Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

Paroxetin

Arjen Walstra (26-04-2013)

18-07-2019

Chronische depressie

Hele dag piekeren en somber
02-07-2019

Chronische depressie

Pil van het merk Teva valt erg makkelijk uit elkaar en is daardoor niet fijn in gebruik. Ondanks dat en de bijwerkingen toch heel erg positief, toen ik eenmaal de juiste dosering had voelde ik me voor het eerst in mijn leven alsof het licht ging schijnen (en ik daarvoor altijd in het donker had geleefd). Onlangs 1 dag vergeten in te nemen en daardoor ernstige ontwenningsve[lees meer...]rschijnselen gekregen. Dat was uiteraard helemaal niet fijn.
22-05-2019

29-07-2018

Chronische depressie

Hoi allemaal Ben deze week begonnen met Duloxetine Heb veel bijwerkingen helaas. Nu weet ik wel uit ervaring dat dat de eerste tijd zo is, maar voel me echt belabberd en gestressed. Misselijk, totaal geen eetlust meer ( daarvoor ook al moeilijk eten maar nu nog erger) Slapen is een ramp, had al Lorazepam voor het slapen. Maar nu overdag nodig om een beetje rustig te [lees meer...]blijven. Vraag me af of het een het ander niet versterkt ? Heeft hier iemand ervaring mee ? Lees vrij weinig hier over slechte eetlust, zijn er meer mensen die deze bijwerking hebben ? Zou graag antwoorden willen krijgen op deze vragen. Ik weet dat het inwerken een hel is, maar ook dat het weer beter zal gaan Wens iedereen heel veel sucses en sterkte met het herstel.
28-05-2018

Chronische depressie

Veel bijwerkingen, warm(zweten), droge mond, ongecontroleerde bewegingen benen, moeilijk slapen
04-08-2017

Chronische depressie

Ik zou dit medicijn aan niemand aanraden die niet eerst alternatieven heeft geprobeerd. Ik gebruik nu Citalopram met weinig of geen bijwerkingen, maar heb nog steeds last van het prikkelbare darmsyndroom wat begon toen ik paroxetine ging slikken. Ook heb ik sindsdien last van overgewicht.
02-08-2017

Chronische depressie

Meermalen depressie gehad in mijn leven, ook leidend tot arbeidsverzuim en niet kunnen functioneren in een relatie. Bij de laatste (5e) voor het eerst paroxetine. Hierdoor voelde ik mij duidelijk beter en heb in ieder geval de laatste jaren van mijn werken leven met parttime werken kunnen afsluiten. Leidde niet tot volledig weer normaal kunnen functioneren, maar de schade [lees meer...]door eerdere depressies is nu eenmaal deels blijvend. Ik ben in het algemeen positief over het gebruik, alles is beter dan continu depressief zijn. Sinds maart dit jaar heb ik het gebruik geleidelijk afgebouwd, maar ik ben wel ovegestapt op st-Janskruid als vervanging. Geen last gehad van afkick verschijnselen, maar de depressieve symptomen komen weer deels terug. Ik slaap weer een normale hoeveelheid en houd een zee van tijd over om leuke dingen te doen, maar als de depressie doorzet, heb je daar niet zoveel aan. Ik weet nog niet, wat ik ga doen. Ik heb de beschikking over Oxazepam, wat ik spaarzaam gebruik als ik met mijn hoofd tegen de muur dreig te lopen, maar ik heb liever middelen waarvoor ik niet naar de huisarts hoef. Na zoveel jaren van depressie heb ik geen zin meer om weer te proberen aan een ander uit te leggen hoe dat voelt en om de boekjeswijsheid aan te horen.
01-08-2017

Chronische depressie

Ik wil alleen doorgeven dat ik zonder problemen gestopt ben, inmiddels 4 maanden geleden. Als je wilt stoppen, laat je dan niet weerhouden door slechte ervaringen van anderen. De mensen die goed gestopt zijn (zoals ik) zullen waarschijnlijk minder geneigd zijn die ervaring te delen dan de mensen die slechte ervaringen met stoppen hebben.
02-05-2017

Chronische depressie

Door een bipolaire stoornis met meer depressieve perioden vooral winterdepressie, dan manische of hypomane perioden, zit ik er misschien voor mijn leven aan vast. Wat ik graag wil delen is dat ik tien jaar geleden cold turkey wilde afkicken om het zo maar te zeggen. Op de bijsluiter was toen nog niet verplicht de ontwenningsverschijnselen te noemen, terwijl dit door Weten[lees meer...]schappelijk onderzoek in Engeland al was gedocumenteerd. In diezelfde periode daarvoor had ik een documentaire van de BBC gezien waarin patiënten ziek over de grond kropen. Kort: ikzelf werd doodziek, de huisarts wilde niet komen. Ik kon niets meer, ik was vreselijk misselijk, een ander soort misselijkheid, onbeschrijfbaar. Kon niets meer eten, hoe ik ook aan de bel trok bij de huisarts ze nam het niet serieus, die dacht ze is gek! Ook tinnitus en elektrische schokjes en kon evenwichtsstoornissen. Ten einde raad ben ik het middel Seroxat weer gaan gebruiken. Er was toen nog geen enkele hulp om het af te bouwen. Inmiddels heeft een aantal jaar geleden GlaxoSmithKline de bijsluiter moeten aanpassen, en ja ik sta niet te kijken van alle nare ervaringen. Tegenwoordig is Seroxat in vloeibare vorm verkrijgbaar om af te bouwen met schema, maar wat gebeurt er psychisch met mij als ik het middel afbouw, of afgebouwd heb. Het vervelende is dat het middel niet dmv bloedbepaling kan worden afgelezen, is het nog wel effectief bij mij? Aan de andere kant zijn er voor mij geen alternatieven. Opmerking: op eigen verzoek bouw ik van 2 van 20 Mg af naar 1 van 20 Mg, dit omdat ik mij door zonlicht zomers beter voel. Kan helaas geen zonvakantie 's winters betalen; effectiever dan welk tabletje ook! Ik ben al jaren stabiel in combinatie met Depakine als stemmingsstabilisator, dus wat voor zin heeft het om te gaan rotzooien met de seroxat. Ook mijn psychiater heeft het antwoord niet, risico op terugval te groot!?! Ik hoop dat ik tenminste een van de gebruikers heb kunnen informeren en o, ja heb ondertussen wel een goede huisarts die wel luistert! Heel veel sterkte medepatienten, Quirina.
04-03-2017

