burn out / depressiviteit... Voor mij was nodig om eruit te komen th[lees meer...]erapie (cognitieve), mind fullness (erg belangrijke hulp geweest) en medicatie.(Anti depressiva) De eerste 6 weken kun je ondersteuning gebruiken in de vorm van (de laagste dosering) oxazepam en mind fullness. Hou er wel rekening mee dat je nooit meer van dit medicijn afkomt. Slik het nu 20 jaar en heb alle afbouw pogingen (ook wel een half jaar geheel zonder geweest) opgeven. Als ik nu zonder deze medicijnen zou zijn of op halve dosering dan ben ik extreem prikkelbaar en dat leid op mn werk tot conflicten. Piekeren komt terug en irritatie. De ejaculatie komt wel weer snel. Libido lijkt niet terug te komen. Ook niet na een half jaar. Begin dus alleen aan anti depressiva als er geen andere uitweg in de vorm van therapie met yoga / mind fullness enz. Te vinden is. Heb zelf vrijwel alle soorten anti depressiva geprobeerd om het libido / ejaculatie probleem wat hierdoor ontstaat te vermijden maar dit hebben ze allemaal. Paroxetine heeft voor mij verder de minste andere bijwerkingen. Los van de bijwerkingen (waarbij ik libido erg zwaar vind wegen / aantasting van mn mannelijkheid) is het middel een goede ondersteuning voor mensen die sensitief zijn en hierdoor depressie / angst / piekeren enz. Ontwikkelen.

20-11-2020 | Man | 41
paroxetine (20mg)
Hallo allemaal, Na 19 jaar gebruik van dit medicijn heb ik jaarlijks nog terugkomende klachten dat vooral plaatsvindt wanneer ik in een fase van vermoeidheid en verveling kom. Op 1 of andere manier ben je dan teveel bezig met de dingen die je doet en ervaart. Het heeft me zeker in positieve zin goed geholpen om mijn angsten en paniekaanvallen te onderdrukken. Ergens bang[lees meer...] voor? Absoluut niet! Ik kon de wereld wel aan.. je stapt overal op af en kent geen angsten, schaamte of een vorm van afwijzing. Let alleen goed op dat je drukke fases in je leven het medicijn averechts kan werken wat je merkt waar bijvoorbeeld vermoeidheid extremer is dan het normaal zou zijn. De bijwerkingen blijven ondanks je het medicijn al hele lange tijd gebruikt.. komt dit ook jou bekend voor.. stuur gerust een bericht zodat we onze ervaringen kunnen delen.. succes voor degenen die het medicijn net beginnen gebruiken.. het heeft even tijd nodig totdat het werkt.

20-10-2020 | Vrouw | 35
paroxetine (10mg)
Na 6weken van 10mg naar 20 mg nog weinig verbetering maar heel veel bij werkingen, zoals wazig zien voelt het bloed door mijn lichaamlopen vooral in mijn hooft. Een heel raar en angtig gevoel. Het gaat veel minder met me. Volgens mijn hulpverleners is dat van tijdelijke aard. Maar het is vreselijk. Het kan wel 3 A4 maanden duren voordat hetmedicijn gaat werken.

26-09-2020 | Vrouw | 69
paroxetine (10mg)
gebruik deze al jaren maar nu een ander merk en heel veel klachten vreselijk!!!

23-07-2020 | Vrouw | 28
paroxetine (20mg)
Gestart ivm depressie en veel angstklachten. Na 4 tot 5 weken voelbaar resultaat. Is echt een hele opluchting. Het is een stuk rustiger in mijn hoofd, mijn stemming is beter en de angstklachten zijn vele malen minder. De bijwerkingen zijn voor mij verwaarloosbaar en verdwenen binnen 2 weken. Paroxetine werkt voor mij dus erg goed!

08-01-2020 | Vrouw | 20
paroxetine (30)
Sinds mijn 10de heb ik last van angsten en depressie. Uiteindelijk besloot ik om op mijn 16de antidepressiva te gebruiken. Mijn huisarts schreef me Paroxetine voor. Langzaam bouwde ik het op en ik voelde me zoveel beter. Uiteindelijk had ik met een dosis van 30mg genoeg. Ik voelde me goed, totdat ik een aantal jaren erna een bijwerking begon op te merken. Ik kwam enorm vee[lees meer...]l aan in gewicht. In een paar jaren ben ik bijna 10 kilo aangekomen. In het begin wist ik niet dat het hiervan kwam, maar nadat ik dit doorhad, ben ik langzaam gestopt met Paroxetine. Toen ik gestopt was, verdween mijn gewichtstoename vrij snel. Nu ben ik overgestapt op andere antidepressiva die geen gewichtstoename hebben als bijwerking

23-10-2019 | Vrouw | 46
paroxetine (20mg)
Paroxetine heeft goed voor mij gewerkt, maar geeft snel onttrekkingsverschijnselen als ik een dag vergat of tijdelijk slordig innam. Ook keer geprobeerd te stoppen en dat was vreselijk; alles waar ik het voor nam, stak weer de kop op en dan heftiger.

09-09-2019 | Vrouw | 35
paroxetine (20mg)
Heel veel last van faal angst en paniek, sociale angst, snel hartkloppingen. Na een week voelde ik al enorme verbetering. Veel minder stress in mijn lijf. Geen bijwerkingen. Wel meer eetlust. Maar niet veel aangekomen. Hooguit 2 kg. Geen hartkloppingen meer. Geen schrikreacties. Veel zelfverzekerder. En me minder druk maken om wat anderen denken. Een hele opluchting.

27-06-2019 | Man | 28
paroxetine (10mg)
Wees ervan bewust dat deze medicatie automatisch een zogenaamde 'contra-indicatie' (stempel zal ik het niet noemen) oplevert in je medisch dossier bij apotheken en huisartsen. Bij Paroxetine is dit 'depressie'. Zolang dat ook echt de reden is dat je het slikt is dat natuurlijk geen probleem. Let er ook op dat die contra indicatie zelfs jarenlang nadat je het medicijn hebt [lees meer...]gebruikt nog in je dossier kan staan. Andere zorgverleners die dit zien benaderen je met een zekere vooringenomenheid ook als je een keer lichamelijk wat mankeert in plaats van geestelijk, zo is mijn ervaring. Je emotie wordt door dit medicijn afgevlakt. Als je het slikt voor een angstklacht bedenk dan goed of er geen andere opties zijn is mijn advies. Voor het overige is mijn ervaring dat het medicijn een dermate verslavende werking heeft dat tijdens het afbouwen je een zekere mate van intelligentie nodig hebt.

01-04-2019 | Vrouw | 62
paroxetine (20mg)
Ben in oktober begonnen met 10 Mg. Inmiddels sinds 2 weken zit ik op 40 Mg. Nog steeds paniek aanvallen. Klopt t dat wanneer je verhoogd ook weer bijwerkingen krijgt en dat t pas weer na 4 weken gaat werken? Wie heeft t antwoord of dezelfde ervaring? Ik ben een beetje ten einde raad🙁

19-03-2019 | Vrouw | 47
paroxetine (20mg)
Het heeft mij de eerste jaren best goed geholpen, ware het niet dat ik ontzettend moe was en wel altijd wilde slapen. Dat heb ik 15 jaar lang gehad en dit is ook de reden dat ik nu aan het afbouwen ben wat echt hel is. Ik doe dat echt heel langzaam, maar nog valt het niet mee. Ik ben nu over de helft en ervaar nu al dat dat slaperige gevoel wegblijft. Maar nu voel ik me [lees meer...]opgejaagd en zenuwachtig. Dit zijn symptomen van het stoppen met dit middel. Maar K moet echt Mn kiezen op elkaar doen om nu door te zetten.

14-03-2019 | Vrouw | 53
paroxetine (30mg)
Ruim 30 jr geleden heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen voor met name ernstige paniekaanvallen. Dat laatste heb ik met behulp van paroxitine goed onder controle,maar mijn depressies zijn altijd gebleven. Ik kom nooit meer van dit medicijn af,omdat ik zo verschrikkelijk ziek wordt als ik probeerde te stoppen,dat ik dit erger vindt dan het slikken hiervan. Als ik 1 [lees meer...]dag vergeet mijn dosis in te nemen,wordt ik zo ernstig ziek dat ik echt naar bed moet om dit onder controle te krijgen. Ook heb ik altijd een licht gevoel in mijn hoofd en elke maand vreselijke hoofdpijn. Het is naar mij mening een zeer verslavend middel,die in de beginfases goed zijn werk doet,maar naarmate de jaren verstrijken zeker depressies niet meer onderdrukken.

27-01-2019 | Vrouw | 33
paroxetine (30mg)
Na een jaar extreem zenuwachtig te zijn geweest (ik kon de deur niet meer uit, kon niet meer eten enz), op aanraden van de psychiater begonnen met paroxetine. Na een week of 5 voelde ik me ontzettend veel beter! Na een maand of 3 besloten de dosis te verhogen naar 30mg, en met een paar weken voelde ik me nóg beter. Er zijn inderdaad bijwerkingen, maar deze vallen in het [lees meer...]niets vergeleken met de kwaliteit van leven die ik ervoor terug heb gekregen! De kwaal is vele, vele, vele malen erger dan het middel!

27-01-2019 | Vrouw | 62
paroxetine (30mg)
Voor de derde keer gestart. Eerdere keren bij opbouw weinig last van bijwerkingen. Deze keer veel bijwerkingen en duurde 3 maanden voor t medicijn aansloeg. Ben met 10 Mg begonnen en zit nu op 30 Mg. Voel me elke dag n stukje beter. Slapen is nog steeds erg onrustig. Gebruik 3 Mg melatonine op advies van de psychiater. Ga nooit meer stoppen met dit medicijn!!!

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum