Ervaringen met Prozac

fluoxetine

Chronische depressie (10 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

01-07-2012 | Vrouw | 40
Prima middel

01-07-2012 | Vrouw | 70

30-06-2012 | Vrouw | 55
fluoxetine
Na 20 jaar nog steeds tevreden. Sinds kort van 20 naar 40 mg. Gegaan want na zoveel jaren kan de werking iets afnemen, wat bij mij dus zo was. Ik heb geen bijwerkingen gehad en nog steeds niet. Ben juist de 'gewone' normaal functionerende dame, die ik qua karakter ben. Na jaren getob destijds met steeds terugkerende periodes van depressie, waar therapie niets in oploste, m[lees meer...]aar een genetische bepaaldheid achter bleek te zitten, ben ik blij met mijn fluoxetine! Mijn koppie maakt gewoon te weinig serotonine aan. Een diabeet krijgt insuline en mijn lijf heeft dit dus extra nodig. Kortom een tevreden ex depressie klant.

27-06-2012 | Vrouw | 55
Depressiviteit
ik ben nu 55 en slik nu 20 jaar prozac. Ik ben veranderd van een soort schijtluis, in een borderliner met adhd die het liefst om zich heenslaat. Heb 4 jaar geleden borderline als diagnose gekregen en sinds 4 maanden adhd. Sexueel ben ik al heel lang niets meer waard en totaal afgevlakt. Ben altijd wel een dromer geweest en altijd bang voor anderen en het liefst alleen. Heb[lees meer...] 40 jaar gewerkt in de zorg tot ik vorig jaar een bottumor kreeg. Als ik achteraf terug kijk was het een hel waar ik niet uit kwam. Zocht mijn heil in extra veel werken om niet tot mezelf te komen want dan ging ik drinken. Altijd conflicten met vooral leidinggevenden, hyperfocus op werken, kon niet tegen kritiek, kortom ik was een etter voor anderen die mij hun wil op wilde dringen. 7 maanden geleden geopereerd aan de tumor en sinds dien hele dagen thuis en ik ben er niet meer uit te slaan. gebruik naast prozac nu 4 maanden concerta 38 mg en 1 ritalin aan het eind van de dag. heb veel begeleiding van GGZ en sla me door het leven heen. Nog steeds veel depri, niet meer willen leven omdat het me te zwaar valt nooit de zon zien schijnen als hij wel schijnt. Mijn woedeaanvallen zijn wel iets minder dan met prozac alleen minder behoefte aan alcohol en minder vreetbuien. Verder heb ik het gevoel het leven uit te zitten. Heb veel relaties gehad en alles verloren op een of andere manier. Gebruik ook regelmatig pammen om te kunnen slapen ben kortom een wandelende medicatiedoos. Mijn advies is slik nooit zolang prozac, ik ben hierin nooit begeleid, heb wel 2x getracht ermee te stoppen wat resulteerde in suicidale daden. Ik kom er nooit meer vanaf dus mijn raad is; slik het nooit zolang als ik doe want er blijft niets positiefs meer van je leven over. Ik zou graag reacties willen als dit kan want voel me er zo alleen in staan.

21-06-2012 | Vrouw | 37
fluoxetine
Ik gebruik het medicijn nu ongeveer 4 maanden. De eerste twee weken waren heel pittig, maar dat stond ook in de bijsluiter. Droge mond ook, maar na twee weken kon ik weer slapen, niet meer piekeren en genieten van het leven. Dat is nog steeds zo, maar in augustus ga ik afbouwen naar 10mg. Ben erg benieuwd.

02-06-2012 | Vrouw | 28
Depressief
Ik moest tijdelijk van efexor naar prozac gaan in verband met zwangerschap. Na de bevalling ging het zo goed met me dat ik er zo mee gestopt was van de ene op de andere dag zonder bijwerkingen, zonder afkickverschijnselen, zonder problemen at all.

02-05-2012 | Man | 31
fluoxetine
Ik heb sinds een jaar of 6 soms last van angst en depressie-aanvallen. In 2008 waren die erg sterk. cognitieve gedragstherapie leek niet echt te helpen. Toen ben ik prozac (fluoxetine) gaan gebruiken. Na een week of 3 a 4 begon ik echt op te knappen. Ik heb het toen plm. 9 maanden gebruikt en ben toen langzaam gaan afbouwen. Dat ging goed. Heb zelf weinig last van bijwerki[lees meer...]ngen, alleen een verminderde seksuele lust. Sinds 5 weken gaat het weer slecht met me. Ik ben direct weer begonnen met slikken. Helaas werkt het nu nog niet volledig. Mijn angsten zijn wel minder, maar voel me zeker niet goed nog. Zit erover te denken of ik moet ophogen naar 30 a 40 mg. Hiernaast ga ik overigens weer in therapie en misschien daarnaast nog haptotherapie nemen.

28-04-2012 | Vrouw | 36
Depressiviteit
al zeker 15 jaar neem ik prozac, 1 per dag, 20mg. 2 keer geprobeerd te stoppen, maar dan kwam de depressie weer terug. een grijs leven, zo noem ik het. absoluut niet leefbaar. met prozac kan ik mijzelf zijn, maar helaas heeft het wel zijn vervelende bijwerkingen. bij mij zijn dat vergeetachtigheid, veel slaap nodig, en luiheid. dat laatste kan natuurlijk ook een karakterei[lees meer...]genschap zijn. maar hier heb ik wel het meeste last van. ik ben laks en ben liever lui dan moe. vergeetachtigheid is vervelend maar post-its en een agenda maken het goed te doen. ik wil wel weer een keer proberen te stoppen, maar dan liever met iemand naast me. ik ben nu nog vrijgezel en ben bang dat ik het niet alleen kan.

04-04-2012 | Man | 43
Depressief
in het verleden heeft prozac me goed heholpen tijdens een periode van depresssie. laats voelde ik me somber, uitgeput,lusteloos en besloot prozac te gaan gebruiken. mogenlijk verooorzaakt door griep verschijnselen bij aanvang van gebruik ( huisarts) ging het helmaal mis ik voelde na enige tijd niet meer mezelf en heb last gehad van woede aanvallen die ik van mezelf niet[lees meer...] ken, daarnaast ging ik er enorm van trillen, ben ermee gestopt, ben nog steeds somber en zoek naar alternatief

19-03-2012 | Vrouw | 33
fluoxetine
Prozac is mijn slaapmiddel, ik ging minder piekeren en normaal slapen ipv wakker liggen. Ook schaamde ik me minded gauw, sociaal zekerder. Nadeel + reden staken: mijn tic/compulsies werden erger en dat zou niet moeten kunnen? iemand ook? Her hielp niet tegen impulsiviteit helaas.

05-03-2012 | Vrouw | 21
fluoxetine
ik slik dit medicijn al bijna 3 jaar en het gaat prima. In het begin was ik heel suf en vergeetachtig, dit trok na een paar weken weg. Het had bij mij toch wel een tijdje nodig om in te werken. Ik voel me een stuk beter, ben niet meer depressief en kan mijn emoties veel beter onder controle krijgen. Wel ben ik flink aangekomen.

18-02-2012 | Vrouw | 43
fluoxetine
Hallo allemaal, na veel verschillende en gevarieerde antidepressiva geprobeerd te hebben met weinig effect of van kortstondige aard... ben ik terug bij... Prozac! Ik moest aandringen bij mijn psychiater. Positief effect op mijn depressie, maar pas op, in het begin van de behandeling erg geagiteerd maar na enkele dagen ging dat gelukkig over! Voor mij, een ander positief [lees meer...]iets van Prozac, ik heb 20 kilo in 3 maanden verloren!!!! Ik neem er 3 per dag zoals mijn psychiater heeft voorgeschreven! Sterkte aan iedereen die vecht (worstelt)? tegen deze rot ziekte!

17-02-2012 | Man | 53
fluoxetine
Had een veelheid aan psychische klachten. Met heel erg veel moeite toch maar naar mijn huisarts. Hij vermoedde een zware depressie en schreef me Prozac voor, in combinatie met cognitieve therapie. Vier maanden Prozac geslikt, maar geen enkel resultaat. Behalve constant jeukende onderbenen, een kurkdroge mond en massieve impotentie. En de cognitieve therapie was vooral ee[lees meer...]n erg gezellig uurtje babbelen met een wel heel erg leuke therapeute. Mijn geluksgevoel hield helaas slechts aan tot de voordeur...

30-01-2012 | Vrouw | 49
Depressiviteit
door de prozac gebeurde hele rare dingen, ik liep b.v. met mijn honden in een buurt waar ik al 15 jaar woonde, ik was kompleet de weg kwijt en moest de weg vragen, mensen keken mij aan alsof ik rondom dronken was!!! een hele nare ervaring!

21-01-2012 | Vrouw | 41
Depressiviteit
Naast de beginners-bijwerkingen: misselijkheid, bleef ik last houden van een droge mond, transpireren en nervositeit. Verder merkte ik niet dat mijn depressiviteit beter werd en ben ik overgestapt naar Venlafaxine. Toch heb ik bij algehele tevredenheid voor neutraal gekozen, aangezien er wel mensen zijn die baat hebben bij Prozac. Ik vind het dan te ver gaan om ontevre[lees meer...]den in te vullen.

18-01-2012 | Man | 56
Depressiviteit
Ik had aanvankelijk wel de indruk dat dit middel werkte, maar er kwamen steeds vaker terugvallen die ook steeds langer duurden. Verder had ik veel last van bijwerkingen zoals seksuele stoornissen, darmstoornissen en trillen.