04-03-2017

Chronische depressie

Ik heb acht jaar lang aan dit medicijn gezeten. Ik nam op het laatst 60 mg per dag en nog had ik zelfmoordgedachten! Ik werkte met moeite drie halve dagen per week. Ik begon on 8 uur en om 13 uur sleepte ik mezelf naar huis en sliep dan minimaal drie uur. Nu ben ik vorig jaar overgestapt naar Welbutrin. Het duurde ruim drie maanden voordat ik de Paroxetine helemaal had a[lees meer...]fgebouwd. Ik ben elke twee weken 10 mg omlaag gegaan. Alleen de eerste week niet lekker, totdat ik bij de laatste stap kwam; van 10 mg naar 0 mg. Een hele week heel erg ziek geweest. Misselijk, duizelig, overal pijn. Zelfs nachts was ik ziek. De dokter zei dat het waarschijnlijk een griepje was, maar ik wist zeker dat dat het echt niet was. Zo voelde een griepje nooit. Ik ben toen zelf weer begonnen met 10 mg, en binnen twee dagen kon ik weer rechtop zitten en voelde ik me weer bijna normaal. Daarna heb ik zelf afgebouwd in 10-7,5 - 5 - 2,5 - 1,25 - 0 stappen. En toen was ik niet heel erg ziek. Nog wel een beetje last van gehad, maar niet zo erg als die ene week. Nu ik alleen Welbutrin slik is alles veranderd. Ik werk nog steeds drie dagen, maar niet meer halve! En als ik rond een uur of vier na huis ga is het niet kruipend. De dagelijkse pijn die overal zat is ook 90% minder geworden. De zelfmoordgedachten zijn ook ingedimd, maar ik denk dat dat eerder door de EMDR komt. Paroxetine vind ik troep.
25-10-2016

Chronische depressie

Ik heb een paar dagen geleden door onoplettendheid 4 dagen een ander medicijn ingenomen in plaats van paroxetine. Werd ziek en had steeds flitsen in mijn hoofd. Door een arts naar een ziekenhuis verwezen (het was in Turkije). Ik ontdekte zelf de fout. Inmiddels terug in nederland ben ik nog steeds nog erg duf. Wat is het toch een rottablet. Ik kom er niet meer van af.
22-07-2016

Chronische depressie

Paroxetine heb ik vele jaren gebruikt. Gewoonweg omdat ik weinig bijwerkingen had (dacht ik) terwijl ik die met de voorgaande soorten antidepressiva wel had (voornamelijk lichamelijk).
29-04-2016

Chronische depressie

Sinds vandaag begonnen met 10 milligram. Van 2002 tot 2010 ook gebruikt en toen overgegaan op fluoxitine. Oktober vorige jaar hier van de 1 op andere dag mee gestopt en sinds januari weer in een depressie met angst en paniek. Februari begonnen weer met fluoxitine, alleen de klachten werden heviger en na 9 weken gestopt. Ik vind dit zo spannend, en hoop dat het wel weer[lees meer...] gaat werken en geen hevige bijwerkingen krijg. Hoe gaat het met u nu?
26-03-2016

Chronische depressie

Na de eerste 10 dagen misselijk te zijn geweest, knapte ik op en vond mezelf weer terug. Wonderbaarlijk!! Ben nu, zoveel jaren later ingesteld op een onderhoudsdosering en voel me daar prima bij.
27-09-2015

Chronische depressie

Voorgeschreven door huisarts i.v.m. PTSS en live events. Na twee jaar steeds meer klachten . Incontinent van urine en feces en vervetting lever. Nu gestopt, ontrekkingsverschijnselen zijn afschuwelijk en onmenselijk. Nooit meer, wat een ellende! Misdadig om dit middel voor te schrijven. Wat mij verbaasd is dat apothekers een mooi bedrag extra opstrijken bij het voorlichte[lees meer...]n over eerste uitgave van dit medicijnen, maar mij slechts hebben verwezen naar de bijsluiter en mij niet hebben gewezen op de gevaren van het gebruik van dit medicijn. Ook de huisarts heeft dit niet gedaan, sterker nog, hij pochte over dit medicijn en vertelde dat patiënten, bij wie hij dit middel had voorgeschreven, hem belden om hem te bedanken dat dankzij het gebruik van dit medicijn, zij zich nog nooit zo goed hadden gevoeld! Ik hoor nu dat het middel ook bekend staat onder de naam Seroxat, waarvan allang bekend is wat het gevaar van dit middel is! Waar blijft de overheid om dit middel te verbieden!! ,

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum