Paroxetine

paroxetine

Bij  AngstX

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

01-04-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ben in oktober begonnen met 10 Mg. Inmiddels sinds 2 weken zit ik op 40 Mg. Nog steeds paniek aanvallen. Klopt t dat wanneer je verhoogd ook weer bijwerkingen krijgt en dat t pas weer na 4 weken gaat werken? Wie heeft t antwoord of dezelfde ervaring? Ik ben een beetje ten einde raad­čÖü
19-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Het heeft mij de eerste jaren best goed geholpen, ware het niet dat ik ontzettend moe was en wel altijd wilde slapen. Dat heb ik 15 jaar lang gehad en dit is ook de reden dat ik nu aan het afbouwen ben wat echt hel is. Ik doe dat echt heel langzaam, maar nog valt het niet mee. Ik ben nu over de helft en ervaar nu al dat dat slaperige gevoel wegblijft. Maar nu voel ik me [lees meer...]opgejaagd en zenuwachtig. Dit zijn symptomen van het stoppen met dit middel. Maar K moet echt Mn kiezen op elkaar doen om nu door te zetten.
14-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Ruim 30 jr geleden heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen voor met name ernstige paniekaanvallen. Dat laatste heb ik met behulp van paroxitine goed onder controle,maar mijn depressies zijn altijd gebleven. Ik kom nooit meer van dit medicijn af,omdat ik zo verschrikkelijk ziek wordt als ik probeerde te stoppen,dat ik dit erger vindt dan het slikken hiervan. Als ik 1 [lees meer...]dag vergeet mijn dosis in te nemen,wordt ik zo ernstig ziek dat ik echt naar bed moet om dit onder controle te krijgen. Ook heb ik altijd een licht gevoel in mijn hoofd en elke maand vreselijke hoofdpijn. Het is naar mij mening een zeer verslavend middel,die in de beginfases goed zijn werk doet,maar naarmate de jaren verstrijken zeker depressies niet meer onderdrukken.
27-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na een jaar extreem zenuwachtig te zijn geweest (ik kon de deur niet meer uit, kon niet meer eten enz), op aanraden van de psychiater begonnen met paroxetine. Na een week of 5 voelde ik me ontzettend veel beter! Na een maand of 3 besloten de dosis te verhogen naar 30mg, en met een paar weken voelde ik me n├│g beter. Er zijn inderdaad bijwerkingen, maar deze vallen in het [lees meer...]niets vergeleken met de kwaliteit van leven die ik ervoor terug heb gekregen! De kwaal is vele, vele, vele malen erger dan het middel!
27-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

Voor de derde keer gestart. Eerdere keren bij opbouw weinig last van bijwerkingen. Deze keer veel bijwerkingen en duurde 3 maanden voor t medicijn aansloeg. Ben met 10 Mg begonnen en zit nu op 30 Mg. Voel me elke dag n stukje beter. Slapen is nog steeds erg onrustig. Gebruik 3 Mg melatonine op advies van de psychiater. Ga nooit meer stoppen met dit medicijn!!!
20-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

NOOIT MEER PAROXETINE VOOR MIJ. Voorgeschreven vanwege huilbuien werd ik hiervan suïcidaal en gewelddadig want ik wilde mijn vrouw en dochter het verdriet dat ik er niet meer was niet aandoen. Na 5 dagen opnieuw naar de huisarts gegaan en toestemming gekregen om af te bouwen. Na een halve pil de moeilijkste nacht in mijn leven gehad. Gevochten tegen zelfmoord. De volgende[lees meer...] morgen ging het al iets beter. Met spoed naar de huis arts en de pillen op haar bureau gezet met de opmerking Deze rotzooi slik ik nooit meer. De volgende nacht weer niet geslapen maar wel met peace of mind. Nooit meer antidepressiva voor mij.
02-01-2019

Paroxetine (paroxetine)

Beste, Mijn vriend neemt al 8 jaar paroxetine. Hij is al 8 jaar ziek! De artsen kunnen niets vinden, hij is "gezond" verklaard... Maar hij is eigenlijk elke dag ziek. Grieperig, elke dag opnieuw al die jaren aan een stuk. De ene dag gaat het en de andere dag is het extreem. Wij denken dat het aan de medicatie ligt! Zijn er mensen met ervaring?? Help ... liefs
19-11-2018

Paroxetine (paroxetine)

Gestart met Paroxetine om een angststoornis met paniekaanvallen te beteugelen. Daar heeft het erg goed voor gewerkt. Wel veel last gehad van bijwerkingen in de beginperiode. Onlangs heb ik moet afbouwen en stoppen om over te gaan op een ander medicijn en dat was echt vreselijk. Afbouwen van dit middel is een ramp, ik ben ongelooflijk suïcidaal geworden, agressief ook.
16-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

Beste gebruikers van paroxetine,ik gebruik dit nu exact 6 weken,veel bijwerkingen, maar de angst en depressive zijn er nog steeds,zou di nog langer duren dan 6 weken,of ,wie heft dit ook meegemaakt,ik ga al 6 weken door een kleine hel,
08-08-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik ben een vrouw van 21 jaar en ben ongeveer 3 weken geleden paroxetine beginnen innemen door mijn angststoornis. Op het internet lees je vaak nogal horrorverhalen over dit medicijn dus ik was zeer bang voor de bijwerkingen, maar dat viel verbazingwekkend mee. In de eerste week had ik erg last van knarstanden, slaperigheid (nam zeker elke dag een dutje) en duizeligheid. De[lees meer...]ze duizeligheid soms zo erg dat ik mÔÇÖn bed niet uitkon! Daarnaast had ik erg last van slapeloosheid. Ondanks ik zo moe was werd ik elke nacht meerdere keren wakker en kon het wel uren duren voor ik terug in slaap viel. Normaal slaap ik goed door dus dit was vreemd voor mij. Vandaag, ong drie weken na ik het medicijn voor het eerst innam, heb ik voor de eerste keer kunnen doorslapen. Dit was dus wel de ergste bijwerking voor mij, maar als ik alle andere verhalen lees valt dit dus echt welgoed mee :) . Daarnaast had ik de eerste 2 weken last van verhoogde angst. Ik kon het huis haast niet uit omdat ik zoveel angst had! Maar nu in de derde week is dat voorbij. Een paar dagen geleden ben ik van 10mg naar 20mg overgestapt en ik voel nu al het verschil. Ik merk nu dat ik minder angst heb van dingen waar ik vroeger enorm over zat te piekeren en enorme angst van had. Ik raad dit medicijn echt aan voor mensen die niet meer weten wat te doen. Neem je leven terug. :)
22-03-2018

Paniekaanvallen

Na lang binnenzitten na operatie veel angsten om buiten te komen. Op weg naar psychose. Heeft me op de ergste moment er zeker door geholpen. Alleen vond ik de bijwerkingen die optraden wanneer ik wou stoppen of afbouwen zeer beangstigend. Heeft toch tweejaar geduurd voor ik er volledig mee kon stoppen.
12-10-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ik gebruik dit middel tegen een angststoornis en heb tot 3 keer een poging gedaan om te stoppen, echter door de vele bijwerkingen en het terugkeren van mijn angststoornis ben ik steeds weer herstart. Ik slikte altijd 20 mg en heb het laatste jaar vanwege een lichte depressie 30 mg per dag geslikt, nu ben ik weer aan het afbouwen naar 20 mg. Dit gaat weer met de nodige bij[lees meer...]werkingen zoals tintelingen gepaard maar ik weet nu uit ervaring dat dit tijdelijk is (plm. 6 tot 12 weken). Ik blijf nu de rest van mijn leven op 20 mg, ik heb veel baat bij dit medicijn. Wel ben ik 10 kg zwaarder erdoor, maar liever dat dan de rest van mijn leven als een angstig vogeltje leven!
22-09-2017

Paroxetine (paroxetine)

Momenteel gebruik ik paroxetine 9 weken, na 2 weken me zeer slecht te hebben gevoeld merkte ik dat het medicijn ongeveer na 6 weken begon te werken. Echter deze week kreeg ik weer het nare gevoel in de buik waarvoor ik het medicijn slik terug. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?en wat nou te doen? Verhogen of gewoon met 1 tablet doorgaan op de hoop dat het weer b[lees meer...]eter zal gaan.
30-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Allicht zal dit middel wel geholpen hebben, maar geraak er maar eens van verlost ... Nu pas ontdekt dat het vanaf 10mg en minder, zelfs nog moeilijker wordt met het afbouwen. Deze medicatie is een hel wanneer je wil afbouwen. Iedereen kent de afkickverschijnselen wel: maag en darmen overhoop, zeer misselijk, snel geïrriteerd, sterk licht en lawaai wordt x10 ervaren, futlo[lees meer...]os, doodop. Ik sluit me bij Jan aan, de man van dit heel sterk geschreven stuk, o zo herkenbaar ... http://www.depressievereniging.nl/ ervaringen/ ervaringsverhalen/ medicatie/ ervaringsverhaal-medicatie-verslaving-en-afbouwen-van-seroxat/
23-07-2017

Paroxetine (paroxetine)

Ca 6 jaar paroxetine gebruikt, 1 x per dag 10 Mg, in het begin twee weken ziek alsof ik hoge koorts had en zweten als een nijlpaard in de volle zon. Daarna kon ik beter met mijn angsten omgaan en werd ik rustiger, op een gegeven moment en ik weet niet meer precies wanneer dat was in de laatste 6 jaar ben ik stukje bij beetje mijn persoonlijkheid verloren en werd ik erg sy[lees meer...]nisch en misschien zelfs een beetje narcistisch. Door deze persoonlijkheid die ik mezelf aanmat werd ik ook weer depri en ik kon niet meer met mezelf leven als het zo door zou gaan. Ik besloot om te stoppen met de paroxetine en bouwde dit een half jaar terug af met tot op heden nog steeds afkick verschijnselen. Ik heb nog steeds last van sociale angsten, maar ik ga liever aan mijn lichaam en geest werken op de natuurlijke manier door goede voeding en een gezonde manier van leven. Ik voel met de dag meer en meer mijn oude eigen ik terug komen en dat voelt heerlijk. Dit medicijn is in mijn ogen op de lange termijn destructief ipv opbouwend, en zou als je een angststoornis hebt niet langer dan een jaar gebruikt moeten worden, dat was sowieso in mijn geval beter geweest. Ik kijk met gemengde gevoelens terug op deze periode en weet niet of ik er nu beter van geworden ben. Ik denk dat ik meer baat zou hebben bij therapie dan deze medicijnen. Helaas kan ik deze jaren niet terug toveren, maar het voelt helaas alsof ik ze kwijt ben geraakt. Nu maar zien wat de toekomst brengt, maar ik hoop mezelf nooit meer zo kwijt te raken in ieder geval.
23-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase