Paroxetine

paroxetine

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Paroxetine (972 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 1 van 1
22-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Door een jeugd met emotionele verwaarlozing, constante angst voor afwijzing, ruzies tussen ouders met veel krachttermen, negeren als vorm van straf, constante dreiging voor afkeuring/afwijzing kreeg ik chronische hyperventilatie. Dit leidde weer tot een een angst en paniekstoornis met depressieviteit. Via huisarts naar haptonomie en daarna psychologe. Na eerst oxazepam teg[lees meer...]en de ergste dalen met veel angst begonnen aan Paroxetine. Eerste 2, 3 weken werd t erger maar daarna...sloeg het heel goed aan. Nooit afgevlakt geweest en heel blij dat het bestaat. Nu is het 2018 en na 10 jaar 30mg ben ik nu sinds juli dit jaar aan t afbouwen. Eerst naar 20mg en nu een volle week 15mg. Nergens last van (nog, want een beetje sceptisch blijf ik wel). Maar so far so good! Moet er wel bij vermelden dat ik sinds november 2017 samen met een bevriende orthomoleculair epigenetisch therapeute mijn vitamines en mineralen aanvul. Zeg het er wel even bij want dat zou een ander weer kunnen helpen toch?
20-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

40 jaar aaneengesloten geconfronteerd met oorlog, dodelijke verkeersongevallen waaronder diverse eigen familieleden, geweld met vuurwapens en andere middelen. Etc. etc.
30-05-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

3 maanden geleden trauma meegemaakt, daarna angsten en zeer in de war geweest. Niet kunnen slapen, stemmingswisselingen ect ect. Arts schreef eerst oxazepam met themazepam voor, hielp niks. Daarna alprazolam 0.25 gekregen. Fantastisch middel! Maar verslavend...toen kreeg ik serlatine voorgeschreven, mijn gedachtes gingen helemaal de verkeerde kant op ( zelfmoord) en alsof [lees meer...]mijn voeten van zand waren, gelijk mee gekapt! Daarna weken tobben en steeds dieper id put te belanden heb ik paroxetine voorgeschreven gekregen. Vertelde mijn arts hoe bang ik was voor anti depressiva ivm Serlatine ervaring. Opbouwschema van 0.5 mg 3 dagen, 4e dag 1 mg 7e dag 1.5 ed 11e dag 2 mg. Tot mijn verbazing voelde ik bij 0.5 mg meteen meer rust in mijn hoofd ( terwijl ik doodsbang was voor bijwerkingen ) verder geen bijwerkingen alleen een beetje suffig!! Morgen 1 mg en hoop dat mijn "oude ik" langzaam weer terug komt. Voor degene die heel bang zijn voor AD, begin met het laagst mogelijke dosering....bouw heel rustig op/luister goed naar je lichaam!
14-04-2016

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na enkele traumatische ervaringen ben ik Paroxetine gaan slikken. 10mg. per dag en dat is net voldoende. Veel emoties en heftige prikkelingen van buiten af komen zeer sterk binnen bij mij. Door de Paroxetine is dit nu iets "afgedekt", waardoor ik beter functioneer. Ik ben ook rustiger, minder schrikachtig.
02-02-2016

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Hallo, Het is vreemd voor mij om dit op te schrijven en ik hoop op wat advies van jullie kant. Ik ben een jaar of 14 geleden begonnen met deze medicijnen, na een traumatische gebeurtenis. Ik was hier toen heel blij mee, want na een 2 mnd zag ik weer wat licht. Na 4 jaar ben ik een keer naar mijn huisarts gegaan, omdat ik al in wat beter vaarwater zat, of ik kon stoppen. Zi[lees meer...]jn advies toendertijd van 20 mg naar 10 mg in een maand en daarna stoppen. Dit ging goed maar na 3 mnd kreeg ik enorme hyperventilatie aanvallen ( nooit eerder gehad ). Werd angstig voor drukte etc. huisarts zei begin maar weer, helaas heb ik dit gedaan. Nu ongeveer 10 jaar verder, wil ik van deze rotzooi af. Ben in totaal 25 kg aangekomen, word je ook niet vrolijk van. Hele familie is slank *( ik ook voordat ik hiermee begon). Zit momenteel goed in mijn vel. 15 dec. ben ik van 20 mg naar 10 mg gegaan, 15 jan ben ik naar een kwartje gegaan dus 5 mg. wil dit blijven doen t/m 15 maart ( 2 mnd gewenning). Daarna mijn huisarts vragen voor de afbouwstrip van 5 mg tot 0 mg in 28 dagen van Cinderrala. Doe ik t zo goed? Wat is jullie mening. Bedankt, groeten Carina
29-04-2015

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Top medicijn, sinds een tijdje kan ik alles weer!
17-03-2015

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

heb veel baat bij dit medicijn. voel me stukken beter sinds de inname.
07-11-2014

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Gebruik nu anderhalf jaar paroxetine 2x 20mg. Voorgeschreven door de psychiater van Rodersana. Daarvoor tranxene geslikt op recept van de huisarts. Verder slik ik elke dag Refusal, en Quitepine 50mg om beter te kunnen slapen Mijn voorheen zeer heftige paniekaanvallen, herbelevingen en negatieve stemming zijn een stuk minder geworden. De emoties worden iets té sterk afgev[lees meer...]lakt. Ik wil ook wel eens een goede partij huilen als ik dat wil. Nu lukt dat niet. Ben redelijk emotieloos geworden. Maar wel een stuk stabieler. Soms is het niet sterk genoeg en gebruik ik er incidenteel hash bij om mijn emoties dan gedoseerd toe te laten. Dit werkt perfect. (let op, INCIDENTEEL en RECREATIEF gebruik). Deze combo samen met mijn therapie gericht op oorlogsveteranen maken het voor mij toch wel een succesverhaal. Echter een zeer nare bijwerking is het verdwijnen van mijn libido. Ik ben nog te jong om Willie aan de wilgen te hangen.
Pagina 1 van 1

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!